Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2019, 03:41   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Wat het mij vooral doet,is haar eerdere verklaring,dus nog voor het spelletje in alle hevigheid los ging...

En die was,dat ze het reizen dit jaar wel zou beperken....

Natuurlijk,hoe stom kan je zijn,en vooral hoeveel stommer is de rest die met die hypocriete trut mee stapt in een mars waar zij uiteindelijk op termijn zélf het slachtoffer van dreigen te worden....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 03:43   #22
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

De waarheid komt altijd uit een kindermond. Hoe jonger hoe meer waarheid.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 03:44   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De waarheid komt altijd uit een kindermond. Hoe jonger hoe meer waarheid.
Ook uit een mondje dat in één jaar meer de wereld heeft rondgevlogen dan ik
in mijn 62 jaar...

Sure....

Laatst gewijzigd door Svennies : 25 februari 2019 om 03:45.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 03:49   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ook uit een mondje dat in één jaar meer de wereld heeft rondgevlogen dan ik
in mijn 62 jaar...

Sure....
Als een kleine zegt dat hij kaka moet doen vertelt hij de waarheid. Of die waarheid zoveel meer verlichting bijbrengt is iets anders natuurlijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 03:57   #25
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als een kleine zegt dat hij kaka moet doen vertelt hij de waarheid..
als ik hier mijn oudste kleinzoon bekijk moet ik toch even twijfelen...

Nee serieus,als ik moet vergelijken was Barcelona mijn laatste vlucht,en dat was dan nog voor mijn werk
...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Of die waarheid zoveel meer verlichting bijbrengt is iets anders natuurlijk.
Maar diegenen die jaren de waarheid geweld hebben aangedaan,hoeven later niet de verdedigers van diezelfde waarheid te worden...dan zijn het hypocrieten mijn beste....

Laatst gewijzigd door Svennies : 25 februari 2019 om 04:01.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 04:16   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
als ik hier mijn oudste kleinzoon bekijk moet ik toch even twijfelen...

Nee serieus,als ik moet vergelijken was Barcelona mijn laatste vlucht,en dat was dan nog voor mijn werk
...



Maar diegenen die jaren de waarheid geweld hebben aangedaan,hoeven later niet de verdedigers van diezelfde waarheid te worden...dan zijn het hypocrieten mijn beste....
Inderdaad !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 06:50   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Rechts-populisten zijn razend omdat ze gehoopt hadden dat hun tema -migratie- het tema van de komende verkiezingen zou worden. Ze hadden zich al slapend rijk gerekend. En dan komen uit het niets scholieren plots het klimaat hoog op de agende zetten.
... en we moeten natuurlijk geloven dat dat "toeval" is he.

Want, niet vergeten, de "groene" beweging heeft nooit echt iets voorgehad met milieu. Het is altijd een "U anders doen leven" beweging geweest, ze hebben nooit WERKENDE CONCRETE RESULTAAT LEVERENDE politieken nagestreerft, maar wel "mensen een andere manier van leven opsolferen" ideologie nagestreeft.

En massa moslim migratie hoort bij die "mensen een andere manier van leven opsolferen" ideologie: zo destructureer je fundamenteel hun tegenpool "leven zoals we dat hier gewoon zijn".

Maw, groen is essentieel een "gij zult niet meer leven zoals gij dat hier gewoon waard" ideologie, en het milieu is daarbij bijkomstig.

Je kan dus hun daverende schrik beseffen nu overal in Europa het moslim import fenomeen zwaar op de heupen van steeds grotere delen van het electoraat begint te werken, en dat nu een drijvend thema wordt, dat de fringe sfeer die men nog kon afdoen van nostalgische neo-nazi's en ander verwerpelijke marginalen te zijn, allang verlaten heeft, en nu een perfect draagvlak begint te vinden bij de "normale" bevolking (die die we absoluut moeten afhelpen van "leven zoals ze gewoon zijn").

En net toen dat allemaal serieus begon een draagvlak te krijgen, zien we daar "plots" wat bakvissen een "hoogdringende reden" vinden van een milieuproblematiek die al 40 jaar gekend is, en waar essentieel een probleem van komt door NIET-Europese landen, en vooral ex-ontwikkelingslanden ; terwijl wij in Europa onszelf al veel miserie doen door daar "haantje de voorste" willen te spelen.

Dat is toch wel eigenaardig he.

Wat wel deze timing kan verklaren, is dezelfde timing dan de gele hesjes: sociale netwerken zijn nog niet zo lang "doorgedrongen bij heel veel mak vee" en gecibleerde propaganda technieken op sociale netwerken zijn een recent fenomeen. Na wat "verkiezingswerk" (Trump, Brexit) zijn de eerste sociale bewegingen via die systemen de gele hesjes, en nu de spijbelaars. En er zijn altijd wat "onschuldige leiders" die daar "toevallig" die buzz mee organizeren.

De grote winnares in deze zal Anuna zijn, wiens carriere een enorme stap krijgt door haar organiseren van dit gedoe ; dat wicht Greta is de ideologe (de Marx) en Anuna is de Lenin, de dame van actie. Maar de enige bedoeling van al dat gedoe is natuurlijk om de "buik vol van migratie" grondgolf proberen een tegenvuur te geven. MET HET KLIMAAT ZELF HEEFT DIT NIKS VANDOEN.

Want wat die meiskes eisen is een open deur instampen.

Citaat:
'We weten dat veel politici niet met ons willen praten', ging ze voort. 'Wij ook niet met hen. Wij willen dat zij met wetenschappers praten. We zeggen wat zij al decennialang zeggen. We willen dat jullie het akkoord van Parijs naleven en de IPCC-rapporten volgen. We hebben geen andere manifesten en eisen. Verenig u achter de wetenschap, dat is onze eis.'
Wetenschappers kunnen - bij definitie - niet zeggen "wat men moet doen". Een wetenschapper zegt wat de gevolgen gaan zijn van welke acties. Maar een wetenschapper BEOORDEELT de gevolgen niet. Beoordelen is politiek, geen wetenschap.

Een wetenschapper kan zeggen: "als iedereen het vliegtuig neemt, is de mensheid binnen 10 jaar uitgestorven". Maar dat wil niet zeggen dat we moeten ophouden met vliegtuigen nemen. Het is een POLITIEKE KEUZE om te stellen dat we niet zouden willen dat de mensheid binnen 10 jaar uitsterft. Het is een even goeie politieke keuze om te stellen dat het ons niet kan schelen wat er met de mensheid binnen 10 jaar gebeurt, en dat we nu liever veel met vliegtuigen rondvliegen. Die wetenschapper maakt daar geen KEUZE in ; hij maakt enkel maar oorzaak-gevolg koppels.

Als dusdanig is "luister naar de wetenschappers" een dwaze boodschap voor die demonstranten. Want "ja het klimaat gaat warmer worden als we veel CO2 uitstoten" is wat die wetenschappers zeggen. Maar OF WE ECHT DAARAAN IETS WILLEN DOEN, is geen wetenschappelijke stellingname, maar een politieke.

Dat meiske gaat ervan uit dat we ergens fundamenteel alles zouden willen opofferen opdat het klimaat niet zoveel zou veranderen binnen 100 jaar. Dat is bijlange geen gegeven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 06:53   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Veel veteranen van de milieustrijd en van het sociaal activisme staan klaar om advies en hulp te bieden.
Wel jammer dat hun vroeger activisme niet echt gunstig was voor het klimaat, in tegendeel. Door de kernuitstap te bevorderen, hebben die voor extra CO2 uitstoot gezorgd. Nu moeten die gasten dus hun bakkes houden, zij zijn het die het, wat ons betreft, verknoeid hebben.

Niet dat dat erg is, want tenslotte is onze bijdrage tot de klimaatsverandering zodanig klein dat het geen rol meer speelt. Maar de kleine bijdrage die we hadden kunnen leveren, is vakkundig vernietigd door die "veteranen".

Want, zoals ik al stelde, het is "veteranen voor de milieustrijd" nooit te doen geweest om echt concreet het milieu te verbeteren - het heeft altijd gedraaid rond "het gedrag van mensen veranderen".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 15:02   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel jammer dat hun vroeger activisme niet echt gunstig was voor het klimaat, in tegendeel. Door de kernuitstap te bevorderen, hebben die voor extra CO2 uitstoot gezorgd. Nu moeten die gasten dus hun bakkes houden, zij zijn het die het, wat ons betreft, verknoeid hebben.

Niet dat dat erg is, want tenslotte is onze bijdrage tot de klimaatsverandering zodanig klein dat het geen rol meer speelt. Maar de kleine bijdrage die we hadden kunnen leveren, is vakkundig vernietigd door die "veteranen".

Want, zoals ik al stelde, het is "veteranen voor de milieustrijd" nooit te doen geweest om echt concreet het milieu te verbeteren - het heeft altijd gedraaid rond "het gedrag van mensen veranderen".
De kernuitstap is er (hier) nog bijlange NIET !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 15:20   #30
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wat het mij vooral doet,is haar eerdere verklaring,dus nog voor het spelletje in alle hevigheid los ging...

En die was,dat ze het reizen dit jaar wel zou beperken....

Natuurlijk,hoe stom kan je zijn,en vooral hoeveel stommer is de rest die met die hypocriete trut mee stapt in een mars waar zij uiteindelijk op termijn zélf het slachtoffer van dreigen te worden....
Inderdaad. Dikke onzin allemaal. Mijn kinderen stappen daar niet in mee.

Moesten ze op een school zitten die met al de leerlingen gingen mee betogen, dan zou ik ze op een dagje Plopsaland trakteren die dag. Dat is even nuttig.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 15:23   #31
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Het wordt tijd voor nog eens een terroristische aanslag. Kunnen we weer allemaal Kumbaya gaan zingen aan de beurs.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:10   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De kernuitstap is er (hier) nog bijlange NIET !!!
Toch wel. Die betekent immers dat de eigenaars van kerncentrales daaraan de minimalistische zorg besteden om de installatie, ideaal gezien, op de datum van sluiting tot op de draad te hebben "afgewerkt". Geen investeringen meer, roof-afbouw tot sluitingsdag. Geen nieuwe centrales meer, geen upgrades, geen betrouwbare productie, meer en meer pannes.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:14   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. Die betekent immers dat de eigenaars van kerncentrales daaraan de minimalistische zorg besteden om de installatie, ideaal gezien, op de datum van sluiting tot op de draad te hebben "afgewerkt". Geen investeringen meer, roof-afbouw tot sluitingsdag. Geen nieuwe centrales meer, geen upgrades, geen betrouwbare productie, meer en meer pannes.
OK maar ik denk toch dat de 2 jongste centrales zéker openblijven.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:19   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.556
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar ik denk toch dat de 2 jongste centrales zéker openblijven.
Tot ze niet meer rendabel open te houden zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:21   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tot ze niet meer rendabel open te houden zijn.
Ondertussen hebben we misschien rendabele duurzame energie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:22   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.556
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ondertussen hebben we misschien rendabele duurzame energie.
Laat ons hopen. Ik ben voorstander van puur hernieuwbaar, we hebben die splijtstoffen nodig om het universum te verkennen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:39   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Laat ons hopen. Ik ben voorstander van puur hernieuwbaar, we hebben die splijtstoffen nodig om het universum te verkennen.
OK maar hoeveel mensen op deze planeet hebben de behoefte om het universum te verkennen ?
Er zijn HIER talloze problemen op te lossen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:42   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Blijf maar dromen,de witte mars destijds....300.000 mensen....

Heb jij op justitie écht iets zien veranderen...
De hippies waren met miljoenen .....Is er nadien veel veranderd ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:47   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De hippies waren met miljoenen .....Is er nadien veel veranderd ?
Het gaat hier & nu NIET over hippies maar over een verstandig Zweeds meisje dat in Europa een formidabele beweging voor het klimaat op gang bracht door haar éénmansprotest !
Fantastisch !
Wij beseffen nu nog niet wat er nog aan positieve zaken zal gebeuren !
Hopelijk het eerst in Zweden (en Denemarken).
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 17:54   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het gaat hier & nu NIET over hippies maar over een verstandig Zweeds meisje dat in Europa een formidabele beweging voor het klimaat op gang bracht door haar éénmansprotest !
Fantastisch !
Wij beseffen nu nog niet wat er nog aan positieve zaken zal gebeuren !
Hopelijk het eerst in Zweden (en Denemarken).
Onder de hippies waren zeer verstandige jongeren. Echter niet lang na hun hippie jaren zijn het evengrote strebers en materialisten geworden als de vorige generatie.
Ik zie precies hetzelfde gebeuren met al die klimaat meelopers. En dat meisje zal misschien een echte die hard blijven. Hier en daar vindt je ook nog wel zo'n achtergebleven hippie. Binnen 15 jaar is ze dan net als de laatste hippie een toeristische attractie. Dat zal waarschijnlijk de meeste positieve zaak zijn die er gaat van over blijven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2019 om 17:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be