Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: heeft de vdab u goed geholpen ?
de vdab heeft mij al goed geholpen 2 13,33%
de vdab trekt op niets en ze hebben me nog nooit echt geholpen. 13 86,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2006, 15:15   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard de vdab op de korrel.

in feite zou ik willen vragen om enkel mee te doen aan de peiling indien u ooit op de een of andere manier al te maken kreeg met de vdab. als werkzoekende of werkloze of werkgever of personeelschef of ...
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:25   #2
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

wat een makkelijk te beantwoorden poll
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 15:28   #3
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ze hebben van de regering (PS) in Brussel instructies gekregen om véél mensen te ontmoedigen om werk te zoeken. Dat is goed voor het electoraat.

Heb het zelf meegemaakt: ik wil zelfstandige worden, heeft u daar hulp voor? "Nee, dat kost veel geld en u moet hard werken, het is beter om dat niet te doen!"
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 16:18   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ze hebben van de regering (PS) in Brussel instructies gekregen om véél mensen te ontmoedigen om werk te zoeken. Dat is goed voor het electoraat.

Heb het zelf meegemaakt: ik wil zelfstandige worden, heeft u daar hulp voor? "Nee, dat kost veel geld en u moet hard werken, het is beter om dat niet te doen!"
juist ! één van mijn grote kritieken is ook altijd al geweest dat ze mensen enkel "helpen" om in loonverband te gaan werken. Dwz Jobs invullen die reeds bestaan ( als ze tenminste al echt bestaan ). Van mensen begeleiden naar een zelfstandige activiteit toe ( is jobs bijmaken ) hebben ze nog nooit gehoord .
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 mei 2006 om 16:23.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 20:01   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
juist ! één van mijn grote kritieken is ook altijd al geweest dat ze mensen enkel "helpen" om in loonverband te gaan werken. Dwz Jobs invullen die reeds bestaan ( als ze tenminste al echt bestaan ). Van mensen begeleiden naar een zelfstandige activiteit toe ( is jobs bijmaken ) hebben ze nog nooit gehoord .
Je hebt wel verschillende starters service bedrijven ook hoor. En startersleningen naar ik heb gehoord aan 1,25% of zo.
Binnenkort ga ik zelfs borg staan voor een starter, t' is te zeggen hij heeft de vestigingswet nog niet en dan kan een andere daar borg voor staan zodat hij tijd krijgt die scholing ergens alsog te doen. Toch iets in die aard, het fijne weet ik ook nog niet maar het kan dus wel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 20:13   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je hebt wel verschillende starters service bedrijven ook hoor. En startersleningen naar ik heb gehoord aan 1,25% of zo.
Binnenkort ga ik zelfs borg staan voor een starter, t' is te zeggen hij heeft de vestigingswet nog niet en dan kan een andere daar borg voor staan zodat hij tijd krijgt die scholing ergens alsog te doen. Toch iets in die aard, het fijne weet ik ook nog niet maar het kan dus wel.
alleen als je toch een minimumstartkapitaal hebt mambo. mss niet veel maar toch teveel voor een dopper - is iemand die NIETS kan sparen he.

het komt erop neer bij die formule dat je bvb 2000 euro hebt en dat je dan 4000 ofzo kan bijlenen.

bovendien is het zo dat ze daar op de vdab geen info over geven als je dat vraagt.

je weet er dus meer van dan die mentaal minderwaardige kwasten op de vdab - en dat is wat ik net wil bedoelen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 mei 2006 om 20:14.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 20:22   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik wil kaka doen op de VDAB.
Heel veel kaka...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 20:26   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
alleen als je toch een minimumstartkapitaal hebt mambo. mss niet veel maar toch teveel voor een dopper - is iemand die NIETS kan sparen he.

het komt erop neer bij die formule dat je bvb 2000 euro hebt en dat je dan 4000 ofzo kan bijlenen.

bovendien is het zo dat ze daar op de vdab geen info over geven als je dat vraagt.

je weet er dus meer van dan die mentaal minderwaardige kwasten op de vdab - en dat is wat ik net wil bedoelen.
Dat is idd wel een serieus probleem meestal.
Bovendien geven ze naar het schijnt van de vdab ook leningen, alhoewel met een serieuze korrel zout te nemen naar het schijnt. Als je ze al krijgt is het tegen een fikse rente. Het enige dat er goed aan is (enfin zeggen ze) is bij faling binnen een bepaalde periode dat je kan vrijgesteld worden ze terug te betalen. Eerst zien en dan geloven natuurlijk.

Kapitaal is een probleem maar er zijn wel enkele achterpoortjes soms. Er liggen bv redelijk veel "slapende" bvba's te koop voor weinig geld bij de notaris en heel soms (en dat hangt van de situatie af) kan je een bedrijfje overkopen met hun eigen geld. Dat klinkt wel raar maar het is een feit dat ze meer verdienen met overname van hun aandelen en hun eigen geldrekening dan dat ze het zo opnemen.
Ik ken er alvast die het zo gedaan hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 21:24   #9
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je hebt wel verschillende starters service bedrijven ook hoor. En startersleningen naar ik heb gehoord aan 1,25% of zo.
Binnenkort ga ik zelfs borg staan voor een starter, t' is te zeggen hij heeft de vestigingswet nog niet en dan kan een andere daar borg voor staan zodat hij tijd krijgt die scholing ergens alsog te doen. Toch iets in die aard, het fijne weet ik ook nog niet maar het kan dus wel.
ja, ze bestaan en hebben nlx met de vdab te maken
en de lenlng = 3% lnterest (heb er zelf één)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 21:26   #10
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
alleen als je toch een minimumstartkapitaal hebt mambo. mss niet veel maar toch teveel voor een dopper - is iemand die NIETS kan sparen he.

het komt erop neer bij die formule dat je bvb 2000 euro hebt en dat je dan 4000 ofzo kan bijlenen.

bovendien is het zo dat ze daar op de vdab geen info over geven als je dat vraagt.

je weet er dus meer van dan die mentaal minderwaardige kwasten op de vdab - en dat is wat ik net wil bedoelen.
als je nlx startpoen hebt, dan kun je n Solidaire Lening aanvragen, bj het Startersfonds

Meer lnfo: by Polly
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 21:31   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zie je er zijn achterpoortjes; info bij polly.
Verder een gezonde portie motivatie mee te brengen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 21:53   #12
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
juist ! één van mijn grote kritieken is ook altijd al geweest dat ze mensen enkel "helpen" om in loonverband te gaan werken. Dwz Jobs invullen die reeds bestaan ( als ze tenminste al echt bestaan ). Van mensen begeleiden naar een zelfstandige activiteit toe ( is jobs bijmaken ) hebben ze nog nooit gehoord .
Het zal wss wel niet meer dan logisch zijn dat ze in bepaalde 'werkzoekenden' geen geld noch tijd steken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:11   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

mij hebben ze enorm geholpen. eerst een cursus Frans en dan een cursus Boekhouden met als gevolg een vast contract.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:17   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zie je er zijn achterpoortjes; info bij polly.
Verder een gezonde portie motivatie mee te brengen.
startersfonds = achterpoortje?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 23:16   #15
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

voor dat startersfonds heb je ook nog altijd startkapitaal nodig. Heb het een jaar of acht geleden nog geprobeerd om daar poen te lenen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 23:18   #16
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Heb ook gestemd.
Situatie van 25 jaar geleden, was toen nog RVA..
Maar just is just.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 23:20   #17
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het zal wss wel niet meer dan logisch zijn dat ze in bepaalde 'werkzoekenden' geen geld noch tijd steken...
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 23:20   #18
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Heb ook gestemd.
Situatie van 25 jaar geleden, was toen nog RVA..
Maar just is just.
Tja, als ge het al zelf zegt...
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 14:10   #19
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

allee eentje dus die de vdab positief beoordeelt.

daarbij komt nog dat het er eentje is die zichzelf een beetje tegenspreekt.

in dit topic zegt hij
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
mij hebben ze enorm geholpen. eerst een cursus Frans en dan een cursus Boekhouden met als gevolg een vast contract. bron
in een ander topic zegt hij
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
De Wiss computer nog een staaltje onzin.
Ik heb die in de periode van mijn werkloosheid tientallen keer geraadpleegd.
Telken malen als er iets opstond dat ik KON doen was de plaats al ingenomen en andere onzin excuses.
Ik denk eerder dat het een kastje is voor reclame te maken voor hun bedrijf of zoiets
ah? ik heb zo werk gevonden, mijn broer ook trouwens....
bron
Mss is er hier partijdigheid in het spel ? want nog ergens anders zegt ie ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
ik ken nogal wat RVA-mensen, geloof me. bron
dat laatste geloof ik dus idd .

mss best toch dat mes eens wat wetten dus
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 mei 2006 om 14:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 17:29   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

OK,er kan dan eventueel "gekakt" worden op "staatsorganisatie" VDAB.

Maar,eigenlijk doet de privé het ook niet fantastisch,op het gebied van arbeidsbemiddeling....
Iedere dag weer worden duizenden kandidaten "beziggehouden" door "in-situ" interim-bureau-madammekes,terwijl de fabriek,waarvoor ze ingehuurd werden,gewoon werkvolk vraagt,geen mensen die slagen voor psycho-technische proefjes......
En daarna moet "de kandidaat" NOG een keer "behandeld" worden,nu door de feietelijke personeelsorganisatie van het bedrijf.


Een belachelijke situatie....eigenlijk,een nieuweling kost algauw twee maandlonen om aan te werven op die manier...


En na 2 jaar ben je sowiezo toch de helft van de nieuwelingen kwijt,zo is het leven.....
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be