Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 15:27   #21
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Gewoon een lekker lange gevangenisstraf...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:29   #22
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard zware straffen

8)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/5017298.stm

De Enron bazen zijn schuldig bevonden door de jury.

Deze kapitaalterroristen en hun boekhouders hebben tienduizenden mensen bedrogen en hun job vernietigd. Honderdduizenden werden beroofd van hun geld.
Denkende aan de psychische en sociale schade die deze terroristen hebben aangericht, moeten we de vraag durven stellen: doodstraf of niet?

Kapitalistische terroristen komen meestal weg met een boete, een berisping, een symbolische €uro schadevergoeding of in het slechtste geval een korte celstraf. Nochtans zijn hun misdaden dikwijls enorm groot.

Wordt het dus niet tijd om deze mensen veel harder aan te pakken?

In principe ben ik tegen de doodstraf, maar voor dit soort rot krapuul (om het in VLD termen te zeggen) moet misschien toch een uitzondering worden gemaakt.
In de Verenigde Staten worden voor deze feiten terecht zware straffen uitgesproken.We kunnen er een voorbeeld aan nemen.Zware gevangenisstraffen zijn voldoende.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:31   #23
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard extreemlinksen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
U bent dus principieel tegen de doodstraf. Da's uw recht. Ik ben ook tegen de doodstraf in het geval van mensen zonder publiek profiel (bijvoorbeeld een psychoot die een moord pleegt), maar er moeten uitzonderingen mogelijk zijn, zoals in het geval van extreme nazis of extreme kapitalisten die honderduizenden mensen enorme schaden berokkenen.
Dan zullen we ze ook maar toepassen voor extreemlinksen als we toch bezig zijn.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:31   #24
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Nog zo iemand die kickt op straffen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:33   #25
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Nog zo iemand die kickt op straffen.
Straf is een anachronisme.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 18:19   #26
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Skilling riskeert 185 jaar, Lay 45 jaar. Kerels gaan dus heel waarschijnlijk doodgaan in de gevangenis. Terecht. Al zullen ze waarschijnlijk hun dagen doorbrengen in een minimum security prison waar het leven nog iets draaglijk is.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:41   #27
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Skilling riskeert 185 jaar, Lay 45 jaar. Kerels gaan dus heel waarschijnlijk doodgaan in de gevangenis. Terecht. Al zullen ze waarschijnlijk hun dagen doorbrengen in een minimum security prison waar het leven nog iets draaglijk is.

En waaruit ze na vijf jaar vrijkomen? Er zijn er die slapend rijker worden en er zijn er die zittend rijker worden van hun gestolen beleggingen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2006 om 10:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 11:15   #28
oliepiek
Banneling
 
 
oliepiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik onthoud uit gans het zaakje alleen maar het massale "verdampen" van het pensioen van tienduizenden ex-werknemers ....
Enron is allang het enige geval niet meer,ook in de UK zijn er gevallen geweest....

In het licht van de momentele trend tot het "opbouwen van de privé-pensioenpijler" mag er nog eventjes aan herinnerd worden dat een privé-firma,gelijk welke privé-firma, failliet kan gaan,en dat ALLE middelen kunnen gebruikt worden om te proberen financiele putten te dempen.
Absoluut, dat is wat vele extreme VLD'ers en andere rechtse sujetten eigenlijk willen: dat alles geprivatiseerd wordt, zodat zij geen enkele verantwoordelijkheid moeten dragen als het misgaat.
Privé-pensioenen kunnen enkel een kers op de taart zijn, nooit de taart zelf. Als liberalen en ander rechts krapuul (om het in Dedecker's woorden te zeggen) dat echt zo graag wil, dan moeten ze naar de jungle van de VS verhuizen.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 11:58   #29
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Die heren zijn hun fortuin 'zogezegd' kwijtgespeeld bij niet nader te traceren speculaties.

Er vallen echter wel nog de zesendertig mansions van Kenneth ten gelde te maken.
De duizenden gewone gedupeerden zullen echter nooit een dollar terugzien. Want als er al nog iets te recupereren valt (waarschijnlijk niet), dan gaan de banken voor.

Ook zullen vele corrupte hoge verantwoordelijken van de graai-cultuur een grote zucht slaken:
only "Kenny-boy" catches the bullett...ze kunnen weer op hun twee oren slapen.
En als we die bazen afknallen, zien die gedupeerden wél hun geld terug?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 11:59   #30
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Wa's dat nu voor onzin. Die kerels kunnen niet 'nog wat zwaarder' in de portefueille geraakt worden, want ze hebben al 1,2 triljard (1,200,000,000,000) schuld.

Of bedoel je dat die schuld moet worden overgedragen op alle nakomelingen van die misdadigers? Zelfs dat zou onrechtvaardig zijn want dan zien we het geld pas terug in het jaar 2650 of zo.

Neen, die kerels verdienen de doodstraf. Dat zou meteen een duidelijke waarschuwing zijn voor alle kapitaalterroristen en hun boekhouders.
En natuurlijk helpt dat de gedupeerden enorm.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 12:01   #31
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
U bent dus principieel tegen de doodstraf. Da's uw recht. Ik ben ook tegen de doodstraf in het geval van mensen zonder publiek profiel (bijvoorbeeld een psychoot die een moord pleegt), maar er moeten uitzonderingen mogelijk zijn, zoals in het geval van extreme nazis of extreme kapitalisten die honderduizenden mensen enorme schaden berokkenen.
Dus: een psychoot die een zesjarig meisje ontvoert, verkracht en nadien met een mes in stukken snijdt, haar overschotten in het kanaal dumpt en daarna nog jaren haar ouders tergt door te zeggen hoe leuk ze wel niet gilde ======> gevangenisstraf.

Boekhouder die één miljard euro in zijn zakken draait =====> doodstraf.


Vreemd gevoel voor rechtvaardigheid heb jij.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 12:02   #32
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik zal mijn 'onzin' even uitleggen:

Die kerels hebben op dit ogenblik nog steeds meer eigendom dan gij ooit zult hebben. Moesten ze ooit terug op vrije voeten komen filen ze personal bankruptcy. Nadat de bankruptcy procedure is afgelopen - wat in de VS maximum 7 jaar duurt - vloeit alle eigendom dat ze naar familie etc. versast hebben terug in hun zak. In de tussentijd zullen de steenrijke mevrouw en de kinderen de levenstijl van meneer wel onderhouden. Het is ook daarom dat zulke kerels op bail vrij kunnen rondlopen.

Je kan daar op vrij simpele manier een eind aan maken.

edit: had foutje gemaakt bij quoten
Bedoel je dan dat het concept van de 'personal bankruptcy' moet afgeschaft of herzien worden?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 12:04   #33
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Men is overigens niet verplicht aan pensioensopbouw te doen bij de werkgever. Er zijn mogelijkheden genoeg om te sparen voor een pensioen en minder risico te lopen. Vastgoed bijvoorbeeld. Maar een stabielere financiële sector zou ook al een stuk helpen om crashes edm. te voorkomen.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 14:36   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dus: een psychoot die een zesjarig meisje ontvoert, verkracht en nadien met een mes in stukken snijdt, haar overschotten in het kanaal dumpt en daarna nog jaren haar ouders tergt door te zeggen hoe leuk ze wel niet gilde ======> gevangenisstraf.

Boekhouder die één miljard euro in zijn zakken draait =====> doodstraf.


Vreemd gevoel voor rechtvaardigheid heb jij.

Bij Enron ging het wel over 40 miljard euro.

Langzaam laten wegrotten vind ik ook goed, ipv de doodstraf, die te onmenselijk is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 14:58   #35
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
En als we die bazen afknallen, zien die gedupeerden wél hun geld terug?
Kenny-boy catches the bullitt, maar hij wordt niet afgeknald, dat heb je verkeerd begrepen.
Laten leven, maar onteigenen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2006 om 14:58.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 15:19   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Men is overigens niet verplicht aan pensioensopbouw te doen bij de werkgever. Er zijn mogelijkheden genoeg om te sparen voor een pensioen en minder risico te lopen. Vastgoed bijvoorbeeld. Maar een stabielere financiële sector zou ook al een stuk helpen om crashes edm. te voorkomen.
Tja..
Het gaat er om dat dergelijke figuren,niet gehinderd door enige kennis van zaken blijkbaar,immense schade kunnen toebrengen aan organisaties als ENRON,die,op zichzelf,uiterst winstgevend zouden moeten zijn.(is de energiesektor niet " the place to be" in de hongerige VS?).

Pensioenbijdragen zouden moeten beheerd worden door betrouwbare personen.....het laat zich aanzien dat enkel "de staat" betrouwbaar genoeg is,uit de Angelsaksische wereld komen ernstige waarschuwingen!.....

Immo?
mss in de VS,maar in onze contreien,met zijn omgedraaide bevolkingspiramide , moet dat zowat de stomste investering zijn op lange termijn....

Een "stabiele financiele sector",wel,laat het ons hopen....Gezien echter de immense hoeveelheden "virtueel" geld(gebaseerd op.....NIKS...),en de tamelijk neerbuigende houding van de grootbanken jegens de spaarderkens die nochtans "echt" geld komen deponeren (traceerbaar naar een geleverde arbeidsprestatie)heb ik daar zo mijn bedenkingen bij.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 20:40   #37
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En waaruit ze na vijf jaar vrijkomen? Er zijn er die slapend rijker worden en er zijn er die zittend rijker worden van hun gestolen beleggingen.
Het is Belgie niet, als ge 185 jaar straf krijgt komt ge niet vrij, ook niet wegens goed gedrag, volle gevangenissen etc.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 02:08   #38
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

dubbel
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2006 om 02:12.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 02:09   #39
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ik ben tegen de doodstraf dus ook in deze

deze plutomanen vormen echter wel een ernstige bedreiging voor de integriteit van vele burgers en dienen dus gedwongen opgenomen te worden en een plutologische behandeling te ondergaan.

ze dienen bovendien voor de rest van hun leven onder controle te blijven staan en dienen zich op vaste tijdstippen te laten onderzoeken door een plutoloog.

verder moeten ze een verbod krijgen om nog in beurzen of banken ea financiele centra binnen te gaan , om nog omgang te hebben met andere plutomanen enz
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 18:35   #40
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Bedoel je dan dat het concept van de 'personal bankruptcy' moet afgeschaft of herzien worden?
Ik vind dat men de lijn van research te dicht bij de persoon zelf legt wanneer men het huidige vermogen gaat bepalen.

Ik ben voor een goede bankroetwetgeving, die het individu beschermd van de acties van de zaak, maar in criminele gevallen moet men verder gaan dan het vermogen van de persoon zelf.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be