Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 11:36   #1
vryko
Provinciaal Statenlid
 
vryko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 650
Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard cannabis gebruik minder schadelijk dan beweerd?

People who smoke marijuana do not appear to be at increased risk for developing lung cancer, new research suggests.

While a clear increase in cancer risk was seen among cigarette smokers in the study, no such association was seen for regular cannabis users.

Even very heavy, long-term marijuana users who had smoked more than 22,000 joints over a lifetime seemed to have no greater risk than infrequent marijuana users or nonusers.

The findings surprised the study’s researchers, who expected to see an increase in cancer among people who smoked marijuana regularly in their youth.

“We know that there are as many or more carcinogens and co-carcinogens in marijuana smoke as in cigarettes,” researcher Donald Tashkin, MD, of UCLA’s David Geffen School of Medicine tells WebMD. “But we did not find any evidence for an increase in cancer risk for even heavy marijuana smoking.” Carcinogens are substances that cause cancer.

Tashkin presented the findings today at The American Thoracic Society’s 102nd International Conference, held in San Diego

Boomers Reaching Cancer Age

The study population was limited to people who were younger than 60 because people older than that would probably not have used marijuana in their teens and early adult years.

“People who may have smoked marijuana in their youth are just now getting to the age when cancers are being seen,” Tashkin says.

A total of 611 lung cancer patients living in Los Angeles County, and 601 patients with other cancers of the head and neck were compared with 1,040 people without cancer matched for age, sex, and the neighborhood they lived in.

All the participants were asked about lifetime use of marijuana, tobacco, and alcohol, as well as other drugs, their diets, occupation, family history of lung cancer, and socioeconomic status.

The heaviest marijuana users in the study had smoked more than 22,000 joints, while moderately heavy smokers had smoked between 11,000 and 22,000 joints.

While two-pack-a-day or more cigarette smokers were found to have a 20-fold increase in lung cancer risk, no elevation in risk was seen for even the very heaviest marijuana smokers.

The more tobacco a person smoked, the greater their risk of developing lung cancer and other cancers of the head and neck. But people who smoked more marijuana were not at increased risk compared with people who smoked less and people who didn’t smoke at all.

The THC Connection

Studies suggest that marijuana smoke contains 50 percent higher concentrations of chemicals linked to lung cancer than cigarette smoke. Marijuana smokers also tend to inhale deeper than cigarette smokers and hold the inhaled smoke in their lungs longer.

So why isn’t smoking marijuana as dangerous as smoking cigarettes in terms of cancer risk?

The answer isn’t clear, but the experts say it might have something to do with tetrahydrocannabinol, or THC, which is a chemical found in marijuana smoke.

Cellular studies and even some studies in animal models suggest that THC has antitumor properties, either by encouraging the death of genetically damaged cells that can become cancerous or by restricting the development of the blood supply that feeds tumors, Tashkin tells WebMD.

In a review of the research published last fall, University of Colorado molecular biologist Robert Melamede, PhD, concluded that the THC in cannabis seems to lessen the tumor-promoting properties of marijuana smoke.

The nicotine in tobacco has been shown to inhibit the destruction of cancer-causing cells, Melamede tells WebMD. THC does not appear to do this and may even do the opposite.

While there was a suggestion in the newly reported study that smoking marijuana is weakly protective against lung cancer, Tashkin says the very weak association was probably due to chance.

Cancer risk among cigarette smokers was not influenced by whether or not they also smoked marijuana.

“We saw no interaction between marijuana and tobacco, and we certainly would not recommend that people smoke marijuana to protect themselves against cancer,” he says.

By Salynn Boyles, reviewed by Louise Chang, MD

SOURCES: American Thoracic Society 102nd International Conference, San Diego, May 23, 2006. Donald Tashkin, MD, professor of medicine, David Geffen School of Medicine, University of California at Los Angeles. Robert Melamede, PhD, molecular biologist, University of Colorado at Colorado Springs. WebMD Medical News: “Pot Smoke: Less Carcinogenic Than Tobacco?”

http://www.foxnews.com/story/0,2933,196678,00.htmlhttp://www.foxnews.com/story/0,2933,196678,00.html

en dit nieuws gebracht door fox nieuws, de propagandamachine van de conservatieven in de US
__________________
ge verziekt de maatschappij!
vryko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 11:40   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

cannabis is een uitermate geschikt geneesmiddel tegen mentale minderwaardigheid en tegen geld en werkverslaving.

Ooit legde gandhiji india plat door een nationale dag van gebed af te kondigen.

ik roep daarom op tot een nationale dag van contemplatie - en non cooperatie met uw onderdrukkers. Wie niet stil kan zitten en contempleren kan gewoon die dag een vette joint paffen.

een nationale blowdag dus. Het zou jullie verbazen wat zo één dag kan opbrengen !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 11:40.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 12:23   #3
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ooit legde gandhiji india plat door een nationale dag van gebed af te kondigen.

ik roep daarom op tot een nationale dag van
----------------------------------

Nu denkt hij weer dattem Gandhi is.

Zolang hij niets kwaad doet aan anderen of zichzelf, gaan ze hem niet wegsteken.
Maar dat komt nog.
Op de duur gaat hij bijten naar de mensen...let op mijn woorden.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 12:54   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

gandhi probeerden ze ook eerst te criminaliseren - op de duur moesten ze hem uit de bak halen om de hete patatten uit het vuur te komen halen.

nu heb je wel gelijk dat het teveel eer voor me is hoor dat jij mij hetzelfde behandelt als de engelsen aanvankelijk gandhiji behandelden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 mei 2006 om 12:59.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 14:21   #5
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

cannabis is goed als je niks te doen hebt als lekkerlui in bed te liggen, of op je gemakske café's af te lopen...zo gauw je een serieuze interresse hebt, die wat moeite meebrengt (hoeft helemaal nog niet werken of studeren te zijn) , dan is het nefast: aanvallen van luiheid (=ik zal morgen wel zien...), en problemen met het geheugen zijn de meest storende...ik spreek voor mezelf natuurlijk.En waarom ik niét rook.
Andere mensen voelen zich er mischien beter mee. Zou kunnen zijn omdat het een goed middel is tegen schrik hebben...Je kunt mischien inderdaad beter een joint roken dan je vol Valium of Benzodiazepines stoppen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 15:30   #6
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Excellent news.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 15:37   #7
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Excellent news.
waarom? Hebt ge schrik?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 15:39   #8
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
waarom? Hebt ge schrik?
Ik ben inderdaad blij dat de kans dat ik aan kanker sterf minder hoog is dan aanvankelijk gedacht.

Duh
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 15:52   #9
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik ben inderdaad blij dat de kans dat ik aan kanker sterf minder hoog is dan aanvankelijk gedacht.

Duh
ik heb het nergens over kanker gehad. Of wil je zeggen dat je niet rookt? Of dat je je paranoïa met Valium en Benzo's behandelt (die obsessionele angstgevoelens jegens vermeende neo-nazis, en gewelddadige racisten en zo...). Rook dan toch maar beter.Probeer eens zo een "verdamper", die tegenwoordig in Amsterdam zo populair word.Dan krijg je geen teer, en andere smeerlapperij binnen, dus= geen kanker.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 15:57   #10
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik heb het nergens over kanker gehad. Of wil je zeggen dat je niet rookt? Of dat je je paranoïa met Valium en Benzo's behandelt (die obsessionele angstgevoelens jegens vermeende neo-nazis, en gewelddadige racisten en zo...). Rook dan toch maar beter.Probeer eens zo een "verdamper", die tegenwoordig in Amsterdam zo populair word.Dan krijg je geen teer, en andere smeerlapperij binnen, dus= geen kanker.
Wa zit gij hier allemaal te zeveren man...

Ik rook niet, ik blow wel, ik heb geen obsessionele angstgevoelens jegens racisten (if anything moeten zij er voor mij hebben ), ik heb geen geld voor een verdamper, en volgens deze studie moet ik zowiezo al niet bang zijn voor kanker door de genezende werking van THC.

Nog iets?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:22   #11
vryko
Provinciaal Statenlid
 
vryko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 650
Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

ja, relativeren! dat vraagteken bij den titel van den topic heeft wel degelijk betekenis. de bedoeling is gewoon om iedereen die hier panische angsten heeft voor cannabis duidelijk te maken dat het ongezondheidsargument betwistbaar is.
vryko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:27   #12
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko Bekijk bericht
ja, relativeren! dat vraagteken bij den titel van den topic heeft wel degelijk betekenis. de bedoeling is gewoon om iedereen die hier panische angsten heeft voor cannabis duidelijk te maken dat het ongezondheidsargument betwistbaar is.
Kweetwel... als ik de dag na feestje ga trainen heb ik ook wel door dat het op mijn longen zit hoor
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:29   #13
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Wa zit gij hier allemaal te zeveren man...

Ik rook niet, ik blow wel, ik heb geen obsessionele angstgevoelens jegens racisten (if anything moeten zij er voor mij hebben ), ik heb geen geld voor een verdamper, en volgens deze studie moet ik zowiezo al niet bang zijn voor kanker door de genezende werking van THC.

Nog iets?
Ik ga me even moeien:
1) Maak je je joints met tabak?
2) Je hebt een verdamper voor zo'n 300 EUR. Ok, goedkoop is anders, maar een i-pod kost ook zoveel. En een paar keer tanken ook.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:43   #14
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik ga me even moeien:
1) Maak je je joints met tabak?
2) Je hebt een verdamper voor zo'n 300 EUR. Ok, goedkoop is anders, maar een i-pod kost ook zoveel. En een paar keer tanken ook.
1) yup, maar met maar weinig tabak in. Ook rook ik lang niet zoveel joints als de gemiddelde roker sigaretten rookt. Er begint trouwens ook bewijs boven te komen dat THC een beschermende functie zou hebben, hoewel het onderzoek daarrond nog niet zo lang bezig is.

2) ik heb geen i-pod en ik tank niet Misschien als zo'n verdamper wat goedkoper wordt, wie weet.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 17:45   #15
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik denk dat veel mensen niet kunnen aannemen dat wiet bitter weinig nadelen heeft. Ze kunnen zich ni inbeelden dat iets plezant, zoals alcohol dat ook kan zijn, geen permanente neveneffecten heeft. Heeft veel te maken met dat christelijke schuldgevoel na plezier hebben...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 18:12   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko Bekijk bericht
..........
Even very heavy, long-term marijuana users who had smoked more than 22,000 joints over a lifetime seemed to have no greater risk than infrequent marijuana users or nonusers.
....................
Joehoe!!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 23:18   #17
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Wa zit gij hier allemaal te zeveren man...

Ik rook niet, ik blow wel, ik heb geen obsessionele angstgevoelens jegens racisten (if anything moeten zij er voor mij hebben ), ik heb geen geld voor een verdamper, en volgens deze studie moet ik zowiezo al niet bang zijn voor kanker door de genezende werking van THC.

Nog iets?
verdamper= vanaf 15 Euros. Zijt ge zo arm?
Maar wat zevert gij nu over de genezende werking van THC, man? Zijt gij nu écht zo dom dat ge denkt dat dat kanker geneest?
En nu ontkent ge ook nog uw mentale problemen (galloperende paranoïa, waanbeelden van neo-nazistische komplotten enz.)? Ik denk eigenlijk dat wat er met u scheelt zelfs met géén enkele drug te genezen is...kan er zelfs wel erger van worden.Cannabis kan de negatieve neigingen van labiele personen versterken! Ge word van dat plantje niet béter, wat ge er ook moogt van denken!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 23:20   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Hij zei niet dat het kanker geneest.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 23:22   #19
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik ben inderdaad blij dat de kans dat ik aan kanker sterf minder hoog is dan aanvankelijk gedacht.

Duh
aan wat sterft ge liever? Een overdosis?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2006, 23:23   #20
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
verdamper= vanaf 15 Euros. Zijt ge zo arm?
Verdamper = 300 euro, you dipshit... tenzij je het natuurlijk verwart met een waterpijpje

Citaat:
Maar wat zevert gij nu over de genezende werking van THC, man? Zijt gij nu écht zo dom dat ge denkt dat dat kanker geneest?
Ah, het artikel niet gelezen? Zomaar een ongefundeerde mening vormen... had ik nooit van je verwacht gustaafje!

Citaat:
En nu ontkent ge ook nog uw mentale problemen (galloperende paranoïa, waanbeelden van neo-nazistische komplotten enz.)? Ik denk eigenlijk dat wat er met u scheelt zelfs met géén enkele drug te genezen is...kan er zelfs wel erger van worden.Cannabis kan de negatieve neigingen van labiele personen versterken! Ge word van dat plantje niet béter, wat ge er ook moogt van denken!
Toon anders eens waar ik het heb over 'neo-nazistische komplotten', dorpsgek...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be