Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 23:52   #1
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard werken minder schadelijk dan men beweert

Tegenwoordig hoort men veel leuteren over werken: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gewerkt hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen? Als dat toch zo slecht is? Mischien omdat ze betere werkomstandigheden tot zich namen, of mischien omdat ze er géén cannabis bij rookten?Naar het schijnt versterken deze twee drugs mekaars werking, en ook het afbraak processus van het lichaam.Je word er dus sneller oud van.Wat ik best wil geloven als ik op de afgebeulde smoelwerken van sommige wietrokers kijk. Dat is zo de graad net onder de spuiters, de Blowers/Zuipers, vooral als ze er ook nog wat pillen bij slikken,en wat lijntjes bij snuiven, dan is het helemaal klaar.


__________________
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 00:02   #2
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

het hangt er natuurlijk van af welk werk ge doet.Ik ken bvb. mensen die handelen in Cannabis, dat is een rustige job waar je niet te moe van word, dan eis je niet te veel van je lichaam, en breng je je gezondheid niet in gevaar.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 00:03   #3
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het hangt er natuurlijk van af welk werk ge doet.Ik ken bvb. mensen die handelen in Cannabis, dat is een rustige job waar je niet te moe van word, dan eis je niet te veel van je lichaam, en breng je je gezondheid niet in gevaar.
het enige nevenverschijnsel is van tijd tot tijd een mes tussen uw ribben. Dat valt af te wegen tegen die BMW7 onder uw gat.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 mei 2006 om 00:03.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 00:22   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het enige nevenverschijnsel is van tijd tot tijd een mes tussen uw ribben. Dat valt af te wegen tegen die BMW7 onder uw gat.
waaruit duielijk weer blijkt dat ge niet in het minste weet waarover ge het hebt.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 00:38   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Tegenwoordig hoort men veel leuteren over werken: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gewerkt hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen? Als dat toch zo slecht is? Mischien omdat ze betere werkomstandigheden tot zich namen, of mischien omdat ze er géén cannabis bij rookten?Naar het schijnt versterken deze twee drugs mekaars werking, en ook het afbraak processus van het lichaam.Je word er dus sneller oud van.Wat ik best wil geloven als ik op de afgebeulde smoelwerken van sommige wietrokers kijk. Dat is zo de graad net onder de spuiters, de Blowers/Zuipers, vooral als ze er ook nog wat pillen bij slikken,en wat lijntjes bij snuiven, dan is het helemaal klaar.


__________________
Blijkbaar werden er zelfs minder mensen ziek maar stierf men snellen als men het werd.
Van werken wordt men inderdaad niet ziek, wel van de arbeidsomstandigheden.
Stoflong bij mijnwerkers bijvoorbeeld.
Jammer genoeg worden sommigen nu al ziek als ze het werkwoord werken horen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 08:32   #6
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
waaruit duielijk weer blijkt dat ge niet in het minste weet waarover ge het hebt.
Okee okee.

BMW5
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 08:36   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Waarom is uw nickname "born2bewild"?
Zijt gij wild? Of wilt gij cool doen?
En waarom niet "BoRn2BwIlD? Da's toch zo veel cooler?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 09:10   #8
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

da vragek mij ook wel is af
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 09:34   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Tegenwoordig hoort men veel leuteren over werken: dat zou slecht zijn voor de gezondheid.Ik ken wel meerdere oudere mensen, die heel hun leven veel gewerkt hebben, en toch zonder noemenswaardige ziektes tot een hoge leeftijd gekomen zijn? Hoe zou d�*t nu komen? Als dat toch zo slecht is? Mischien omdat ze betere werkomstandigheden tot zich namen, of mischien omdat ze er géén cannabis bij rookten?Naar het schijnt versterken deze twee drugs mekaars werking, en ook het afbraak processus van het lichaam.Je word er dus sneller oud van.Wat ik best wil geloven als ik op de afgebeulde smoelwerken van sommige wietrokers kijk. Dat is zo de graad net onder de spuiters, de Blowers/Zuipers, vooral als ze er ook nog wat pillen bij slikken,en wat lijntjes bij snuiven, dan is het helemaal klaar.




__________________
Die waren misschien nog veeeel ouder geworden als ze heel hun leven onder een olijfboom hadden gezeten. Wie weet?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:04   #10
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

helleuw Born2be'wild' ???
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:28   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik geloof echt dat mensen die stoppen op hun 65'ste eerder onder de grond liggen dan mensen die gewoon doorgaan. Een man met werk zal door blijven gaan om dat werk gedaan te krijgen. Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:32   #12
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....omdat zijn actieve leven gegijzeld werd door de produktie ideologie en daardoor geen tijd,goesting,wens om voor zichzelf op te komen,om zichzelf te ontwikkelen en op hoger leeftijd te moe,versleten,gefrustreerd werd om alsnog te doen.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz

Laatst gewijzigd door guerin : 27 mei 2006 om 10:34.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:35   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....omdat zijn actieve leven gegijzeld werd door de produktie ideologie en daardoor geen tijd,goesting,wens om voor zichzelf op te komen,om zichzelf te ontwikkelen.
Mijn grootvader was schrijnwerker en hij is door blijven werken tot zijn sterfdag. En hij was gelukkig, hij kwam dagelijks in contact met mensen en betekende nog iets voor de maatschappij. Mensen vergaan snel als ze zichzelf niet meer nuttig voelen (als je die drang in je hebt...).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:43   #14
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn grootvader was schrijnwerker en hij is door blijven werken tot zijn sterfdag. En hij was gelukkig, hij kwam dagelijks in contact met mensen en betekende nog iets voor de maatschappij. Mensen vergaan snel als ze zichzelf niet meer nuttig voelen (als je die drang in je hebt...).
Mogelijk had hij een beroep waarin hij ziczelf in kon vinden,he.Dat is zijn eigen ontwikkelen maar de meeste arbeider en arbeidsters hebben machinaal werk waarin zi hun eigenheid niet in kunnen steken ,laat staan in vinden.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 10:55   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Mogelijk had hij een beroep waarin hij ziczelf in kon vinden,he.Dat is zijn eigen ontwikkelen maar de meeste arbeider en arbeidsters hebben machinaal werk waarin zi hun eigenheid niet in kunnen steken ,laat staan in vinden.
Dat is waar, maar je moet dan niet regels maken op maat van deze groep en ze dan opleggen aan iedereen. Dat is waar vakbonden vaak in slagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 11:51   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof echt dat mensen die stoppen op hun 65'ste eerder onder de grond liggen dan mensen die gewoon doorgaan. Een man met werk zal door blijven gaan om dat werk gedaan te krijgen. Een gepensioneerde zal thuis in de zetel vergaan....
Hoelang leven mensen dan die nooit begonnen zijn met werken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 11:54   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn grootvader was schrijnwerker en hij is door blijven werken tot zijn sterfdag. En hij was gelukkig, hij kwam dagelijks in contact met mensen en betekende nog iets voor de maatschappij. Mensen vergaan snel als ze zichzelf niet meer nuttig voelen (als je die drang in je hebt...).
Zelfstandig veronderstel ik.
En hoe oud werd hij ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 11:55   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Mogelijk had hij een beroep waarin hij ziczelf in kon vinden,he.Dat is zijn eigen ontwikkelen maar de meeste arbeider en arbeidsters hebben machinaal werk waarin zi hun eigenheid niet in kunnen steken ,laat staan in vinden.
Of had hij geen recht op een pensioen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 12:00   #19
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoelang leven mensen dan die nooit begonnen zijn met werken ?
De brutaliteit dat je met werken meemaakt zal voor de niet werkers niet meespelen in hun levensduur,niet?De brutaliteit van de samenleving om de nietwerkers aan de slag te brengen mogelijk wel.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 14:38   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zelfstandig veronderstel ik.
En hoe oud werd hij ?
84
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be