Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2006, 20:09   #21
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Komaan, het is toch legitiem om na te gaan waar iemands startkapitaal vandaan komt?

In de V.S. doen ze daar al lang niet meer zo pussy rond. Daar worden banken en andere bedrijven die hun kapitaal opbouwden door middel van slavenhandel, publiek aan de kaak gesteld. Vandaag. En die bedrijven betalen (symbolisch) schadevergoeding.

Ik vind dat wij dit ook meer mogen doen. Denk aan Umicore of Unilever, bedrijven met een crimineel koloniaal verleden. Iedereen die daarin vandaag belegt, gaat met een spons over dat verleden heen. Dat is gewoon onaanvaardbaar.

Er wordt trouwens volop gewerkt aan een database met dergelijke historische profielen van startkapitalen. Ik vind dat maar goed ook.
Het moet maar eens gedaan zijn met die kinderlijke mentaliteit die erin bestaat voortdurend het verleden weg te wissen om fouten niet te erkennen. Wie een crimineel verleden heeft moet daarvoor durven uitkomen en schadevergoeding betalen.

Wat Knoop doet moeten wij allemaal doen. Weten waar je koopt, van wie je koopt en weten waar het startkapitaal van het bedrijf in kwestie vandaan komt. Wij moeten dringend veel bewuster consumeren.
Waarom begint U niet eens met de schandalen van uw linkse vrienden in ... België?
Of is dat te dicht? En te warm?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 23:22   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Komaan, het is toch legitiem om na te gaan waar iemands startkapitaal vandaan komt?

In de V.S. doen ze daar al lang niet meer zo pussy rond. Daar worden banken en andere bedrijven die hun kapitaal opbouwden door middel van slavenhandel, publiek aan de kaak gesteld. Vandaag. En die bedrijven betalen (symbolisch) schadevergoeding.

Ik vind dat wij dit ook meer mogen doen. Denk aan Umicore of Unilever, bedrijven met een crimineel koloniaal verleden. Iedereen die daarin vandaag belegt, gaat met een spons over dat verleden heen. Dat is gewoon onaanvaardbaar.

Er wordt trouwens volop gewerkt aan een database met dergelijke historische profielen van startkapitalen. Ik vind dat maar goed ook.
Het moet maar eens gedaan zijn met die kinderlijke mentaliteit die erin bestaat voortdurend het verleden weg te wissen om fouten niet te erkennen. Wie een crimineel verleden heeft moet daarvoor durven uitkomen en schadevergoeding betalen.

Wat Knoop doet moeten wij allemaal doen. Weten waar je koopt, van wie je koopt en weten waar het startkapitaal van het bedrijf in kwestie vandaan komt. Wij moeten dringend veel bewuster consumeren.
Wel, is het geen mooie schadevergoeding dat de DVD's en CD's er gemiddeld enkele euro's goedkoper zijn dan in andere winkels, ook voor de joden, die je er inderdaad talrijk aantreft?

Mijn kan het geen reet schelen waar het geld vandaan komt. Ik ben eerder wantrouwig waar het soms naartoe gaat, als ik bedenk dat er vele Westerse aandelen in Arabische handen zijn, die met het divident de jihad tegen het westen sponseren.
Het is maar dat je zonder het te weten misschien wel eens je eigen ondergang sponsert. Dat vind ik veel erger dan kopen bij een ex-nazi.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 23:41   #23
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Komaan, het is toch legitiem om na te gaan waar iemands startkapitaal vandaan komt?

In de V.S. doen ze daar al lang niet meer zo pussy rond. Daar worden banken en andere bedrijven die hun kapitaal opbouwden door middel van slavenhandel, publiek aan de kaak gesteld. Vandaag. En die bedrijven betalen (symbolisch) schadevergoeding.

Ik vind dat wij dit ook meer mogen doen. Denk aan Umicore of Unilever, bedrijven met een crimineel koloniaal verleden. Iedereen die daarin vandaag belegt, gaat met een spons over dat verleden heen. Dat is gewoon onaanvaardbaar.

Er wordt trouwens volop gewerkt aan een database met dergelijke historische profielen van startkapitalen. Ik vind dat maar goed ook.
Het moet maar eens gedaan zijn met die kinderlijke mentaliteit die erin bestaat voortdurend het verleden weg te wissen om fouten niet te erkennen. Wie een crimineel verleden heeft moet daarvoor durven uitkomen en schadevergoeding betalen.

Wat Knoop doet moeten wij allemaal doen. Weten waar je koopt, van wie je koopt en weten waar het startkapitaal van het bedrijf in kwestie vandaan komt. Wij moeten dringend veel bewuster consumeren.
Eeuwen lang in het verleden blijven leven is ook niet goed. Kijk maar eens naar die verstarde islam, die nog in de Donkere Middeleeuwen leeft.We gaan daar toch niet aan meedoen, PIEKje, vooruit is de boodschap.De toekomst! Ouwe nazis zijn bijna allemaal kapot, en de rest trekt het niet lang meer....Gij word er ook niet jonger op precies.Profiteer wat van uw leven, en stel je niet zo aan
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be