Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2005, 18:07   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard Geen vrouwen in handleidingen want IKEA wil geen moslims beledigen

Geen vrouwen in handleidingen want IKEA wil geen moslims beledigen

De Zweedse meubelgigant IKEA maakt zich schuldig aan discriminatie van vrouwen, althans dat beweert de Noorse premier Kiell Bondevik. De IKEA handleiding toont immers enkel tekeningen van mannen die meubels in elkaar steken.

IKEA, een meubelketen met meer dan 200 vestigingen in 32 landen, wil vooral niet op de tenen trappen van moslims door klussende vrouwen te tonen. Daarom tonen de tekeningen in de handleiding enkel mannen of seksloze figuren.

De eerste minister van Noorwegen vind die uitleg niet goed genoeg. “Het is belangrijk om de nadruk te leggen op de gelijkheid tussen man en vrouw, en dan vooral in de moslimstaten. IKEA moet dit veranderen,” aldus de premier.

Zo’n 365 miljoen mensen brengen jaarlijks een bezoekje aan de IKEA-winkels. Het grotendeel van de meubels moet door de koper zelf in elkaar worden gestoken. “Maar we moeten rekeningen houden met de cultuur van het land. In moslimstaten is het problematisch om vrouwen uit te beelden in handleidingen,” aldus een IKEA woordvoerster.

bron hln

Toch wel straf dat men zich al gaat aanpassen aan die haatreligie. Staat dat ook al in de Koran dat vrouwen niets mogen ineenflansen ...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:11   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Doorgaans zijn het bij de moslims de vrouwen die het hardst werken
maar bij ons is dit denk ik dikwijl ook nog zo.
Bovendien zou je eens moeten weten hoeveel moslimmannen er thuis in feite dik onder de sloef liggen - wat ook het beeld is dat naar buiten toe wordt opgehangen.
Ook dat plaatje is ons dus niet onbekend.
De meeste vlaams belangers die ik ken hebben geen kloten respect voor hun vrouw.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 maart 2005 om 18:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:55   #3
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

tja dat blijkt dan wel degelijk uit dit bericht en welke vb'er ken jij dan wel. Diegene die ik ken behandelen hun vrouw of vriendin als een princes. Maar jij kent waarschijnlijk enkel digene uit de Pravda. misschien kan je eens het bericht lezen... Ikea durft de vrouw nogeens niet afbeelden uit schrik voor de Islam. En de Moslimjongeren die ik ken zien vrouwen enkel als een object dat moet gehoorzamen. Ze vertelden mij op 16 jarige leeftijd als dat ze al wisten met wie ze gingen trouwen georganiseerd in turkije ...
Liefde in de Islam...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 19:27   #4
Zwarte Karper
Burger
 
Zwarte Karper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 147
Standaard

Bron?

http://www.aftenposten.no/english/lo...icle991176.ece

al wat geloofwaardiger

Laatst gewijzigd door Zwarte Karper : 10 maart 2005 om 19:30.
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 19:55   #5
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ze vertelden mij op 16 jarige leeftijd als dat ze al wisten met wie ze gingen trouwen georganiseerd in turkije ...
Liefde in de Islam...
Ofwel laten ze de bruiden overvliegen naar hier.In Duitsland worden er wekelijks tientallen bruiden ontvangen op de luchthavens.
Vandeweek heeft een Turkse vrouw haar mond opengedaan over dit feit,was in Duitsland.Ze heeft een boek geschreven hierover.
De jongste bruid die is overgevlogen van Turkije naar Duitsland is 11 jaar.
Alstenblief!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 19:58   #6
cortelinckx
Schepen
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Diegene die ik ken behandelen hun vrouw of vriendin als een princes.
prinses
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 20:23   #7
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
De meeste vlaams belangers die ik ken hebben geen kloten respect voor hun vrouw.
Sorry hoor King,maar ik heb net nog middag gemaakt,afgewassen en gestofzuigd zodat mijn vriendin in een proper huiske kan binnenkomen.
Dus niet allemaal over dezelfde kam hé
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 22:09   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Sorry hoor King,maar ik heb net nog middag gemaakt,afgewassen en gestofzuigd zodat mijn vriendin in een proper huiske kan binnenkomen.
Dus niet allemaal over dezelfde kam hé
Ja maar ik heb gezegd
de meeste die ik ken he grellig en je weet wel dat ik niet iedereen over dezelfde kam scheer he.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 maart 2005 om 22:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 22:20   #9
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
tja dat blijkt dan wel degelijk uit dit bericht en welke vb'er ken jij dan wel. Diegene die ik ken behandelen hun vrouw of vriendin als een princes. Maar jij kent waarschijnlijk enkel digene uit de Pravda. misschien kan je eens het bericht lezen... Ikea durft de vrouw nogeens niet afbeelden uit schrik voor de Islam. En de Moslimjongeren die ik ken zien vrouwen enkel als een object dat moet gehoorzamen. Ze vertelden mij op 16 jarige leeftijd als dat ze al wisten met wie ze gingen trouwen georganiseerd in turkije ...
Liefde in de Islam...
Ik ben het met je eens dat je deze problemen aanklaagd. De vlaams belangers die ik ken zijn meestal kansarme vlaams belangers en ik kan je vertellen dat de positie van vele vrouwen uit deze gezinnen niet veel beter is dan de positie van vele moslimvrouwen. Ik ken vlaamse meisjes die om allerlei bizarre redenen die met cultuur of godsdienst niks te maken hebben eigenlijk ook uitgehuwelijkt worden. Dat noemt dan niet zo maar ze zijn getrouwd met die of die persoon niet omdat ze dat zelf wilden maar omdat hun moerder dat bvb wilde.

In ons land kan volgens de wet niemand gedwongen worden om te trouwen of om getrouwd te blijven. Ik denk dat we onze burgers rond dat soort zaken beter moeten informeren. Iedereen zou dergelijke dingen moeten leren op school en voor allochtonen moet het deel uitmaken van een inburgeringscursus. Allochtonen die hier komen wonen moeten weten dat in ons land je vrouw je eigendom niet is. De vrouwen die hier toe komen voor een gezinshereniging moeten dat ook weten.
gegroet
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 07:19   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Diegene die ik ken behandelen hun vrouw of vriendin als een princes.
En Rob Klop behandelde zijn vrouw als een boksbal...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 07:26   #11
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En Rob Klop behandelde zijn vrouw als een boksbal...
Daarom dat de "blijf van mijn lijf" huizen vol zitten met allochtone vrouwen Raf.

Zo heeft iedere groep in de samenleving wel wat
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 08:07   #12
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Met wat voor een zever komen ze nu weer af.

Moeten ze op al die figuurtjes een paar borsten tekenen of zo ?

Hebben politici echt niks beters te doen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 08:38   #13
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Pfff, ferm belachelijk hoor allemaal. Wat maakt het nu uit of er vrouwen in de handleiding staan. En staan er dan wel zwarte mensen, holebi's, gehandicapten, oude mensen enz op?
Wie valt er nu in hemelsnaam over zoiets onnozels?
Dat Ikea er op zet wie ze willen hé, dat is hun zaak. Wat een betutteling alweer.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 08:51   #14
de roenekes
Provinciaal Statenlid
 
de roenekes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Geen vrouwen in handleidingen want IKEA wil geen moslims beledigen

De Zweedse meubelgigant IKEA maakt zich schuldig aan discriminatie van vrouwen, althans dat beweert de Noorse premier Kiell Bondevik. De IKEA handleiding toont immers enkel tekeningen van mannen die meubels in elkaar steken.

IKEA, een meubelketen met meer dan 200 vestigingen in 32 landen, wil vooral niet op de tenen trappen van moslims door klussende vrouwen te tonen. Daarom tonen de tekeningen in de handleiding enkel mannen of seksloze figuren.

De eerste minister van Noorwegen vind die uitleg niet goed genoeg. “Het is belangrijk om de nadruk te leggen op de gelijkheid tussen man en vrouw, en dan vooral in de moslimstaten. IKEA moet dit veranderen,” aldus de premier.

Zo’n 365 miljoen mensen brengen jaarlijks een bezoekje aan de IKEA-winkels. Het grotendeel van de meubels moet door de koper zelf in elkaar worden gestoken. “Maar we moeten rekeningen houden met de cultuur van het land. In moslimstaten is het problematisch om vrouwen uit te beelden in handleidingen,” aldus een IKEA woordvoerster.

bron hln

Toch wel straf dat men zich al gaat aanpassen aan die haatreligie. Staat dat ook al in de Koran dat vrouwen niets mogen ineenflansen ...
Goed opgemerkt!
Ze (de meeste moslims) hebben er last van vrouwen te zien werken in brochures maar als ze zelf op "cafe" thee zitten te slurpen en lullen over van alles en nog wat zijn hun vrouwen wel aan't werken... thuis, op de akker en tegenwoordig ook in de fabriek... lang leve de emancipatie
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 09:30   #15
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En Rob Klop behandelde zijn vrouw als een boksbal...
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 10:51   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Oei, een teer puntje geraakt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 10:52   #17
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Oei, een teer puntje geraakt?
Dutroux is ook een stoute jongen !

Relevant he
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 11:06   #18
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Oei, een teer puntje geraakt?
Nee, spaghetti met bolognesesaus zou even OffT zijn als jouw reactie.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 11:13   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Nee, spaghetti met bolognesesaus zou even OffT zijn als jouw reactie.
Ik ben niet met de vergelijking tussen de behandeling van vrouwen van moslims en die van Vlaams Blokkers afgekomen hoor. Ik reageerde slechts op een bericht hierover hoger in het topic. Toch vind je het blijkbaar nodig om mij terecht te wijzen en degene die oorspronkelijk off topic ging niet. Dan ga ik me afvragen waarom je mij wel viseert en anderen niet... Vooringenomenheid misschien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 11:30   #20
stephen-
Gouverneur
 
stephen-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 1.078
Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik ben niet met de vergelijking tussen de behandeling van vrouwen van moslims en die van Vlaams Blokkers afgekomen hoor. Ik reageerde slechts op een bericht hierover hoger in het topic. Toch vind je het blijkbaar nodig om mij terecht te wijzen en degene die oorspronkelijk off topic ging niet. Dan ga ik me afvragen waarom je mij wel viseert en anderen niet... Vooringenomenheid misschien?
Je weet wel dat ik je graag zie.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be