Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2005, 19:15   #1
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard Verplicht in dienst nemen van allochtoon

Vandaag in het nieuws:

de discussie over het verplicht aanwerven van allochtonen door werkgevers stopt maar niet!
Een baas bepaald toch zelf welke mensen hij wil in dienst wil nemen zeker!
Over wat mogen wij in de toekomst nog ZELF beslissen?

Binnenkort moeten we nog toestemming vragen om te ademen!

Of niet?

Laatst gewijzigd door Grellig : 21 maart 2005 om 19:28.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 19:21   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Gebt gelijk.
Waarschijnlijk ziet gij het VB als een redder, maar wat gaan die niet in ons plaats beslissen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 20:21   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Ik ben tegen dit voorstel. In de praktijk zorgt het voor meer problemen dan het oplost.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 20:26   #4
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

Ja idd, je moet iemand aannemen op basis van capaciteiten he.
Je mag niemand weigeren op basis van afkomst e.d. maar 'positieve' discriminatie lijkt mij ook niks op te lossen.
Van wie kwam het voorstel trouwens? Enige bronvermelding? Ik zeg niet dat het een leugen is he, maar zo afkomen van 'hey- dit hoorde ik op het nieuws'...
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 20:30   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Ja idd, je moet iemand aannemen op basis van capaciteiten he.
Je mag niemand weigeren op basis van afkomst e.d. maar 'positieve' discriminatie lijkt mij ook niks op te lossen.
Van wie kwam het voorstel trouwens? Enige bronvermelding? Ik zeg niet dat het een leugen is he, maar zo afkomen van 'hey- dit hoorde ik op het nieuws'...
Het is een VOORSTEL van het CGKR.

Citaat:
[size=2]21/03 [/size][size=2]"Maak banen voor allochtonen verplicht[/size]"

Het CGKR vindt dat de overheid veel harder moet werken aan banenplannen voor allochtonen. Volgens directeur Jozef De Witte moet de regering bedrijven meer stimuleren, zelfs verplichten om allochtonen in dienst te nemen. Dat melden De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk maandag.

De Witte lanceert zijn oproep ter gelegenheid van de Internationale Dag van het Racisme. Hij ergert zich aan de verklaringen van werkgeversorganisaties die zeggen dat discriminatie een 'sentiment personelle' is of een zaak waaraan zij niets kunnen doen. Het Centrum zal een tienpuntenplan uitwerken, dat een evenredige tewerkstelling van allochtonen beoogt. "Ik vind dat bedrijven bij het maken van hun balans best mogen aantonen hoeveel diversiteit ze in hun onderneming hebben", zegt De Witte. Het Centrum gelooft niet in een bestrijding van de arbeidsdiscriminatie via de rechtbank. "Ik geloof veel meer in het overtuigen van werkgevers van het voordeel van een multiculturele werkvloer".

Het Centrum wil met de werkgevers een pact afsluiten, met duidelijke resultaatsverbintenissen. Maar daar mag het niet bij blijven. "In het sociaal overleg verwacht ik meer druk van de overheid. Er waren banenplannen voor jongeren. Ik vind dat bedrijven gestimuleerd, zelfs verplicht moeten worden tot zulke banenplannen voor allochtonen".

GVA
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 20:54   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.354
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, probeer maar eens aan te tonen dat er selectief aangeworven word.

In alle geval, ik werf gerust een allochtoon aan. Een Chinees, een Indiër, een Duitser,een Turk of Nederlander. In alle geval keuze genoeg.Zonder te raken aan de "moeilijke " groepen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 21:05   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Misschien is het toch wel het vermelden waard dat de extreem-linkse, politiek-correcte, crypto-fascistische, cultureel-marxistische islam-collabo-minister Frank Van den Broucke TEGEN dit voorstel was.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 21:24   #8
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Misschien is het toch wel het vermelden waard dat de extreem-linkse, politiek-correcte, crypto-fascistische, cultureel-marxistische islam-collabo-minister Frank Van den Broucke TEGEN dit voorstel was.
Een dosis realiteit mag wel aan de dag worden gelegd. In Brussel zijn er buurten waar er 0% Vlamingen/Walen leven, maar waar ze wel nog werken. Dat is gewoon reinste discriminatie! De arbeidsvloer moet de arbeiderspoel weerspiegelen. En als dat betekent dat er in een stad 15% allochtonen wonen (zoals Genk), dan moet er in de Genkse industrie minimum 15% allochtonen werken, komt men daar niet aan, dan moet dit een handje geholpen worden door het verplicht te maken.

Als de SP-A niet bereid is om dit standpunt, dat zeer belangrijk is voor de allochtone gemeenschap, erdoor te drukken, dan zijn er andere partijen nodig die hiertoe wel bereid zijn. Alsmaar meer wordt het duidelijk dat er een Politieke Islamitische Beweging moet komen in België die, zeker op termijn, in staat moet zijn onze rechten af te dwingen, ongeacht de schade die autochtonen hierdoor lijden, zowel economisch als cultuureel, als zelfs fysiek en demografisch.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 21:33   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Om de domheid van iets aan te tonen, volstaat het vaak om "het omgekeerde van het omgedraaide" eens te proberen.

Dus:
met alle plezier:
Het centrum van gelijke kansen moet pro rata van het aantal Blok-stemmers, ook blokkers aanwerven en op de loonlijst plaatsen.
Het Hof te Laeken zal enkele separatisten opnemen in het lakeien-bestand.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:01   #10
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik hoop dat dit voorstel opgevolgd wordt.

Leute verzekerd.

Geen enkel Vlaams politicus zal echter de moed hebben om dit te steunen.

Waarom zijn ze niet al lang begonnen in de openbare diensten?
Daar zijn de linksen toch baas over?
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:03   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Een dosis realiteit mag wel aan de dag worden gelegd. In Brussel zijn er buurten waar er 0% Vlamingen/Walen leven, maar waar ze wel nog werken. Dat is gewoon reinste discriminatie! De arbeidsvloer moet de arbeiderspoel weerspiegelen. En als dat betekent dat er in een stad 15% allochtonen wonen (zoals Genk), dan moet er in de Genkse industrie minimum 15% allochtonen werken, komt men daar niet aan, dan moet dit een handje geholpen worden door het verplicht te maken.

Als de SP-A niet bereid is om dit standpunt, dat zeer belangrijk is voor de allochtone gemeenschap, erdoor te drukken, dan zijn er andere partijen nodig die hiertoe wel bereid zijn. Alsmaar meer wordt het duidelijk dat er een Politieke Islamitische Beweging moet komen in België die, zeker op termijn, in staat moet zijn onze rechten af te dwingen, ongeacht de schade die autochtonen hierdoor lijden, zowel economisch als cultuureel, als zelfs fysiek en demografisch.


Denk je ècht dat iemand zich over je kinderachtige provocatietjes gaat opwinden, liefje?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:10   #12
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Belachelijke voorstel. Je moet een idioot zijn om dit te durven uitspreken. Op een arbeidsplaats moet een geschikt persoon komen te staan, ongeacht afkomst of andere elementen. Verplichte quota's verhinderen dit. Het is zelfs zo dat je met die maatregel autochtonen discrimineert. Trouwens ik geloof niets van het discriminerend karakter van bedrijven. Zeker ik nu de laatste tijd weer een aantal bedrijven heb bezocht.
Het kan natuurlijk wel zijn dat je als echte islamiet niet in aanmerking komt. Ik kan best verstaan dat ze bv. geen hoofddeksels wensen. Ik kan best verstaandat ze iemand de deur wijzen als ie gekleed met een tafelkleed komen binnenwandelen. Ik kan best begrijpen dat ze iemand niet aannemen omdat ie geen nederlands kan.
__________________
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:15   #13
Toontje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 71
Standaard

Ja kijk als men ziet dat moslims overal hun eigen gebruiken wileln opdringen van aantal keer bidden per dag , onlangs was er nog een zaak in de VS waar 30 moslimmedewerkers van dell ontslagen waren omdat ze zich niet wilden aanpassen aan de bedrijfsregels( en een moslimbelangengroep had klacht ingediend)... Nogal wat Moslims vinden het blijkbaar nodig overal de koran en hun gebruiken boven de bedrijfsregels als de wet te stellen. Gelijke kansen ok , maar dan moet men ook geen uitzonderingsmaatregelen vragen hé.
Toontje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:59   #14
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Laten we ook niet vergeten, hoeveel van die allochtonen effectief naar werk zoeken en willen werken??

ik denk dat dit feit ook belangrijk is, maar als je weet dat ze in 1 h op straat meer kunnen verdienen dan 4 X 40h per week aan de band dan is hun motivatie erg laag om naar werk te zoeken en het willen blijven doen.
Daarbij komt het nog eens dat ze via de dop bijna evenveel hebben als dan dat ze gaan werken, ze zouden dom zijn als ze hun handen dan gaan uitsteken en vuil maken.
Zij denken van laat die domme belgen dat werken maar doen.

Dus het is niet altijd de schuld van de werknemers dat ze weinig of geen allochtonen in hun bedrijf hebben maar dat vergeet men wel eens en is het niet het bedrijf hun goed recht om de meest geschikte en meest gemotiveerde arbeider te nemen???
En een allochtoon die echt wil werken die heeft werk en behoud zijn werk.
Dus we hebben het hier over een kleine groep allochtonen die sowieso niet bereid zijn te gaan werken en meer hun geld vinden in het criminele milieu.

zag ik maar eens een daling van 15% in de georganiseerd of gewone criminaliteit, ik denk dat dit belangrijker is dan die quota's.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be