Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2015, 18:29   #2001
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Als ik nu een western lees. . . . Daar is niks mis mee. Maar ga ik uitleggen aan kinderen dat mensen doodschieten wel kan, spannend is, mogelijk is; dan zit het toch fout denk ik.
U begrijpt het toch zelf wel? U zal moeilijk kunnen aantonen dat het lezen van een western, uberhaupt de westernlectuur zelf , u aangezet heeft om geweld te verheerlijken tov uw kinderen.
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 18:47   #2002
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
U begrijpt het toch zelf wel? U zal moeilijk kunnen aantonen dat het lezen van een western, uberhaupt de westernlectuur zelf , u aangezet heeft om geweld te verheerlijken tov uw kinderen.
Misschien moeten we die koran gewoon vergeten, en alleen onder de loep nemen wat er verkondigd, aangeleerd, gestimuleerd, gepoogd wordt. Zeker ten opzichte van de jeugd. En wat ons betreft, om te beginnen in België.
Enkele losstaande gevallen, zou al een goed signaal zijn.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 10 januari 2015 om 18:48.
Gelukkoos is offline  
Oud 10 januari 2015, 18:53   #2003
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alle websites die ook maar iets sympathieks zeggen over de islam, neerhalen en zware boetes. Uiteraard razzia's in alle (verboden) moskeeen.

Wa peisde ?
Hebdo censureren.
jogo is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:08   #2004
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je zou beter zeggen : dan is dat meiske als burger zeer goed bezig.
Dat zeg ik toch ook: ze is als moslima zwaar aan het dwalen !
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:09   #2005
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En hoe ga je moslims daar dan bezig houden ? Die gaan dan misschien moeilijk beginnen doen ? Ik denk dat Shell...Britisch Petroleum...Total enz veel liever hebben dat het daar vrome gelovigen blijven.
Bij ons, he. Bij hen doen ze natuurlijk wat ze willen.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:10   #2006
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zeg ik toch ook: ze is als moslima zwaar aan het dwalen !
Ik zal u iets verklappen. In tegenstelling tot wat u denkt is levensbeschouwing geen wiskunde. Binnen een zelfde levensbeschouwing kan je dus vanalles hebben, van extra light tot en met extreem en gewelddadig.
dalibor is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:12   #2007
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Hebdo censureren.
Dat is de huidige oplossing. Ik stelde iets anders voor.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:17   #2008
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik zal u iets verklappen. In tegenstelling tot wat u denkt is levensbeschouwing geen wiskunde. Binnen een zelfde levensbeschouwing kan je dus vanalles hebben, van extra light tot en met extreem en gewelddadig.
Ik zal U iets anders verklappen. Een goddelijke openbaring pas je niet zomaar aan uw goesting aan.

Het is dat wat met de islam niet kan lukken, en het is daarom dat die godsdienst gedoemd is om zwaren ambras blijven te veroorzaken met alles wat niet-moslim is.

Ik heb uitgelegd waarom dat met zoiets als het Christendom WEL kan, omdat er daar geen in beton gegoten woorden van God in staan, en je dus kan plooien en wringen zoveel je maar wil.

Met de Koran gaat dat niet. Er is maar een enkele echte originele Koran. Geen enkele moslim gaat het in zijn hoofd halen om daar een iota aan te veranderen.

Iemand die niet gelooft dat de Koran het letterlijke woord van Allah is, is bij definitie geen moslim. Ik zal dus niet zeggen dat er geen ANDERE godsdienst kan uitgevonden worden die enige levenswijsheid tracht te putten uit het boek dat Koran heet, en eventueel zelfs een andere versie daarvan wil schrijven, en herinterpreteren en zo. Maar die uitgevonden godsdienst is NIET de Islam. Punt. Op dezelfde wijze als het Christendom wel degelijk ook geinspireerd is door het Oude testament, maar dat het Christendom een ANDERE godsdienst is dan het Jodendom. Omdat een ander boekje werd geschreven.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:20   #2009
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het zal er in alle geval mee helpen om de godsdiensten uit een proper boekje te laten preken.
Je kan dat niet. De Islam is gebaseerd op de unieke geopenbaarde woorden van Allah, die de Koran vormen. Daar een iota aan veranderen is godslastering. Als Allah in hoogst-eigen persoon zegt dat je iemand zijn kop eraf moet kappen, dan valt daar toch niet over te discussieren ?

De Koran is niet zoals de Belgische grondwet hoor
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:22   #2010
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zal U iets anders verklappen. Een goddelijke openbaring pas je niet zomaar aan uw goesting aan.

Het is dat wat met de islam niet kan lukken, en het is daarom dat die godsdienst gedoemd is om zwaren ambras blijven te veroorzaken met alles wat niet-moslim is.

Ik heb uitgelegd waarom dat met zoiets als het Christendom WEL kan, omdat er daar geen in beton gegoten woorden van God in staan, en je dus kan plooien en wringen zoveel je maar wil.

Met de Koran gaat dat niet. Er is maar een enkele echte originele Koran. Geen enkele moslim gaat het in zijn hoofd halen om daar een iota aan te veranderen.

Iemand die niet gelooft dat de Koran het letterlijke woord van Allah is, is bij definitie geen moslim. Ik zal dus niet zeggen dat er geen ANDERE godsdienst kan uitgevonden worden die enige levenswijsheid tracht te putten uit het boek dat Koran heet, en eventueel zelfs een andere versie daarvan wil schrijven, en herinterpreteren en zo. Maar die uitgevonden godsdienst is NIET de Islam. Punt. Op dezelfde wijze als het Christendom wel degelijk ook geinspireerd is door het Oude testament, maar dat het Christendom een ANDERE godsdienst is dan het Jodendom. Omdat een ander boekje werd geschreven.
Hoe komt het dan dat gelovigen tot heel uiteenlopende opvattingen komen? Omdat het mensen zijn, en geen atomen.

Eliyahu van dit forum is een jood, net als een Amerikaanse vriend van me, die er zeer liberale opvattingen op na houdt.

En Jan van den berghe van dit forum is een katholiek, net als bisschop Bonny. En die twee zullen er ook heel uiteenlopende opvattingen op na houden.

Die gasten in Parijs zijn moslims, maar Brahim Laytouss, een imam uit Gent wiens opvattingen u dringend eens zou moeten lezen, ook.
dalibor is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:23   #2011
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan dat niet. De Islam is gebaseerd op de unieke geopenbaarde woorden van Allah, die de Koran vormen. Daar een iota aan veranderen is godslastering. Als Allah in hoogst-eigen persoon zegt dat je iemand zijn kop eraf moet kappen, dan valt daar toch niet over te discussieren ?

De Koran is niet zoals de Belgische grondwet hoor
Dan zijn er toch heel veel moslims die zijn woorden in de wind slaan. Ik denk bvb aan een aantal dorpjes die ik in Indonesië heb bezocht, lieftallige plaatsen, met moslim vissers die niet konden lezen ...
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:25   #2012
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Calonine Foures, ook medewerker van Charlie Hebdo, zegt hetzelfde als Willem en zegt dat de omgekomen collega's zouden gekost hebben van Le Pens recuperatie. En dus ook van uw discours.

zie vanaf 38.50 en hou op met te spuwen op hun graf.
Maar het zijn niet die slachtoffers van Charlie Hebdo die wat dan ook te zeggen hebben over hoe het nu verder moet of wat er nu erg is he.

Zij zijn de menselijke collateral damage van iets dat veel en veel erger is. Hun persoonlijke opinie weegt dan ook niet speciaal door. Het gaat niet zozeer om die personen (hoe erg het ook is). Het gaat om het feit dat de Islam bij ons de wet komt opleggen te vuur en te zwaard, en dat als we niet naar hun pijpen dansen, en onze eigen waarden willen beleven (waaronder spotten met religieuze zotten), zij ons komen executeren, zij ons de doodstraf komen opleggen, nadat die door een Fatwa als vonnis werd geveld.

Het is eigenaardig, maar het is net daartegen dat Le Pen waarschuwde. Zij heeft dus, zou ik denken, bij deze triestige bewijsvoering van haar stelling, enig recht op spreken, nee ? Ook al zijn de toevallige slachtoffers mensen die heldhaftig de strijd voerden, en gestorven zijn, voor het recht op vrije linkse meningsuiting.
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:27   #2013
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dan zijn er toch heel veel moslims die zijn woorden in de wind slaan. Ik denk bvb aan een aantal dorpjes die ik in Indonesië heb bezocht, lieftallige plaatsen, met moslim vissers die niet konden lezen ...
Inderdaad. Er zijn veel moslims die waarschijnlijk niet goed beseffen welke de afschuwelijke boodschap is van hun opperwezen. De vraag is maar: de dag dat ze het beseffen, wat gaan ze doen ? Hun opperwezen gehoorzamen, of hem buiten sjotten ?
patrickve is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:27   #2014
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Er komt een anti-radicaliseringsambtenaar in Genk die moet verhinderen dat moslimjongeren gaan deelnemen aan de oorlog in Syrië aan de zijde van de Islamitische Staat. Dat heeft burgemeester Wim Dries gezegd in de studio van TVL.
http://www.tvl.be/nl/2014-09-16/wim-.../#.VLFuCdKG-So
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 10 januari 2015 om 19:28.
Gelukkoos is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:28   #2015
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat gelovigen tot heel uiteenlopende opvattingen komen? Omdat het mensen zijn, en geen atomen.

Eliyahu van dit forum is een jood, net als een Amerikaanse vriend van me, die er zeer liberale opvattingen op na houdt.

En Jan van den berghe van dit forum is een katholiek, net als bisschop Bonny. En die twee zullen er ook heel uiteenlopende opvattingen op na houden.

Die gasten in Parijs zijn moslims, maar Brahim Laytouss, een imam uit Gent wiens opvattingen u dringend eens zou moeten lezen, ook.
Men kan en mag zaken verschillend interpreteren.
Alleen kan het toch niet dat een bepaalde tekst voor de ene er toe leidt dat hij naar goeddunken mensen mag neerschieten maar langs de andere kant dat men een boodschap van vrede (islam) moet uitdragen.

Zo'n spreidstand is ongeloofwaardig.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:28   #2016
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Er zijn veel moslims die waarschijnlijk niet goed beseffen welke de afschuwelijke boodschap is van hun opperwezen. De vraag is maar: de dag dat ze het beseffen, wat gaan ze doen ? Hun opperwezen gehoorzamen, of hem buiten sjotten ?
Waarom krijgen ze maar twee keuzes? Omdat jij alleen maar binair kan denken?
DucDEnghien is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:30   #2017
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Waarom krijgen ze maar twee keuzes? Omdat jij alleen maar binair kan denken?
Is er naast het geloven of het niet-geloven nog een derde weg ?
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:31   #2018
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Men kan en mag zaken verschillend interpreteren.
Alleen kan het toch niet dat een bepaalde tekst voor de ene er toe leidt dat hij naar goeddunken mensen mag neerschieten maar langs de andere kant dat men een boodschap van vrede (islam) moet uitdragen.

Zo'n spreidstand is ongeloofwaardig.
Jammer genoeg is dat een spreidstand die bij veel religies voorkomt.
dalibor is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:33   #2019
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Jammer genoeg is dat een spreidstand die bij veel religies voorkomt.
Maar bij de islam leidt hij tot erge gevolgen.
Dit blijft niet in de "familie".
Het zijn ook niet-gelovigen die hiervan het slachtoffer worden.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 10 januari 2015, 19:33   #2020
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan dat niet. De Islam is gebaseerd op de unieke geopenbaarde woorden van Allah, die de Koran vormen. Daar een iota aan veranderen is godslastering. Als Allah in hoogst-eigen persoon zegt dat je iemand zijn kop eraf moet kappen, dan valt daar toch niet over te discussieren ?

De Koran is niet zoals de Belgische grondwet hoor
Of het nu de koran is, de bijbel of een ander boek van een god, als er echt een god is zal hij/zij wel inzien dat er dingen instaan die niet goed zijn (of op z'n minst niet goed opgeschreven zijn door mensen)...
En in 't geval een god dan toch niet zou bestaan, dan moeten de gelovigen er ofwel hun conclusies uit trekken en inzien dat het een boekje voor en door mensen is en dus ook zonder problemen herschreven kan worden. Ofwel zien ze in dat ze eigenlijk slachtoffer zijn van een middel om mensen te onderwerpen aan diegenen die aan de top van de religieuze hiërarchie staan.
De bijbel hebben ze ook ne keer opgekuist maar ook die mag nog eens een modern laagje krijgen.

Het is te gek dat we langs alle kanten te horen krijgen dat we niet mogen discrimineren als ze het in de godsdienstlessen juist wel leren...
manta is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be