Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2013, 03:13   #21
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik ben een Marokkaan en ook moslim. Wat jullie stoort stoort ons moderne Marokkanen en moslims ook. Eigenlijk is er nauwelijks verschil tussen ons.

Het grootste probleem zijn de vooroordelen. Een Marokkaan denkt dat alle Belgen (eigenlijk enkel de Vlamingen) racisten zijn, en een Vlaming denkt dat alle Marokkanen crimineel en racistisch zijn.

Eén partij heeft méér dan 30 jaar lang 101% gegeven om dit te bereiken. En nu doen ze 101% hun best om een onherstelbare probleem tussen Vlamingen en Walen te doen ontstaan.

Dit zijn de grote lijnen.
De twee culturen zijn onverenigbaar is mijn conclusie na zovele jaren.

Voor mij telt de criminaliteit zelfs niet. Ik wil gewoon geen sfeer hebben waar kinderen zich dood vervelen en zoveel keren per dag huilen, vrouwen kakelen als kippen zonder kop maar in se geen volwaardige individuen zijn, de mannen geen goeiendag zeggen en al dat sfeertje rondom dat slaat op wat? Op stagnatie, op inertheid. Familie is wat telt en de rest en zelfs de stoep voor de deur kan de pot op.
Dat soort mentaliteit schept een sfeer die ik niet kan thuisbrengen ook al ben ik in eigen land.

Zelfs de manier van redeneren is een enigma op zichzelf. Als ietwat geschoolde mens kan ik met de meest ongeschoolde Vlaming een goede communicatie hebben, maar met een geschoolde moslima botst het direct. Ik heb dan ook na zovele jaren een beslissing genomen en ik doe geen moeite meer.
Is er een mens in nood, dan zal ik altijd helpen. Maar om me goed te voelen, ben ik liever onder de mijnen.

In feite bevestig ik wat u hebt omschreven. Voor mij is het genoeg geweest.

Het heeft ook iets te maken met een overdosis van. En politici van sommige partijen hebben daar lustig aan meegewerkt. In al hun enthousiasme 'for a better world' hebben ze de mensen van hier cultureel ontzymd.

Daar gaan ze een rekening voor betalen vroeg of laat.

Ik vind het moedig van je om hier een bericht te plaatsen zo op je eentje.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 12 februari 2013 om 03:18.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 03:29   #22
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is niet altijd makkelijk om een beeld te krijgen over wat allochtonen precies van ons vinden. Hier wil ik het met name hebben over één Maghrebijnse groep die in ons land sterk vertegenwoordigt is en sterk uitbreidt (via gezinshereniging en het maken van kinderen).

Het is geweten van deze groep dat er veel leden zijn die zich wel integreren, maar er helaas nog veel meer leden zijn die dat niet doen en die, zoals wordt gezegd, leven op de kap van ... (de belastingbetaler).
Tevens is het geweten dat deze groep sterk vertegenwoordigd is in criminaliteitscijfers.
Iedereen kent er ook wel één, meestal een lid dat goed presteert, maar anderzijds zijn er zeer veel groepjes Marokkanen die geïsoleerd leven binnen hun nieuwe land, en die geen enkel contact hebben met Belgen.

Maar wat denken zij, wat voelen zij, vinden ze alles zo vanzelfsprekend?


Ik kijk regelmatig mee op een forum, uit Nederland weliswaar, forums.marokko.nl, om te weten hoe het precies gesteld zit, en het is vaak zeer interessant, soms verbijsterend, om daar stukjes te lezen ...
Ik heb ook al enkele keren gekeken op Marokko.nl en ik stel gewoon een soort onwetendheid vast die zelfs een analfabete 16-jarige Massai qua inhoud niet zou ten toon spreiden.

Het is een jongeren-gedoe, neem ik aan. Een afvalbakje voor pubers? En soms is er wel een enkeling die pogingen doet om het niveau wat op te krikken.

Het niveau van denken is doorgaans op het niveau van 9 �* 11 jaar, maar dit zijn adolescenten ouder dan 15, vermoed ik. Nu ja, pubers kunnen indd terugvallen op lagere niveaus, vooral in het stadium 'kop noch staart'.

De tegenstelling kan niet groter zijn als je tussen de lijnen leest.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be