Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2022, 09:17   #1
JVDP
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 maart 2021
Berichten: 76
Standaard Voor vrijheid en voor recht

Deze reportage wordt af en toe gedeeld op mijn FB timeline. Waalse reportage, NL gedubd.

https://www.youtube.com/watch?v=lv1qBLogkVE

Jullie mening over de inhoud?
JVDP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 09:59   #2
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.256
Standaard

Dit gebeurt al eeuwen. Ik denk hier ook aan bvb het PFOS schandaal van 3M.
We hebben moeten roeien met de riemen die we hadden.

Er was ook niet echt een alternatief. Virussen en bacteriën exploiteren de zwaktes in onze maatschappij. Het is duidelijk dat een democratie de vrede bewaakt, maar virussen kunnen dat exploiteren als een zwakte. Daardoor moest de democratie het onderspit delven om levens te redden.

Hoe vertel je tegen een ouder van een kind dat dringend chirurgie nodig heeft, dat ze terug naar huis moeten omdat er geen plaats is in het ziekenhuis door geïntubeerde niet-gevaccineerden?

Dit is een moeilijke moraliteitsoefening. Men had kunnen zeggen wat de risico's waren, maar dat had vele mensenlevens gekost.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 13:13   #3
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dit gebeurt al eeuwen. Ik denk hier ook aan bvb het PFOS schandaal van 3M.
We hebben moeten roeien met de riemen die we hadden.

Er was ook niet echt een alternatief. Virussen en bacteriën exploiteren de zwaktes in onze maatschappij. Het is duidelijk dat een democratie de vrede bewaakt, maar virussen kunnen dat exploiteren als een zwakte. Daardoor moest de democratie het onderspit delven om levens te redden.

Hoe vertel je tegen een ouder van een kind dat dringend chirurgie nodig heeft, dat ze terug naar huis moeten omdat er geen plaats is in het ziekenhuis door geïntubeerde niet-gevaccineerden?

Dit is een moeilijke moraliteitsoefening. Men had kunnen zeggen wat de risico's waren, maar dat had vele mensenlevens gekost.
Het voordeel is, de gevaxxten behoeven geen zorg, buiten de balseming.

Echter, hoe zeg je tegen een ouder dat hun kind niet gebalsemd kan worden, omdat de begrafenisondernemer overbelast is door plotseling doodgevallen gevaxxten?

Ijsboer, uw spel is uit. De staat is de schuld van het tekort aan bedden, want er is de afgelopen 2 jaar geen bed bijgekomen.
Er zijn géén levens "gered" er zijn enkel maar goede levensjaren verloren, en intussen is er een "all-cause-mortality" van + 40%

Weet gij wat dat is man?

https://justthenews.com/politics-pol...after-covid-19

De verzekeringsmaatschappijen, met mss nog diepere zakken dan de pharma, hebben het ook door.

Maar den ijsboer doet nog alsof marc van ranst "iets" te vertellen heeft.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 augustus 2022 om 13:21.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 13:15   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er was ook niet echt een alternatief. Virussen en bacteriën exploiteren de zwaktes in onze maatschappij. Het is duidelijk dat een democratie de vrede bewaakt, maar virussen kunnen dat exploiteren als een zwakte. Daardoor moest de democratie het onderspit delven om levens te redden.
Het is veel beter wat zwakken laten dood te gaan dan principiele vrijheden voor 99% op te offeren he. Ik zie zelfs niet in waar er twijfel hierover zou zijn.

Er is op geen enkel moment het minste maatschappelijke probleem geweest met dit virus zelf. Het maakte een kleine hoeveelheid mensen af die toch nergens meer nodig voor waren. Daarvoor hebben we principes naar de vaantjes geholpen die 99% van de bevolking geschaad hebben. Pure waanzin. Maar veel erger: eens die barst er is, kan je die niet meer dichten, het precedent is er. Burgervrijheden zijn nu voorgoed vogelvrij, voor de eerste de beste paniekzaaier die succes heeft op TV.

Citaat:
Hoe vertel je tegen een ouder van een kind dat dringend chirurgie nodig heeft, dat ze terug naar huis moeten omdat er geen plaats is in het ziekenhuis door geïntubeerde niet-gevaccineerden?
Dat moet niet. Dan haal je die tube uit die niet-gevaccineerde, laat die dood gaan (als hij aan de tube lag was het toch al beter dat hij dood was), en maak je plaats voor die kleine.

Ik zie echt het probleem niet. Zoals je zelf zegt, soms moet je kiezen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2022 om 13:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 13:32   #5
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is veel beter wat zwakken laten dood te gaan dan principiele vrijheden voor 99% op te offeren he. Ik zie zelfs niet in waar er twijfel hierover zou zijn.

Er is op geen enkel moment het minste maatschappelijke probleem geweest met dit virus zelf. Het maakte een kleine hoeveelheid mensen af die toch nergens meer nodig voor waren. Daarvoor hebben we principes naar de vaantjes geholpen die 99% van de bevolking geschaad hebben. Pure waanzin. Maar veel erger: eens die barst er is, kan je die niet meer dichten, het precedent is er. Burgervrijheden zijn nu voorgoed vogelvrij, voor de eerste de beste paniekzaaier die succes heeft op TV.



Dat moet niet. Dan haal je die tube uit die niet-gevaccineerde, laat die dood gaan (als hij aan de tube lag was het toch al beter dat hij dood was), en maak je plaats voor die kleine.

Ik zie echt het probleem niet. Zoals je zelf zegt, soms moet je kiezen.
't is louter een poging tot emotionele chantage. Er is geen enkele aanwijzing dat persoon X is gestorven of medische hulp heeft verloren door de schuld van persoon y. Of persoon y niet een prik heeft gekregen of niet. Complete irrelevante "talking-point" zonder er 1 keer over nagedacht te hebben.

Het heeft gewerkt, die emo-shit, dat geef ik toe.

Maar 't spel is uit met die pure emo-onzin.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 22:24   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
't is louter een poging tot emotionele chantage. Er is geen enkele aanwijzing dat persoon X is gestorven of medische hulp heeft verloren door de schuld van persoon y. Of persoon y niet een prik heeft gekregen of niet. Complete irrelevante "talking-point" zonder er 1 keer over nagedacht te hebben.
Van die vaccins is dat zelfs evident, we hebben de cijfers dat gevaccineerden hogere besmettingscijfers hadden dan de niet-gevaccineerden.
Maar het gaat voor mij vooral over de vrijheidsbeperkende maatregelen. Die hebben veel meer belemmeringen voor veel meer volk opgeleverd, dan het piepkleine aantal mensen dat er MISSCHIEN door besmetvrij is gebleven en hierdoor niet is gestorven.

Kortom, men heeft de overgrote meerderheid ambras aangedaan voor het potentiele hachje van heel weinig volk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2022, 11:08   #7
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kortom, men heeft de overgrote meerderheid ambras aangedaan voor het potentiele hachje van heel weinig volk.
En net dat is het kenmerk van een controle-maatschappij, AKA fascisme.

En zij die dat goedpraten en ondersteunen, mogen we dan ook fascisten noemen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2022, 11:20   #8
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Is het niet "Voor Vorst voor Vrijheid en voor Recht"??
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2022, 14:33   #9
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is veel beter wat zwakken laten dood te gaan dan principiele vrijheden voor 99% op te offeren he. Ik zie zelfs niet in waar er twijfel hierover zou zijn.

Er is op geen enkel moment het minste maatschappelijke probleem geweest met dit virus zelf. Het maakte een kleine hoeveelheid mensen af die toch nergens meer nodig voor waren. Daarvoor hebben we principes naar de vaantjes geholpen die 99% van de bevolking geschaad hebben. Pure waanzin. Maar veel erger: eens die barst er is, kan je die niet meer dichten, het precedent is er. Burgervrijheden zijn nu voorgoed vogelvrij, voor de eerste de beste paniekzaaier die succes heeft op TV.



Dat moet niet. Dan haal je die tube uit die niet-gevaccineerde, laat die dood gaan (als hij aan de tube lag was het toch al beter dat hij dood was), en maak je plaats voor die kleine.

Ik zie echt het probleem niet. Zoals je zelf zegt, soms moet je kiezen.
Per slot van rekening is er niets veranderd. Het recht van de sterkste zegeviert nog steeds. Dat is tijdens het hele coronacircus enkel nog duidelijker bewezen. Democratie, burgerrechten. Allemaal mooi voor het stemhokje, maar in de praktijk onbestaande.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2022, 16:23   #10
JVDP
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 maart 2021
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
We hebben moeten roeien met de riemen die we hadden.

Er was ook niet echt een alternatief.
Que? Geen alternatief?? Herinner je je de resultaten van bestaande medicijnen vs Covid-19, hoe veelbelovend onderzoek werd opzij geschoven, hoe de nodige grote studies daaromtrand niet zijn opgezet door gezondheidsorganisaties terwijl die daar wel ons belastinggeld voor krijgen, hoe al die medicijnen uiteindelijk zijn verdoemd, hoe studie resultaten werden gecensureerd en de carrière van onafhankelijke onderzoekers werd kapot gemaakt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Daardoor moest de democratie het onderspit delven om levens te redden.
"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
-- Benjamin Franklyn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Hoe vertel je tegen een ouder van een kind dat dringend chirurgie nodig heeft, dat ze terug naar huis moeten omdat er geen plaats is in het ziekenhuis door geïntubeerde niet-gevaccineerden?
Misschien door dat kind te vertellen dat de overheid het vertikt om een vroegbehandelingsprotocol op te stellen, dat men dokters aanraadt om mensen onbehandeld naar huis te sturen om "uit te zieken", en dat men dokters verbiedt op straffe van zeer hoge boetes (150000€) om bepaalde medicijnen voor te schrijven ondanks hun zeer goed gekend veiligheidsprofiel?

Misschien dat kind vertellen dat daarom er veel meer mensen dan nodig in het hospitaal belanden?

En misschien ook eerlijk zijn en toegeven dat gevaccineerden en ongevaccineerden in gelijke procentuele mate in dat ziekenhuis belanden?

De brainwashing van big tech, big media en big pharma is 100% geslaagd bij jou...
JVDP is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be