Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2024, 08:34   #121
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit is een leugen die NVA blijft verspreiden.

De som van NVA en Vlaams Belang is van belang of dat Vivaldi II er komt of niet. Niet de onderlinge verdeling ervan.

Een stem op NVA is niet nuttiger tegen Vivaldi II dan een stem op Vlaams Belang.
Wat een domme conclussie.
Het zal op federaal niveau zijn dat er dingen gewijzigd moeten worden.

Dat is geen leugen, dat is gewoon een feit.
Alle politieke annalisten zijn het hier over eens.
Nu de VB stemmers nog overtuigen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 08:35   #122
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is nochtans éénvoudig, als NVA en Vlaams Belang de helft halen in het Vlaams parlement, kan NVA het federale niveau afdreigen met een éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring in het Vlaams parlement. Dan komt Vivaldi II er niet.

Zoals reeds 1000 keer gezegd, het is de som van NVA en Vlaams Belang die telt of dat Vivaldi II er komt en misschien nog belangrijker, 5 minuten politieke moed bij NVA om de éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring federaal op tafel te smijten als die Vlaamse meerderheid er is.

Zonder Vlaamse meerderheid wordt het een pak moeilijker om Vivaldi II te voorkomen. Maar zelfs in dat scenario kan NVA een pak druk zetten door de Vlaamse regeringsvorming te blokkeren en de CD&V en VLD op Vlaams niveau dan maar met de communisten moeten regeren als ze federaal met Vivaldi willen door gaan.
Dat geloof je toch zelf niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 08:35   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nie zwanze hé. De baas van de NVA is VOKA en die zijn niet gediend met dingen zoals ‘een Puigske doen’.
Ik denk dat bewezen is dat VOKA niet de baas is van de N-VA.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 08:36   #124
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat een domme conclussie.
Het zal op federaal niveau zijn dat er dingen gewijzigd moeten worden.

Dat is geen leugen, dat is gewoon een feit.
Alle politieke annalisten zijn het hier over eens.
Nu de VB stemmers nog overtuigen.
Als dat de mening van nva is, schaf dan het Vlaams niveau maar af, die zitten daar niets te doen dan geld te kosten.

Nva heeft trouwens de VB kiezers al overtuigd…..dat ze nva niet kunnen vertrouwen en al zeker niet moeten op rekenen. Jullie wilden de VB kiezers zelfs niet, dixit een van uw mandatarissen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 maart 2024 om 08:47.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:04   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is nochtans éénvoudig, als NVA en Vlaams Belang de helft halen in het Vlaams parlement, kan NVA het federale niveau afdreigen met een éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring in het Vlaams parlement. Dan komt Vivaldi II er niet.

Zoals reeds 1000 keer gezegd, het is de som van NVA en Vlaams Belang die telt of dat Vivaldi II er komt en misschien nog belangrijker, 5 minuten politieke moed bij NVA om de éénzijdige onafhankelijkheidsverklaring federaal op tafel te smijten als die Vlaamse meerderheid er is.

Zonder Vlaamse meerderheid wordt het een pak moeilijker om Vivaldi II te voorkomen. Maar zelfs in dat scenario kan NVA een pak druk zetten door de Vlaamse regeringsvorming te blokkeren en de CD&V en VLD op Vlaams niveau dan maar met de communisten moeten regeren als ze federaal met Vivaldi willen door gaan.
Max, je loopt achter. De Grote Leider himself heeft op de eigen partijwebsite dat verhaal al als zotternij afgedaan.


Citaat:
Want dan dreigt ook u niet meer aan de druk te kunnen weerstaan om met het Vlaams Belang in zee te gaan?

De Wever: "Welke druk? Die bestaat helemaal niet. Bij ons zijn er geen fans van het Vlaams Belang. Hoogstens zijn er mensen die in 2019 vonden - en ze hadden geen ongelijk - dat een bestuursdeelname nefast zou uitdraaien voor het Vlaams Belang. Maar ik ken niemand die met plezier met die mensen wil regeren, laat staan met die partij een revolutionair pad op gaan. Ik wil helemaal geen Catalaans scenario overwegen. Ik ben niet zot. Het idee om met de helft van de zetels een revolutie te ontketenen in Vlaanderen, wie gelooft zoiets?"

Waarover hebt u in 2019 dan onderhandeld?
De Wever: "Ik heb nooit onderhandeld met het Vlaams Belang. Ik heb als informateur veel vragen gesteld. En alles wat daarna is gebeurd, bevestigde mijn overtuiging dat met die partij niets aan te vangen is."
bron : https://www.n-va.be/nieuws/bart-de-w...rvormen-is-weg
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 maart 2024 om 09:06.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:25   #126
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Max, je loopt achter. De Grote Leider himself heeft op de eigen partijwebsite dat verhaal al als zotternij afgedaan.




bron : https://www.n-va.be/nieuws/bart-de-w...rvormen-is-weg
Een revolutie is onwenselijk & onmogelijk.
Confederalisme, dat moet het doel zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:26   #127
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

N-VA-voorzitter De Wever roept op om strategisch te stemmen: "Niet met de buik, maar met het hoofd"

Pathologisch liegen of leugentje om bestwil?

p.s.

Een tandem Vlaams Belang-N-VA in 2024?

Die 'tandem' lijkt mij wreed vergezocht.

Verkiezingen 2024: De Wever sluit coalitie met Vlaams Belang niet uit

Schreeuwde BDW al niet eerder dat hij NOOIT met het Vlaams Belang in 'zee' zou gaan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:29   #128
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een revolutie is onwenselijk & onmogelijk.
Confederalisme, dat moet het doel zijn.
Waarom zou dat het doel moeten zijn en hoe ga je dat bewerkstelligen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:33   #129
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het Vb is ook niet van plan om iets communautair te doen, want federaal, waar het te doen is, willen ze niet meespelen cfr: TVG
Ook? Dus noch VB noch NVA zijn van plan "iets communautairs te doen". Begrijp je dat de Vlaamsgezinde kiezer momenteel in problemen zit?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:34   #130
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En welke partij is dat dan?
Geen idee. Ik ben momenteel partijvoorzitter.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:36   #131
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ook? Dus noch VB noch NVA zijn van plan "iets communautairs te doen". Begrijp je dat de Vlaamsgezinde kiezer momenteel in problemen zit?
Je bedoelt ‘kernflaminganten’. De gemiddelde Vlaamsgezinde kiezer trekt zich geen fluit aan van dat communautair gezever.
En bij NVA en VB weten ze dat ook, ze voeren er zelfs geen campagne mee.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:39   #132
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het Vb is ook niet van plan om iets communautair te doen, want federaal, waar het te doen is, willen ze niet meespelen cfr: TVG


De NVA is ook niet van plan om communautair iets te doen. Ze stellen klaar en duidelijk dat het doel eruit bestaat om orde op zaken te stellen met betrekking tot de begroting. Maar met de PS is ook dat onmogelijk.

De NVA klein genoeg houden zodat ze niet in de federale geraken is waarschijnlijk de enige optie om een Vlaamse regering NVA - VB te verkrijgen. Federaal krijgen ze toch niets voor elkaar, dat staat nu reeds vast.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:45   #133
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De De Wever
Welke druk? Die bestaat helemaal niet. Bij ons zijn er geen fans van het Vlaams Belang. Hoogstens zijn er mensen die in 2019 vonden - en ze hadden geen ongelijk - dat een bestuursdeelname nefast zou uitdraaien voor het Vlaams Belang. Maar ik ken niemand die met plezier met die mensen wil regeren, laat staan met die partij een revolutionair pad op gaan. Ik wil helemaal geen Catalaans scenario overwegen. Ik ben niet zot. Het idee om met de helft van de zetels een revolutie te ontketenen in Vlaanderen, wie gelooft zoiets?
Dat De Wever dit zo ondubbelzinnig en openbaar stelt, toont aan dat hij zijn mojo kwijt is en niet meer strategisch denkt.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:57   #134
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Pseudologia phantastica
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 09:58   #135
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat De Wever dit zo ondubbelzinnig en openbaar stelt, toont aan dat hij zijn mojo kwijt is en niet meer strategisch denkt.
Het is zeer gelijkaardige tjeverij als in de jaren '80 met Dehaene en Van Den Brande.
Van Den Brande mocht toen de Vlaamse trom wat roffelen, terwijl Dehaene zich op het federale niveau richtte.
Regelmatig vertelden die tegenstrijdige zaken.
Als men dan vroeg wie van de 2 men moest geloven kreeg men daar geen duidelijk antwoord op, maar na de verkiezingen bleek dat het Vlaamse niveau toch ondergeschikt was aan het federale.
Dat zal hier ook zo zijn, Vlaams wordt de artistieke flou aangehouden dat men misschien toch wel met VB een regering gaat vormen, maar als puntje bij paaltje komt, zullen de postjes domineren, en zal De Wever liever een soort tweede Vivaldi maken, omdat er dan meer postjes te winnen zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:00   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Geen idee. Ik ben momenteel partijvoorzitter.
Proficiat !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:14   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Links hun leugens ? Dat zijn wel de woorden van de Grote Leider zelf hee.
Ja, dat klopt, alleen was het een sarcastische grap.
Links is daar dan als razende zotten opgevlogen tot ze op den duur het gegeven dat dit een grap was verdrongen hebben.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:15   #138
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Links hun leugens ? Dat zijn wel de woorden van de Grote Leider zelf hee.
Bart heeft die woorden inderdaad uitgesproken, waarmee hij wilde zeggen dat hij een ondernemingsvriendelijk beleid wilde voeren.
Eigenlijk kwam het er op neer dat de mensen meer moesten verdienen, niet door de lonen te verhogen, maar door de lasten te verlagen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:17   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist. Liever Tom Meeuws dan PhDW.
Uiteraard, eigen racist eerst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 10:27   #140
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, eigen racist eerst.
Liever met de man die hij wou ‘kapot maken’ dan met Forza Flandria vriend Philip Dewinter.

https://www.hln.be/binnenland/gezwor...692f/?amp;amp;

Citaat:
In juni zei Tom Meeuws in Humo nog over het net ter ziele gegane politieke project ‘Samen’ van sp.a en Groen: “Bart De Wever sloeg in paniek en deed wat hij al lang wilde doen: mij kapotmaken. Zo reed hij ook ‘Samen' in de prak. Meeuws verduidelijkte: “Drie jaar geleden zei een intimus van De Wever me al dat ik maar beter kon terugkeren naar West-Vlaanderen. Anders ging ik eraan.” Volgens Meeuws was De Wevers wrok ingegeven door Meeuws’ affaire met partijgenote Liesbeth Homans, toen de hartsvriendin van de N-VA-voorzitter. Een politieke afrekening, na een liefdesdrama in de privésfeer. De Wever betreurde in zijn reactie het “niveau onder de gordel”. Hij zag in Meeuws “vooral een tegenstander die zichzelf in nesten werkt”.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be