Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2018, 20:38   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Die mensen behoren niet (meer) tot zijn kiespubliek, dus waarom zou hij zich daar iets moeten van aantrekken?
Uitgerekend daarom zou De Wever zich dat beter wél aantrekken: omdat het zijn kiezers niet MEER zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 21:50   #242
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Sorry hoor Marieke, maar er zijn op dit forum weinig mensen die méér hebben gepleit voor het trekken aan één koord dor ALLE Vlaams-nationalisten. Dat zou al een goed begin geweest zijn, maar wie wil daar niets van weten?

Er zitten er twee in Pari-Daisa en twee lopen vrij rond.

Dat zou jij toch moeten weten Knuppel?
Akkoord! De tweede vinden is moeilijker.

Laatst gewijzigd door werkman : 18 augustus 2018 om 21:52.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 22:22   #243
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als deze streek hier moet gelden voor de positieve Vlaamse nood in franstalig la Belgique en ik geef toe dat ze dat is, dan bewijs je opnieuw dat het heel erg gesteld is met de Vlaamsgezindheid van la Belgique.. Die Vlaamsgezindheid bestaat gewoonweg niet en dat in een land waar de meerderheid Nederlandstalig is.

En wat mijn kinderen betreft spreken die wel Nederlands zonder volstrekt tweetalig te zijn...
Ik zou verkiezen dat je je eigen waan voor jezelf houdt en er niet anderen mee beklad...

En als al die Vlaamse en Nederlandstalige toeristen hier komen is dat niet omdat ze weten dat ze hier beter dan in de rest van franstalig België in het Nederlands aan hun trekken komen, want wij Nederlandstaligen komen overal, ook als we weten dat daar niemand onze taal spreekt; maar wel omdat ze elkaar hier in grote getalen vinden... en zoals Everytime zo mooi zegt 'omdat ze zich geen iota aantrekken van de francofonie'.

Aha, Marie past haar verhaal een beetje aan om gênante vragen gemakkelijker te kunnen pareren. Plots kent dochterlief blijkbaar wel nederlands. Een mirakel ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 22:27   #244
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vreemd, maar dat heb ik jou nooit horen zeggen over de Franstaligen die naar Vlaanderen zijn gevlucht. 'Je bent een Vlaming omdat je in Vlaanderen woont".

Everytime en DucDEngien zullen dat niet graag horen.
Quatsch. Ik heb nooit iets anders gezegd. Een belg die in vlaanderen woont is een vlaming. Ongeacht welke taal die spreekt. Een belg die in wallonie woont is een waal, ongeacht de taal die spreekt.

Is er eentje die daar zoals Marie denkt niet onder te resorteren, dan leeft die persoon in een illusie die niets met de realiteit te maken heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 03:58   #245
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Reden temeer om de poten stijf te houden.
Het moet zijn dat ze liever een stille dood sterven dan eens op hun achterste poten te gaan staan... Des te groter het verraad van de klassieke Vlaamse partijen, samen met de anti-Vlaamse Vlaamse officiële media en het is dat dat ik wil dat aan de grote klok gehangen wordt, dag in, dag uit en het is alleen dat dat de mensen de ogen zal openen...
Zeker niet het geharrewar onder de Vlamingen zelf... daar profiteert la Belgique al veel en veel te lang van...

Wil dat zeggen dat jij geen kritiek mag hebben en dat jij BDW of om het even wie zo maar moet geloven en volgen???
Weet alleen dat de kritiek in het lang en in het breed in de media wordt uitgespreid terwijl het positieve onder de mat wordt geveegd...
Nooit zal Vlaanderen het zo halen... er wordt zo met hen gesold als met kleinde kinderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 03:59   #246
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het enige dat panda probeert aan te tonen is dat de N-VA een traditionele partij geworden is. Als dat waar was zouden de belgicisten de N-VA in de armen sluiten. Maar dat gebeurt dus niet. Integendeel!
Ergens klopt het discours van panda dus niet, maar dat is niet erg. We weten immers waar het schoentje wringt.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 04:02   #247
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bespeur ik hier humor?
Was ik een onverdraagzame persoon of gewoon een wat moeilijker persoon geweest ik zou al lang als een sale flamand gekend zijn...
Dus geen humor maar een zuivere realistische kijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 04:04   #248
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het zangfeest als politieke maatstaf. Het moet niet veel zotter worden.
Waarom??? Is het misschien geen islamistische bedoening???
Of u verkiest misschien de jaarlijkse verheerlijkingen van Napoleon in Waterloo... Dat was nu eens een vent... Hoeveel doden heeft hij op zijn geweten???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 04:07   #249
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Quatsch. Ik heb nooit iets anders gezegd. Een belg die in vlaanderen woont is een vlaming. Ongeacht welke taal die spreekt. Een belg die in wallonie woont is een waal, ongeacht de taal die spreekt.

Is er eentje die daar zoals Marie denkt niet onder te resorteren, dan leeft die persoon in een illusie die niets met de realiteit te maken heeft.
Staat er Waal op mijn identiteitskaart??? Neen, Belg nog wel, maar zeker geen Waal...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 05:04   #250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het enige dat panda probeert aan te tonen is dat de N-VA een traditionele partij geworden is. Als dat waar was zouden de belgicisten de N-VA in de armen sluiten. Maar dat gebeurt dus niet. Integendeel!
Ergens klopt het discours van panda dus niet, maar dat is niet erg. We weten immers waar het schoentje wringt.
De oude CVP was ook een traditionele partij, en zou ik ook met geen tang hebben willen aanraken. Waar haal je die wereldvreemde uitspraak vandaan dat men een partij zou moeten in de armen sluiten puur omwille van de vaststelling dat ze evolueerde van een zweeppartij in de oppositie naar een machtspartij ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 05:13   #251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Staat er Waal op mijn identiteitskaart??? Neen, Belg nog wel, maar zeker geen Waal...
wat voor een stom antwoord is dat nu weer ? Dacht je misschien dat er bij ons vlaming staat op onze ID kaart ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:27   #252
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom??? Is het misschien geen islamistische bedoening???
Of u verkiest misschien de jaarlijkse verheerlijkingen van Napoleon in Waterloo... Dat was nu eens een vent... Hoeveel doden heeft hij op zijn geweten???
Dat is een feestje voor cosplayers en toeristen. Fransen hebben er trouwens een viscerale hekel aan, want Napoleon heeft verloren in Waterloo (deze informatie wordt u gratis aangeboden ).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 augustus 2018 om 08:27.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:43   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.154
Standaard

Ik ben er zeker van dat Marie geen interesse heeft in jouw gratis aangeboden lulkoek.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 08:51   #254
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik denk dat de NVA niet liever zou willen dan dat het communautaire ter sprake komt in een volgende federale regering maar het probleem is dat ze geen enkele medestander hebben op federaal vlak en dus niets kunnen realiseren.
2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 09:29   #255
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verbijstering, dat was wat op het gezicht van BDW te lezen stond toen het verlies in de peiling bekend werd.

Had hij niet zien komen.

Dus ik stel voor dat we de uitslag van de verkiezing afwachten om te zien hoe die Vlaamse burger denkt.
Heel verstandig.
Geen hond zou tien jaar geleden geloofd hebben dat de N-VA ooit VERUIT de grootste partij van Belgique zou worden. Ze haalde dubbel zoveel stemmen als de partij van de huidige premier.
Geen kat geloofde tien jaar geleden dat er zoiets als een Zweedse regering zou gevormd worden.Met de separatisten en zonder de PS.
En geen ezel kon zich in de verste verte voorstellen dat Belgique het wereldrecord regeringsvormen ooit met verve zou breken.
Er zijn dus meer idioten dan een verraste De Wever die niet ziet aankomen wat er wel degelijk staat aan te komen.

De Wever is een strateeg om U tegen te zeggen en toch had hij evenmin zien aankomen dat hij zou uitgejouwd worden op het Vlaams nationalistisch zangfeest. Ik ben er 100% zeker van dat hij daar met andere bedoelingen naartoe trok dan om in zijn hemd te worden gezet. Volgend jaar zal hij gegarandeerd bedanken voor de uitnodiging.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 09:29   #256
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De oude CVP was ook een traditionele partij, en zou ik ook met geen tang hebben willen aanraken. Waar haal je die wereldvreemde uitspraak vandaan dat men een partij zou moeten in de armen sluiten puur omwille van de vaststelling dat ze evolueerde van een zweeppartij in de oppositie naar een machtspartij ?

Ik kan weeral niet volgen. U sluit dus elke machtspartij niet in uw armen?
Ik moet opnieuw Nederlands gaan studeren want de echte betekenis van woorden en handelen ontgaat mij. Maar voor de rest moei ik mij er niet mee.
Ik lees en probeer te begrijpen. Maar het lukt me schijnbaar toch niet; dat begrijpen. Maar......ik denk niet dat ik de enige ben. Al jaren zitten er hier op dit forum met klinkklare onzin mekaar om de oren te slaan.
En nog trekken ze de nodige lessen niet.
Ik zal hier eindigen met te hetzelfde te zeggen wat hier ooit een geleerde pretentieuze kerel zei. "Het kan mij niet schelen of dit land islamitisch wordt." Hij was niet de enige die er zo over denkt. Er zijn er die hetzelfde denken over Europa. En ook dezen waren niet de eersten. Hitler dacht destijds al dat de wereld Duitsland was.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 09:31   #257
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik denk dat de NVA niet liever zou willen dan dat het communautaire ter sprake komt in een volgende federale regering maar het probleem is dat ze geen enkele medestander hebben op federaal vlak en dus niets kunnen realiseren.
ALS het communautaire op tafel komt dan zal dat NIET zijn omdat de N-VA dat graag wil maar omdat een terugkeer naar een federale kieskring niet mogelijk is zonder staatshervorming.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 09:52   #258
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heel verstandig.
Geen hond zou tien jaar geleden geloofd hebben dat de N-VA ooit VERUIT de grootste partij van Belgique zou worden. Ze haalde dubbel zoveel stemmen als de partij van de huidige premier.
Geen kat geloofde tien jaar geleden dat er zoiets als een Zweedse regering zou gevormd worden.Met de separatisten en zonder de PS.
Welke separatisten ?

Reeds in september 2017 bepaalde de GL de strategie met dewelke n-va naar de volgende verkiezingen trekt, en het fameuze confederalisme hoort daar niet bij. Het zal gaan over 'eoncomie, veiligheid, identiteit'.

Bye bye separatisme...

http://newsmonkey.be/article/81961
Citaat:
En geen ezel kon zich in de verste verte voorstellen dat Belgique het wereldrecord regeringsvormen ooit met verve zou breken.
Sinds 1987 (Martens VIII) weten we dat die records enkel maar dienen om te sneuvelen.
Merk op : dat is enkel zo als er bij de regeringsvorming een communautair luik bij komt. Dan duurt het maandenlang extra.

Nu is men verstandiger geworden. ==> op zolder, die zever.

Citaat:
Er zijn dus meer idioten dan een verraste De Wever die niet ziet aankomen wat er wel degelijk staat aan te komen.
Een verderzetting van deze coalitie, met (eventueel) uitbreiding aan franstalige kant en zonder communautair gezeik staat op het wenslijstje van de Grote Leider.
Citaat:
De Wever is een strateeg om U tegen te zeggen en toch had hij evenmin zien aankomen dat hij zou uitgejouwd worden op het Vlaams nationalistisch zangfeest.
Dat is maar een fait divers...

Citaat:
Ik ben er 100% zeker van dat hij daar met andere bedoelingen naartoe trok dan om in zijn hemd te worden gezet. Volgend jaar zal hij gegarandeerd bedanken voor de uitnodiging.
Verstandige keuze zou dat zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 augustus 2018 om 10:00.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 10:48   #259
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom??? Is het misschien geen islamistische bedoening???
Of u verkiest misschien de jaarlijkse verheerlijkingen van Napoleon in Waterloo... Dat was nu eens een vent... Hoeveel doden heeft hij op zijn geweten???
Daar zit geen kat. Daarom. Waarom zou De Wever zich zorgen maken dat een uitstervende vereniging hem niet moet?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 10:54   #260
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Waarom zou De Wever zich zorgen maken dat een uitstervende vereniging hem niet moet?
Omdat De Wever hoopte dat een behoorlijk deel van die "uitstervende vereniging" zich een tweede keer zou laten vangen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be