Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2021, 20:55   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niet lullen he. In bijna de helft van de wereld is Alcohol verboden.

En in de helft van de wereld is cannabis legaal. Dus alles is relatief.
U zou dus een politieke partij willen aanmoedigen om de stelling "alcoholverbod" aan te nemen?
Ik wens u boeiende tijden. (Chinees spreekwoord).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 22:45   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

In contrast met coronamaatregelen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/04/alcoholintox/

https://kw.be/nieuws/samenleving/gez...-spoed-beland/

https://www.pzc.nl/antwerpen/na-de-t...ierd~ae37ab0a/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181122_03974576
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 02:06   #123
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ik begrijp nog altijd niet waarom je alweer dingen gaat verbieden omdat er idioten zijn die er niet mee omkunnen. Wat is dat toch met al dat geroep om maatregelen over van alles en nog wat. Het is erg gesteld met het liberalisme in onze samenleving.

Zou het kunnen dat er steeds meer idioten komen en daardoor steeds meer regeltjes?
Wij hadden vroeger niet half zoveel regeltjes zelfs geen rijbewijs en alles liep veel vlotter en gemoedelijker.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 07:10   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U zou dus een politieke partij willen aanmoedigen om de stelling "alcoholverbod" aan te nemen?
Ik wens u boeiende tijden. (Chinees spreekwoord).
Neen want daarvoor hou ik zelf te veel van mijn Blauwe Chimay Omer of Triple D'Anvers . Ik moedig wel een politieke partij aan die cannabis legaal wil maken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 07:14   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat er steeds meer idioten komen en daardoor steeds meer regeltjes?
Wij hadden vroeger niet half zoveel regeltjes zelfs geen rijbewijs en alles liep veel vlotter en gemoedelijker.

Ik kan U voor 200 % gelijk geven. Zelfs een postzegel kopen lijkt nu al een onbegonnen taak. Ik heb ook de indruk dat sinds de digitalisering onze regelneverij totaal is losgeslagen. Blijkbaar zijn er nu van die Nerds die ganser dagen niks anders meer doen dan zoveel mogelijk regeltjes te ontwerpen of te veranderen met als enig doel het de mensen zo moeilijk mogelijk te maken en zoveel mogelijk te pesten.

Waar ik vroeger genoeg had aan 1 document en 1 kopie is dat nu voor krak hetzelfde niet zelden 3 Apps ...een online document invullen daar 4 copies van maken en nog 4 documenten downloaden. Met wat geluk en na een halve dag pogingen kan je dan via een afspraak 2 maanden later met alles bij een aap terecht die gewoon achter zijn loket op zijn smartphone bezig is met zijn privé berichtjes.

De kans is groot hij of zij in een soort bokaal zit en je sowieso niks begrijpt van wat hij je toesnauwt. Meestal weet je nog minder als je buitenstapt dan wanneer je bent binnengegaan.
Dit is niet onbegrijpelijk want de aap achter het loket weet het zelf ook niet meer. Die zijn taak is u zo snel mogelijk weer buiten zien te krijgen en hopen dat je het opgeeft en nooit meer terugkomt.

Menselijkheid en of menselijke interactie zijn een taboe geworden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 november 2021 om 07:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 09:10   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat er steeds meer idioten komen en daardoor steeds meer regeltjes?
Wij hadden vroeger niet half zoveel regeltjes zelfs geen rijbewijs en alles liep veel vlotter en gemoedelijker.
Maar er was een generatie die de wereldgeest gelijk wou worden en haar ouderen ongehoorzaam werd. Amper 1 generatie vernietigde alle werk van vorige generaties; die nu vies en marginaal afgebeeld worden.
De traditionele waarden en normen zijn vies zeggen ze... leve de moderne/vrouwelijke man.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be