Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2024, 12:23   #41
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De kans dat Trump dood is, in het gekkenhuis of in de gevangenis zit is oneindig maal groter. In die zin is het voor Haley interessant om door te gaan. In geval dat is zij Republikeins presidentskandidaat.

In ieder geval is het voor Trump slecht als hij bij de volgende pe-election sessies géén eclatante overwinningen haalt op Haley.
Zoals ik in post 39 al schreef, irrationeel gekrijs van peuters.

“Oneindig maal groter”

Om daarna als tegenstander de normering voor succes te bepalen; wat is een éclatante overwinning? 1stem meer? 10% stemmen meer? 0% voor Haley?


Zalig om te zien, die traantjes.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 18:07   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het is eigenlijk zalig om te zien hoe de tegenstanders van trump (en zijn kiezers) intellectueel niet in staat zijn zich neer te leggen bij het FEIT dat er mensen zijn die een andere mening hebben, en dan maar beginnen te krijsen als een peuter die zijn zin niet krijgt.
Ze zijn in hun mentale ontwikkeling dan ook nooit verder geëvolueerd.
ter verduidelijking.....met "necrofiele" campagne bedoel ik zowel de Republikeinse- als de democratische campagne hoor...

Het is een grof SCHANDAAL ,en de blamage ligt vooral bij de" "veertigers" in de politiek....die kunnen dat pre-funerarium in hun respectieve partijen uitkuisen...maar doen het niet...


En nog een extra punt....moest ik Amerikaans Staatsburger zijn zou ik,net als bij de vorige campagne,NIET zijn gaan stemmen.....want ik zou het opnieuw echt niet weten.....het is onwerkelijk gewoon...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 januari 2024 om 18:09.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 18:54   #43
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ter verduidelijking.....met "necrofiele" campagne bedoel ik zowel de Republikeinse- als de democratische campagne hoor...

Het is een grof SCHANDAAL ,en de blamage ligt vooral bij de" "veertigers" in de politiek....die kunnen dat pre-funerarium in hun respectieve partijen uitkuisen...maar doen het niet...


En nog een extra punt....moest ik Amerikaans Staatsburger zijn zou ik,net als bij de vorige campagne,NIET zijn gaan stemmen.....want ik zou het opnieuw echt niet weten.....het is onwerkelijk gewoon...
Trump is rampzalig voor Oekraïne.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2024, 19:56   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Trump is rampzalig voor Oekraïne.
Dat weten we eigenlijk niet....
Maar ten gronde moeten de Amerikaanse Presidentsverkiezingen niet gaan over "Oekraine" hé....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 januari 2024 om 19:56.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 07:50   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.873
Standaard

Wel.....eigenlijk was ik nog niet zeker of Mr Trump "een ramp voor Oekraine" zou zijn.We HEBBEN tenslotte al het verschil gezien tussen zijn soms wilde uitspraken en zijn gedrag tijdens zijn Presidentschap hé...

Maar misschien moet ik mijn gematigdheid toch wat bijstellen.

Het kan goed nieuws zijn of slecht nieuws...

De indruk is dat de Trump campagne momenteel druk zet op de Republikeinen die zetelen in Kamer en Senaat om GEEN ENKELE overeenkomst aangaande de afscherming van de Mexicaanse grens en hulppakketten voor Oekraine te tekenen .Een deal daarover zou een "voordeel" kunnen worden te gebruiken in de Biden campagne....


Naar verluid zijn meerdere Republikeinse politici verbijsterd,misschien zelfs razend hierover omdat ze blijkbaar vrij dicht aan het komen waren over een akkoord (ook aan Democratische zijde waren er velen die vonden dat aan de migratie iets moest gedaan worden trouwens,het is niet dat ze daar allemaal doof tegen mekaar aan het schreeuwen waren in die comitees hé?)


KIjk...

Het kan een nadeel zijn als zelfs het "zittende" congres en Senaat zich laat beinvloeden door een KANDIDAAT.(die dus zelfs geen zetel in een van de kamers heeft)

Het kan een voordeel zijn als NU een reeks Republikeinen hun middenvinger opsteken en hun werk van maanden ver aangaande de vermelde problemen samen met hun democratische collegae,voleindigen (waarvoor ze tenslotte ruim vergoed worden)......misschien kraakt dat inderdaad de Trump campagne.De GOP is eigenlijk al jaren geleden gekraakt,veel erger kan het niet worden.....En als Mr Trump weer in het Witte Huis geraakt dan zal hij daar echt als een keizer zonder kleren zitten.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 26 januari 2024 om 07:53.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 08:57   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel.....eigenlijk was ik nog niet zeker of Mr Trump "een ramp voor Oekraine" zou zijn.We HEBBEN tenslotte al het verschil gezien tussen zijn soms wilde uitspraken en zijn gedrag tijdens zijn Presidentschap hé...

Maar misschien moet ik mijn gematigdheid toch wat bijstellen.

Het kan goed nieuws zijn of slecht nieuws...

De indruk is dat de Trump campagne momenteel druk zet op de Republikeinen die zetelen in Kamer en Senaat om GEEN ENKELE overeenkomst aangaande de afscherming van de Mexicaanse grens en hulppakketten voor Oekraine te tekenen .Een deal daarover zou een "voordeel" kunnen worden te gebruiken in de Biden campagne....


Naar verluid zijn meerdere Republikeinse politici verbijsterd,misschien zelfs razend hierover omdat ze blijkbaar vrij dicht aan het komen waren over een akkoord (ook aan Democratische zijde waren er velen die vonden dat aan de migratie iets moest gedaan worden trouwens,het is niet dat ze daar allemaal doof tegen mekaar aan het schreeuwen waren in die comitees hé?)


KIjk...

Het kan een nadeel zijn als zelfs het "zittende" congres en Senaat zich laat beinvloeden door een KANDIDAAT.(die dus zelfs geen zetel in een van de kamers heeft)

Het kan een voordeel zijn als NU een reeks Republikeinen hun middenvinger opsteken en hun werk van maanden ver aangaande de vermelde problemen samen met hun democratische collegae,voleindigen (waarvoor ze tenslotte ruim vergoed worden)......misschien kraakt dat inderdaad de Trump campagne.De GOP is eigenlijk al jaren geleden gekraakt,veel erger kan het niet worden.....En als Mr Trump weer in het Witte Huis geraakt dan zal hij daar echt als een keizer zonder kleren zitten.....

Bij de GOP zijn ze bijvoorbeeld de structurele obstructie politiek van een Tommy Tuberville, en de ziekelijke sabotagedrift van een Mat Gaetz kotsbeu. Meer nog, ze zijn zelf mee aan het zoeken hoe ze die vervelende teek uit hun pels kunnen krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 09:26   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij de GOP zijn ze bijvoorbeeld de structurele obstructie politiek van een Tommy Tuberville, en de ziekelijke sabotagedrift van een Mat Gaetz kotsbeu. Meer nog, ze zijn zelf mee aan het zoeken hoe ze die vervelende teek uit hun pels kunnen krijgen.
Ze hebben Santos al buitengewerkt, dus er zit nog een greintje fatsoen in sommige GOP’ers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 09:52   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Trump is rampzalig voor Oekraïne.
Oekraine dient enkel om de Russen te beletten Europa binnen te vallen he. Dat is waarschijnlijk ondertussen al gelukt. Dus kan Oekraine ons nu verder niet veel meer schelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 09:53   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben Santos al buitengewerkt, dus er zit nog een greintje fatsoen in sommige GOP’ers.
Wat is fatsoen ?
"jouw" politieke opvattingen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 09:56   #50
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oekraine dient enkel om de Russen te beletten Europa binnen te vallen he. Dat is waarschijnlijk ondertussen al gelukt. Dus kan Oekraine ons nu verder niet veel meer schelen.
"Oekraïne" was heel toevallig de plaats waar het mes in de taart werd gestoken. Meer niet.
Er zijn strategische voordelen aan de grond die de russen gepakt hebben, maar dat is van ondergeschikt belang aan het loutere feit dat de taart nu verdeeld is, DAT het mes er in ging.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 09:56   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oekraine dient enkel om de Russen te beletten Europa binnen te vallen he. Dat is waarschijnlijk ondertussen al gelukt. Dus kan Oekraine ons nu verder niet veel meer schelen.
De NATO landen moeten niet bang zijn, de andere Europese landen en zeker de voormalige USSR staten mogen een beetje ongerust worden.
Rusland is aan het herbewapenen. De Oekraïnse oorlog is een prima aanleiding om de legeruitgavennop te drijven. Misschien was dat wel de bedoeling van Poetin: terug een militaire grootmacht worden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 januari 2024 om 09:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 09:57   #52
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij de GOP zijn ze bijvoorbeeld de structurele obstructie politiek van een Tommy Tuberville, en de ziekelijke sabotagedrift van een Mat Gaetz kotsbeu. Meer nog, ze zijn zelf mee aan het zoeken hoe ze die vervelende teek uit hun pels kunnen krijgen.
Het is een beetje zoals dat Club Brugge zou bepalen wie er bij Anderlecht op het veld moet staan hé.

"Moeit U eens met uw eigen ploeg, zeg!"
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 26 januari 2024 om 09:57.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 13:59   #53
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zonder de US zat Poetin nu in Polen.
En waarom zou hij daar stoppen? 30 jaar geleden zaten ze nog middenin Duitsland, op enkele honderden kilometers van Brussel.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 16:41   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben Santos al buitengewerkt, dus er zit nog een greintje fatsoen in sommige GOP’ers.
Een héél klein greintje dan toch, bij veel van hen.

Bekijk dit eens : (wel best de kots emmer in handbereik houden) https://www.msnbc.com/the-reidout/re...ory-rcna135561
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 16:48   #55
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En waarom zou hij daar stoppen? 30 jaar geleden zaten ze nog middenin Duitsland, op enkele honderden kilometers van Brussel.
Idd, zijn bedoeling is duidelijk : het Warschaupakt in ere herstellen
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 19:22   #56
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Voor diegenen die zeggen dat Trump kiezers 'dom' zijn.

Wat dan te zeggen van Biden kiezers? Wie kiest er nu voor iemand die verregaand dement is, met zijn babysitter getrouwd, een pedofiele / crackverslaafde zoon beschermd usw usw?

Ik denk dat het voor verreweg de meeste mensen simpelweg een keuze is tussen de 2 alternatieven waaruit ze mogen kiezen en dat ze dan voor wat hen het minst slechte lijkt kiezen.

Als ik moet kiezen tussen Trump en Biden zou ik Trump kiezen. Als ik moet kiezen tussen Trump en een neocon als Nikki Haley zou ik ook Trump kiezen.
Tussen Trump en Desantis denk ik eerder Desantis. Maar ook Desantis is niet echt een keuze van het hart, eerder opnieuw wat mij dan de minst slechte keuze lijkt..

Als ik buiten de Republikeinse partij kijk naar iemand die ook nog een (enorm kleine) kans heeft dan RFK Jr. Buiten zijn standpunten over Israel vertelt die veel zinvols imo.

Wat ik wel niet begrijp is dat sommigen in Trump de 'verlosser' zien - net zomin als ik begrijp dat sommigen in hem de baarlijke duivel zien.

Want laten we wel wezen wat heeft hij gedaan in zijn presidentschap?

- Drain the swamp? Als je daarmee bedoelt ze van het straat halen en een postje in zijn kabinet geven dan heeft hij dat gedaan ja, maar ik veronderstel dat dat niet is wat de meeste aanhangers daaronder verstaan.

- Een radikale ommekeer van het Amerikaanse buitenland beleid? Ook al niet echt, er waren geen grote nieuwe oorlogen met hem (wat voor een Amerikaanse president helaas al een 'verdienste' is) maar een radikale ommekeer was er ook niet.

- (Illegale) immigratie een halt toegeroepen? Illegale immigratie was vergelijkbaar met onder Obama, ook al geen ommekeer dus.

- Is er openbaarheid gekomen naar de Epstein client list of zelfs maar vrijgave van de 60 jaar oude JFK documenten) Nope. Audit van de FED? Een trendbreuk in unlimited spending met geprinte dollars? Nope en nope.

- Zelfs een pardon voor Snowden en Assange kon er niet vanaf iets wat hij HEEL makkelijk kon doen.

Dat vind ik persoonlijk het meest merkwaardige aan Trump... Dat sommigen hem als de 'verlosser' zien (zijn beleid heeft geen enkele reden gegeven om dat te geloven) en anderen hem als de baarlijke duivel (want wederom zijn beleidsperiode was de facto niet zo verschillend van eender welke andere VS president van de laatste decennia).

Ik denk dat het dus eigenlijk voor een groot stuk gaat om 'haat tegen de persoon omdat hij Hillary verslagen heeft en dat was de geprefereerde kroonprinses van bepaalden en anderzijds om mensen het idee te geven dat ze een keuze hebben voor iets radikaal anders. (terwijl het eigenlijk voor 99% meer van hetzelfde is)
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 19:29   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een héél klein greintje dan toch, bij veel van hen.

Bekijk dit eens : (wel best de kots emmer in handbereik houden) https://www.msnbc.com/the-reidout/re...ory-rcna135561
En het ergste is: die MAGA idioten gaan hem nog geloven ook.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 20:31   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NATO landen moeten niet bang zijn
Je beseft toch dat de NATO blufpoker is he.

Wij geloven naief dat de Amerikanen hun eigen vel zullen riskeren als er een Russische tank over onze grenzen rijdt, en gans de bedoeling van het NATO gebeuren is om die blaaskes ook wijs te maken aan de Russen.

Maar gij en ik weten dat de Amerikanen zoveel vriendschap nu ook weer niet hebben he. Ze willen eventueel wel nog weer iets voor ons doen als het henzelf niet teveel riskeert, maar denken dat zij hun eigen hachje in de schaal zouden leggen voor ons is gewoon bijzonder naief. Maar bon, we moeten wel doen alsof we dat zelf geloven, want onze veiligheid hangt af van het geloof dat de Russen daarin hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 20:32   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een héél klein greintje dan toch, bij veel van hen.

Bekijk dit eens : (wel best de kots emmer in handbereik houden) https://www.msnbc.com/the-reidout/re...ory-rcna135561
Ik begrijp niet eens waarover men verondersteld is om te kotsen om aan de goeie kant van de geschiedenis te staan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2024, 20:33   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat ik wel niet begrijp is dat sommigen in Trump de 'verlosser' zien - net zomin als ik begrijp dat sommigen in hem de baarlijke duivel zien.
Ik denk dat men in Trump de verlosser ziet in de mate dat hij de stoel weghoudt van een gevaarlijke president door er zelf gaan op te zitten.

Niet dat hij iets moet doen, hij moet gewoon de plaats innemen daar, om te beletten dat er een gevaarlijke zot aan de macht komt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be