Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 20 juli 2005, 01:32   #61
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Slap!

Als het zo slap is, waarom geeft u dan geen passend superieur antwoord?



Ieder zijn mening.

Nah, dat zullen ik en mijn twee partners zelf wel beslissen, hoe we ons ding doen. Me dunkt!
Idd, dat doet u. Maar als jonge kinderen in de zaak betrokken zijn dan ligt de situatie anders.
Savatage is offline  
Oud 20 juli 2005, 02:05   #62
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage

Als het zo slap is, waarom geeft u dan geen passend superieur antwoord?
Omdat ik het nu eenmaal een uiterst "Slap" en zeer beledigend argument vind. Of denk jij er ook zo over soms? M.a.w de huidige holebi koppels die al reeds kinderen liefdevol opvoeden doen aan kindermishandeling? Zoja, graag een bron aub!
Citaat:
Ieder zijn mening.
Vanzelfsprekend!
Citaat:
Idd, dat doet u. Maar als jonge kinderen in de zaak betrokken zijn dan ligt de situatie anders.
Vertel, ben benieuwd.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 20 juli 2005, 02:19   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Omdat ik het nu eenmaal een uiterst "Slap" en zeer beledigend argument vind. Of denk jij er ook zo over soms? M.a.w de huidige holebi koppels die al reeds kinderen liefdevol opvoeden doen aan kindermishandeling? Zoja, graag een bron aub!

Vanzelfsprekend!

Vertel, ben benieuwd.
Holibi koppels die kinderen liefdevol opvoeden verdienen respect. Maar u gaat het mij toch niet kwalijk nemen dat ik mij vragen stel bij deze hele adopteer kwestie?

Ivm mijn laatste zin, dat is gewoon een link die ik (on)rechtstreeks leg.
Savatage is offline  
Oud 20 juli 2005, 02:37   #64
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
Holibi koppels die kinderen liefdevol opvoeden verdienen respect.
En zo is het maar net!
Citaat:
Maar u gaat het mij toch niet kwalijk nemen dat ik mij vragen stel bij deze hele adopteer kwestie?
Uiteraard niet, dat spreekt voor zich.
Citaat:
Ivm mijn laatste zin, dat is gewoon een link die ik (on)rechtstreeks leg.
Owh, oké!


[size=1]En nu kruip ik naar bed-lehem, welterusten beste mensen![/size]
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 20 juli 2005, 03:45   #65
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Over zulke kwesties hoeft het volk zich niet uit te spreken. Gewoon doordrukken die handel.
meneer heeft last van fascistoïde trekjes ?
Internaut is offline  
Oud 20 juli 2005, 03:52   #66
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Bon, los van het feit dat wat je hier zegt uiteraard gelogen is, is er helemaal geen meerderheid van de bevolking nodig. Jan met de Pet is veel te debiel en te kortzichtig om over zulke zaken te beslissen.

Nu gaat ge toch niet zeggen dat ik een despotische communist ben hé?
In een democratie beslist het volk, in feite komt het er op neer dat iedereen die tegen homo adoptie is, in jouw ogen een debiel en kortzichtig iemand is.
Ik huiver bij de gedachte moest jij ooit premier worden.
Laat het volk beslissen! Daarvoor zijn er verkiezingen, het enige middel waarin we dit wanbeleid kunnen veranderen en orde op zaken stellen.
De huidige situatie is dat er geen adoptie is voor homo's dus wanneer je dat veranderd wilt zien dan moet dat maar via een referendum of een meerderheid.
Internaut is offline  
Oud 20 juli 2005, 08:43   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik heb bijna moeten braken op mijn toetsenbord hier,
als ik de visie op de huwelijksmoraal van de vuile Blokkers las.

Maar ach, die blokkertjes leven nog in de periode van kort na de oorlog.

Ze hebben het volgende nog niet door:
toendertijd werd een kind op school door zijn klasgenootjes nog gepest (wellicht op aangeven van a.Colen-types van pastoors en kaloten-onderwijzers) als de vader en moeder uit elkaar waren.
nu tegenwoordig, vragen de kameraadjes zich af: zeg, jij hebt maar één papa en één mama, je ouders zijn nog bijeen ???? Scheelt er wat bij jou thuis misschien???

Toch moeten de meeste Blokkers niet wanhopen: de extreem kaloten-blokkers zijn in het BlokDom ook een kleine minderheid. En vooral: de doorsnee Vlaming zal het zich weinig of helemaal niets aantrekken.
De doorsnee Vlaming zal zijn kind blijven liefhebben, als het na een moeilijke periode zich uit als homo. Die doorsnee Vlaming zal zich gelukkig prijzen dat zijn kind 'het' ook aan zijn pa en ma vertelt, zodat men het niet moeten horen of vernemen 'van horen zeggen'. De schande van vroeger bestaat (bijna) niet meer.

De doorsnee Vlaming zal ook zijn kind (en kleinkind) blijven liefhebben, als er een echtscheiding is moeten van komen. Die doorsnee Vlaming zal zijn kind helpen om die tegenslag te overwinnen. De tijd dat de oude norse pater familias zijn echtgescheiden zoon/dochter nooit meer wou zien, omwille van ..., die tijd is echt voorbij.
Geen Blokker zal dat nog veranderen. Zelfs niet, of zeker niet, trut Colen en haar volgelingen.

En als summum van mijn optimisme: Binnen ten hoogste drie jaar is ook in ons land het homo-adoptierecht een wettelijk feit. Wedden ? (helaas zal het homo-adoptierecht er vlugger zijn dan de Vlaamse onafhankelijkheid, maar swat ..)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 juli 2005, 08:45   #68
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
meneer heeft last van fascistoïde trekjes ?
Nope. Dit is m.i. niet eens een politieke kwestie: de wetgevende macht moet slechts de wet aanpassen aan de bevindingen van de wetenschap, niet aan de vooroordelen van het volk.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 juli 2005, 08:51   #69
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Tenzij je expliciet toegeeft zelf een beetje homo te zijn, ben je homohater

Overdrijven hé, zoals wichten
Deze schrijver is duidelijk niet langer zoekende: hij heeft het gevonden.
Hij is niet homo, hij is niet hetero: hij is TEGEN.
ericferemans is offline  
Oud 20 juli 2005, 10:16   #70
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik heb bijna moeten braken op mijn toetsenbord hier,
als ik de visie op de huwelijksmoraal van de vuile Blokkers las.

Maar ach, die blokkertjes leven nog in de periode van kort na de oorlog.

Ze hebben het volgende nog niet door:
toendertijd werd een kind op school door zijn klasgenootjes nog gepest (wellicht op aangeven van a.Colen-types van pastoors en kaloten-onderwijzers) als de vader en moeder uit elkaar waren.
nu tegenwoordig, vragen de kameraadjes zich af: zeg, jij hebt maar één papa en één mama, je ouders zijn nog bijeen ???? Scheelt er wat bij jou thuis misschien???

Toch moeten de meeste Blokkers niet wanhopen: de extreem kaloten-blokkers zijn in het BlokDom ook een kleine minderheid. En vooral: de doorsnee Vlaming zal het zich weinig of helemaal niets aantrekken.
De doorsnee Vlaming zal zijn kind blijven liefhebben, als het na een moeilijke periode zich uit als homo. Die doorsnee Vlaming zal zich gelukkig prijzen dat zijn kind 'het' ook aan zijn pa en ma vertelt, zodat men het niet moeten horen of vernemen 'van horen zeggen'. De schande van vroeger bestaat (bijna) niet meer.

De doorsnee Vlaming zal ook zijn kind (en kleinkind) blijven liefhebben, als er een echtscheiding is moeten van komen. Die doorsnee Vlaming zal zijn kind helpen om die tegenslag te overwinnen. De tijd dat de oude norse pater familias zijn echtgescheiden zoon/dochter nooit meer wou zien, omwille van ..., die tijd is echt voorbij.
Geen Blokker zal dat nog veranderen. Zelfs niet, of zeker niet, trut Colen en haar volgelingen.

En als summum van mijn optimisme: Binnen ten hoogste drie jaar is ook in ons land het homo-adoptierecht een wettelijk feit. Wedden ? (helaas zal het homo-adoptierecht er vlugger zijn dan de Vlaamse onafhankelijkheid, maar swat ..)
*applausje*
Postmoderne Flikker is offline  
Oud 20 juli 2005, 15:22   #71
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
En als summum van mijn optimisme: Binnen ten hoogste drie jaar is ook in ons land het homo-adoptierecht een wettelijk feit. Wedden ? (helaas zal het homo-adoptierecht er vlugger zijn dan de Vlaamse onafhankelijkheid, maar swat ..)
ja, waarschijnlijk.

Intussentijd kan de multiculturele maag niet aan dat men maar meer en meer pro-homo shit door de maag duwt, en komen gevallen naar boven van homo-bashings in de stadsparken, Bekende homo-magazineuitgevers die bijna een oog kwijt is na clashes met "jongeren"...

Maar geen nood! Hoge torens hebben we genoeg in België. En over 3 jaar nog meer dan nu
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 20 juli 2005, 18:12   #72
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Homo-adoptie is iets dat zelf me moeite de plenaire zal passeren . ik zal verheugd zijn als de ja's het onderspit moeten delven. Ben ik nu een homofoob ?? hoe ik ervan om gay's in elkaar te rammen op straat ?? Indien je dit denkt ben je nog naiever en dommer dan ik dacht
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 20 juli 2005, 19:28   #73
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

ondertussen negeren we rustig het feit dat het vb bewust gelogen heeft ...
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:24   #74
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
In een democratie beslist het volk, in feite komt het er op neer dat iedereen die tegen homo adoptie is, in jouw ogen een debiel en kortzichtig iemand is.
Ik huiver bij de gedachte moest jij ooit premier worden.
Laat het volk beslissen! Daarvoor zijn er verkiezingen, het enige middel waarin we dit wanbeleid kunnen veranderen en orde op zaken stellen.
De huidige situatie is dat er geen adoptie is voor homo's dus wanneer je dat veranderd wilt zien dan moet dat maar via een referendum of een meerderheid.
Maar daarbij kan je je de vraag stellen of dit wel rechtvaardig is ?
Jij weet vast en zeker op voorhand dat het meerendeel van de bevolking NEEN zal zeggen aangezien het meerendeel van de bevolking ook hetero is en minder goed kan begrijpen hoe het boelt om holebi te zijn.

Kan het volk over zulke dingen beslissen ? Dat zou compleet oneerlijk zijn tegenover het lot van de holebi's.
Welk recht hebben wij om te zeggen dat ze dit mogen of niet ?
Het is inderdaad een delicaat onderwerp maar wees niet te radicaal in je beslissing dan.
__________________

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:29   #75
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Maar daarbij kan je je de vraag stellen of dit wel rechtvaardig is ?
Jij weet vast en zeker op voorhand dat het meerendeel van de bevolking NEEN zal zeggen aangezien het meerendeel van de bevolking ook hetero is en minder goed kan begrijpen hoe het boelt om holebi te zijn.

Kan het volk over zulke dingen beslissen ? Dat zou compleet oneerlijk zijn tegenover het lot van de holebi's.
Welk recht hebben wij om te zeggen dat ze dit mogen of niet ?
Het is inderdaad een delicaat onderwerp maar wees niet te radicaal in je beslissing dan.
In vlaanderen is er momenteel een meerderheid VOOR holebi-adoptie.
In Wallonië is er een meerderheid tegen, maar als echte blokker trek je je dat toch niet aan ...
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:31   #76
peace in the world
Lokaal Raadslid
 
peace in the world's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: België .... duh
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
In vlaanderen is er momenteel een meerderheid VOOR holebi-adoptie.
In Wallonië is er een meerderheid tegen, maar als echte blokker trek je je dat toch niet aan ...
zeker niet ... waarom kom je nu aan met Wallonië en Vlaanderen ???

WEER TYPISCH Hé , we zijn over HOMOADOPTIE bezig en ge moet er weer Walen en Vlamingen bij betrekken
__________________

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:32   #77
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
ik wil alvast geen homo-adoptie...
Neen, u lijkt mij een heel bang kereltje.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:43   #78
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Het Vb toegeven dat ze gelogen hebben, tuurlijk niet, want zij en alleen zij hebben de waarheid in pacht... o.a. ook het promoten van de homohaat want dit is één van hun doelstellingen; de homohatende taal van de VB mandatarissen liegt er niet om. En nee het is niet omdat je tegen homo-adoptie bent dat je persé een homohater bent, maar wie Vb'er is, is in 90 % van de gevallen ook een homohater van de grootste soort!

Ze zullen er zich stilletjes aan moeten bij beginnen neerleggen dat homo's meer en meer geacepteerd worden en dat dit in meerdere en meerdere DEMOCRATISCHE landen meer en meer bespreekbaar begint te worden; let op mijn woorden maar binnen een tiental jaar is het homohuwelijk in, de Westerse wereld de doodnormaalste zaak van de wereld.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:46   #79
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Tegen homoadoptie= homohaat...
Tjah, dan zijn het homohaters zeker?
En mensen die tegen aids zijn, zijn dat sekshaters?
Doorgaans worden er geen sekshaters aangetroffen, integendeel, bij de lieden die zich inzetten bij waarschuwingsacties tegen aids.

Elders op dit forum heb ik fervente VB'ers zien beweren dat aids een goed zaak is voor het hongerprobleem in Afrika. Afgezien van die supercynische, racistische voorstanders zou ik toch denken dat iedereen ter wereld tegen aids is.

Maar wat heeft die stupiede aidsvraag te maken met de discussie over holebi-adoptie? Als de kandidaat-adoptie-ouders als enige voorwaarde een document moeten ondertekenen waarin ze verklaren dat ze aidsbestrijding als een actiepunt met wereldprioriteit beschouwen, zal dat adoptierecht snel beklonken zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 20-07-2005 at 21:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Tegen homoadoptie= homohaat...
Tjah, dan zijn het homohaters zeker?
En mensen die tegen aids zijn, zijn dat sekshaters?
Doorgaans worden er geen sekshaters aangetroffen, integendeel, bij de lieden die zich inzetten bij waarschuwingsacties tegen aids.

Elders op dit forum heb ik fervente VB'ers zien beweren dat aids een goed zaak is voor het hongerprobleem in Afrika. Afgezien van die supercynische, racistische voorstanders zou ik toch denken dat iedereen ter wereld tegen aids is.

Maar wat heeft die stupiede aidsvraag te maken met de discussie over holebi-adoptie? Als de kandidaat-adoptie-ouders als enige voorwaarde een document moeten ondertekenen waarin ze verklaren dat ze aidsbestrijding als een actiepunt met wereldprioriteit beschouwen, zal dat adoptierecht snel beklonken zijn.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=C uit W]Tegen homoadoptie= homohaat...
Tjah, dan zijn het homohaters zeker?
En mensen die tegen aids zijn, zijn dat sekshaters?[/QUOTE]
Doorgaans worden er geen sekshaters aangetroffen, integendeel, bij de lieden die zich inzetten bij waarschuwingsacties tegen aids.

Elders op dit forum heb ik fervente VB'ers zien beweren dat aids een goed zaak is voor het hongerprobleem in Afrika. Afgezien van die supercynische, racistische voorstanders zou ik toch denken dat iedereen ter wereld tegen aids is.

Maar wat heeft die stupiede aidsvraag te maken met de discussie over holebi-adoptie? Als de kandidaat-adoptie-ouders als enige voorwaarde een document moeten ondertekenen waarin ze verklaren dat ze aidsbestrijding als een actiepunt met wereldprioriteit beschouwen, zal dat adoptierecht snel beklonken zijn.[/size]
[/edit]
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 20 juli 2005 om 20:47.
Salmon L.A. is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:47   #80
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
zeker niet ... waarom kom je nu aan met Wallonië en Vlaanderen ???

WEER TYPISCH Hé , we zijn over HOMOADOPTIE bezig en ge moet er weer Walen en Vlamingen bij betrekken
nou, je zegt toch dat de meerderheid van de bevolking zou tegenstemmen.
Ik zeg u dat de cijfers aantonen dat de meerderheid voorstemt.
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be