Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2019, 18:20   #141
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.462
Standaard

Steniging voor holebi's
Nou , wat als degene die hen wil stenigen , zelf gestenigd zouden worden ??!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 19:19   #142
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Guinevere haar walgelijke stelling t.a.v. homo's is abject.

Maar dat ga je niet counteren door quatsch te vertellen over zowel het christendom als de islam.

Wat jij schrijft over het christendom is pastoorspraat. Het is een religie ontstaan in '71 vanuit het Markus evangelie en zocht een manier om de Joodse traditie na de totale vernietiging van de tempel te laten voortbestaan in het Romeinse rijk. De Romeinse machtshebbers hebben het daarna vorm gegeven en zijn status van staatsgodsdienst. Het is dus een machtsinstrument, een instrument om de maatschappij mee te ordenen en het legde de ultieme macht bij de keizer. (Constantijn de Grote : "1 rijk, 1 keizer, 1 godsdienst". Hij maakte er een Rijkskerk van. Hij speelde handig met symbolen, na zijn overwinning aan de Milvische brug droeg hij deze op aan de christelijke god. Om zo zijn Legioenen beter te kunnen manipuleren. Constantijn moest nu enkel nog Licinius vernietigen om alleenheerser te worden. De eerste vocht onder de standaard van de klassieke Romeinse goden, Constantijn en zijn Frankische soldaten onder de standaard van de christelijke god. In 324 was de strijd definitief beslecht. Theodosius zou het christendom later formeel tot staatsgodsdienst uitroepen en de vervolgingen van heidenen en ketters opstarten. Deze laatste heeft zo de andere belangrijke tak van het toen nog jonge christendom (het Arianisme) totaal uitgeroeid. Eigenlijk ook weer een pure machtsstrijd tussen de visigoten, bourgondiërs, de vandalen uit noord-afrika, de Lombarden (arianen) en de Franken die zich (laat) bekeerden tot het christendom en zo de belangrijkste factie waren in het west-romeinse rijk.
Rond het jaar 400 waren zowat alle Arianen uitgeroeid.

En jij noemt dat naïef : "leven als JC en dus een goede en brave mens zijn"
Je kan wel niet ontkennen dat in islamitische landen, met sharia als wetgeving, homo's gestenigd worden, en dat dit geen stilaan uitdovende trend is, maar integendeel, zelfs in opmars is, getuige 't artikel in OP.

Ik weet niet waar in 't christendom homo's gestenigd worden momenteel.

En dat is niet 't enige verschil.
Tenzij je natuurlijk eeuwen terug in de tijd gaat.
Maar dan nog zou ik geen pleidooi voor islam afsteken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 19:19   #143
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Wie vrij van zonde is, werpe de eerste steen...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 19:40   #144
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inderdaad, laat ons niet in de valkuil lopen die forumfiguurtje Guinevere voor Elio heeft gespannen en waar hij jammer genoeg is ingelopen. Die uitlokking + bijbehorende RD klikkerij ontsiert het forum trouwens op grove wijze.

Op de duur kunnen we alleen nog maar in klinische en steriele of omzwachtelde terminologie onze walging uitdrukken tegen de grove en barbaarse uitspraken die sommigen menen te moeten/mogen doen over homo's.

Guinevere heeft hier al regelmatig uitspraken gedaan die ronduit degoutant zijn maar zoals enkele andere doortrapte individus hier beheerst ze de de techniek van uitlokken en dan RD drukken perfect.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 20:31   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je kan wel niet ontkennen dat in islamitische landen, met sharia als wetgeving, homo's gestenigd worden, en dat dit geen stilaan uitdovende trend is, maar integendeel, zelfs in opmars is, getuige 't artikel in OP.

Ik weet niet waar in 't christendom homo's gestenigd worden momenteel.

En dat is niet 't enige verschil.
Tenzij je natuurlijk eeuwen terug in de tijd gaat.
Maar dan nog zou ik geen pleidooi voor islam afsteken.
Volledig akkoord met jou hoor, en ik zal wel de laatste zijn om de andere zandbakgodsdienst te gaan vergoelijken tgo de eerste versie. Het zijn alletwee machtsinstrumenten die heersers indertijd hebben toegelaten om in relatief korte periode grote delen van de toen bekende wereld te veroveren en verknechten. Versie 1 heeft gewoon een paar honderd jaar voorsprong op versie 2 maar verder zijn ze naar resultaten gemeten door hun geschiedenis niet meer maar ook niet minder destructief.

De islam heeft gewoon een paar honderd jaar achterstand op het christianisme : er zijn nog een paar interne oorlogen die moeten beslecht worden. (de strijd tussen de Sunni en de Sjia wereld is quasi onvermijdelijk, Iran zijn theocratisch regime is dat al tientallen jaren aan het voorbereiden)
In europa is de strijd tussen christenen, de arianen die ze uitroeiden, de katharen die ze later uitroeiden en de Lutherianen met wie dat net ietsje moeilijker bleek nu definitief gestreden. Dat ligt achter ons.

Maar de finale clash in de islam wereld moet nog plaatsvinden. Je zou ook kunnen zeggen dat die in alle stilte bezig is : Jemen is daar een mooi voorbeeld van. De opmars van de sjiëtische macht vanuit Iran dwars door Irak, nu ook Syrië en ook Libanon is daar de mooiste illustratie van.

edit : een punt dat ik belangrijk vind is dat het naar mijn aanvoelen niet mogelijk is om statisch vanuit het heden, absolute uitspraken te doen over eender welk van de zandbakgodsdiensten. Je moet het kaderen binnen hun context en origine, hun historiek die in de twee gevallen quasi niets anders dan verovering, verknechting, onderwerping en bloedige vervolging van iedereen die niet wil luisteren met zich meebracht.

Kort samengevat : uitspraken zoals 'islam is vrede' zijn even grotesk als 'leven als JC is een goede mens zijn'

Dat heeft in de twee gevallen alles met wishfull thinking en/of pure dweperij of zelfs slaafse dwaasheid en doctrinaire onderwerping te maken, en niets met de historische realiteit van de laatste 2 millenia.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 april 2019 om 20:40.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 20:47   #146
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Guinevere heeft hier al regelmatig uitspraken gedaan die ronduit degoutant zijn maar zoals enkele andere doortrapte individus hier beheerst ze de de techniek van uitlokken en dan RD drukken perfect.
Zo zie ik het ook.
Er zijn uitspraken bij over homo's die onmenselijk zijn, schandalig en barbaars. Zulke uitspraken doen over iemand, omwille van zijn geaardheid, is middeleeuws.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 20:50   #147
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo zie ik het ook.
Er zijn uitspraken bij over homo's die onmenselijk zijn, schandalig en barbaars. Zulke uitspraken doen over iemand, omwille van zijn geaardheid, is middeleeuws.
Vroeg middeleeuws.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 20:59   #148
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo zie ik het ook.
Er zijn uitspraken bij over homo's die onmenselijk zijn, schandalig en barbaars. Zulke uitspraken doen over iemand, omwille van zijn geaardheid, is middeleeuws.
Dan nog, in hoeverre is Guinevere een moslim vrouw. Het kan evengoed een Antwerpse dokwerker zijn met een fluitje van 8cm of een gefrustreerde autochtone mislukkeling die in Molenbeek in een kelder woont en die het plezant vind iedereen op stang te jagen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:02   #149
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volledig akkoord met jou hoor, en ik zal wel de laatste zijn om de andere zandbakgodsdienst te gaan vergoelijken tgo de eerste versie. Het zijn alletwee machtsinstrumenten die heersers indertijd hebben toegelaten om in relatief korte periode grote delen van de toen bekende wereld te veroveren en verknechten. Versie 1 heeft gewoon een paar honderd jaar voorsprong op versie 2 maar verder zijn ze naar resultaten gemeten door hun geschiedenis niet meer maar ook niet minder destructief.

De islam heeft gewoon een paar honderd jaar achterstand op het christianisme : er zijn nog een paar interne oorlogen die moeten beslecht worden. (de strijd tussen de Sunni en de Sjia wereld is quasi onvermijdelijk, Iran zijn theocratisch regime is dat al tientallen jaren aan het voorbereiden)
In europa is de strijd tussen christenen, de arianen die ze uitroeiden, de katharen die ze later uitroeiden en de Lutherianen met wie dat net ietsje moeilijker bleek nu definitief gestreden. Dat ligt achter ons.

Maar de finale clash in de islam wereld moet nog plaatsvinden. Je zou ook kunnen zeggen dat die in alle stilte bezig is : Jemen is daar een mooi voorbeeld van. De opmars van de sjiëtische macht vanuit Iran dwars door Irak, nu ook Syrië en ook Libanon is daar de mooiste illustratie van.

edit : een punt dat ik belangrijk vind is dat het naar mijn aanvoelen niet mogelijk is om statisch vanuit het heden, absolute uitspraken te doen over eender welk van de zandbakgodsdiensten. Je moet het kaderen binnen hun context en origine, hun historiek die in de twee gevallen quasi niets anders dan verovering, verknechting, onderwerping en bloedige vervolging van iedereen die niet wil luisteren met zich meebracht.

Kort samengevat : uitspraken zoals 'islam is vrede' zijn even grotesk als 'leven als JC is een goede mens zijn'

Dat heeft in de twee gevallen alles met wishfull thinking en/of pure dweperij of zelfs slaafse dwaasheid en doctrinaire onderwerping te maken, en niets met de historische realiteit van de laatste 2 millenia.
Ik geloof niet in die paar honderd jaar achterstand, en dat die ooit ingehaald zal worden. Dat laat hun geschriften niet toe itt de bijbel waar 'n niet gewelddadig NT vervolg aan gebreid is.

Tenzij natuurlijk die finale clash inhoudt dat ze mekaar wederzijds totaal uitroeien.

Maar dan nog, ben jij bereid om daar op te wachten, hen dat krediet te geven, terwijl elke generatie in 't westen - aangetoond - radicaler wordt?
Want ik heb 't wel over de aantallen die zich bij ons bevinden, iets dat mij hier en nu zorgen baart.
Geen krediet van mij dus, en al zeker geen macht laten verwerven.

Voor de rest spreek ik je niet tegen, heb je uiteraard overschot aan gelijk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:07   #150
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dan nog, in hoeverre is Guinevere een moslim vrouw. Het kan evengoed een Antwerpse dokwerker zijn met een fluitje van 8cm of een gefrustreerde autochtone mislukkeling die in Molenbeek in een kelder woont en die het plezant vind iedereen op stang te jagen.
Nee, dat is ze niet.
Ze is weldegelijk moslima van Pakistaanse afkomst, en hetgeen zij verwoordt ìs islam, ware islam.
Hoe hard dat ook tegensteekt en velen zichzelf willen wijsmaken dat dit niet zo is, dat moslims vredelievend zijn, en hier wel 'n fake account achter moet zitten om iedereen op stang te jagen en islam in 'n slecht daglicht te stellen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:16   #151
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo zie ik het ook.
Er zijn uitspraken bij over homo's die onmenselijk zijn, schandalig en barbaars. Zulke uitspraken doen over iemand, omwille van zijn geaardheid, is middeleeuws.
Nee, die uitspraken zijn niet middeleeuws, maar islamitisch, ware islam.
Ware islam die nu, op dit eigenste moment nog bedreven wordt.

Steniging, ophanging van homo's, vrouwen die verkracht zijn en niet kunnen aantonen dat 't tegen hun wil was, zweepslagen, handen afhakken, kleine meisjes uithuwelijken...

Allemaal islamitisch onder sharia.

Velen zijn 't daar gewoon mee eens, maar zullen 't je niet in persoon komen vertellen, dat hun goddelijke wetten = sharia boven alle andere wetten staan.
Degene die daar niet achter staat wordt beschouwd als afvallige, en wat is de straf voor afvalligen onder hun goddelijke wetten = sharia...?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:17   #152
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, dat is ze niet.
Ze is weldegelijk moslima van Pakistaanse afkomst, en hetgeen zij verwoordt ìs islam, ware islam.
Hoe hard dat ook tegensteekt en velen zichzelf willen wijsmaken dat dit niet zo is, dat moslims vredelievend zijn, en hier wel 'n fake account achter moet zitten om iedereen op stang te jagen en islam in 'n slecht daglicht te stellen.
Op dat gebied ben ik pragmatisch, ik vecht daar niet tegen. Ik maak mezelf nooit iets wijs. Ik heb andere katten te geselen. Men kan hier elke dag lullen met bijdragen van afkeur, so what?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:21   #153
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, dat is ze niet.
Ze is weldegelijk moslima van Pakistaanse afkomst, en hetgeen zij verwoordt ìs islam, ware islam.
Hoe hard dat ook tegensteekt en velen zichzelf willen wijsmaken dat dit niet zo is, dat moslims vredelievend zijn, en hier wel 'n fake account achter moet zitten om iedereen op stang te jagen en islam in 'n slecht daglicht te stellen.
Demografie is alles, he. Autochtonen bijvoorbeeld in Japan kweken niet en gaan dan wat zoals ratten in de val in de steden zitten, al de dorpen verkrotten en kan je voor een habbekrats opkopen.

Door de linkse vrienden is er nog wat actie. Vroeg of laat gaan de moslims hun boekje te ver te buiten en dan is het kookpunt bereikt natuurlijk. Er zijn natuurlijk te extreme rechtse elementen die daar op wachten. Hihi...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:34   #154
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inderdaad, laat ons niet in de valkuil lopen die forumfiguurtje Guinevere voor Elio heeft gespannen en waar hij jammer genoeg is ingelopen. Die uitlokking + bijbehorende RD klikkerij ontsiert het forum trouwens op grove wijze.

Op de duur kunnen we alleen nog maar in klinische en steriele of omzwachtelde terminologie onze walging uitdrukken tegen de grove en barbaarse uitspraken die sommigen menen te moeten/mogen doen over homo's.
Deze draad gaat in de eerste plaats over homo's. En hier zijn doorgetrapte individuen die daarnaast grove en barbaarse uitspraken over vrouwen beginnen doen (cfr geiten en schapen). Misschien om een valkuil voor mij te spannen? Als dat mag, dan mag ik homo's ook geperverteerde apen noemen. Vooral komt dat mij ook goed uit omdat ik ze niet kan luchten, meer bepaald hun ideologie of levenswijze staat haaks op mijn waarden en normen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:37   #155
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Vroeg middeleeuws.
En vrouwen geiten en schapen benoemen is hoogmodern, zeker?

Selectieve verontwaardiging, zegt u dat iets?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 17 april 2019 om 21:38.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:40   #156
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wie vrij van zonde is, werpe de eerste steen...
Denk ook niet dat zo'n straf zomaar wordt uitgevoerd maar nee, dat principe is niet helemaal goed. Op die manier kan er nooit iemand worden gestraft.

Ik vraag me nu wel hoeveel er al in Brunei gestenigd zijn.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:46   #157
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Denk ook niet dat zo'n straf zomaar wordt uitgevoerd maar nee, dat principe is niet helemaal goed. Op die manier kan er nooit iemand worden gestraft.

Ik vraag me nu wel hoeveel er al in Brunei gestenigd zijn.
Om welke reden zou homoseksueel zijn, bestraft moeten worden?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 21:52   #158
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En vrouwen geiten en schapen benoemen is hoogmodern, zeker?

Selectieve verontwaardiging, zegt u dat iets?
Aah. In de islam zijn vrouwen gelijkwaardig, allemaal een doek. Het is de perfecte feministische afrukkerij.

Respect, dat is iets anders....Hihi...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 22:21   #159
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vooral komt dat mij ook goed uit omdat ik ze niet kan luchten, meer bepaald hun ideologie of levenswijze staat haaks op mijn waarden en normen.
U of niemand hoeft van holebi's te houden , dat vraagt niemand , maar ....
wie dan ook het stenigen van hen goedkeurt .... , ik vraag me af waarom ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2019, 22:32   #160
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
U of niemand hoeft van holebi's te houden , dat vraagt niemand , maar ....
wie dan ook het stenigen van hen goedkeurt .... , ik vraag me af waarom ??
Nogal respectloos, ja.

Omdat het in hun boekje staat.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be