Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2021, 02:18   #81
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard Paarlen voor de zwijnen, kweetet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welke is anders het mirakelspul dat Chinezekes totaal anders maakt dan niet-Chinezekes ?
Australie probeert dat ook. Het lukt hen niet. Hoe komt dat ?
Hong Kong heeft sinds het begin een geslaagde Zero Tolerance Policy, ...voor zolang het duurt.
Singapore probeerde dat ook maar had destijds een grote groep gastarbeiders uit het oog verloren. Een 'verwaarloosbare' kaste gastarbeiders, voornamelijk Zuid-Aziaten. Ze hebben het wel geweten nadien want in een paar bubbels liep het fout en daarna was het hek van de dam; verspreiding niet meer in te dijken.
Mocht er hier in Hong Kong een ernstige uitbraak hebben plaats gegrepen, denk je echt dat men dat zou kunnen geheim houden?
Wie dat gelooft is een uiterst geval van indoctrinatie, erger dan Tomm & Co. Westers in dat voorkomend geval.

Ik ga mijn vorige posts aan jou nog ne keer herhalen:
Hardnekkig je verhaal blijven herhalen om het eigen credo tot waarheid te verheffen. Jullie gelovigen zijn allen hetzelfde.
De ene met een imaginair vriendje en gij met imaginaire stoute overheidstheoriekes allerhande.
Ge bewijst hiermee enkel een wetenschappelijke kritische benadering in de vuilbak te gooien voor het obsessief eigen ego: "Ave Moi".

Wel goed voor de amusementswaarde.
Ietske minder voor de kwalitatieve uitstraling van vroegere opleidingen en onbegrijpelijk voor mij gezien je gepretendeerde scholingsgraad.

Wat de Chinese houding betreft in het algemeen: die gebruiken wel andere Chinoiseries ondertussen om hun invloed slinks blijvend te versterken. En ze lachen zich een kriek, ziende hoe groepjes zoals jullie kostbare economische tijd verkwanselen.
Spijtig, maar het gebruikelijk tijdverlies van onze Westerse houding.

En dan maar pruilen, bleiten en met 't vingertje schudden: "c'est trop injuste".
Jullie Jake Angeli gehalte is me te hoog: I rest my case.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 12 december 2021 om 02:47. Reden: presentatie.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 06:38   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mocht er hier in Hong Kong een ernstige uitbraak hebben plaats gegrepen, denk je echt dat men dat zou kunnen geheim houden?
Eerlijk gezegd, ja. Corona merk je niet op als burger. Zonder door overheden geagregeerde cijfers, en zonder spectakel in de ziekenhuizen, merkt men dat niet. Hier en daar wordt iemand eens wat zwaar ziek, maar veruit de meesten hebben een verkoudheid of een griep. Als men het bovendien continu laat smeulen is het nog minder opmerkbaar.

Kijk, jij kent het Chinese gedrag natuurlijk 100 keer meer dan ik, maar je gaat mij toch niet vertellen dat Chinezen contact-vrije en uiterst hygienische wezens zijn waarin een ziektekiem niet zou kunnen propageren he. En we hebben allemaal gezien dat er geen methoden bestaan om tot de laatste besmette op te sporen voor die het zelf wist en heeft doorgegeven. Het is dus gewoon totaal ondenkbaar dat men zelfs op een eiland niet lukt om te doen wat daar beweerd wordt over anderhalf miljard mensen, waarvan je me inderdaad niet wijs maakt dat ze allemaal "de regeltjes volgen" en dat "de regeltjes totaal waterdicht zijn, op een miljardste na".

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2021 om 06:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 10:00   #83
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hong Kong heeft sinds het begin een geslaagde Zero Tolerance Policy, ...voor zolang het duurt.
Singapore probeerde dat ook maar had destijds een grote groep gastarbeiders uit het oog verloren. Een 'verwaarloosbare' kaste gastarbeiders, voornamelijk Zuid-Aziaten. Ze hebben het wel geweten nadien want in een paar bubbels liep het fout en daarna was het hek van de dam; verspreiding niet meer in te dijken.
Mocht er hier in Hong Kong een ernstige uitbraak hebben plaats gegrepen, denk je echt dat men dat zou kunnen geheim houden?
Wie dat gelooft is een uiterst geval van indoctrinatie, erger dan Tomm & Co. Westers in dat voorkomend geval.


Ik ga mijn vorige posts aan jou nog ne keer herhalen:
Hardnekkig je verhaal blijven herhalen om het eigen credo tot waarheid te verheffen. Jullie gelovigen zijn allen hetzelfde.
De ene met een imaginair vriendje en gij met imaginaire stoute overheidstheoriekes allerhande.
Ge bewijst hiermee enkel een wetenschappelijke kritische benadering in de vuilbak te gooien voor het obsessief eigen ego: "Ave Moi".

Wel goed voor de amusementswaarde.
Ietske minder voor de kwalitatieve uitstraling van vroegere opleidingen en onbegrijpelijk voor mij gezien je gepretendeerde scholingsgraad.

Wat de Chinese houding betreft in het algemeen: die gebruiken wel andere Chinoiseries ondertussen om hun invloed slinks blijvend te versterken. En ze lachen zich een kriek, ziende hoe groepjes zoals jullie kostbare economische tijd verkwanselen.
Spijtig, maar het gebruikelijk tijdverlies van onze Westerse houding.

En dan maar pruilen, bleiten en met 't vingertje schudden: "c'est trop injuste".
Jullie Jake Angeli gehalte is me te hoog: I rest my case.
Probeer maar in China te googlen naar dit (mss ook in HK) :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiananmenprotest

Dat zal daar 'nooit gebeurd' zijn en eerder een 'hoax van reactionaire politics.be forummers' ?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 12 december 2021 om 10:01.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 10:21   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ja. Corona merk je niet op als burger. Zonder door overheden geagregeerde cijfers, en zonder spectakel in de ziekenhuizen, merkt men dat niet. Hier en daar wordt iemand eens wat zwaar ziek, maar veruit de meesten hebben een verkoudheid of een griep. Als men het bovendien continu laat smeulen is het nog minder opmerkbaar.

Kijk, jij kent het Chinese gedrag natuurlijk 100 keer meer dan ik, maar je gaat mij toch niet vertellen dat Chinezen contact-vrije en uiterst hygienische wezens zijn waarin een ziektekiem niet zou kunnen propageren he. En we hebben allemaal gezien dat er geen methoden bestaan om tot de laatste besmette op te sporen voor die het zelf wist en heeft doorgegeven. Het is dus gewoon totaal ondenkbaar dat men zelfs op een eiland niet lukt om te doen wat daar beweerd wordt over anderhalf miljard mensen, waarvan je me inderdaad niet wijs maakt dat ze allemaal "de regeltjes volgen" en dat "de regeltjes totaal waterdicht zijn, op een miljardste na".
Of het moet zijn dat hun eigen vaccins een stuk beter zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 10:23   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of het moet zijn dat hun eigen vaccins een stuk beter zijn
vermengd met Sake ??
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 10:27   #86
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Probeer maar in China te googlen naar dit (mss ook in HK) : https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiananmenprotest
Dat zal daar 'nooit gebeurd' zijn en eerder een 'hoax van reactionaire politics.be forummers' ?
??
Idiote post.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 10:38   #87
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
??
Idiote post.
Dat is helemaal geen idiote post.

Gij snapt blijkbaar niet dat deze pandemie zodanig onschuldig is dat ge dat op individueel niveau niet kunt onderscheiden van een wat strengere verkoudheidsgolf. Er blijven misschien wat meer mensen thuis met verkoudheidsklachten en daar stopt het dan ongeveer. Half uw familie en vriendenkring ligt niet in het ziekenhuis he!

De enige plaatsen waar ge iets merkt zijn de ziekenhuizen en bij de artsen. Die overlast bij de artsen is veroorzaakt door een paniekerige bevolking en een obsessie met testen. Dat speelt al niet in China. Als men een hele bevolking ervan kan overtuigen dat Tianmen nooit gebeurd is hoe moeilijk denk je dan dat het is om de berichtgeving rond ziekenhuizen te sturen?

Ik heb een beperkt zicht op hoe ze het in Hongkong aanpakken. Dat is een eiland dus daar is meer mogelijk. Ik las iets van verplichte quarantaines van 3 weken in een hotel indien men uit het buitenland komt. Dat soort dingen kunnen uiteraard werken. Maar... dat zijn de dingen die ik niet wens in onze Westerse maatschappij. Als dat de remedie is dan wordt ik liever ziek.

Laatst gewijzigd door alpina : 12 december 2021 om 10:39.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 03:06   #88
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is helemaal geen idiote post.

Gij snapt blijkbaar niet dat deze pandemie zodanig onschuldig is dat ge dat op individueel niveau niet kunt onderscheiden van een wat strengere verkoudheidsgolf. Er blijven misschien wat meer mensen thuis met verkoudheidsklachten en daar stopt het dan ongeveer. Half uw familie en vriendenkring ligt niet in het ziekenhuis he!

De enige plaatsen waar ge iets merkt zijn de ziekenhuizen en bij de artsen. Die overlast bij de artsen is veroorzaakt door een paniekerige bevolking en een obsessie met testen. Dat speelt al niet in China. Als men een hele bevolking ervan kan overtuigen dat Tianmen nooit gebeurd is hoe moeilijk denk je dan dat het is om de berichtgeving rond ziekenhuizen te sturen?

Ik heb een beperkt zicht op hoe ze het in Hongkong aanpakken. Dat is een eiland dus daar is meer mogelijk. Ik las iets van verplichte quarantaines van 3 weken in een hotel indien men uit het buitenland komt. Dat soort dingen kunnen uiteraard werken. Maar... dat zijn de dingen die ik niet wens in onze Westerse maatschappij. Als dat de remedie is dan wordt ik liever ziek.
Interessant.
Het betoog is grotendeels naast de kwestie net als de geografie van Hong Kong trouwens, maar dat laatste doet niet ter zake. Ik zie wel dat je een lokale geloofstheorie aanhangt terwijl ik hier slechts uit wat mijn lokale feitelijke realiteit is. Laat dat nu net het verschil zijn dat ik aankaart bij Patrick & Co regarding hun 'Jake Agnelli' theorie-aanhangers.

Dat van die quarantaine klopt en maakt deel uit van de Zero-Tolerance Policy hier. Love it or hate it.
Jouw besluit achteraan is interessant en je volste recht.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 december 2021 om 03:28.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 06:41   #89
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.947
Standaard

Laat ons gewoon bij de cijfers zoals iedereen kan bezichtigen op sciensano blijven..

Een dikke week geleden was er ,alweer,een serieuze politieke rel waar dan uiteindelijk een soort compromis-maatregelen" uit kwamen..

En het virusje doet binnen diezelfde week zijn eigen zin,momenteel zijn de cijfers aan het aftoppen.Dit kan ONMOGELIJK iets te maken hebben met de "maatregelen".

JJ beseft dat ook,helaas straalt JoJo gedrag al evenmin goed af op hem als "maatregelen" van al de rest...

Op het werk is ondertussen de uitvalratio ,speciaal van de ouders met kinderen op onze burelen,zowat 100% geweest ,die zijn dus zowat allemaal,alle 10-tal,effectief besmet en met symptomen,voor pakweg twee weken uit beeld geweest....


Of nog.....waarom nog de paniek......er is evident NIKS meer "tegen" gehouden ,en de laatste paar maanden in ieder geval niet.

O ja,zowat iedereen heeft zijn spuiten gehad...

En ja,ik moet het alleen maar toegeven,onder de paar niet-gevaccineerde collega's was de uitval totnogtoe NUL!

DIE volgen de "maatregelen" nogal scrupuleus.....

Wat een ironie....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2021 om 06:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 06:43   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Interessant.
Het betoog is grotendeels naast de kwestie net als de geografie van Hong Kong trouwens, maar dat laatste doet niet ter zake. Ik zie wel dat je een lokale geloofstheorie aanhangt terwijl ik hier slechts uit wat mijn lokale feitelijke realiteit is. Laat dat nu net het verschil zijn dat ik aankaart bij Patrick & Co regarding hun 'Jake Agnelli' theorie-aanhangers.
Je begrijpt blijkbaar niet dat jouw "feitelijke realiteit" ook een geloofstheorie is, want je kan een corona epidemie niet individueel waarnemen. Uw "feitelijke waarneming" is enkel maar een overheidscommunicatie.

Maar je hebt gelijk dat ik ook een geloofstheorie aanhang: dat gelijkaardige situaties tot gelijkaardige resultaten moeten leiden. Kortom, dat als een zeker fenomeen op heel herhaalbare wijze op honderden plekken werd herhaald en steeds hetzelfde gaf, de bewering dat dat fenomeen zich totaal niet voordoet in een enkel land daarmee botst, zolang we niet weten welke dat fundamentele verschil is.

Het is een beetje alsof men zou zeggen: ah, maar in China hebben mensen geen dodelijke borstkanker. Als je in je omgeving niemand kent die aan borstkanker is doodgegaan wil dat helemaal niet zeggen dat er geen dodelijke borstkanker is. Het zou kunnen zijn. Misschien hebben ze een behandeling die nergens elders gekend is. Maar het zou an sich een redelijk ongeloofwaardige bewering zijn, en het feit dat men U dat gezegd heeft, is geen "feitelijke waarneming".

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2021 om 06:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 08:09   #91
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je begrijpt blijkbaar niet dat jouw "feitelijke realiteit" ook een geloofstheorie is, want je kan een corona epidemie niet individueel waarnemen. Uw "feitelijke waarneming" is enkel maar een overheidscommunicatie.
Aan mensen steeds vertellen wat "zij blijkbaar niet begrijpen" is zo grappig, komende van individuen met dat super Ave-moi gen , ...begrijp je?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 08:15   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Aan mensen steeds vertellen wat "zij blijkbaar niet begrijpen" is zo grappig
Wel, wat moet je anders zeggen aan mensen die dingen niet begrijpen ?

Mijn statement is "corona besmettingen die in een bevolking propageren zijn zodanig weinig opvallend, dat de individuele burger niet kan waarnemen of er nu al dan niet zulke propagatie in de bevolking aanwezig is".

Ik baseer mij op het gegeven dat voor veruit de meeste mensen, de symptomen die men waarneemt zodanig gelijkend zijn op griep, verkoudheid, longontsteking en dergelijke, dat als die propagatie doorsmeult, de enige manier om dat te weten erin bestaat om geaggregeerde cijfers van een of andere overheidsinstelling te bekijken.

Maar je kan dat zelf ook merken: vergelijk zelf wat je in je omgeving hebt waargenomen van klinische fenomenen tijdens een "corona golf" en de vorige jaren toen er zoiets niet was. Kan jij dat echt onderscheiden als er geen "gemaatregel" zou zijn ? Nee he. Je merkt dat mensen een snotneus hebben, dat ze soms een week in bed liggen. Hier en daar sterft iemand, een bejaarde meestal. Dat is altijd al zo geweest.

Aanvaard je dat statement als een feit, of niet ?

Als je dat niet aanvaardt als feit, dan moet je me uitleggen hoe je ZELF het onderscheid maakt.

Als je dat WEL aanvaardt als feit, dan wil dat zeggen dat de al dan niet aanwezigheid van corona gevallen U enkel is medegedeeld door een overheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2021 om 08:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 08:20   #93
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Ik begrijp je, Patrick
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 08:21   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik begrijp je, Patrick
Dat dacht ik wel
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 08:27   #95
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat dacht ik wel
Gij gelooft ook alles wat ik je wijsmaak, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 09:27   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij gelooft ook alles wat ik je wijsmaak, niet?
Uiteraard. De bron staat als een rots in de branding.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 09:41   #97
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Probeer maar in China te googlen naar dit (mss ook in HK) :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiananmenprotest

Dat zal daar 'nooit gebeurd' zijn en eerder een 'hoax van reactionaire politics.be forummers' ?
Googlen in China?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 11:48   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Googlen in China?
Tut tut, hij kan 't weten. Dat las ik al direct.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 12:56   #99
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Omdat ze zo dom zijn om er over te spreken en in Hongkong niet. Daar heb je een snotvalling, hier ben je een wandelende tijdbom
In ieder geval, covid is er nog altijd. Ook op de intensieve.

"Twee Limburgse covidpatiënten naar Antwerpen gebracht: “Te weinig plaats”
Hasselt - Het Jessa Ziekenhuis in Hasselt heeft afgelopen weekend twee covidpatiënten naar ziekenhuizen in Antwerpen moeten overbrengen wegens plaatsgebrek op intensieve. “Het stoort ons dat er al over versoepelingen wordt gesproken, terwijl onze covidafdelingen nog vol liggen”, klinkt het bij Jessa."

((HBvL, vandaag)


Wat zegt Jojo Jambon van de NVA hierop? Wel, hij zegt: "het is allemaal niet zo erg. Ik moet aan mijn kiezers denken. We moeten dus versoepelen."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 december 2021 om 12:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 13:05   #100
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, covid is er nog altijd. Ook op de intensieve.

"Twee Limburgse covidpatiënten naar Antwerpen gebracht: “Te weinig plaats”
Hasselt - Het Jessa Ziekenhuis in Hasselt heeft afgelopen weekend twee covidpatiënten naar ziekenhuizen in Antwerpen moeten overbrengen wegens plaatsgebrek op intensieve. “Het stoort ons dat er al over versoepelingen wordt gesproken, terwijl onze covidafdelingen nog vol liggen”, klinkt het bij Jessa."

((HBvL, vandaag)


Wat zegt Jojo Jambon van de NVA hierop? Wel, hij zegt: "het is allemaal niet zo erg. Ik moet aan mijn kiezers denken. We moeten dus versoepelen."
Het is ook allemaal niet erg.

In wat voor waanzinnige wereld leven we als 800 mensen in ICU op een bevolking van 11 miljoen inwoners als 'erg' wordt bestempeld?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be