Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2009, 16:31   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Student op studio met een maand inkomen van 650€ en alles zelf betaald?
Het is eigenlijk net iets lager dan 650 als alles meezit. (Soms krijg ik niet al mijn uren. )

Citaat:
Probeer eens normaal te doen, met je 650€ kom je zelfs nog niet toe om een kind in leven te houden en de schoolrekeningen te betalen.
Ik hoef geen kind te onderhouden. En ik heb al gezegd waarom het zo laag is: ik woon samen met iemand; dat snijdt direct enorm in je uitgaven.

Citaat:
Je kan met 650€ ook geen gezin in leven houden.
Da's niet waar. Maar met 650 kan je voor een gezin (4 mensen dus) geen al te goed leven hebben; da's waar. Maar in levne houden, lukt nog net.

Citaat:
Je bent namelijk verplicht om aan bepaalde wettelijke eisen te voldoen.
Zo moet je als ouder met 2 kinderen van verschillend geslacht 3 slaapkamers hebben. En een woning met 3 slaapkamers kost ietsjes meer dan 650€ per maand.
Ah; dus de wet maakt het onmogelijk? Zeg dat dan. Dan weten we ineens wie de boeman is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 17:01   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het is eigenlijk net iets lager dan 650 als alles meezit. (Soms krijg ik niet al mijn uren. )



Ik hoef geen kind te onderhouden. En ik heb al gezegd waarom het zo laag is: ik woon samen met iemand; dat snijdt direct enorm in je uitgaven.



Da's niet waar. Maar met 650 kan je voor een gezin (4 mensen dus) geen al te goed leven hebben; da's waar. Maar in levne houden, lukt nog net.



Ah; dus de wet maakt het onmogelijk? Zeg dat dan. Dan weten we ineens wie de boeman is.
Wat dacht je anders?

Leer dus eerst de wet kennen voor je begint te discussiëren!!!

Er zijn namelijk een hoop wetten waar je als ouder je hebt aan te houden.

Leerplicht, huisvesting, voeding, gezondheid, kleding, transport, ....

En dan heb je nog de sociale verplichtingen als je niet wil dat je kinderen worden buitengesloten door de andere kinderen.

En dan heb je nog de verplichtingen die de scholen je opleggen, zoals internet, uitstapjes, ....


En met twee volwassen studenten samen leven van 1300€ is veel gemakkelijker dan als alleenstaande ouder met 1 kind van hetzelfde bedrag leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 17:35   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat dacht je anders?
Leer dus eerst de wet kennen voor je begint te discussiëren!!!
Ik heb helemaal niet 'gediscussieerd'; 'k heb gewoon mijn situatie gemeld. Ik zie ook geen reden om 'de wet te kennen'; ik heb beargumenteert dat je met weinig geld kan overleven, als je maar toegelaten wordt; en dat is gelukt.

Citaat:
Er zijn namelijk een hoop wetten waar je als ouder je hebt aan te houden.

Leerplicht, huisvesting, voeding, gezondheid, kleding, transport, ....
Dat is allemaal geen verschil met als je 'jonger' bent, hoor.

Citaat:
En dan heb je nog de sociale verplichtingen als je niet wil dat je kinderen worden buitengesloten door de andere kinderen.
Welke kinderen? 'k heb er helemaal geen. En ik ben ook niet van plan er te nemen als ik die niet kan betalen.

Citaat:
En met twee volwassen studenten samen leven van 1300€ is veel gemakkelijker dan als alleenstaande ouder met 1 kind van hetzelfde bedrag leven.
'k heb helemaal nergens het tegendeel beweerd; dus wat zit je te wenen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 19:10   #84
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Welke kinderen? 'k heb er helemaal geen. En ik ben ook niet van plan er te nemen als ik die niet kan betalen
Om kinderen te kunnen kopen, heb je kennis nodig van de beurs. De rest volgt later wel.

Laatst gewijzigd door MIS : 9 november 2009 om 19:10.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 06:36   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb helemaal niet 'gediscussieerd'; 'k heb gewoon mijn situatie gemeld. Ik zie ook geen reden om 'de wet te kennen'; ik heb beargumenteert dat je met weinig geld kan overleven, als je maar toegelaten wordt; en dat is gelukt.



Dat is allemaal geen verschil met als je 'jonger' bent, hoor.



Welke kinderen? 'k heb er helemaal geen. En ik ben ook niet van plan er te nemen als ik die niet kan betalen.



'k heb helemaal nergens het tegendeel beweerd; dus wat zit je te wenen?
Kan jij vandaag zeggen hoe je leven er binnen 20 jaar gaat uitzien?

Ik ken namelijk mensen die 20 jaar geleden over veel geld beschikte, die vandaag moeten leven van een dop en mensen die 20 jaar geleden geen nagel hadden om hun gat te krabben, die nu miljoenen bezitten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 07:28   #86
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Kan jij vandaag zeggen hoe je leven er binnen 20 jaar gaat uitzien?
Het is veel makkelijker om de toekomst te negeren dan je hopeloos belachelijk te maken om wat je vandaag zegt. Maar dat besef komt doorgaans pas veel en veel later. Geduld is een mooie deugd maar op zichzelf wel verschrikkelijk ongeduldig. Soms wil men de 100 meter lopen in spreidstand, en dat met het absurde idee dat men op die manier een wereldrecord zal verbreken. Een verscheurende bezigheid die alles negeert en zodoende ook elke raadgeving verdringt. We wachten in de EHBO kamer, daar waar openheid niet verscheurend is maar verbindend, lijdzaam beschouwen we het gefolterde vlees van miljoenen. Er is ook goed nieuws, over economie kennen ze alles, het enige waar men blijkbaar niet in slaagt is het wereldrecord verbreken, vreemd wel.
Citaat:
Ik ken namelijk mensen die 20 jaar geleden over veel geld beschikte, die vandaag moeten leven van een dop en mensen die 20 jaar geleden geen nagel hadden om hun gat te krabben, die nu miljoenen bezitten.
Economie werkt als communicerende vaten, soms vergeet men te communiceren.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 07:59   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Het is veel makkelijker om de toekomst te negeren dan je hopeloos belachelijk te maken om wat je vandaag zegt. Maar dat besef komt doorgaans pas veel en veel later. Geduld is een mooie deugd maar op zichzelf wel verschrikkelijk ongeduldig. Soms wil men de 100 meter lopen in spreidstand, en dat met het absurde idee dat men op die manier een wereldrecord zal verbreken. Een verscheurende bezigheid die alles negeert en zodoende ook elke raadgeving verdringt. We wachten in de EHBO kamer, daar waar openheid niet verscheurend is maar verbindend, lijdzaam beschouwen we het gefolterde vlees van miljoenen. Er is ook goed nieuws, over economie kennen ze alles, het enige waar men blijkbaar niet in slaagt is het wereldrecord verbreken, vreemd wel.

Economie werkt als communicerende vaten, soms vergeet men te communiceren.
Economie is van heel veel factoren afhankelijk.

En dat weet ik uit persoonlijke ervaringen.

30 jaar geleden kon ik totaal niets van mijn energie verkopen, het was zelfs bij wet verboden.
En leefde ik zuiver van mijn inkomsten uit arbeid. Een goede 10 jaar geleden werd plots de wet veranderd en mochten privépersonen ook energie op het net zetten en verkopen aan de netwerken en verdelers.
Vandaag verdien ik zonder nog te werken meer dan de doorsnee loontrekkende


Een garagist moest zich met zijn tankstation nergens zorgen om maken als hij maar verkocht. Vele garagehouders van toen, betalen nu de rekeningen om hun gronden te laten zuiveren en zijn van rijke KMO'ers naar arme schuldenaars omgevormd door de politici.

Door de crisis zijn vele rijke bank-aandeelhouders plots op enkele uren tijd arme loonslaven met hoge schulden geworden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 08:04   #88
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Werken is dolle fun! Je krijgt koffiepauzes, en werklunches, en leuke dingen te doen, en vergaderingen, EN EEN COOLE BADGE, en toffe gesprekken met collega's, en je kunt dingen kopiëren (zie dat zoefen), rondwandelen, interessant doen over zaken waar ge eigenlijk dringen moet over bijleren, een bijleertoelage aan de chef vragen, ...

EINDELOOS PLEZIER!

:hart:
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 08:14   #89
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Door de crisis zijn vele rijke bank-aandeelhouders plots op enkele uren tijd arme loonslaven met hoge schulden geworden
Zeker, een mens krijgt er compassie mee. Daarom ons voorstel om hun kapitaal te vertienvoudigen, met graagte. De enige tegenprestatie die we vragen is om gewone mensen met rust te laten, dat lijkt ons alvast een faire deal. We vragen het hen, misschien lukt het hen om onze vraag te begrijpen, we willen niet dat ze het gevoel zouden krijgen dat ze iets moeten afgeven, soms denkt men dat al eens. Vraag en aanbod, een eenvoudig economisch basisbeginsel.

Het aanbod is er, nu de vraag nog.

Laatst gewijzigd door MIS : 10 november 2009 om 08:15.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 08:52   #90
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Er is beterschap in zicht, er is een nieuw wetsvoorstel hangende dat weldra meer voeding en aandacht zal krijgen. Het is gebaseerd op een logica die ons blijkbaar nog niet eerder was opgevallen. Resumerend.

• De economische crisis leidt ertoe dat steeds meer mensen werkloos worden, hierdoor wordt de kost voor de werkgever steeds groter om deze massa te blijven financieren. Een last die steeds ondraaglijker wordt en leidt tot bijkomende frustratie als gevolg van de verhoogde druk op de werkenden.

Om tegemoet te komen aan het dreigende isolement van de werkloze hebben werkgeversorganisaties het volgende aanbod bedacht.

• Aangezien de werkenden betalen voor de niet werkenden en hiervoor geen arbeid geleverd wordt, kunnen in de toekomst de werklozen ingeschakeld worden in het arbeidsproces, en dat tegen de prijs van de werklozenuitkering.

Het biedt vele voordelen en de werkloze zelf raakt hierdoor niet in een sociaal isolement. Het biedt hem tevens de kans te ijveren voor een vaste betrekking, wel of niet binnen het bedrijf alwaar hij in de eerste plaats ontslagen werd. Er wordt verwacht dat deze nieuwe maatregel ook onze concurrentiepositie jegens het buitenland zal versterken aangezien arbeid op een rendabele manier wordt ingezet. Een reeks van andere voordelen volgen op deze maatregel zoals bvb een kostprijsvermindering voor de opvang van de werklozenmassa.

Iedereen is hierbij gebaat.
is een dom voorstel,

het probleem zijn niet de vele werklozen die ons sociaal systeem onbetaalbaar maken maar wel de vele belastingfraudeurs, bedrijven en rijkere mensen die voor miljarden frauderen, bovenop de vele legale voordelen die bedrijven en rijkere mensen hier al krijgen.
en dan heb ik het nog niet over de niet rendabele leiding van die land. 4 regeringen en dan nog diegene wat in europa zitten moeten allemaal vet betaald worden. is toch logisch dat er geen geld is

dan de pensioenen, als kinderen krijgen we allemaal hetzelfde bedrag ongeacht wat onze ouders doen of zijn in het leven elk kind is evenveel waard voor de overheid waarom is dat niet zo als we op pensioen gaan.
iedereen een normaal voldoende hoog pensioen van 1300 euro netto per maand lijkt mij rechtvaardig en of je nu bankier bent geweest of arbeider je krijgt allebei evenveel, de bankier moet maar aan vet pensioensparen doen om meer te willen hebben

ik zou verder de belastingsdruk op de arbeid wegnemen door arbeid niet meer te belasten. nu betalen arbeiders 40% van hun brutoloon aan de staat, die 40% daarvan zou 20% zijn voor de werkgever dus uw brutoloon word terug kleiner en 20% zou voor de werknemer zijn en zijn nettoloon stijgt.
voor bedrijven zou dit een zeer sterke financiele injectie zijn en voor arbeiders een pak meer koopkracht wat sowieso goed is voor de economie.

wie meer koopt betaalt meer btw en dus ook meer geld voorde overheid

dan de leningen die banken aan mensen geven. totaal zonder rente zal wel niet mogelijk zijn maar de rente zou maar 1% of zo moeten zijn zodat leningen betaalbaarder worden en dus de hoge grondprijs teniet word gedaan en er dus terug meer gebouwd maar vooral gerenoveerd worden.
ik pleit om renovatiewerken te promoten met lage BTW en andere voordelen en dit om zo de nieuwbouw af te remmen en de mensen te stimuleren om oudere huizen te vebouwen.
ik pleit ook voor een commisie die huizen gaat keuren die verkocht willen worden.en er een maximum prijs opzet zodat mensen niet voor een krot 150 000 euro moeten betalen en dan eigenlijk het boeltje moeten slopen en opnieuw beginnen en dus de grond dik betaald hebben
neen huizen moeten worden gekeurd op hun voorzieningen en status. wie zijn huis jaren onderhouden heeft zal veel geld kunnen vragen wie zijn huis heeft laten verkommeren zal minder als de grondwaarde kunnen krijgen

voor de rest zou ik als overheid geld halen waar het zit en dus de politiek hervormen ofwel 1 regering ofwel splitsen die boel, brussel mag van mij part naar wallonie gaan, zitten toch ni meer veel belgen in

en dus dan kan men een heel aantal politiekers op straat gooien

dan europa, de grootste klucht allertijden, een geldkoe voor politiekers die er zich willen vetmesten met geld
stop daar gewoon mee
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 20:01   #91
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Het probleem zijn niet de vele werklozen die ons sociaal systeem onbetaalbaar maken maar wel de vele belastingfraudeurs, bedrijven en rijkere mensen die voor miljarden frauderen, bovenop de vele legale voordelen die bedrijven en rijkere mensen hier al krijgen.
Lijken me allemaal afgeleiden te zijn van een maatschappij die op fundamenteel iets over het hoofd ziet als gevolg van het syndroom. Wie creatief is schept werkloosheid, dat is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit. Wie iets van economie kent, weet dat.

Laatst gewijzigd door MIS : 11 november 2009 om 20:02.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 23:03   #92
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

Het beste filmpje in tijden....

http://www.youtube.com/watch?v=qAQrsA3m8Bg
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 15:04   #93
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Werken om te leven of leven om te werken?

Volgens de calvinistische principes (jaren 1500) is leven om te werken “het voorbeeld” van de ideale samenleving, de niet werkende schamen zich.

In 1500 leefde de mens in een manuele samenleving, nu 500 jaar later leven we in een geautomatiseerde samenleving.

De Calvinistische doctrine was natuurlijk in het leven geroepen om een primitief tijdelijk maatschappelijk systeem draaiende te houden.

Ons einddoel is een volledig geautomatiseerde economie, hier heeft de mens en zijn totale samenleving zijn hoogste doel bereikt, “zijn einddoel”.

De totale samenleving kan zich volledig wijden aan de essentie van het leven zelf.

Het uitbuiten van mens door mens gehoord hiermede tot het verleden.

Werken of economie is een tijdelijk middel, een werktuig, het mag geen doel op zich zijn, het is een noodzakelijk middel in de tijdsperiode waarin we nu leven!
Het is: “het einddoel” de volledig geautomatiseerde samenleving die de mens van hard labeur bevrijd, daardoor zelf zijn tijd kan indelen en doen en laten wat hij wil en daardoor echt vrij kan zijn.

Laat ons duidelijk zijn, leven kan uiteraard niet enkel werken zijn, het is vooral “niet” de enige zaligmakende bezigheid.

Ongecoördineerd werken en ongecoördineerde consumptie veroorzaken verloren generaties die de zin van het leven gemist hebben.






Werken doet men in de eerste plaats voor zijn bestaan:

Primaire behoeften: (de noodzaak)

Wonen, voeding, mobiliteit, kleding, energie, tijd maken voor goede opvoeding van kinderen, studies, ethische en morele waarden respecteren enz.

Secundaire behoeften: (de zin van het leven)

Sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen, tijd besteden aan familie en vrienden, enz.

Tertiaire behoeften: (voorzorg)

Voorzorg voor: werkloosheid, werkonbekwaamheid, ziekte, handicap, invaliditeit, ongeval, pensioen, kindergeld, laatste vangnet OCMW en de (Federatie van Voedselbanken tegen verspilling)
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 08:07   #94
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik zou verder de belastingsdruk op de arbeid wegnemen door arbeid niet meer te belasten. nu betalen arbeiders 40% van hun brutoloon aan de staat, die 40% daarvan zou 20% zijn voor de werkgever dus uw brutoloon word terug kleiner en 20% zou voor de werknemer zijn en zijn nettoloon stijgt. Voor bedrijven zou dit een zeer sterke financiele injectie zijn en voor arbeiders een pak meer koopkracht wat sowieso goed is voor de economie
Louter voor mijn begrip, waar ergens zou die koopkracht moeten eindigen ? Als nu iedereen z’n loon verdubbeld zou worden, zouden we dan ook tweemaal zoveel eten of dubbel zoveel met elkaar telefoneren ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 12:04   #95
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Niets doen en gewoon thuis zitten is niet gezond, daar word je echt ziek van.
Werken is gezond en je hebt een paar honderd euro extra plus andere legale voordelen plus goeie pension
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 12:29   #96
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Niets doen en gewoon thuis zitten is niet gezond, daar word je echt ziek van. Werken is gezond en je hebt een paar honderd euro extra plus andere legale voordelen plus goeie pension.
Een mens kan beter denken dat hij een robot is, dan hoeft hij ook niet na te denken over zijn hoedanigheid als mens en wat dat zou kunnen betekenen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 12:39   #97
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Werken doet men in de eerste plaats voor zijn bestaan:

Primaire behoeften: (de noodzaak)

Wonen, voeding, mobiliteit, kleding, energie, tijd maken voor goede opvoeding van kinderen, studies, ethische en morele waarden respecteren enz.

Secundaire behoeften: (de zin van het leven)

Sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen, tijd besteden aan familie en vrienden, enz.

Tertiaire behoeften: (voorzorg)

Voorzorg voor: werkloosheid, werkonbekwaamheid, ziekte, handicap, invaliditeit, ongeval, pensioen, kindergeld, laatste vangnet OCMW en de (Federatie van Voedselbanken tegen verspilling)
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 12:47   #98
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Primaire behoeften: (de noodzaak)
Stilaan wordt de regressie duidelijker, de zgn economen laten ons achter een stukje papier aanhollen en zeggen dat het iets met economie te maken heeft. En politiek volgt ze als geen ander. Redelijk dom.

Laatst gewijzigd door MIS : 14 november 2009 om 12:47.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be