Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2012, 08:47   #22481
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Dat er hierdoor Nederlanders problemen zullen krijgen is zeker, maar dit geldt slechts voor de groep welke gekocht heeft vanaf dat de prijzen te sterk zijn gaan stijgen.
Het gaat niet alleen over die groep, maar het gaat ook over die groep die tot 125% geleend hebben van de waarde van hun woning op het moment dat die lening afgesloten werd.
Maar waar het in de vergelijking tussen BEL. en NED.van pensioenen vooral gaat is het feit dat
1 veel meer Belgen (7/10) een woning bezitten dan Nederlanders (5/10)
2 Dat die Belgen bijna allemaal voor hun 55e volledig eigenaar zijn van hun woning, zonder enige hypotheeklast, maar dat van die 50% Nederlanders met een eigen woning er nog heel wat zijn die toto het einde van dagen hypotheekrente moeten betalen.

Besluit: de pensioenuitkeringen vergelijken, alleen afgaande op cijfers geeft een totaal vertekend beeld van de levenskwaliteit (arm of niet) dat daarmee gepaard gaat. Daarbij denk ik niet dat er voor België cijfers of statistieken bestaan over aanvullende pensioenen. Ikzelf zal bv statistisch gezien een laag pensioen ontvangen. Maar door het feit dat onze woning 10 jaar geleden al volledig afbetaald was heb ik aan VAPZ, en pensioensparen kunnen doen. EN dat zie je niet in de cijfers.

PS i.v.m. wonen en levenskwaliteit is er nog een groot verschil tussen de Nederlandse woning waar je zo kort bij elkaar woont dat je bij de buren het eten in het bord ziet liggen en de Belgische woning met ruime tuin. Het is niet voor niks dat Nederlandse kopers vallen voor een grote tuin. Alleen zie je bij die Nederlanders na enkele jaren de tuin meestal vervallen in een wildernis. Op een flatje dromen van een mooie grote tuin is nog iets anders dan wekelijks uren tuinonderhoud moeten doen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 17:36   #22482
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De afgelopen tijd zijn de Nederlanders onder invloed van de slechte economie weer aan het sparen gegaan, er is sprake van een toename van het banksparen van 79% het afgelopen jaar. we gaan steeds meer op Vlamingen lijken...

http://www.nvm.nl/actual/juni_2012/e...n_in_2011.aspx
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 juni 2012 om 17:42.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 17:40   #22483
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron: http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/ee...-scherp-dalen/



Is dit duidelijk?

Of een tekeningske hebben?



En dan is de vraag nog steeds, 110% van wat, van de actuele huidige waarde of de aankoopwaarde van jaren geleden?
Het is zo simpel nog niet.

Mijn eigen woning is nu twee keer zoveel waard als in 1998. Bovendien ben ik over een paar de helft van de hypotheek kwijt op basis van de oude waarde van de woning.

Bovendien is het ook niet slim om alles af te lossen, dan komt de vermogensbelasting weer om de hoek kijken....

En zoals ikzelf zijn er heel veel in Nederland.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 juni 2012 om 17:49.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 19:27   #22484
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
En dan is de vraag nog steeds, 110% van wat, van de actuele huidige waarde of de aankoopwaarde van jaren geleden?
Het is zo simpel nog niet.

Mijn eigen woning is nu twee keer zoveel waard als in 1998. Bovendien ben ik over een paar de helft van de hypotheek kwijt op basis van de oude waarde van de woning.

Bovendien is het ook niet slim om alles af te lossen, dan komt de vermogensbelasting weer om de hoek kijken....

En zoals ikzelf zijn er heel veel in Nederland.
Dat was ook een zeer voornaam besluit uit de scriptie waarvan ik sprak: de hogere prijs (20% meer) van huizen in Nederland t.o.v. België was bijna volledig een gevolg van de verschillende belastingstelsels in beide landen. In Nederland kan men namelijk die hypotheek blijven als onkosten aftrekken.
Zonder enkele vreemde beslissingen van de Vlaamse overheid zou de verkoopwaarde van mijn woning ongeveer 4 tot 5 keer de prijs zijn die ik 30 jaar geleden betaald heb. Nu is dat slechts 3 tot 4 keer. Een deel van die gunstige evolutie is te wijten aan de fel gestegen vraag van Nederlandse kopers in deze regio. Wij profiteren dus gedeeltelijk mee van jullie belastingsysteem.
Jij maakt dus een mooie winst. Maar ik (en met mij vele Belgen) zal waarschijnlijk veel meer winst gemaakt hebben. Tenminste als je enkel naar de verkoopwaarde min de gedane (hypotheek-)kosten van de woning kijkt.
Ga je belastingvoordelen er bij tellen zal de uitkomst al weer heel anders zijn.
Het blijft dus enorm moeilijk om een vergelijking te maken tussen beide landen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:07   #22485
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het gaat niet alleen over die groep, maar het gaat ook over die groep die tot 125% geleend hebben van de waarde van hun woning op het moment dat die lening afgesloten werd.
Maar waar het in de vergelijking tussen BEL. en NED.van pensioenen vooral gaat is het feit dat
1 veel meer Belgen (7/10) een woning bezitten dan Nederlanders (5/10)
2 Dat die Belgen bijna allemaal voor hun 55e volledig eigenaar zijn van hun woning, zonder enige hypotheeklast, maar dat van die 50% Nederlanders met een eigen woning er nog heel wat zijn die toto het einde van dagen hypotheekrente moeten betalen.

Besluit: de pensioenuitkeringen vergelijken, alleen afgaande op cijfers geeft een totaal vertekend beeld van de levenskwaliteit (arm of niet) dat daarmee gepaard gaat. Daarbij denk ik niet dat er voor België cijfers of statistieken bestaan over aanvullende pensioenen. Ikzelf zal bv statistisch gezien een laag pensioen ontvangen. Maar door het feit dat onze woning 10 jaar geleden al volledig afbetaald was heb ik aan VAPZ, en pensioensparen kunnen doen. EN dat zie je niet in de cijfers.
Alleen afgaan op de hoogte van de pensioenen is inderdaad niet genoeg voor een eerlijke vergelijking. Zo is een euro in Belgie minder waard dan in Nederland. De meeste producten en diensten zijn in Belgie duurder dan in Nederland. Wat is te zien aan de vele Belgen die onze supermarkten bezoeken.

Mischien kun je beter de armoede onder ouderen met elkaar vergelijken.

Citaat:
Bijna een kwart van de 65-plussers in België leeft onder de armoedegrens. Dat heeft staatssecretaris voor Armoedebestrijding Jean-Marc Delizée (PS) bekendgemaakt in antwoord op een vraag van Open VLD-kamerlid Guido Depadt.
(...)
De Corelio-kranten pakten maandag uit met het nieuws. Het percentage 65-plussers onder de armoedegrens loopt op tot 23 pct. In Nederland gaat het maar om 6 pct van de senioren.

In België verhoogt het risico op armoede sterk boven de pensioengerechtige leeftijd, terwijl de senioren in Nederland minder kans op armoede lopen.
Bron: Knack.be

Daar sta je dan met je afbetaalde huis...
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 20:36   #22486
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat was ook een zeer voornaam besluit uit de scriptie waarvan ik sprak: de hogere prijs (20% meer) van huizen in Nederland t.o.v. België was bijna volledig een gevolg van de verschillende belastingstelsels in beide landen. In Nederland kan men namelijk die hypotheek blijven als onkosten aftrekken.
Zonder enkele vreemde beslissingen van de Vlaamse overheid zou de verkoopwaarde van mijn woning ongeveer 4 tot 5 keer de prijs zijn die ik 30 jaar geleden betaald heb. Nu is dat slechts 3 tot 4 keer. Een deel van die gunstige evolutie is te wijten aan de fel gestegen vraag van Nederlandse kopers in deze regio. Wij profiteren dus gedeeltelijk mee van jullie belastingsysteem.
Jij maakt dus een mooie winst. Maar ik (en met mij vele Belgen) zal waarschijnlijk veel meer winst gemaakt hebben. Tenminste als je enkel naar de verkoopwaarde min de gedane (hypotheek-)kosten van de woning kijkt.
Ga je belastingvoordelen er bij tellen zal de uitkomst al weer heel anders zijn.
Het blijft dus enorm moeilijk om een vergelijking te maken tussen beide landen.
Misschien een detail, maar tegenwoordig kun je in totaal maar gedurende 30 jaar de rente aftrekken in Nederland, daarna niet meer. Dus je moet uitrekenen op welk punt je je restschuld laat staan.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 juni 2012 om 20:40.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 22:48   #22487
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Daar sta je dan met je afbetaalde huis...

De vraag hier is vooral waar je straks staat met je niet-afbetaalde huis...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 08:33   #22488
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De vraag hier is vooral waar je straks staat met je niet-afbetaalde huis...
In een huurhuis met aanvullend pensioen...
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 15:24   #22489
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
bron: Knack.be

Daar sta je dan met je afbetaalde huis...
Zullen we dat ook niet best klasseren onder de noemer 'statistisch geleuter'?

Citaat:
“Arm zijn” wordt hier gedefinieerd als: een inkomen hebben dat lager ligt dan 60 procent van het gemiddelde inkomen in het land in kwestie. Dat is de meest gebruikte Europese norm. Voor Vlaanderen bedraagt die momenteel zo’n 822 euro per maand voor
een alleenstaande. In Nederland ligt die grens iets hoger.
Het gaat hier over het inkomen. Welk inkomen? Het enige cijfermateriaal bestaat uit de belastingaangiftes. Ik zal na mijn 65e net als vele Belgen met een niet volledige loopbaan als zelfstandige mogelijk ook onder die grens zitten. Maar: er wordt waarschijnlijk geen rekening gehouden met mijn pensioensparen. Voor zover ik weet belast men dat op mijn 60e tot 64e. Op mijn vijfenzestigste, en later, als ik dat uitbetaald krijg, zal daarvan ook niks terug te vinden zijn in mijn belastingbrief.ALs ik een woning zou verhuren: op de belastingbrief staat enkel het fictieve kadastrale inkomen als inkomsten vermeld. Niet de werkelijk gïnde bedragen.
Inkomsten op spaargelden (spaarboekjes) zijn tot heden vrij van inkomstenbelasting. Maar dat geld krijg je wel in handen.

Zo krijg je een vreemde situatie. Moest de regering er toe besluiten de werkelijk geïnde bedragen van huur en intrest te gaan belasten via de belastingbrief, en iedere belastingplichtige dat zou moeten vermelden, gaat plots het aantal mensen met een inkomen beneden de armoedegrens plots boven die grens uitkomen. Terwijl ze op dat moment een lager inkomen hebben dan voorheen, omdat ze meer belasting betalen.

Statistieken....gelijk ene minirok: mooi om naar te kijken, maar meer ook niet.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 18:26   #22490
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zullen we dat ook niet best klasseren onder de noemer 'statistisch geleuter'?



Het gaat hier over het inkomen. Welk inkomen? Het enige cijfermateriaal bestaat uit de belastingaangiftes. Ik zal na mijn 65e net als vele Belgen met een niet volledige loopbaan als zelfstandige mogelijk ook onder die grens zitten. Maar: er wordt waarschijnlijk geen rekening gehouden met mijn pensioensparen. Voor zover ik weet belast men dat op mijn 60e tot 64e. Op mijn vijfenzestigste, en later, als ik dat uitbetaald krijg, zal daarvan ook niks terug te vinden zijn in mijn belastingbrief.ALs ik een woning zou verhuren: op de belastingbrief staat enkel het fictieve kadastrale inkomen als inkomsten vermeld. Niet de werkelijk gïnde bedragen.
Inkomsten op spaargelden (spaarboekjes) zijn tot heden vrij van inkomstenbelasting. Maar dat geld krijg je wel in handen.

Zo krijg je een vreemde situatie. Moest de regering er toe besluiten de werkelijk geïnde bedragen van huur en intrest te gaan belasten via de belastingbrief, en iedere belastingplichtige dat zou moeten vermelden, gaat plots het aantal mensen met een inkomen beneden de armoedegrens plots boven die grens uitkomen. Terwijl ze op dat moment een lager inkomen hebben dan voorheen, omdat ze meer belasting betalen.

Statistieken....gelijk ene minirok: mooi om naar te kijken, maar meer ook niet.
Na dit gelezen te hebben moet ik tot de conclusie komen dat een vergelijk erg ingewikkeld is en schier onmogelijk is....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:13   #22491
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Na dit gelezen te hebben moet ik tot de conclusie komen dat een vergelijk erg ingewikkeld is en schier onmogelijk is....
Wijs besluit. Wist ik al jaren. Is ook niet moeilijk als je bijna je ganse leven bij wijze van spreken op de grens woont.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 16:45   #22492
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Moody's verlaagt status 5 Nederlandse banken
Vrijdag 15 juni 2012.

Citaat:
FRANKFURT (AFN) - Kredietbeoordelaar Moody's heeft de kredietwaardigheid van vijf Nederlandse banken verlaagd. Het gaat om de Rabobank, ING, ABN Amro, LeasePlan en SNS Bank. Dat maakte de kredietbeoordelaar in de nacht van donderdag op vrijdag bekend.
Zonder commentaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 juni 2012 om 16:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 17:00   #22493
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moody's verlaagt status 5 Nederlandse banken
Vrijdag 15 juni 2012.



Zonder commentaar.
Hopelijk is uw gebrek aan commentaar niet het gevolg van gebrekkige kennis ter zake. Want over zo'n belangrijk onderwerp lezen we graag uw commentaar.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 17:18   #22494
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Q7767...eature=related

'Het kan verkeren' zei Bredero.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 juni 2012 om 17:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 18:58   #22495
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moody's verlaagt status 5 Nederlandse banken
Vrijdag 15 juni 2012.



Zonder commentaar.
Met commentaar

Nogal suggestief, wat u er niet bij vermeld is dat bijvoorbeeld de Rabo bank, ondanks de rating, één van de sterkste banken ter wereld blijft.

Moody’s:
"The affirmation of Rabobank’s B+ BFSR reflects the bank’s strong capital buffers, the outstanding stability and resilience of its financial ratios and credit profile, and the strength of Rabobank’s cooperative model in a deteriorating economic environment.
Rabobank’s superior intrinsic financial strength and Moody’s continued expectation of a very high probability of systemic support also led to the affirmation of the bank’s Aaa long-term ratings.
The negative outlooks on the Aaa/B+ ratings indicate that Rabobank is not immune to its macro-economic environment. In particular Moody’s expects some negative pressure stemming from Rabobank’s corporate loan portfolio and from some of its subsidiaries or affiliates

Uw haat tegen Nederland lijkt mee een reden om dit specifiek naar voren te halen, anders zou u kunnen weten dat dergelijke ratings, afgelopen jaren, ook voor andere banken in Europa gelden. Met name o.a. Frankrijk, viermaal zoveel geïnvesteerd in Griekenland als Duitsland.
Qua leningen staan Nederlandse banken zoals ING op dat vlak overigens op de 27e plaats in Griekenland.
(Banken moeten wel investeren in deze landen en gelukkig deden en doen ze dat, anders komen ze er nooit bovenop)

Krijg vaak het gevoel dat u doelbewust reacties probeert op te roepen om negatieve reacties vanuit Nederlandse hoek richting België naar boven te halen.
Wonderwel slaagt u daar overigens soms ook in. Stellig het idee dat nogal wat Nederlandse forumleden in het vuur van het debat reageren, maar er geen prettig gevoel bij hebben als men als verdediging eveneens soms negatief reageert.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 15 juni 2012 om 18:59.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 19:42   #22496
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moody's verlaagt status 5 Nederlandse banken
Vrijdag 15 juni 2012.



Zonder commentaar.
Moody's verlaagt rating Belfius met één niveau.

link: http://www.beursduivel.be/nieuws/261...et-niveau.html


Moody's verlaagt kredietrating van KBC

link: http://www.belegger.nl/nieuws/261927...g-van-kbc.html

We zitten dus in hetzelfde vaarwater.....


Wie volgt????
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 juni 2012 om 19:49.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 19:51   #22497
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Met commentaar

Nogal suggestief, wat u er niet bij vermeld is dat bijvoorbeeld de Rabo bank, ondanks de rating, één van de sterkste banken ter wereld blijft.

Moody’s:
"The affirmation of Rabobank’s B+ BFSR reflects the bank’s strong capital buffers, the outstanding stability and resilience of its financial ratios and credit profile, and the strength of Rabobank’s cooperative model in a deteriorating economic environment.
Rabobank’s superior intrinsic financial strength and Moody’s continued expectation of a very high probability of systemic support also led to the affirmation of the bank’s Aaa long-term ratings.
The negative outlooks on the Aaa/B+ ratings indicate that Rabobank is not immune to its macro-economic environment. In particular Moody’s expects some negative pressure stemming from Rabobank’s corporate loan portfolio and from some of its subsidiaries or affiliates

Uw haat tegen Nederland lijkt mee een reden om dit specifiek naar voren te halen, anders zou u kunnen weten dat dergelijke ratings, afgelopen jaren, ook voor andere banken in Europa gelden. Met name o.a. Frankrijk, viermaal zoveel geïnvesteerd in Griekenland als Duitsland.
Qua leningen staan Nederlandse banken zoals ING op dat vlak overigens op de 27e plaats in Griekenland.
(Banken moeten wel investeren in deze landen en gelukkig deden en doen ze dat, anders komen ze er nooit bovenop)

Krijg vaak het gevoel dat u doelbewust reacties probeert op te roepen om negatieve reacties vanuit Nederlandse hoek richting België naar boven te halen.
Wonderwel slaagt u daar overigens soms ook in. Stellig het idee dat nogal wat Nederlandse forumleden in het vuur van het debat reageren, maar er geen prettig gevoel bij hebben als men als verdediging eveneens soms negatief reageert.
Haat? Hoe komt u daar nu bij. Ik zeg gewoon wat is. Net zoals uw landgenoten graag met klem het feit herhaalden dat een ratingbureau de rating van België verlaagde.

En dan heb ik het nog niet over de Nederlandse huizenmarkt die volledig in mekaar aan het storten is voor het ogenblik.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 juni 2012 om 19:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 19:52   #22498
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Is België zoveel anders als Nederland?
Ik dacht van niet: "Drie op tien Belgische pensioenfondsen in problemen".

link: http://www.amweb.nl/nieuws/buitenlan...n.186865.lynkx

Misschien ook wel een argument om meer samen te gaan werken.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 19:54   #22499
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Haat? Hoe komt u daar nu bij. Ik zeg gewoon wat is. Net zoals uw landgenoten graag met klem het feit herhaalden dat een ratingbureau de rating van België verlaagde.
Met de bedoeling om te laten zien dat Nederland en België soms heel erg op elkaar lijken, maar niet om de verschillen te benadrukken....
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 juni 2012 om 19:54.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 20:03   #22500
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En dan heb ik het nog niet over de Nederlandse huizenmarkt die volledig in mekaar aan het storten is voor het ogenblik.
Belgische huizenprijzen 56 procent te hoog.


link: http://huizenmarkt.blog.nl/huizenmar...rocent-te-hoog

Wie volgt?
Best wel gezellig zo met z'n allen in Europa.....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be