Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2013, 23:55   #21
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Allemaal prima, maar de bevolking is op dertig jaar dus gigantisch gestegen. Betrekkelijk drastisch, toch?



Ik zeg niet dat het land onderontwikkeld is. Internationale statistieken zeggen dat.
Van een eilandje zonder elektriciteit en bestuur waar amper 100 man woont ( zoals er honderden zijn ) kan je bezwaarlijk oordelen over ontwikkeld or not .

Zoals ik al zei, de archeologische situatie maakt een materiële ontwikkeling onmogelijk , of dacht je dat er op pakweg Cobrador amper 1.2 km doorsnee en 120 zielen een treinstation , luchthaven, een hospitaal en autosnelweg moet zijn om ontwikkeld genoemd te kunnen worden? Toch gaan de kindjes er naar school en heeft er bijna niemand honger. Vandaag is hun situatie bedenkelijk en geen contact.

Mogen we dan in geval van een van de of zelfs mogelijk de sterkste typhoon ooit waargenomen, getroffen gebied geen hulp verschuldigd zijn aan ons medemensen daar?
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 23:57   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Van een eilandje zonder elektriciteit en bestuur waar amper 100 man woont ( zoals er honderden zijn ) kan je bezwaarlijk oordelen over ontwikkeld or not .

Zoals ik al zei, de archeologische situatie maakt een materiële ontwikkeling onmogelijk , of dacht je dat er op pakweg Cobrador amper 1.2 km doorsnee en 120 zielen een treinstation , luchthaven, een hospitaal en autosnelweg moet zijn om ontwikkeld genoemd te kunnen worden? Toch gaan de kindjes er naar school en heeft er bijna niemand honger. Vandaag is hun situatie bedenkelijk en geen contact.
Inderdaad, deze zijn eerder permanent onderontwikkeld.

Citaat:
Mogen we dan in geval van een van de of zelfs mogelijk de sterkste typhoon ooit waargenomen, getroffen gebied geen hulp verschuldigd zijn aan ons medemensen daar?
"We" zijn "niets" verschuldigd. Dat de hulp die door ons land gestuurd wordt, pas na de ramp kan aankomen, lijkt me nogal wiedes in het geval van een "ramp".
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 00:03   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
"We" zijn "niets" verschuldigd.
Ik zou het meer cru kunnen stellen. Waarom zouden we iets verschuldigd zijn aan een land dat 11000 km in vogelvlucht van hier ligt?
Citaat:
Dat de hulp die door ons land gestuurd wordt, pas na de ramp kan aankomen, lijkt me nogal wiedes in het geval van een "ramp".
De dag er buitenlandse hulp arriveerd bij een overstroming of stormramp ga ik mijn visie herzien....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 00:26   #24
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inderdaad, deze zijn eerder permanent onderontwikkeld.



"We" zijn "niets" verschuldigd. Dat de hulp die door ons land gestuurd wordt, pas na de ramp kan aankomen, lijkt me nogal wiedes in het geval van een "ramp".
Tussen klaar staan en drie dagen na de feiten vertrekken naar een bestemming 200 km van waar de hulp nodig is lijkt me niet echt een voorbeeld van ontwikkeld zijn . Als je er dan toch zo prat op gaat ontwikkeld te zijn .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 00:30   #25
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou het meer cru kunnen stellen. Waarom zouden we iets verschuldigd zijn aan een land dat 11000 km in vogelvlucht van hier ligt?

De dag er buitenlandse hulp arriveerd bij een overstroming of stormramp ga ik mijn visie herzien....
Ik denk dat er een immens verschil is tussen een typhoon waar geen mens tegen de vorm en kracht opgewassen is en een egoist die doel bewust uit materiële hebzucht een villa gaat bouwen in een gekend risico overstromingsgebied en gaat blijten als hij een metertje water in zijn kelder heeft .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 00:30   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Tussen klaar staan en drie dagen na de feiten vertrekken naar een bestemming 200 km van waar de hulp nodig is lijkt me niet echt een voorbeeld van ontwikkeld zijn . Als je er dan toch zo prat op gaat ontwikkeld te zijn .
Ze zijn vandaag toch vertrokken?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 01:02   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ik denk dat er een immens verschil is tussen een typhoon waar geen mens tegen de vorm en kracht opgewassen is
Ik zal het anders omschrijven met 1 naam. Pinatubo.

Citaat:
en een egoist die doel bewust uit materiële hebzucht een villa gaat bouwen in een gekend risico overstromingsgebied en gaat bleiten als hij een metertje water in zijn kelder heeft .
Dat is geen ramp, dat is een idioot die geen €100 pompje in zijn kelder heeft staan.

Neen, de grote rampen in België zijn dun gezaaid.
Zware aardbevingen zijn relatief zwak en weinig voorkomend.
Tsunamies zijn nog zeldzamer dan aardbevingen.
Stormen kunnen gemeen uitpakken, maar zijn ook niet van de krachtigste. Hagelbuien pijnlijk, maar meer dan wat blutsen in auto's en kapotte serres zal het niet zijn.
Hittegolven zijn op zijn slechtst een ongemak. De droogtes die hier bij volgen zijn nog niet eens dat, tenzij men de tuin wil sproeien of de auto wassen.
Tornado's klein en beperkt.
Omdat het weer niet zo extreem is hier, zijn overstromingen ook beperkt in omvang en problematiek. En we zijn redelijk intesief bezig dat aan te pakken.
Meteoorinslagen ... ja hoor.
Vulkanen.... Sterk gebrek hieraan.
Lawines. Waw, met een hoogste heuvel die de 700m niet eens haalt.

Oftewel, we hebben geen aardolie of uranium, met moeite moeilijk winbare steenkool, waterkracht en zonne-energie zijn ook schaars.
Geen andere ertsen de naam waardig. Maar we hebben weinig natuurrampen en goeie grond.
Verwonderlijk dat we hier een een bevolkingsdruk van 360 mensen per km² hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 november 2013 om 01:04.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 01:10   #28
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ze zijn vandaag toch vertrokken?
Ja , en de mensen daar moeten al 3 nachten en als ze moeten wachten op ons veel te laat vertrek noch 2 nachten buiten slapen tussen de lijken op wat rommel dat ze vinden om van de natte grond te liggen.

Wees eens een beetje menselijk , dat ontkennen of minimaliseren vind ik echt onmenselijk.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 01:16   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ja , en de mensen daar moeten al 3 nachten en als ze moeten wachten op ons veel te laat vertrek noch 2 nachten buiten slapen tussen de lijken op wat rommel dat ze vinden om van de natte grond te liggen.

Wees eens een beetje menselijk , dat ontkennen of minimaliseren vind ik echt onmenselijk.
We kunnen er toch niet echt aan doen dat de Filipijnen zo ver reizen is?

Moet België dan voor elke mogelijke ramp mensen ter plaatse houden?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 01:34   #30
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We kunnen er toch niet echt aan doen dat de Filipijnen zo ver reizen is?

Moet België dan voor elke mogelijke ramp mensen ter plaatse houden?
Als je een hulpteam hebt , dan kan je dat beter efficiënt inzetten en onmiddellijk laten uitrukken ipv daar aan te komen 5 nachten na het menselijk leed.

Overal voor elk mogelijke ramp ????? wat simpel en flauw hoor .


We leveren wel wapens aan oorlogsgebieden, waar we dan nadat ze elkaar afgeschoten hebben ook nog eens gaan helpen , hoe hypocriet is dat ?
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 01:44   #31
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja, dat is dan jammer. Mensen kunnen even zonder eten. Dat mag schokkend zijn voor je, maar mensen zijn sterker dan je denkt.
En boorlingen? Zieken? bedlegerige bejaarden?
Collateral damage?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 01:45   #32
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We kunnen er toch niet echt aan doen dat de Filipijnen zo ver reizen is?

Moet België dan voor elke mogelijke ramp mensen ter plaatse houden?
Ze wisten al een week geleden dat dit ging gebeuren en komen nog te laat.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 02:01   #33
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Belgen blijven Belgen. Maar wat wil je uitrichten? Ik heb aardig wat foto's gezien maar dit is wel zo'n beetje een Japanse Tsunami. De schepen, en geen kleintjes liggen puur een stuk land inwaarts.

Voer uiteraard voor de graaigrage NGO's zoals Oxfam-Novib. Meteen staan de gironummers al in de startblokken, klaar om te zuigen.

(Na de Tsunami 1 ben ik voorgoed genezen van NGO's. Onze ploeg bootmensen zal ik maar zeggen had overal contacten en zodoende werden we nauwkeurig op de hoogte gehouden van de inspanningen van de hulporganisaties. Nou, niente dus. Bepaalde projecten, o.a. op Sri Lanka die al enige tijd liepen kregen wat extra geld. De vissers echter die alles kwijt waren kregen naks, niets. Via onze relaties hebben we destijds zelf mallen, hars en glasmat naar de Malediven gestuurd, teneinde nieuwe casco's te kunnen maken.)
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 02:09   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
En boorlingen? Zieken? bedlegerige bejaarden?
Collateral damage?
Darwin in volle actie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 02:11   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.463
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Belgen blijven Belgen. Maar wat wil je uitrichten? Ik heb aardig wat foto's gezien maar dit is wel zo'n beetje een Japanse Tsunami. De schepen, en geen kleintjes liggen puur een stuk land inwaarts.

Voer uiteraard voor de graaigrage NGO's zoals Oxfam-Novib. Meteen staan de gironummers al in de startblokken, klaar om te zuigen.

(Na de Tsunami 1 ben ik voorgoed genezen van NGO's. Onze ploeg bootmensen zal ik maar zeggen had overal contacten en zodoende werden we nauwkeurig op de hoogte gehouden van de inspanningen van de hulporganisaties. Nou, niente dus. Bepaalde projecten, o.a. op Sri Lanka die al enige tijd liepen kregen wat extra geld. De vissers echter die alles kwijt waren kregen naks, niets. Via onze relaties hebben we destijds zelf mallen, hars en glasmat naar de Malediven gestuurd, teneinde nieuwe casco's te kunnen maken.)
Kan er weinig aan toevoegen.
Maar als het zou kunnen, dan help ik nog liever 1 getroffen familie met een paar €100 aan materiaal, of met een tijdelijke opvang van een paar familieleden hier, dan 1 eurocent te geven aan een NGO.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 02:44   #36
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Maddox

Dat was dan precies wat we deden. Ik had mijn eigen toko en heb heel wat spullen verzameld voor ons contact op de Malediven. We hadden een groepsgenoot bij de VN zitten die ons precies op de hoogte hield van wat er zich aldaar afspeelde.

We hadden twee boten in Thailand, Phuket), 3 op Sumatra en een contactpersoon op de Malediven, waar vrijwel alle vissersboten waren vergaan en/of kapotgeslagen.

Van de 80 miljoen die grosso modo is opgehaald heeft alleen artsen zonder grenzen daadwerkelijk bijgedragen iets te doen. De rest van de NGO's stopte het geld in de algemene middelenpot. En is er verder weinig mee gedaan.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 12:14   #37
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

De kritiek is net dat je betaalt om een team snel ter plaatse te hebben en dat ze te laat zijn.

Pro-of tegen NGO heeft daar niets mee te maken.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 14:25   #38
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Maar dat hulpteam is niet permanent van wacht, ze verlaten hier hun job, hun huishouden en wat nog meer, logisch dat ze daar toch enige tijd voor nodig hebben om zich te organiseren, lijkt me, zeker als je voor een paar dagen/weken weg zal zijn.
En zoals lombas al zei, het is noch onze, noch hun fout dat de Filipijnen zo ver weg liggen. Wees gerust, ik ga ervan uit dat er al hulpploegen aanwezig zijn uit Japan en Australië, die al begonnen zijn met de eerste noden te lenigen. Maar er zal nog meer dan genoeg werk zijn als de Belgen er aankomen...
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 14:33   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar dat hulpteam is niet permanent van wacht, ze verlaten hier hun job, hun huishouden en wat nog meer, logisch dat ze daar toch enige tijd voor nodig hebben om zich te organiseren, lijkt me, zeker als je voor een paar dagen/weken weg zal zijn.
En zoals lombas al zei, het is noch onze, noch hun fout dat de Filipijnen zo ver weg liggen. Wees gerust, ik ga ervan uit dat er al hulpploegen aanwezig zijn uit Japan en Australië, die al begonnen zijn met de eerste noden te lenigen. Maar er zal nog meer dan genoeg werk zijn als de Belgen er aankomen...
Laat ons vooral naar de plicht van de Amerikaanse overheid wijzen, die het land in de huidige toestand bracht: slechte infrastructuur, overbevolkt, instabiel politiek klimaat, halve dictatuur, corrupt tot op het bot, slecht opgeleide hulpdiensten, ...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 15:01   #40
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar dat hulpteam is niet permanent van wacht, ze verlaten hier hun job, hun huishouden en wat nog meer, logisch dat ze daar toch enige tijd voor nodig hebben om zich te organiseren, lijkt me, zeker als je voor een paar dagen/weken weg zal zijn.
Ze wisten het al een week voor de ramp dat zoiets ging gebeuren.
Ze zijn te laat aan hun voorbereidingen begonnen en te laat vertrokken.

B-FAST was sneller ter plaatse in Haiti en dit zonder waarschuwing van de ramp
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be