Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2013, 16:12   #61
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Voor mijn part geeft een ander alles wat hij bezit weg. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar ik stook mijn geld nog liever op dan het naar zoiets te geven. En zet nu de radio of TV op en je hoort niets anders meer dan de ellende ginder. Sommige hulpverleners spreken over nog nooit geziene taferelen, mensonwaardig en beelden waar ze nog lang van wakker gaan liggen > ga dan niet naar ginder als je er niet tegen kunt!

Nu "hot news" en nog even en de BV's ruiken weer beroemdheid en gaan een showke op TV opvoeren. Ik zie Koen Wauters al weer rond huppelen (en 's avonds komt hij met zijn audi R8 spyder een whiskey nuttigen. Maar ook geen enkel probleem voor mij). En binnen een paar weken hoor je er niets meer van. En dan heeft weer een of andere directeur van zo een hulpverlenende organisatie zichzelf de nieuwe mercedes S-klasse als bedrijfswagen cadeau gedaan. Voor mij ook geen probleem maar ergens ben ik dan wel jaloers op die directeur. Waarom heb ik ook zo geen organisatie opgericht en mijn eigen zakken gevuld
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 18:02   #62
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
En daarom mogen mensen omkomen in een typhoon ?
Dat is een retorische vraag,dat weet U best.

Ondertussen wonen steeds meer mensen op steeds meer plaatsen vlak bij de kust(ook In Belgie).....

Het IS onverstandig.
In rijkere regio's,Florida,Vlaamse kust,Mediterrane Riviera's is dat uit luxe-overwegingen,in naties als de Filippijnen zijn dat (de kustzones) blijkbaar de enige regios waar het totnogtoe "praktisch" was om een bevolkingsoverschot te "deponeren"....

We kunnen,we zullen,wel gaan helpen,de ergste nood lenigen......uiteraard.

Maar er zijn dingen die men in die naties ZELF eens moet doen.
WAT doen met bevolkingsgroei,vooropgesteld dat je die maar accepteert als "natuurlijk".WETEN dat per decennium tientallen miljoenen meer landgenoten in gevarenzones gaan wonen (zelfs bij "gewone" stormen),en er niks fundamenteels aan proberen te doen is veronachtzaming van het hoogste niveau .

Laatst gewijzigd door kelt : 13 november 2013 om 18:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:30   #63
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat is een retorische vraag,dat weet U best.

Ondertussen wonen steeds meer mensen op steeds meer plaatsen vlak bij de kust(ook In Belgie).....

Het IS onverstandig.
In rijkere regio's,Florida,Vlaamse kust,Mediterrane Riviera's is dat uit luxe-overwegingen,in naties als de Filippijnen zijn dat (de kustzones) blijkbaar de enige regios waar het totnogtoe "praktisch" was om een bevolkingsoverschot te "deponeren"....

We kunnen,we zullen,wel gaan helpen,de ergste nood lenigen......uiteraard.

Maar er zijn dingen die men in die naties ZELF eens moet doen.
WAT doen met bevolkingsgroei,vooropgesteld dat je die maar accepteert als "natuurlijk".WETEN dat per decennium tientallen miljoenen meer landgenoten in gevarenzones gaan wonen (zelfs bij "gewone" stormen),en er niks fundamenteels aan proberen te doen is veronachtzaming van het hoogste niveau .
Ik ken de Filipijnen redelijk goed .

De bevolking is daar niet gedeponeerd . die mensen zijn daar geboren .

De Filipijnen bestaan uit 7107 Eilanden waarvan amper twee pak maar iets groter dan Nederland .

Duizenden mensen leven op eilandjes van 3 tot 20 Km² . ben je verwonderd dat ze aan de kust wonen . En nee dat is niet verstandig .

Is er overbevolking , Ja , maar dat is nu zeker aan het stagneren omdat de jonge vrouwen geen 10 kinderen meer willen ( gelukkig ) maar zelf hier op dit forum zijn er nog altijd mensen die kinderen maken promoten a volantee.

Moet je weten dat er in de Filipijnen nu nog katholieke priesters zijn als het ware van deur tot deur gaan en met de vuist op de preekstoel kloppen ( zelf gezien ) om aan te zetten tot meer kinderen krijgen.

Dan moet je niet versteld staan dat dit gevolgen heeft .

Zou ik op de Filipijnen willen wonen , Ja maar ik zou dan niet op het strand of in een sqater area gaan wonen op 10 meter van het water .
Ik zou geen houten huisje bouwen , maar als je enkel kan bouwen met wat je vind op de straat of op het stand is er weinig keuze.

Is de Filipijnen corrupt en zijn er onvoldoende regels ? Zeker , maar denk je nu dat er op een eilandje van 2 km op 8 km een parlement is en regels ? op velen is zelfs nog nooit brief verstuurd , laat staan een gemeentebestuur .

Is het er zalig om te leven , Zeer zeker. als je uw materialisme kan achterlaten , Ja .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 19:27   #64
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Opmerkelijk hoeveel positieve reacties er zijn om iets te doen voor de Filipino's

Mijn dank .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 19:37   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ja, dat is dan jammer. Mensen kunnen even zonder eten. Dat mag schokkend zijn voor je, maar mensen zijn sterker dan je denkt.
Een mens kan ongeveer 3 weken zonder eten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 19:38   #66
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Tja, ga er dan niet wonen.

De beste vriendin van mijn moeder is in de Caraïben gaan wonen. Huis al talloze keren weggewaaid in een orkaan. Ze zit daar niet mee - en ze bouwen de huizen er expres niet zo sterk - want "dat was het risico".

Op de Filipijnen wonen meer dan honderd miljoen mensen (enkel ruwe schatting, bepaalde gebieden zijn moeilijk toegankelijk). Tja...

Hier in Vlaanderen klagen mensen steevast bij overstromingen. Hoe komt dat toch dat het huis van sommige mensen al tig keer wateroverlast had? Tja, misschien even kijken op GIS Vlaanderen wat de watergrens is...
Er zijn ook gewoon mensen die er geboren zijn he....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 19:45   #67
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een mens kan ongeveer 3 weken zonder eten.
Als je doorweekt bent van de regen , geen droge slaapplek hebt , en in een echte stressituatie leeft , denk ik dat je veel meer energie nodig hebt dan in normale omstandigheden.

Ik denk dat je niet meer zonder schade kan herstellen als je 3 weken niet heb gegeten.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 23:56   #68
westdiep
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Opmerkelijk hoeveel positieve reacties er zijn om iets te doen voor de Filipino's

Mijn dank .
Je hebt automatisch meer mensen die reageren omdat ze niet akkoord zijn met een bepaalde mening dan mensen die er wel mee akkoord gaan hoor.

Ik wacht op een lokaal project bij mij in de buurt waar ik zeker van ben dat de hulp terecht komt en dat zal ik steunen.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 00:10   #69
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Je hebt automatisch meer mensen die reageren omdat ze niet akkoord zijn met een bepaalde mening dan mensen die er wel mee akkoord gaan hoor.

Ik wacht op een lokaal project bij mij in de buurt waar ik zeker van ben dat de hulp terecht komt en dat zal ik steunen.
Daar ben ik volkomen mee eens .

De grote organisaties zien het lieft chash geld , maar anderzijds wat ouwe kleren en vodden en een winterjas in een zak steken en laten opsturen is eveneens onozel .

Een winterjes heb je daar niet echt nodig , en transport is zo duur ( voor oude kleding ) dat je voor de transportkost daar nieuw kan komen .

Ik spreek niet over merkkledij , maar een T-shirt koop je op de kleine eilanden voor 50 Peso , minder dan een Euro , een Jeans 300 Peso das ongeveer 6 € , Voor dat geld kan je dat niet opsturen .

Ikzelf zou graag projecten zien opstaan die zinvol zijn en daar ter plaatse opgestart en uitgevoerd worden .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 11:55   #70
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Europa maakt 20 miljoen euro vrij voor een land dat getroffen is door een ramp, waardoor mensen geen huizen meer hebben.

Maar we maakten enkele jaren terug wel 110 miljard euro vrij voor Griekenland dat zichzelf door corruptie in de schulden heeft gewerkt.

Nuance.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 12:00   #71
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
En dan heeft weer een of andere directeur van zo een hulpverlenende organisatie zichzelf de nieuwe mercedes S-klasse als bedrijfswagen cadeau gedaan. Voor mij ook geen probleem maar ergens ben ik dan wel jaloers op die directeur. Waarom heb ik ook zo geen organisatie opgericht en mijn eigen zakken gevuld
> omdat jij geen goeie ondernemer bent, Ondernemerke.

Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 15:05   #72
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Als je doorweekt bent van de regen , geen droge slaapplek hebt , en in een echte stressituatie leeft , denk ik dat je veel meer energie nodig hebt dan in normale omstandigheden.

Ik denk dat je niet meer zonder schade kan herstellen als je 3 weken niet heb gegeten.
Dan zien ze niet zolang af .Dus uiteindelijk toch positief nieuws
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 15:08   #73
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
> omdat jij geen goeie ondernemer bent, Ondernemerke.

Ik weet het
Maar ik pik toch er een graantje van mee. Al is het maar enkele honderden euro's. Belachelijke projecten van scholen en dan verplichten ze uw kinderen om daar aan mee te doen. Awel ja maar enkel dat wij wel van de opbrengst eens goed gaan eten. En de directeur van de school moet niet komen zagen (of zijn zwart boekske zal ook eens open gaan). Volgend jaar volgen ze daar toch geen les meer dus de school kan de'n boom in
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 21:09   #74
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Dan zien ze niet zolang af .Dus uiteindelijk toch positief nieuws
Bij mensen met dergelijke uitdrukkingen heb ik mijn bedenkingen .

Weet je , als je ooit op de Filipijnen in de problemen mocht komen , dat zal zelfs de armste ongeschoolde ziel dergelijke uitspraken niet doen , die zal U ondanks alle armoede noch helpen.

Beschamend !
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2013, 21:12   #75
Clearly view
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ik weet het
Maar ik pik toch er een graantje van mee. Al is het maar enkele honderden euro's. Belachelijke projecten van scholen en dan verplichten ze uw kinderen om daar aan mee te doen. Awel ja maar enkel dat wij wel van de opbrengst eens goed gaan eten. En de directeur van de school moet niet komen zagen (of zijn zwart boekske zal ook eens open gaan). Volgend jaar volgen ze daar toch geen les meer dus de school kan de'n boom in
Ik ben in plaatsvervangende schaamte voor U .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 01:33   #76
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Tja, ga er dan niet wonen.

De beste vriendin van mijn moeder is in de Caraïben gaan wonen. Huis al talloze keren weggewaaid in een orkaan. Ze zit daar niet mee - en ze bouwen de huizen er expres niet zo sterk - want "dat was het risico".

Op de Filipijnen wonen meer dan honderd miljoen mensen (enkel ruwe schatting, bepaalde gebieden zijn moeilijk toegankelijk). Tja...

Hier in Vlaanderen klagen mensen steevast bij overstromingen. Hoe komt dat toch dat het huis van sommige mensen al tig keer wateroverlast had? Tja, misschien even kijken op GIS Vlaanderen wat de watergrens is...
Of paalwoningen bouwen, zoals de vroegere bewoners van de Schelde-delta...http://www.google.fr/imgres?hl=fr&bi...9,r:2,s:0,i:88

Laatst gewijzigd door meneer : 17 november 2013 om 01:34.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 01:37   #77
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ik vind Uw reactie, geheel onmenselijk tot zelfs koud.
Misschien is hij een robot ? De forumrobot. Logisch, koud en gevoelloos.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 01:41   #78
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou het meer cru kunnen stellen. Waarom zouden we iets verschuldigd zijn aan een land dat 11000 km in vogelvlucht van hier ligt?

De dag er buitenlandse hulp arriveerd bij een overstroming of stormramp ga ik mijn visie herzien....
De Amerikanen zijn hier toch ook komen helpen ? ( in 1945 )
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 01:42   #79
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Ik denk dat er een immens verschil is tussen een typhoon waar geen mens tegen de vorm en kracht opgewassen is en een egoist die doel bewust uit materiële hebzucht een villa gaat bouwen in een gekend risico overstromingsgebied en gaat blijten als hij een metertje water in zijn kelder heeft .
Een bunker moet je daar bouwen. Een bunker binnen in een kunstmatige heuvel.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 01:46   #80
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We kunnen er toch niet echt aan doen dat de Filipijnen zo ver reizen is?

Moet België dan voor elke mogelijke ramp mensen ter plaatse houden?
Een oplossing zou zijn dat de westerse volkeren opnieuw heel veel kinderen maken, en dat het teveel aan kinderen dan die verre gebieden opnieuw gaat koloniseren. Dan zullen we wel verplicht zijn iets te doen als er een ramp is, we moeten toch onze landgenoten helpen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be