Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2023, 21:19   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uiteindelijk zullen alle regeringen in alle Europese landen afgeschaft worden om plaats te maken voor één Europese regering en één Europees Parlement.

Echt voor de extreemrechtse medemens.
Voor zover ik de politieke realiteit begrijp, is dit vooral een natte droom van links-geïnspireerde mensen.

Persoonlijk voel ik me beter thuis in de visie van mijn voorkeurspartij, de nva, die het subsidiarisme in deze als beleidskoers heeft:
een bevoegdheid moet uitgeoefend worden op het laagst mogelijke nuttige niveau.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2023, 21:26   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Michel is in feite ne nog grotere dweil dan Alex de stekkertrekker, beter gekend als den Dweil van de Wetstraat.
Je formuleert mijn gedachte perfect.

Ik zie het voor 180 graden anders dan dat kalf.

Namelijk: de kandidaat-landen moeten klaar zijn tegen het jaar xxxx om opgenomen te kunnen worden, en zolang ze niet voldoen, zullen ze kunnen wachten.

Oekraïne heeft wel één troef: het is de graanschuur van de helft van de wereld. Daar kan veel goeds mee verricht worden.

Persoonlijk, als Europealist met zin voor realisme, vind ik dat nieuwe kandidaat-landen een zeeeeer lange stage moeten vervullen vooraleer te kunnen intreden.
Lange stage om zeker te zijn dat hun regime stabiel genoeg is.
Lange stage, in dewelke er wel enorm grote economische samenwerking mogelijk moet zijn en zelfs verwacht worden.

Ik hou wel van mensen, dus ook politici, met een ruime visie.
Maar dik van mijn kloten, als die visie meer destructief is dan je je kunt inbeelden. Foei gij Chareltje Michel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2023, 19:31   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je formuleert mijn gedachte perfect.

Ik zie het voor 180 graden anders dan dat kalf.

Namelijk: de kandidaat-landen moeten klaar zijn tegen het jaar xxxx om opgenomen te kunnen worden, en zolang ze niet voldoen, zullen ze kunnen wachten.

Oekraïne heeft wel één troef: het is de graanschuur van de helft van de wereld. Daar kan veel goeds mee verricht worden.

Persoonlijk, als Europealist met zin voor realisme, vind ik dat nieuwe kandidaat-landen een zeeeeer lange stage moeten vervullen vooraleer te kunnen intreden.
Lange stage om zeker te zijn dat hun regime stabiel genoeg is.
Lange stage, in dewelke er wel enorm grote economische samenwerking mogelijk moet zijn en zelfs verwacht worden.

Ik hou wel van mensen, dus ook politici, met een ruime visie.
Maar dik van mijn kloten, als die visie meer destructief is dan je je kunt inbeelden. Foei gij Chareltje Michel.
Charles is onder de indruk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2023, 19:44   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.623
Standaard

Michel: "Europese Unie moet tegen 2030 klaar zijn voor uitbreiding"

Dat soort van gedachten grenzen die niet aan criminaliteit?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2023, 07:51   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Ik ben het niet vaak eens met De Croo, maar hier heeft ie wel een punt.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...8&ei=6#image=1

Alexander De Croo vreest dat we niet klaar zijn voor een uitbreiding van de Europese Unie tegen 2030. De boodschap van onze premier tijdens de Europese top in Granada was duidelijk…

De Balkanlanden en Oekraïne willen toetreden tot de EU. Daar hangen allerlei voorwaarden aan vast waar die landen zelf aan moeten voldoen. Maar is de Europese Unie zélf wel klaar voor zo’n grote uitbreiding? De Croo heeft een duidelijk antwoord klaar…

Het is absoluut ‘geen evidentie’ dat 2030 haalbaar is voor zo’n grote uitbreiding van de Europese Unie, lezen we in Het Nieuwsblad een uitspraak van onze premier. Alexander De Croo formuleert het als volgt…

“Er is heel wat werk dat moet gebeuren, zowel aan hun kant, maar ook aan onze kant. Nu zeggen dat we dat op een paar jaar wel fiksen, ik heb daar toch grote twijfels bij”, lezen we in Het Nieuwsblad. En dan wil De Croo toch één probleem aankaarten…

De besluitvorming in de EU loopt al niet op wielen met 27 lidstaten. Uitbreiding kan enorme voordelen opleveren, maar Alexander De Croo benadrukt tevens dat we dat niet op een onvoorbereide manier mogend doen: “Vandaag zijn zij noch wij daar klaar voor”, benadrukt Alexander De Croo op de Europese top in Granada.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2023, 08:36   #46
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben het niet vaak eens met De Croo, ../...
Dat moet een flinke streep door zijn rekening zijn.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2023, 13:13   #47
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor zover ik de politieke realiteit begrijp, is dit vooral een natte droom van links-geïnspireerde mensen.

Persoonlijk voel ik me beter thuis in de visie van mijn voorkeurspartij, de nva, die het subsidiarisme in deze als beleidskoers heeft:
een bevoegdheid moet uitgeoefend worden op het laagst mogelijke nuttige niveau.

"Een Vrije Markt in mijne living"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 15 oktober 2023 om 13:13.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2023, 14:09   #48
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

De EU zal beter tegen 2030 klaar zijn voor een VEEL lossere,soepeler,duidelijke confederale structuur of zal gewoon uiteengebarsten zijn....en jammer genoeg met scherven....

Ik moet niet speculeren,de waanzin van het zelfs maar overwegen om niet-Europese naties als Armenie,Georgie en Turkije erbij te nemen,maar evengoed de groeiende rift tussen Oost-Europa en West-Europa,en het er gewoon afgevallen zijn van het VK....(als inwoner van de Westelijke kusten van de EU voelt dat laatste voor mij ,ondanks alles,nog steeds als een ramp buiten categorie )

EN dan zelfs maar de absolute ongelofelijke overmoed zich in steeds meer aspecten van het Binnenlands bestuur van deelstaten te gaan bemoeien,alsof iedere "Europeaan" hetzelfde moet denken en doen over alles....Waar HALEN ze het

Het feit ook dat de "economische supermacht" niet eens meer van groot belang is op het geopolitieke toneel,haar eigen grenzen en vrienden niet kan verdedigen,.....Ach.....

Wat could possibly go wrong?

Ik wil nog steeds een EU,maar niet zo een groeiende chaos "ongeleid administraticum " door een gefohnde tante en een clown met capsones....Die "Merckel" generatie denk echt dat het opstellen van meer wetjes en het volgen van sprookjes leidt tot "integratie" en bijgevolg Europese macht,terwijl het gewoon verder bijdraagt aan het "Groot Europees Kluchtenboek"..

We gaan Wladimir,met zijn te vroeg ingezet avontuur,nog dankbaar zijn dat hij ons de ogen geopend heeft....over de "macht" van Europa na een paar decennia poco-managergeblaas van de Merckel generatie.Het valt via de stemming misschien nog net op tijd te corrigeren....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 oktober 2023 om 14:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2023, 16:13   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We gaan Wladimir,met zijn te vroeg ingezet avontuur,nog dankbaar zijn dat hij ons de ogen geopend heeft....
Dit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2023, 16:13   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Een Vrije Markt in mijne living"
... als 't gene corona is
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2023, 22:35   #51
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor zover ik de politieke realiteit begrijp, is dit vooral een natte droom van links-geïnspireerde mensen.

Persoonlijk voel ik me beter thuis in de visie van mijn voorkeurspartij, de nva, die het subsidiarisme in deze als beleidskoers heeft:
een bevoegdheid moet uitgeoefend worden op het laagst mogelijke nuttige niveau.
Ik ben zeker niet links, noch erg rechts. Enkel een Europees parlement en één Europese regering zie ik er niet van komen.
Een Europa als een Federatie met een Federaal Parlement en een Federale Regering, dat zie ik wel als stip aan de horizon, want ik blijf wel geloven in de Europese Droom.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 12:14   #52
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Albanië zal al veel sneller bij de EU genomen worden vrees ik: Italië komt met een spectaculaire migratiedeal met Albanië
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 10:12   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik ben zeker niet links, noch erg rechts. Enkel een Europees parlement en één Europese regering zie ik er niet van komen.
Een Europa als een Federatie met een Federaal Parlement en een Federale Regering, dat zie ik wel als stip aan de horizon, want ik blijf wel geloven in de Europese Droom.
De Europese droom was goed.
Hetgeen ze er van gemaakt hebben is net het tegengestelde.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 10:18   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Europese droom was goed.
Hetgeen ze er van gemaakt hebben is net het tegengestelde.
Ze waren beter gestopt ter hoogte van EEG.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 10:20   #55
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ze waren beter gestopt ter hoogte van EEG.
Vind ik dus ook.
De drang om groter te worden verdrong de redelijkheid.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 13:51   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Albanië zal al veel sneller bij de EU genomen worden vrees ik: Italië komt met een spectaculaire migratiedeal met Albanië



Waar haal je zulke rare besluiten toch uit ?

Italië doet hier gewoon wat de EU op mega schaal heeft gedaan : een financiële deal sluiten met een niet-EU land om in ruil voor een pak geld bufferzone's te maken om daar dan asielzoekers in weg te stoppen in plaats van ze door te laten. Om er zelf geen fysieke last mee te hebben. Vergelijkbaar met de deal met Turkije, of met Tunesië.

Maar dat heeft toch niets te zien met lidmaatschap ? Of dacht je dat Turkije en Tunesië nu ook plots gaan toegelaten worden ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:07   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vind ik dus ook.
De drang om groter te worden verdrong de redelijkheid.
Mij stoort de grootte niet, maar de gecentraliseerde politieke macht.
EEG was voldoende, staten zonder wederzijdse invoerrechten, en met een zelfde BTW-tarief. Al de EU-lidstaten hebben zich laten verlammen door de gecentraliseerde EU-commissie. Het wordt stilaan EUSR.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2023, 18:11   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mij stoort de grootte niet, maar de gecentraliseerde politieke macht.
EEG was voldoende, staten zonder wederzijdse invoerrechten, en met een zelfde BTW-tarief. Al de EU-lidstaten hebben zich laten verlammen door de gecentraliseerde EU-commissie. Het wordt stilaan EUSR.
De grootte op zich is ook niet storend.
Wel het grote verschil in levenstandaard.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 05:39   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ze waren beter gestopt ter hoogte van EEG.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 08:15   #60
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Volgens Ursnula voldoet Oekraïne al aan 90% van de voorwaarden ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be