Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2012, 23:31   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 06:44   #22
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wie bent u dat u een oordeel velt over uw broeder of zuster? Wie bent u dat u neerziet op uw broeder of zuster? Wij zullen allen voor Gods rechterstoel komen te staan.

Rom 14:10
Geldt dit ook voor moslims ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 06:51   #23
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Waarom slaan die moslims altijd een stuk over van het offerfeest?
Een schaap slachten, big deal. Alsof dat een offer is. Abraham legde toch zijn zoon op het altaar/offerblok?

Leg je eerstgeborene op dat offerblok, hef je mes en zie dan hoe Allah je hand tegenhoudt. DAT is pas reden om te feesten!
Ik vrees dat het geloof niet sterk genoeg is, ze durven niet.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 07:36   #24
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik had het over Mekka en niet over Yatrib, de benaming van Medina in de pre-islamitische tijd. Mekka bestond niet in de tijd van Mohammed. Maak jezelf nu eens belachelijk.
Ik vrees toch dat je hier de bal effekes misslaat hoor.

Mekka bestond natuurlijk wel. De jaarlijkse pelgrimstocht (voor de polytheisten) bestond uiteraard ook al. De stam van Mohammed had het beheer over de bekende zamzam bron en leefde van het verschaffen van water aan al die pelgrims. Het was een schitterende zet van Mohammed om die bestaande polytheistische bijeenkomst te verplichten voor zijn volgelingen, zodat het uitbaten van de verkoop van het zamzamwater niet in gevaar kwam.

Mohammed woonde trouwens in Mekka VOORDAT hij naar Medina vertrok.

Ik begrijp eerlijk gezegd uw probleem niet.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 07:37   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Sorry, maar reageer dan gewoon niet op dit topic. En dat geldt eveneens voor de anderen hier. Het is niet omdat er voor ons weinig van aan is, dat het islamitische geloof niet relevant en wellicht zelfs interessant is. Ik ben al tevreden dat de topic-starter naar een Nederlands artikel verwijst.
Kan je me eens de relevantie van de islam even verduidelijken aub? En zelfs het "interessante" aan deze ideologie. Graag wat voorbeelden aub .
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 07:40   #26
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Soepjurkendag vandaag.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:07   #27
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vrees toch dat je hier de bal effekes misslaat hoor.

Mekka bestond natuurlijk wel. De jaarlijkse pelgrimstocht (voor de polytheisten) bestond uiteraard ook al. De stam van Mohammed had het beheer over de bekende zamzam bron en leefde van het verschaffen van water aan al die pelgrims. Het was een schitterende zet van Mohammed om die bestaande polytheistische bijeenkomst te verplichten voor zijn volgelingen, zodat het uitbaten van de verkoop van het zamzamwater niet in gevaar kwam.

Mohammed woonde trouwens in Mekka VOORDAT hij naar Medina vertrok.

Ik begrijp eerlijk gezegd uw probleem niet.
Ik heb geen probleem hoor. Wat jij hier schrijft is de mythische versie. Nu heb ik echt geen zin om hier feiten en fictie van elkaar te scheiden. Als je enigszins interesse hebt in de geschiedkundige reconstructie kan je dit allemaal lezen in ' De omstreden bronnen van de Islam ' ( Mulder& Milo ) en ' Het vierde beest ' (T.Holland ). Massa bronmateriaal. Door beide naslagwerken met elkaar te vergelijken heb je een vrij neutraal beeld. Wiki is op dit punt wat oppervlakkig.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Mohammed ( als hij bestaan heeft ) heeft schitterend werk verricht als vredestichter. Echter is er later teveel aan hem toegedicht, net zoals ze met de jood Jezus hebben gedaan.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:12   #28
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Eid moebarek!
Voor mijn part, mogen ze gerust een paar 'Boeing's' erna toesturen!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:19   #29
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Yathrib om precies te zijn. Voor de slimmen onder ons.

Informeer je liever voor je jezelf zo belachelijk maakt.
'Belachelijk' heeft nog nooit iemand gedood!

De 'islam' wel! - Deze laatste dient gebannen en niet de islam hatende forummers!!!!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:20   #30
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Voor mijn part, mogen ze gerust een paar 'Boeing's' erna toesturen!
Met pelgrims bedoel je ? Daar is niks mis mee toch ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:22   #31
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Wie gaat er rond met de warme hapjes?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:23   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik heb geen probleem hoor. Wat jij hier schrijft is de mythische versie. Nu heb ik echt geen zin om hier feiten en fictie van elkaar te scheiden. Als je enigszins interesse hebt in de geschiedkundige reconstructie kan je dit allemaal lezen in ' De omstreden bronnen van de Islam ' ( Mulder& Milo ) en ' Het vierde beest ' (T.Holland ). Massa bronmateriaal. Door beide naslagwerken met elkaar te vergelijken heb je een vrij neutraal beeld. Wiki is op dit punt wat oppervlakkig.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Mohammed ( als hij bestaan heeft ) heeft schitterend werk verricht als vredestichter. Echter is er later teveel aan hem toegedicht, net zoals ze met de jood Jezus hebben gedaan.
in mijn commentaar over islam gebruik ik de islamitische geschriften. Er is ook geen archeologisch bewijs dat Mohammed ooit bestond. Gelieve dus de twee eenheden apart te behandelen.

en Mohammed "de vredestichter" vind ik trouwens een hele leuke benaming voor een pedofiele warlord die middels geweld en listen een heel gebied onder de islamitische heerschappij plaatste. Dus �*ls hij al bestaan heeft, was het zeker geen vredestichter. (tenzij U : "onderwerp je of ik kap je hoofd af" als een vredelievend maffia-voorstel beschouwt)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:25   #33
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Yathrib om precies te zijn. Voor de slimmen onder ons.

Informeer je liever voor je jezelf zo belachelijk maakt.
Suikertje, gooi eens geld op de toog voor wat pinten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:35   #34
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Met pelgrims bedoel je ? Daar is niks mis mee toch ?
Helemaal niet!!! - Doe er dan maar een paar 'Boeing's' bij.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:36   #35
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in mijn commentaar over islam gebruik ik de islamitische geschriften. Er is ook geen archeologisch bewijs dat Mohammed ooit bestond. Gelieve dus de twee eenheden apart te behandelen.

en Mohammed "de vredestichter" vind ik trouwens een hele leuke benaming voor een pedofiele warlord die middels geweld en listen een heel gebied onder de islamitische heerschappij plaatste. Dus �*ls hij al bestaan heeft, was het zeker geen vredestichter. (tenzij U : "onderwerp je of ik kap je hoofd af" als een vredelievend maffia-voorstel beschouwt)
Daar zit je al fout. Je gebruikt ' islamitische geschriften '. Toch maar eens enkele wetenschappelijke benaderingen lezen. Zeer verhelderend, zowel voor moslims als niet moslims. De koran is een verzinsel van véél later, net zoals het christendom.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:38   #36
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Daar zit je al fout. Je gebruikt ' islamitische geschriften '. Toch maar eens enkele wetenschappelijke benaderingen lezen. Zeer verhelderend, zowel voor moslims als niet moslims. De koran is een verzinsel van véél later, net zoals het christendom.
misschien kan je eens tegen de moslims zeggen dat ze hun koran en ahadith dus maar beter meegeven met het oud papier.

Wat bazel je toch man!

ik zeg net dat je ofwel pad A volgt (religie/mythes/heilige boekskes) ofwel pad B (wetenschap/archeologie).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 oktober 2012 om 08:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:38   #37
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Helemaal niet!!! - Doe er dan maar een paar 'Boeing's' bij.
Daar lost men niks mee op. Dat is al gebleken.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:38   #38
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Daarnet het nieuws gehoord op de autoradio (Radio 2). Een paar moslims werden geïnterviewd aan één of andere moskee in Mechelen.

Eéntje verklaarde dat het offerfeest , samen met het suikerfeest, het allerbelangrijkste feest was in de islam. Oké, kan best zo wezen.

Maar jammer genoeg kom hij de vraag wat het offerfeest prec�*es betekende niet beantwoorden. Hij had er geen flauw idee van. Mompelde dan maar iets over een schaap slachten en het te delen met anderen.

Een ander wist er blijkbaar iets meer over te vertellen. Hij verklaarde dat Allah een schaap had gestuurd naar Abraham om dat beest in plaats van zijn zoon te slachten.

Tja.

Soms vraag ik mij wel eens af in welke eeuw wij leven.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:40   #39
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misschien kan je eens tegen de moslims zeggen dat ze hun koran en ahadith dus maar beter meegeven met het oud papier.

Wat bazel je toch man!
Ik bazel niet. Kennis alleen kan daar verandering in brengen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 08:42   #40
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Daarnet het nieuws gehoord op de autoradio (Radio 2). Een paar moslims werden geïnterviewd aan één of andere moskee in Mechelen.

Eéntje verklaarde dat het offerfeest , samen met het suikerfeest, het allerbelangrijkste feest was in de islam. Oké, kan best zo wezen.

Maar jammer genoeg kom hij de vraag wat het offerfeest prec�*es betekende niet beantwoorden. Hij had er geen flauw idee van. Mompelde dan maar iets over een schaap slachten en het te delen met anderen.

Een ander wist er blijkbaar iets meer over te vertellen. Hij verklaarde dat Allah een schaap had gestuurd naar Abraham om dat beest in plaats van zijn zoon te slachten.

Tja.

Soms vraag ik mij wel eens af in welke eeuw wij leven.
Toch maar weer een bewijs dat moslims ( en laten we ook de christenen niet vergeten ) weinig of niks over hun godsdienst weten. Toch erg he ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be