Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Kathleen Van Brempt (sp.a) - 31 mei tot 6 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kathleen Van Brempt (sp.a) - 31 mei tot 6 juni "Antwerpse politica. Naast gemeenteraadslid is zij momenteel staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk. Politieke babe en stemmenkanon op de lijsten van sp.a-spirit. Voorheen ook Europarlementslid. Neemt zij haar functie op na

 
 
Discussietools
Oud 2 juni 2004, 09:51   #1
mgb046
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 1
Standaard

kan nu iemand mij eens uitleggen hoe dat het kan dat ons land bestuurd wordt zoals een supermarkt?(als enige land in de wereld)

Waar ijn onze echte politiekers van vroeger???
mgb046 is offline  
Oud 2 juni 2004, 14:28   #2
camaris
Schepen
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mgb046
Waar zijn onze echte politiekers van vroeger???
Die dragen nu allemaal een burgemeesterslint en laten hun zonen en dochters op het volk los.
camaris is offline  
Oud 2 juni 2004, 22:58   #3
Kathleen Van Brempt
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Berichten: 33
Standaard

Een supermarkt en echte politiekers: ik zie de link niet. Wat is dat 'een echte politieker'?
Kathleen Van Brempt is offline  
Oud 3 juni 2004, 17:30   #4
Tiger777
Burgemeester
 
Tiger777's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2004
Locatie: Ternat, Vlaams-Brabant
Berichten: 555
Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

-Iemand die degelijk bestuurt misschien...?
-Iemand die een rationele afweging maakt tussen lasten en lusten, maw geld uitgeeft aan de ouderenzorg IPV gratis openbaar vervoer
-Iemand die consequent is in hetgeen hij zegt

moet ik doorgaan?
Tiger777 is offline  
Oud 5 juni 2004, 10:37   #5
MC
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 18
Standaard

Dat is in geen geval iemand die als liftend stemmen gaat ronselen
MC is offline  
Oud 6 juni 2004, 19:35   #6
Kathleen Van Brempt
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Berichten: 33
Standaard

Spijtig dat jullie zo vol vooroordelen en clichés zitten.

Als je tegen gratis onderwijs of openbaar vervoer bent dan heb ik daar respect voor. Ik ben het daar niet mee eens maar ik maak je niet uit voor 'valse' politieker'. Ieder zijn overtuiging.

Je kan vinden dat je vooral campagne moet voeren op de markt. Of door huisbezoeken te doen. Of door affiches te plakken. Of door advertenties te plaatsen. Wij (Carlone Gennes Els Van weerd en ik zelf) hebben drie dagen in de Kempen doorgebracht;: al liftend, op de bus, op een binneschip. We hebben een natuurreservaat bezocht, een welzijnscentrum, we hebben het fietsroutenetwerk leren kennen. We hebben geargumenteerd dat groenen jobs zinvol zijn (en dus dat we dit verder willen ondersteunen), dat slachtofferhulp verder moet worden uitgebouwd, dat de binnevaart beter moet worden afgestemd op de activiteiten van de antwerpse haven. Je kan hiertegen zijn (en voor een goed begrip: alle ander vormen van campagne heb ik ook al eens gedaan) maar daarvoor moet je me niet uitmaken voor een 'valse' politieke'.

En voor al mijn beleidsdaden: www.vanbrempt.com
Kathleen Van Brempt is offline  
Oud 7 juni 2004, 08:36   #7
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kathleen Van Brempt
Spijtig dat jullie zo vol vooroordelen en clichés zitten.

Als je tegen gratis onderwijs of openbaar vervoer bent dan heb ik daar respect voor. Ik ben het daar niet mee eens maar ik maak je niet uit voor 'valse' politieker'. Ieder zijn overtuiging.

Je kan vinden dat je vooral campagne moet voeren op de markt. Of door huisbezoeken te doen. Of door affiches te plakken. Of door advertenties te plaatsen. Wij (Carlone Gennes Els Van weerd en ik zelf) hebben drie dagen in de Kempen doorgebracht;: al liftend, op de bus, op een binneschip. We hebben een natuurreservaat bezocht, een welzijnscentrum, we hebben het fietsroutenetwerk leren kennen. We hebben geargumenteerd dat groenen jobs zinvol zijn (en dus dat we dit verder willen ondersteunen), dat slachtofferhulp verder moet worden uitgebouwd, dat de binnevaart beter moet worden afgestemd op de activiteiten van de antwerpse haven. Je kan hiertegen zijn (en voor een goed begrip: alle ander vormen van campagne heb ik ook al eens gedaan) maar daarvoor moet je me niet uitmaken voor een 'valse' politieke'.

En voor al mijn beleidsdaden: www.vanbrempt.com
Hoe ge uw campagne voert of hoeveel ge sext in de Wetstraat laat me koud. De kwaliteit van het bestuur is het enige dat telt. En dat is iets waar SPA/SPIRIT benedenmaats scoren. Mobiliteit en economisch beleid onder Paars, om maar twee domeinen te noemen, zijn gewoon een ramp te noemen. SPA/SPIRIT voeren blijkbaar niet de juiste selectiecriteria in het bepalen wie verkozen kan worden en (eventueel) bestuursverantwoordelijkheid kan dragen. Te veel middelmatigheid dus.

Bent u ook middelmatig ? Wat zijn uw sterke en zwakke kanten ?
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 7 juni 2004, 11:34   #8
MC
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kathleen Van Brempt
Spijtig dat jullie zo vol vooroordelen en clichés zitten.

Als je tegen gratis onderwijs of openbaar vervoer bent dan heb ik daar respect voor. Ik ben het daar niet mee eens maar ik maak je niet uit voor 'valse' politieker'. Ieder zijn overtuiging.

Je kan vinden dat je vooral campagne moet voeren op de markt. Of door huisbezoeken te doen. Of door affiches te plakken. Of door advertenties te plaatsen. Wij (Carlone Gennes Els Van weerd en ik zelf) hebben drie dagen in de Kempen doorgebracht;: al liftend, op de bus, op een binneschip. We hebben een natuurreservaat bezocht, een welzijnscentrum, we hebben het fietsroutenetwerk leren kennen. We hebben geargumenteerd dat groenen jobs zinvol zijn (en dus dat we dit verder willen ondersteunen), dat slachtofferhulp verder moet worden uitgebouwd, dat de binnevaart beter moet worden afgestemd op de activiteiten van de antwerpse haven. Je kan hiertegen zijn (en voor een goed begrip: alle ander vormen van campagne heb ik ook al eens gedaan) maar daarvoor moet je me niet uitmaken voor een 'valse' politieke'.

En voor al mijn beleidsdaden: www.vanbrempt.com
Eerst en vooral: Goed gezegd Dilbert

Mvr. Van Brempt,

Je zou meer in het nieuws komen indien je dingen realiseert of naar voren brengt die de mensen echt nodig hebben, dan de show te stelen en op tv te komen zoals da programma de noordpoolreizigers op kanaal2.

Echte politiekers moeten geleerde mensen zijn zodat ze voor een deftig beleid kunnen zorgen, maar door uw partij krijgt het woord "politieker" echter een gans andere betekenis. Je kan cafébaas zijn en een diploma hotelschool hebben en toch een voorzitter zijn van een partij en dan zou die persoon in kwestie ons nog moeten zeggen wat er in dit land moet gebeuren.

Sociaal Populisme noem ik dat. Ik kan hier nog uren over doorgaan maar uiteindelijk zijn jullie toch allemaal zakkenvullers. Politiek is slechts een tussenstop, de zakenwereld is echter de top. Kijk maar naar Dehaene,....
MC is offline  
Oud 9 juni 2004, 14:06   #9
camaris
Schepen
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MC
Je kan cafébaas zijn en een diploma hotelschool hebben en toch een voorzitter zijn van een partij en dan zou die persoon in kwestie ons nog moeten zeggen wat er in dit land moet gebeuren.
En ook nog bovendien de mensen die wel gestudeerd hebben/aan het studeren zijn neerbuigend bekijken gewoon uit frustratie omdat de persoon in kwestie zelf niet bepaald vooraan stond toen ze de schedelinhoud stonden uit te delen. Of hij zo de jeugd weet te motiveren om verder te studeren is nog maar de vraag. Ze hebben het al meer dan moeilijk genoeg tegenwoordig, zonder dat er een partijboegbeeld "de intellectuelen" moet komen afkraken. Hou het volk maar dom, en de sp.a zal er wel bij varen.
camaris is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be