Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2016, 15:14   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Efficiënt zijn we meer dan genoeg. Neen we zullen dan terug moeten gaan werken voor 600 euro in de maand....zonder bedrijfswagens....maaltijdcheques....vakantiegeld. ...eindejaarspremies....30 dagen betaald verlof......

Toen de eerste goedkope producten van beetje overal een 35 jaar geleden op onze markt kwamen was dat een zegen.....maar ik wist toen al dat dat als een boemerang zou terugkomen.
Bij de opkomst van Azie werd er nog, door sommigen althans, gezegd/gedacht, laat ze maar doen, zo goed als wij kunnen ze het toch nooit. Maar niets was minder waar.
Maar uiteindelijk hebben de Amerikanen ook moeten toezien, hoe wij 70 jaar geleden werkten aan hongerlonen, en even efficient, in verhouding met hun. Ondertussen zijn bij ons de lonen flink gestegen, en bij hun gestabiliseerd. En nu zijn het de Amerikanen/Europeanen die moeten toezien hoe de Aziaten werken aan hongerlonen, en even efficient. Alleen hebben de Europeanen, volgens mij, nog het bijkomend nadeel dat ze te rigide zijn, last hebben om zich aan te passen aan de nieuwe wereldorde.

Laatst gewijzigd door Bob : 6 augustus 2016 om 15:23.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 15:28   #42
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Zolang er belastingparadijzen zullen bestaan zullen er in die landen buitenlandse klanten zijn. Het is maar wanneer die klanten door Belgische financiële instellingen gestuurd worden dat er een kans is dat het bestaan gaat uitkomen. Maar de dag van vandaag kan iedereen naar zo een land reizen en er een rekening openen. Trouwens dit is niet onwettelijk zolang de Belgische burger er melding van maakt in zijn belastingaangifte.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 19:05   #43
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De laatste 30 jaar hebben ongeveer 150.000 belgen in NRW, Nederland en Luxemburg gewerkt als grensarbeider. Toen moest men een rekening openen in het land waar men werkte om zijn loon gestort te krijgen (nu weet ik niet).
Ambtenaren denken verkeerd dat dit zwart geld is waaraan zij zich kunnen laven om hun "uitgestelde" lonen te consolideren.
Als blijkt dat ze hun buitenlandse rekeningen aangegeven hebben aan de Belgische fiscus, is er geen vuiltje aan de lucht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 19:48   #44
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Betaal maar, bespaar maar, werk maar harder en langer werknemertjes. De 'elite' zal wel rijker worden met foefelen en knoeien ...
Ik heb nog voor zo'n gore fils a papa met buitenlandse rekeningen gewerkt die zijn voetballers per maand meer betaalde in het zwart dan zijn werknemers die zich dag in jaar uit kapot werkten voor z'n bedrijf. De wereld is rot.
Hoeveel voetballers en renners zouden een rekening in het buitenland hebben, voor zover ze al niet in een belastingparadijs gedomicilieerd zijn?????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2016, 22:29   #45
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hoeveel voetballers en renners zouden een rekening in het buitenland hebben, voor zover ze al niet in een belastingparadijs gedomicilieerd zijn?????
Veel.
Dat is geen geheim.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 06:17   #46
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veel.
Dat is geen geheim.

Te veel inderdaad.
Maar hun kinderen lopen hier wel school.
En zij rijden onze wegen wel mee stuk.
Mogelijk betalen ze hier zelfs OV op hun klein kasteel.
Zoals ook onze bezoldigde Europeanen.
Dus zij steunen onze economie.
Iemand iets op tegen soms?

Laatst gewijzigd door werkman : 7 augustus 2016 om 06:19.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 08:27   #47
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk of ze het nog zien zitten om werkgelegenheid te creeeren, als alles legaal moet gaan. En indien wel, dan zullen ze pogen om hun prijzen op te slaan, of weet ik wat, om hetzelfde nettoresultaat over te houden Zie het suksesverhaal van de witte kassa's maar eens.
Maw niemand is tegen het correct innen van belastingen, maar degenen die denken dat het de redding van Belgie is, zijn toch wat naief.
Het zwartwerk wordt in Belgie geschat op 25 �* 30% van het BNP.
Als men op die som gaande van 100 tot 120 miljard 30% belastingen zou betalen zou levert dit de schatkist 33 �* 40 miljard per jaar op.
Als dat geld gebruikt exclusief zou gebruikt worden om onze staatschuld af te lossen zijn we na 10 �* 15 schuldenvrij.
Zij die beweren dat dit het land niet kan redden zijn pas naief.
Wat in mijn redenering wel naief is dat men er ooit in zou slagen alle zwartwerk te bannen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 08:32   #48
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begrijp jou echt toch voor niet ene teelbal !!

Mij maakt zo'n bericht blij: eindelijk worden de dingen aangepakt.
Petit �* petit, l'oiseau fait son nid.

Gij blijft maar foeteren over het verleden, terwijl ge blijkbaar gunstige evoluties alleen maar aan wendt om nog meer in 't verleden te kijken.

Afgezien daarvan: dat cijfer lijkt wel spectaculair, maar achteraf zal wel weer blijken dat de uitbrenger van dat cijfertje nogal fantasierijk telt. Vb. bankverrichtingen ipv bankrekeningen. Op één rekening kunnen dan 500 verrichtingen staan. Of vier vijfde van de rekeningen zijn eerlijke en belastingscorrecte internationale handelaren, vb. elke vw, bmw, opel ... die in Vlaanderen verkocht werd ...

.
Als je produkten in het buitenland aankoopt heb je toch geen buitenlandse rekeningen nodig?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 08:48   #49
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Efficiënt zijn we meer dan genoeg. Neen we zullen dan terug moeten gaan werken voor 600 euro in de maand....zonder bedrijfswagens....maaltijdcheques....vakantiegeld. ...eindejaarspremies....30 dagen betaald verlof......

Toen de eerste goedkope producten van beetje overal een 35 jaar geleden op onze markt kwamen was dat een zegen.....maar ik wist toen al dat dat als een boemerang zou terugkomen.
De industriele productie maakt nog een kleine 18% van ons BNP uit en deze verhouding daalt elk jaar. In de jaren 70 was dit nog 40%.
Terug keren naar vroeger is wegens de mondialisering totaal irrealistisch.
Persoonlijk vind ik deze industriele afname niet erg. We zijn sinds de afname van deze productie steeds rijker geworden juist omdat we onze focus van de industrie naar de dienstensektor hebben verschoven.
Sinds een tiental jaar zien we echter dat de eenvoudige werkzaamheden uit de dienstensector ook meer en meer naar de goedkooplanden worden overgeheveld Banken en verzekeringsmij zijn daar kampioenen in.

Laatst gewijzigd door speurneus : 7 augustus 2016 om 08:49.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 08:50   #50
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Te veel inderdaad.
Maar hun kinderen lopen hier wel school.
En zij rijden onze wegen wel mee stuk.
Mogelijk betalen ze hier zelfs OV op hun klein kasteel.
Zoals ook onze bezoldigde Europeanen.
Dus zij steunen onze economie.
Iemand iets op tegen soms?
Ik heb er geen problemen mee dat mensen buitenlandse rekeningen hebben.
Moest ik in het buitenland werken, ik zou er ook één openen.
Een buitenlandse rekening op zich is toch geen probleem?

Wat wel problematisch is: niet aangegeven buitenlandse rekeningen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 augustus 2016 om 08:51.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 09:03   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hoeveel voetballers en renners zouden een rekening in het buitenland hebben, voor zover ze al niet in een belastingparadijs gedomicilieerd zijn?????
Een arme kei kan je niet stropen en een rijke kei laat zich niet stropen. Dat rijke mensen hun kapitalen altijd hebben weten te vrijwaren is van alle tijden.....Het heeft destijds ook niet lang geduurd eer The Beatles hun domicilie buiten het VK hebben gezet.
Ik dacht dat zelfs onze nationale trots Den Eddy zijn domicilie in Monaco heeft

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2016 om 09:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 09:41   #52
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veel.
Dat is geen geheim.
En in tegenstelling tot "de anderen" worden die door iedereen bewonderd .
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 09:47   #53
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb er geen problemen mee dat mensen buitenlandse rekeningen hebben.
Moest ik in het buitenland werken, ik zou er ook één openen.
Een buitenlandse rekening op zich is toch geen probleem?

Wat wel problematisch is: niet aangegeven buitenlandse rekeningen.
Tot 2004 kon je zelfs een Duitse rekening hebben zonder ze hier in België aan te geven. De banken verwittigden je op tijd dat de Schufa je gegevens, ik meen vanaf 1 juli 2004, moesten doorgeven aan België.
Maar ze hadden een oplossing om het onder te brengen in buitenlandse banken, die niet onder die aangifte regel vielen.

Probleem opgelost.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 09:54   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je produkten in het buitenland aankoopt heb je toch geen buitenlandse rekeningen nodig?
Neen, maar op die buitenlandse rekening van de leverancier zal wel het nummer van de rekening van de betalende partij staan.
En dat is een "gegeven". Een bank-gegeven.

Als gij als journalist of als andere betrokken partij iets naar buiten brengt, dan moet ge wat overdrijven. Toch om in de gazetten te komen.

Nu, versta me niet verkeerd: ik vind dat erg fijn van die Lander, dat ze zo achter die sjoemelaars gaan.
Ik heb bijvoorbeeld (bijvoorbeeld ..) hier op dit forum nog draden geopend om te pleiten voor een cordon rond onze nabij-paradijzen zoals Monaco en Andorra. Zelfs Luxemburg ook !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2016 om 09:54.
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 10:14   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Tot 2004 kon je zelfs een Duitse rekening hebben zonder ze hier in België aan te geven. De banken verwittigden je op tijd dat de Schufa je gegevens, ik meen vanaf 1 juli 2004, moesten doorgeven aan België.
Maar ze hadden een oplossing om het onder te brengen in buitenlandse banken, die niet onder die aangifte regel vielen.

Probleem opgelost.
Wie nu nog werkt met niet-aangegeven rekeningen in het buitenland en in Belgie blijft wonen is heel erg stom bezig.

De kans dat het uitkomt,nog binnen uw levensspanne,is gewoon te groot geworden.

Je riskeert er niet alleen uw eigen financiele situatie mee te kelderen,maar ook deze van uw erfgenamen.....


"boetedoening" kwam er ondertussen al op neer dat je wel een kwart mocht afgeven om U vrij te kopen.Voor zover ik begrijp kan dit zelfs niet meer,het wordt nu juridisch en de fiscus ZAL haar deel hebben PLUS een boete.

De tijd dat zoiets 15 jaar kon aanslepen (Declerck-toestanden)is VOORBIJ....

De verandering van belastingen op werk naar belastingen op "vermogen" is bezig en onafwendbaar.Dit is een van de consequenties......

Het is onderhand goedkoper van,ofwel,met gans hebben en houden Belgie te verlaten(waarvoor we begrip kunnen hebben,het staat een vrije onafhankelijke mens vrij dat te doen),ofwel gewoon belastingen te betalen.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 augustus 2016 om 10:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 10:24   #56
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De industriele productie maakt nog een kleine 18% van ons BNP uit en deze verhouding daalt elk jaar. In de jaren 70 was dit nog 40%.
Terug keren naar vroeger is wegens de mondialisering totaal irrealistisch.
Persoonlijk vind ik deze industriele afname niet erg. We zijn sinds de afname van deze productie steeds rijker geworden juist omdat we onze focus van de industrie naar de dienstensektor hebben verschoven.
Klopt niet, wij zijn in die periode straatarm geworden ONDANKS het verkopen vh volledige patrimonium en de zwaarste belastingsdruk vd wereld en de laagste pensioenen voor werknemers en zelfstandigen. EN DE VERGRIJZING moet nog echt beginnen. Incl de impliciete verplichtingen komt onze schuldgraad in de buurt vd 880 %BBP maw wij ZIJN REEDS FAILLIET!!!
Onze staatschuld overschrijdt deze legislatuur de 500 miljard Euro en wij zitten boven de 110%BBP schuld.
Wij hebben de snelst stijgende schuld vd Eu en de tweede snelst stijgende vd Oeso.
Indien wij niet onder de ECB-paraplu konden schuilen konden wij vandaag reeds niet meer lenen op de internationale markten.
Een dienstensector kan niet existeren zonder industrie.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 11:51   #57
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Betaal maar, bespaar maar, werk maar harder en langer werknemertjes. De 'elite' zal wel rijker worden met foefelen en knoeien ...
Ik heb nog voor zo'n gore fils a papa met buitenlandse rekeningen gewerkt die zijn voetballers per maand meer betaalde in het zwart dan zijn werknemers die zich dag in jaar uit kapot werkten voor z'n bedrijf. De wereld is rot.
Al hun eigendommen meteen verbeurd verklaren. Geen medelijden.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 12:00   #58
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Klopt niet, wij zijn in die periode straatarm geworden ONDANKS het verkopen vh volledige patrimonium en de zwaarste belastingsdruk vd wereld en de laagste pensioenen voor werknemers en zelfstandigen. EN DE VERGRIJZING moet nog echt beginnen. Incl de impliciete verplichtingen komt onze schuldgraad in de buurt vd 880 %BBP maw wij ZIJN REEDS FAILLIET!!!
Onze staatschuld overschrijdt deze legislatuur de 500 miljard Euro en wij zitten boven de 110%BBP schuld.
Wij hebben de snelst stijgende schuld vd Eu en de tweede snelst stijgende vd Oeso.
Indien wij niet onder de ECB-paraplu konden schuilen konden wij vandaag reeds niet meer lenen op de internationale markten.
Een dienstensector kan niet existeren zonder industrie.

Klopt! En het gaat nog vlugger gaan. De verkoop van dat patrimonium om vroegere negatieve begrotingen te camoufleren zal ons zuur opbreken.
Veel van onze spaarcenten vloeien nu nog vlugger naar buitenlandse kapitalisten. En daarover zijn wij natuurlijk alle controle kwijt.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 14:14   #59
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Zolang er belastingparadijzen zullen bestaan zullen er in die landen buitenlandse klanten zijn. Het is maar wanneer die klanten door Belgische financiële instellingen gestuurd worden dat er een kans is dat het bestaan gaat uitkomen. Maar de dag van vandaag kan iedereen naar zo een land reizen en er een rekening openen. Trouwens dit is niet onwettelijk zolang de Belgische burger er melding van maakt in zijn belastingaangifte.
Zoiets als ARCO wil je zeggen?
En dat zijn diegenen die ons vertellen dat we "alles" moeten aangeven ......
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2016, 14:53   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het zwartwerk wordt in Belgie geschat op 25 �* 30% van het BNP.
Als men op die som gaande van 100 tot 120 miljard 30% belastingen zou betalen zou levert dit de schatkist 33 �* 40 miljard per jaar op.
Als dat geld gebruikt exclusief zou gebruikt worden om onze staatschuld af te lossen zijn we na 10 �* 15 schuldenvrij.
Zij die beweren dat dit het land niet kan redden zijn pas naief.
Wat in mijn redenering wel naief is dat men er ooit in zou slagen alle zwartwerk te bannen.
Het gaat wel niet over zwartwerk, maar over rekeningen in Luxemburg en Zwitserland uit 2006 waarop misschien grijze/zwarte inkomsten op staan, die nooit aangegeven zijn aan de fiscus.
En neem het van mij aan, veel zal daar niet meer te recupereren zijn. Een gedeelte zal om louter praktische reden aangehouden zijn geweest, een gedeelte om grijze inkomsten te creeeren (couponnetjes), en een gedeelte met echt zwart geld (uit zwart werk en erfenissen). Van deze laatsten is het overgrote gedeelte geregulariseerd, en de rest waarschijnlijk geplunderd of overgebracht naar veiliger oorden.
Maar over het onderwerp "zwart werk". Maak u hierover ook niet teveel illusies. Het is niet omdat vandaag een werk in het zwart wordt uitgevoerd, dat het morgen in het wit ook gaat uitgevoerd worden. Niet iedereen gaat bereid zijn om morgen eensklaps ineens het dubbele te betalen voor deze diensten. Een gedeelte hiervan zal men zelf uitvoeren, of zal niet uitgevoerd worden, of de nieuwe mode, door een OostEuropese "zelfstandige".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be