Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2014, 11:01   #101
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Misschien moet het loon en de dop geen paar honderd euro schelen bij sommigen?
En wordt het tijd dat ze de loonnlastenverlaging invoeren? Kwestie van de arbeiders te motiveren.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 11:30   #102
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Iedereen zou beter liever voetballen dan werken. Dat is goed voor de pijnappelklier Superstaaf. Wie zijn wij om iemand te verplichten in ploegen te werken? Al geef ik wel toe dat hij logischer gezien beter eerst ander werk had gevonden vooraleer ontslag te nemen.
Maar kom, dit is toch een fait divers he.
Ik heb een hekel aan voetbal, altijd gehad maar ik veronderstel dat u voetbal hier als algemeen voorbeeld neemt.
Goed, ik was vroeger echt verslaafd aan lezen. Vindt u dat ik een goede job mag laten staan omdat ik dan niet genoeg kan lezen? Of TV-kijken? Of zwemmen? Of handwerken? Of koken? Of joggen?
Niemand is verplicht in ploegen te werken maar mensen die in shift staan, krijgen daar in de meeste bedrijven een goede financiële compensatie voor.
't Is 't één of 't ander, hé! Twee meesters kan men niet dienen, da's een heel oud spreekwoord dat hier ook van toepassing.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 11:34   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb een hekel aan voetbal, altijd gehad maar ik veronderstel dat u voetbal hier als algemeen voorbeeld neemt.
Goed, ik was vroeger echt verslaafd aan lezen. Vindt u dat ik een goede job mag laten staan omdat ik dan niet genoeg kan lezen? Of TV-kijken? Of zwemmen? Of handwerken? Of koken? Of joggen?
Niemand is verplicht in ploegen te werken maar mensen die in shift staan, krijgen daar in de meeste bedrijven een goede financiële compensatie voor.
't Is 't één of 't ander, hé! Twee meesters kan men niet dienen, da's een heel oud spreekwoord dat hier ook van toepassing.
Ik denk niet dat het zo onmogelijk is om werk en hobby te combineren.

Wie in loondienst werkt, heeft geen shifts van 24/24/7/7.
Er blijven hoe dan ook steeds gaatjes voor ontspanning, spel en sport.

Wie voor zichzelf werkt en weldegelijk 7/7/24/24 voor zijn zaak gaat, vindt daar hopelijk genoeg voldoening in: zijn werk is idealiter zijn hobby.
Anders is hij/zij fout bezig.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 11:41   #104
A=A
Burger
 
Geregistreerd: 22 maart 2014
Berichten: 160
Standaard

Discriminatie, hoe abject racistisch het ook kan zijn, is een recht. De overheid dient zich niet te moeien.
A=A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 11:43   #105
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb een hekel aan voetbal, altijd gehad maar ik veronderstel dat u voetbal hier als algemeen voorbeeld neemt.
Goed, ik was vroeger echt verslaafd aan lezen. Vindt u dat ik een goede job mag laten staan omdat ik dan niet genoeg kan lezen? Of TV-kijken? Of zwemmen? Of handwerken? Of koken? Of joggen?
Niemand is verplicht in ploegen te werken maar mensen die in shift staan, krijgen daar in de meeste bedrijven een goede financiële compensatie voor.
't Is 't één of 't ander, hé! Twee meesters kan men niet dienen, da's een heel oud spreekwoord dat hier ook van toepassing.
En als gij competief leest en uw groep kan regelmatig niet op u rekenen omdat je in shiften werkt?
Inderdaad, we kunnen maar ene meester dienen. En diegene die zichzelf onze meester maken dienen enkel zichzelf. Laat de meester dus de meester dienen.
Wie is de meester dan uiteindelijk? Gijzelf.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 12:00   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A=A Bekijk bericht
Discriminatie, hoe abject racistisch het ook kan zijn, is een recht. De overheid dient zich niet te moeien.
Zeer waar.
Lees in dat verband:
"De fundamenteelste vrijheid: de vrijheid om te discrimineren"
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 12:16   #107
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Magazijnier kan ik zelfs zonder taal aan iemand met goede wil aanleren. Evenals clarckist, ge legt dat uit, geeft tijd en ziet of het er in zit. Alsof iedere job ervaring vereist he. Aan zijn vorige tewerkstelling te zien heeft hij ervaring en rijbewijs B. Is dat niet voldoende voor soortgelijke jobs? Maarja ik zal er niets van weten.
Ben jij een examinator die heftruckchauffeurs examens afneemt ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 12:36   #108
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Magazijnier kan ik zelfs zonder taal aan iemand met goede wil aanleren. Evenals clarckist, ge legt dat uit, geeft tijd en ziet of het er in zit. Alsof iedere job ervaring vereist he. Aan zijn vorige tewerkstelling te zien heeft hij ervaring en rijbewijs B. Is dat niet voldoende voor soortgelijke jobs? Maarja ik zal er niets van weten.
Ik denk dat dit niet klopt, voor ieder werk moet je basis Nederlands kunnen, dus ook voor ongeschoold werk.
Stel dat je een magazijnier aanneemt die de taal niet spreekt, hoe maak je dan duidelijk wat hij of zij moet doen? Welke bestelling waar naartoe moet, wat moet worden klaargezet, wat opgehaald wordt voor verzending, en dan hebben we het nog niet over een brandoefening voor het hele bedrijf, adminstratie, nota's of andere vormen van communicatie.
Maar in het geval waar het nu over gaat, die jongen die onmiddellijk discriminatie kraait en geen enkele andere toelichting accepteert en bovendien bijzonder agressief reageert door met camera binnen te vallen bij de interim, is niet de taal maar attitude het aandachtspunt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 12:58   #109
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En als gij competief leest en uw groep kan regelmatig niet op u rekenen omdat je in shiften werkt?
Inderdaad, we kunnen maar ene meester dienen. En diegene die zichzelf onze meester maken dienen enkel zichzelf. Laat de meester dus de meester dienen.
Wie is de meester dan uiteindelijk? Gijzelf.
Dan moet je zelf daar de verantwoordelijkheid voor nemen en aan uw leesgroep zeggen dat je op bepaalde tijdstippen niet beschikbaar bent omdat je moet werken voor je job. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 23 maart 2014 om 13:01.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:00   #110
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat dit niet klopt, voor ieder werk moet je basis Nederlands kunnen, dus ook voor ongeschoold werk.
Stel dat je een magazijnier aanneemt die de taal niet spreekt, hoe maak je dan duidelijk wat hij of zij moet doen? Welke bestelling waar naartoe moet, wat moet worden klaargezet, wat opgehaald wordt voor verzending, en dan hebben we het nog niet over een brandoefening voor het hele bedrijf, adminstratie, nota's of andere vormen van communicatie.
Maar in het geval waar het nu over gaat, die jongen die onmiddellijk discriminatie kraait en geen enkele andere toelichting accepteert en bovendien bijzonder agressief reageert door met camera binnen te vallen bij de interim, is niet de taal maar attitude het aandachtspunt.
2! Ik sta er van verbaasd hoe kennis van de gangbare taal in een bedrijf steeds maar wordt gerelativeerd door sommigen. Als ik een werkgever was, en ik zou met mijn werknemers willen communiceren in het Nederlands, dan mag ik verdorie toch wel verwachten dat die werknemers Nederlands kunnen spreken?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:06   #111
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ben jij een examinator die heftruckchauffeurs examens afneemt ?
Ik heb dat moeten afleggen.
't is niet dat zoiets veel vraagt he?
Vorken op juiste hoogte houden, laten opmerken dat ge uw spiegels gebruikt, paletjes verzetten en geslaagd, woopidoow.
Wie kan dat niet?

Mij hebben ze het maar ene keer moeten uitleggen en tijdens dat ik ervaring opdeed paar tips moeten geven. Iedereen kan dat ViveLaBelgique, iedereen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:08   #112
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat dit niet klopt, voor ieder werk moet je basis Nederlands kunnen, dus ook voor ongeschoold werk.
Stel dat je een magazijnier aanneemt die de taal niet spreekt, hoe maak je dan duidelijk wat hij of zij moet doen? Welke bestelling waar naartoe moet, wat moet worden klaargezet, wat opgehaald wordt voor verzending, en dan hebben we het nog niet over een brandoefening voor het hele bedrijf, adminstratie, nota's of andere vormen van communicatie.
Maar in het geval waar het nu over gaat, die jongen die onmiddellijk discriminatie kraait en geen enkele andere toelichting accepteert en bovendien bijzonder agressief reageert door met camera binnen te vallen bij de interim, is niet de taal maar attitude het aandachtspunt.
Als ik als baas een arbeider in dienst neem die gebrekkig of geen Nederlands kan dan zal dat wel een reden hebben.
Subsidie van de staat, goedkope werkkracht, ....

Die kerel is hoe oud alice? Gaan we een hele bevolking aanspreken op zo'n fait divers?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:09   #113
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat dit niet klopt, voor ieder werk moet je basis Nederlands kunnen, dus ook voor ongeschoold werk.
Ik zou dat nog verder drijven door te stellen: "Wie geen Nederlands kent, hoort hier niet thuis."
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:09   #114
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dan moet je zelf daar de verantwoordelijkheid voor nemen en aan uw leesgroep zeggen dat je op bepaalde tijdstippen niet beschikbaar bent omdat je moet werken voor je job. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
't is toch erg gekomen? Die leiders steken ons in zulke tijden en wij moeten de bonen maar vreten en de soep heter eten als ze geschonken werd des tijd.
Nu moet iedereen maar opdraaien voor het mislukt en gefaald beleid?
Dat ze zelf hun kastanjes uit het vuur halen en maar rap zorgen dat Omar voor mijn pensioen gaat werken.
Beloofd is beloofd!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:10   #115
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als ik als baas een arbeider in dienst neem die gebrekkig of geen Nederlands kan dan zal dat wel een reden hebben.
Subsidie van de staat, goedkope werkkracht, ....

Die kerel is hoe oud alice? Gaan we een hele bevolking aanspreken op zo'n fait divers?
Inderdaad. En die reden is onwil om te integreren en Nederlands te leren.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:10   #116
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die kerel is hoe oud alice? Gaan we een hele bevolking aanspreken op zo'n fait divers?
Die kerel lijkt heel representatief voor dat 'deel van de bevolking'
Een fait divers stop er een te zijn als het dagelijkse kost wordt...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:12   #117
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
't is toch erg gekomen? Die leiders steken ons in zulke tijden en wij moeten de bonen maar vreten en de soep heter eten als ze geschonken werd des tijd.
Nu moet iedereen maar opdraaien voor het mislukt en gefaald beleid?
Dat ze zelf hun kastanjes uit het vuur halen en maar rap zorgen dat Omar voor mijn pensioen gaat werken.
Beloofd is beloofd!
Omar zal pas werk krijgen als hij zijn muil leert te houden en leert te luisteren naar de eisen van werkgevers. Anders zal hij, net zoals al die andere korte lontjes, nog lang kunnen doppen.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:15   #118
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ja werkte gulder maar schoon voor dien dop, tzijn de zotten die werken
Hij heeft op zijn minst nu wel bewijs van sollicitatie he. Schorsen zal er voorlopig niet inzitten.
MEER DOP MEER IMMIGRATIE MEER SOCIALE WONINGEN MEER GLOBALISERING MEER TAMZAKKERIJ EN MINDER VERZURING! en minder vervuiling
Relax it's only a ride, so have a nice trip
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:16   #119
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2! Ik sta er van verbaasd hoe kennis van de gangbare taal in een bedrijf steeds maar wordt gerelativeerd door sommigen. Als ik een werkgever was, en ik zou met mijn werknemers willen communiceren in het Nederlands, dan mag ik verdorie toch wel verwachten dat die werknemers Nederlands kunnen spreken?
Dit wordt zuiver aangestuurd door het CGKR die het zelfs STRAFBAAR maakt als men personeel vraagt met een bepaalde moedertaal.

De verplichte taal tussen werkgever en werknemer is de officiële taal van het Gewest. In Vlaanderen is men als werkgever dus VERPLICHT om veiligheidsprocedures, contracten, operatie procedures etc... in het Nederlands aan het personeel door te geven. Bij gebrek aan goede kennis van het Nederlands kan men dus een groot gevaar voor de omgeving betekenen.

En neen, ik vind niet dat de werkgever dan voor tolken moet zorgen. Als Vlaming moet ik ook minstens drie of viertalig zijn om aan een deftige job te geraken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:17   #120
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wie kan dat niet?

Mij hebben ze het maar ene keer moeten uitleggen en tijdens dat ik ervaring opdeed paar tips moeten geven. Iedereen kan dat ViveLaBelgique, iedereen.
In welke taal? In het Mandarijns of zo?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be