Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2014, 13:18   #121
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als ik als baas een arbeider in dienst neem die gebrekkig of geen Nederlands kan dan zal dat wel een reden hebben.
Subsidie van de staat, goedkope werkkracht, ....

Die kerel is hoe oud alice? Gaan we een hele bevolking aanspreken op zo'n fait divers?
kennis van de taal van het Gewest is geen fait divers maar een basisverplichting.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:18   #122
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als ik als baas een arbeider in dienst neem die gebrekkig of geen Nederlands kan dan zal dat wel een reden hebben.
Subsidie van de staat, goedkope werkkracht, ....

Die kerel is hoe oud alice? Gaan we een hele bevolking aanspreken op zo'n fait divers?
kennis van de taal van het Gewest is geen fait divers maar een basisverplichting.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:19   #123
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als ik als baas een arbeider in dienst neem die gebrekkig of geen Nederlands kan dan zal dat wel een reden hebben.
Subsidie van de staat, goedkope werkkracht, ....

Die kerel is hoe oud alice? Gaan we een hele bevolking aanspreken op zo'n fait divers?
kennis van de taal van het Gewest is geen fait divers maar een basisverplichting.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:26   #124
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mag een mens nog zijn eigen prioriteiten kiezen in het leven??? het is niet dat hij profiteert, hij zoekt actief werk.
Wie gaat begot iemand aannemen die het op zij vorig werk ZELF afgebold is omdat het werk niet paste met zijn hobby?

Wat als hij een nieuwe hobby vindt, gaat hij het dan opnieuw afbollen?

Herejezus.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:54   #125
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wie gaat begot iemand aannemen die het op zij vorig werk ZELF afgebold is omdat het werk niet paste met zijn hobby?

Wat als hij een nieuwe hobby vindt, gaat hij het dan opnieuw afbollen?

Herejezus.
2! Maar ja, tegenwoordig moet alles kunnen, hé. En dan maar zitten zeiken dat werkgevers niemand meer aannemen, tja...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 13:59   #126
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als ik als baas een arbeider in dienst neem die gebrekkig of geen Nederlands kan dan zal dat wel een reden hebben.
Subsidie van de staat, goedkope werkkracht, ....

Die kerel is hoe oud alice? Gaan we een hele bevolking aanspreken op zo'n fait divers?
De staat subsidieert niet het in dienst nemen van mensen, omdat ze geen Nederlands kunnen. En ik denk dat uw bedrijf niet zo lang zal overleven, tenzij u in de seizoensgebonden sector zit zoals aarbeienpluk.Daar kun je gerust iemand zetten die amper tot weinig Nederlands spreekt.

Want communicatie onder collega's is wel degelijk belangrijk om een job te kunnen doen, stel dat iemand zegt dat je met je vorkheftruck links moet, en iemand begrijpt dit niet en gaat gewoon rechts en knalt bovenop collega's die daar met iets bezig zijn?
Bazen willen mensen waarmee je kunt communiceren, lijkt me ook een terechte verwachting.

Hoe oud die kerel is doet eigenlijk niet ter zake, wat wel ter zake doet is zijn attitude, die heel goed illustreert waarom werkgevers tegenover die specifieke groep huiverachtig staat en nee, wanneer daardoor mensen niet of erg moeilijk nog aan werk komen( want dat is toch zijn statement) dan is dit alles behalve een fait divers maar een probleem wat erkenning vraagt om oplossingen te vinden.
Steeds wijzen richting werkgever is totaal onterecht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 14:09   #127
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Want communicatie onder collega's is wel degelijk belangrijk om een job te kunnen doen, stel dat iemand zegt dat je met je vorkheftruck links moet, en iemand begrijpt dit niet en gaat gewoon rechts en knalt bovenop collega's die daar met iets bezig zijn?
Bazen willen mensen waarmee je kunt communiceren, lijkt me ook een terechte verwachting.
Dat wordt - vooral bij turkse werknemer - helemaal anders opgelost. Turken zijn ondernemend én ondernemers. Zij werven enkel Turken aan (daar heet het positieve discriminatie, dat mag). De taal op de werkvloer is Turks.
Toen mijn dochter per ongeluk als vakantiejob bij GM in Antwerpen in de nachtelijke opkuisploeg terechtkwam, sprak iedereen behalve de ploegbaas ENKEL Turks. Dat zij werd gediscrimineerd én seksistisch behandeld door de mede-collega's werd door de vingers gezien. Tot het nichtje van de baas haar kwam vervoegen en ging klagen tegen haar nonkel. Dan werd ineens de grote macho op non-actief gezet tot de meisjes hun contract ten einde liep. ANTWERPEN anno 2000 ongeveer.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 14:21   #128
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Pssst Omar, ik heb gehoord dat er in Marokko nog gezocht wordt naar hobby-voetballers.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 14:36   #129
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik wijs geen vinger naar de werkgever. Ik wijs de vinger naar de staat.
Dat ze het oplossen. Genoeg werk voor Jan en Omar creëren zodat jullie oude meetjes vervroegd op pensioen kunnen gaan. Laat ons toch werken voor jullie pensioen, en geeft ons iets goed.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 14:39   #130
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Weinig behoefte aan kamelenneukers en woestijnrovers in West Europa.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 15:50   #131
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En als gij competief leest en uw groep kan regelmatig niet op u rekenen omdat je in shiften werkt?
Inderdaad, we kunnen maar ene meester dienen. En diegene die zichzelf onze meester maken dienen enkel zichzelf. Laat de meester dus de meester dienen.
Wie is de meester dan uiteindelijk? Gijzelf.
Competitief lezen? Wat een dikke zever! Mag er niks meer individueel? En u gebruikt hier toch wel echt een afleidingsmanoeuvre om niet op de vraag te moeten antwoorden!
Wie een job heeft en graag wil blijven werken, die moet bij zijn job blijven, niet zijn ontslag geven om een hobby uit te oefenen. En bovendien nog achteraf gaan lelijk doen omdat hij geen ander werk vindt!
Nogmaals : mag men zijn job laten staan omdat men graag zwemt, of handwerkt, of leest, of TV-kijkt, of jogt, of kookt, of op een forum zit, of ...
"Neen" is hier het juiste antwoord. Dus mag men zijn job ook niet laten staan omdat men graag voetbalt!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 15:52   #132
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dan moet je zelf daar de verantwoordelijkheid voor nemen en aan uw leesgroep zeggen dat je op bepaalde tijdstippen niet beschikbaar bent omdat je moet werken voor je job. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
2
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 15:56   #133
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Competitief lezen? Wat een dikke zever! Mag er niks meer individueel? En u gebruikt hier toch wel echt een afleidingsmanoeuvre om niet op de vraag te moeten antwoorden!
Wie een job heeft en graag wil blijven werken, die moet bij zijn job blijven, niet zijn ontslag geven om een hobby uit te oefenen. En bovendien nog achteraf gaan lelijk doen omdat hij geen ander werk vindt!
Nogmaals : mag men zijn job laten staan omdat men graag zwemt, of handwerkt, of leest, of TV-kijkt, of jogt, of kookt, of op een forum zit, of ...
"Neen" is hier het juiste antwoord. Dus mag men zijn job ook niet laten staan omdat men graag voetbalt!
Natuurlijk mag dat wel, maar dan ook niet gaan janken als je geen andere job vindt, en natuurlijk ook geen werkloosheidsuitkeringen willen vangen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 16:06   #134
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik wijs geen vinger naar de werkgever. Ik wijs de vinger naar de staat.
Dat ze het oplossen. Genoeg werk voor Jan en Omar creëren
De staat kan geen banen creëren, enkel vernietigen.

De enige manier waarop de staat banen zou kunnen creëren is door de belastingen te verlagen.

Maar dan zou de staat ook minder moeten uitgeven, en dat is onmogelijk.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 16:07   #135
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik wijs geen vinger naar de werkgever. Ik wijs de vinger naar de staat.
Dat ze het oplossen. Genoeg werk voor Jan en Omar creëren zodat jullie oude meetjes vervroegd op pensioen kunnen gaan. Laat ons toch werken voor jullie pensioen, en geeft ons iets goed.
Ik hoef geen pensioen van de overheid, op 1 voorwaarde: dat ik niet langer maandelijks moet bijdragen, bijdragen die integraal naar het profitariaat gaan. Uiteraard wil ik mijn reeds betaalde bijdrage terug tot de laatste cent en dit met interest.

Ik ben het kotsbeu hetzelfde verhaal te horen: dat mensen die met pensioen gaan, profiteurs zijn.
Als er moet bespaard worden in de sociale zekerheid, ga het geld dan zoeken bij de hangmatbrigade!
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 16:16   #136
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik hoef geen pensioen van de overheid, op 1 voorwaarde: dat ik niet langer maandelijks moet bijdragen, bijdragen die integraal naar het profitariaat gaan. Uiteraard wil ik mijn reeds betaalde bijdrage terug tot de laatste cent en dit met interest.

Ik ben het kotsbeu hetzelfde verhaal te horen: dat mensen die met pensioen gaan, profiteurs zijn.
Als er moet bespaard worden in de sociale zekerheid, ga het geld dan zoeken bij de hangmatbrigade!
Waarom zouden mensen die met pensioen gaan, profiteurs zijn!? Verdomme, da's de wereld op z'n kop!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 16:25   #137
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Waarom zouden mensen die met pensioen gaan, profiteurs zijn!? Verdomme, da's de wereld op z'n kop!
Is makkelijker hardwerkende mensen te viseren en te laten werken tot ze erbij neervallen dan de gigantsche groep mensen die lijden aan werkfobie een schop onder kont te geven en hen hun verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij waarin ze leven te laten nemen.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 17:36   #138
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Waarom zouden mensen die met pensioen gaan, profiteurs zijn!? Verdomme, da's de wereld op z'n kop!
Wel deze die op 55 jaar gaan en deze die nooit hebben willen werken en bijdragen, nadruk op 'willen'. Het systeem is verpest.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 18:26   #139
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik hoef geen pensioen van de overheid, op 1 voorwaarde: dat ik niet langer maandelijks moet bijdragen, bijdragen die integraal naar het profitariaat gaan. Uiteraard wil ik mijn reeds betaalde bijdrage terug tot de laatste cent en dit met interest.
Dat zeg ik zelf ook heel vaak, en dan wordt het stil....
Die interest hoeft niet, maar wat afgehouden werd, moeten ze wel aanpassen en indexeren naar deze tijd.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 18:52   #140
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik wijs geen vinger naar de werkgever. Ik wijs de vinger naar de staat.
Dat ze het oplossen. Genoeg werk voor Jan en Omar creëren zodat jullie oude meetjes vervroegd op pensioen kunnen gaan. Laat ons toch werken voor jullie pensioen, en geeft ons iets goed.
Bedoeld u nu de wetgeving die recht geeft op onderwijs, kinderbijslag, gezondheidszorg, sociale woningen en uitkeringen? Want dat is ook" de staat" dus wat moeten we nog meer oplossen?

Niet " de staat" maar vooral werkgevers creeren werk, de staat kan enkel invloed hebben op de voorwaarden voor werkgevers.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be