Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juni 2022, 23:31   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard #MeToo: Luc Besson!

https://www.hln.be/binnenland/recons...gaan~adab5b9d/





Citaat:
“Het duurt lang voordat je het besef hebt: ‘Ja, dit was dus een verkrachting’.” De stem van Sand Van Roy trilt licht terwijl ze de woorden uitspreekt. Maar de vrouw blijft sereen terwijl ze vertelt hoe de bekende Franse filmregisseur Luc Besson haar meermaals brutaal verkrachtte. Gehoord en erkend worden, daar draait het om. Want vier jaar later, na een lange gerechtelijke procedure in Frankrijk, zal de regisseur daar niet vervolgd worden. Dit ondanks verschillende medische bewijzen van verkrachting bij Sand en acht andere vrouwen die getuigd hebben tegen Besson.

‘Olga’

Van Roy wordt geboren in Nederland, groeide op in Hasselt en woont intussen aan de Belgische kust. Haar verhaal start in 2015 in Parijs, waar ze intussen al tien jaar aan het werk is als model. Ze duikt in de wereld van de comedy, waar ze als stand-upcomedian en schrijfster aan de slag gaat. Een van haar typetjes, Olga, slaat onmiddellijk aan. “Dat was een Russisch meisje dat naar Parijs kwam en ja, dat heel naïef lijkt”, zegt Van Roy. Via ‘Olga’ komt Sand bij een agent terecht, die wou zien “of ze kon acteren”. Al snel krijgt ze een eerste auditie voorgeschoteld, voor Valerian van de regisseur Luc Besson. De man wordt beschouwd als een van de belangrijkste filmbazen in Europa. De 63-jarige Fransman is de regisseur, scenarist of producent van bekende films als Taxi, Nikita, Léon en The Fifth Element met grote namen als Scarlett Johansson, Rihanna en Morgan Freeman.

Op 30 december 2015 ontmoet ze Besson voor het eerst op de set van zijn film Valerian. Zij speelt Jessica Rabbit, een bijrol. Besson vertelt aan haar dat hij in Frankrijk geen appartement of kantoor heeft, maar in “een hotel woont op de Champs Elysées”. Hij stelt haar voor om eens een thee te gaan drinken. Dat gebeurt enkele dagen later. Het is de start van een wurggreep, die jarenlang zal aanhouden en vernauwen.

Februari 2016, in hotel Le Fouquet’s in Parijs. Sand wordt voor het eerst uitgenodigd in het kantoor van Besson, een hotelsuite waar hij talloze acteurs ontving. Het gesprek is, op dat moment nog, puur professioneel. “Hij was smoorverliefd op mijn personage ‘Olga’”, zegt Van Roy. Besson is duidelijk, hij wil een film maken van het typetje. Ze spreken regelmatig af om te schrijven aan het filmscenario, maar hun professionele relatie verandert snel. Besson wil greep krijgen op Van Roy. “Ik moest alles voorleggen aan hem. Van met wie ik sprak tot de manier waarop ik me kleedde. Anders werd hij heel kwaad. Zo mocht ik geen jeansbroek dragen, want: “Je hebt een dik gat in jeans, doe een rokje aan’.” En ook over haar toekomst was Besson duidelijk: “Je hebt geluk dat je mij hebt, zonder mij ben je niks”. De Vlaamse wordt volgens haar omgeving steeds meer gemanipuleerd door de regisseur, zelf beseft ze het nog niet.

Kwaad en bitsig

In maart 2016 staat hij plots voor de deur van haar appartement in Parijs, met duidelijke intenties. “Er is een contact geweest waar ik niet expliciet nee heb gezegd, maar waarbij ik hem wel nog kon stoppen”, zegt Sand. “De volgende dag was hij een ander mens: kwaad en bitsig. Ik voelde mij schuldig want ik dacht dat ik misschien niet tactvol was geweest.” Ondanks de seksuele pogingen van Besson, blijven de twee professioneel samenwerken. Met succes. Na de eerste rol in de film Valerian, krijgt Sand Van Roy nog andere rollen in films van Besson. Maar ook andere producenten merken haar op. Zo krijgt ze een gastrol in de serie ‘Genius Picasso’ met Antonio Banderas.

Op 24 september 2016 haalt Besson haar naar London voor een casting. Maar als Sand in de hoofdstad arriveert, vraagt Besson “om op restaurant te gaan” en blijft mysterieus over de casting. s’ Avonds blijkt dat er geen aparte hotelkamer voor haar is geboekt. Hij stelt haar voor om te overnachten in zijn hotelsuite, hij “ging wel op de sofa liggen”. “Tuurlijk kan ik dan zeggen: ‘Ik ga alleen slapen’. Maar dat is wel een enorme motie van wantrouwen”, zegt Van Roy. In het midden van de nacht bespringt Besson haar terwijl ze slaapt. “Daar is wel een penetratie geweest, zonder mijn toestemming.” Van Roy verzet zich, sluit zich erna op in de badkamer, waarna ze haar ticket omruilt en met de trein naar huis vertrekt.

Het duurt een tijd voor ze beseft dat ze die nacht verkracht is door Luc Besson. “Voor mij was een verkrachting een creepy gast in een steegje die een mes bij zich heeft, niet dit... Je probeert daarover te praten met mensen, maar zij wimpelen het verhaal af, want het gaat om Besson.” Voor Besson is die nacht het begin om nog vaker en brutaler seks te proberen hebben met haar. Zegt ze nee, dan krijgt ze een straf. “Dan werd hij agressief, hij trapte altijd na. Zo zag ik dat mijn naam uit de affiche verdween of hij me grotendeels uit de trailer van de film had geknipt.”

Taxi 5

Sand Van Roy wil dat het contact puur professioneel blijft. Op de avant-première van de film Taxi 5, waarin Sand een belangrijke rol heeft, is Luc Besson uiteraard als producer aanwezig. En zelfs dan probeert de man verder te gaan, zegt ze: “Hij leunde tegen me aan of duwde z’n hand tegen me aan.” Ook de dagen nadien blijft de regisseur haar lastigvallen, ze zoekt excuses om hem niet te moeten zien. “Het duurde even voor hij de excuses doorzag. Toen kwam hij langs en... Ik had niet verwacht dat hij mij fysiek zou forceren. Ook al is het kort en afgebroken, het blijft een verkrachting. Er was geen toestemming.” Wanneer ze vervolgens een vriend in vertrouwen neemt en zegt dat ze klacht gaat indienen, overtuigt die haar om dat niet te doen.

Mei 2018, Van Roy is op het filmfestival van Cannes. Besson probeert haar te overtuigen om naar Parijs te komen. “Wat doe je daar zonder mij? Hij wou alles weten. Ik had echt geen zin om terug naar Parijs te gaan. Maar hij bleef aandringen. Hij was ook bezig met de montage van Anna, waar ik een rol in had. Hij wou me daarom spreken… Ik dacht bij mezelf: Het is goed, ik ga die kalmeren.” Hij koopt haar een treinticket. Na een rit van 7 uur komt Sand op 17 mei 2018 aan in Parijs. Daar laat Besson haar eerst nog uren wachten voor hij haar vraagt naar hem toe te komen. Ze neemt een taxi naar het hotel Le Bristol, onderweg laat ze een spraakbericht achter voor haar beste vriend: “Hij is echt een klootzak. Maar het is alsof ik geen andere keuze heb. Het is vreselijk om te zeggen, maar ik hoop bijna dat de auto crasht en dat ik een vreselijk ongeluk heb zodat ik hem nooit meer hoef te zien.”

Suite 361

Het is al na middernacht wanneer ze arriveert in het hotel, waar ze een sms-bericht krijgt met enkel het nummer van zijn suite in: 361. Ze wordt niet uitgenodigd in zijn slaapkamer, maar in zijn werkruimte. Maar wat leek op een gemoedelijk en zakelijk gesprek over Anna, gaat al snel de foute kant op. “Hij begon me te kussen, ik duwde hem van mij af. Toen zei hij: ‘Je bent goed in de film, maar ja... Het is nog niet gewonnen’.” De hand van Besson glijdt over haar been. “Hij zoende me weer. Ik kon hem niet wegduwen. Toen heeft hij mij anaal verkracht met zijn vingers. Ik heb stop gezegd, dat ik het niet wou. Maar hij bleef doorgaan. Hoe meer ik zei dat hij moest stoppen, hoe meer pijn hij mij deed. Ik begon te wenen, op een gegeven moment kon ik me losrukken uit die positie. Hij wou toen dat ik nog iets deed bij hem... Maar hij maakte een handgebaar: stop maar. Hij masturbeerde zichzelf en toen was het gedaan.”

Er breekt iets bij Sand. “Ik weet echt wel wie je bent”, zegt ze tegen hem. “Ik zie door je heen.” Als ze naar de badkamer stapt, voelt ze iets in haar rug. Een duw? Heeft hij iets gegooid? Het blijft onduidelijk. Ze valt met een harde smak op de vloer en verliest het bewustzijn. Als ze bij bewustzijn komt, helpt Besson haar niet maar stuurt haar weg. Onderweg naar huis belt ze onmiddellijk haar moeder en beslist slechts enkele uren later om de politie te bellen.

Van Roy werd door de politie naar het ziekenhuis gebracht, waar een rapport opgemaakt werd. “Iedere hoek van mijn lichaam werd bekeken. Ik had een blauw oog, blauwe plekken op mijn rug en een anale scheur. Veel duidelijker kan een verkrachting niet worden vastgesteld, denk ik”. Bizar genoeg, nog voor Van Roy klacht kan neerleggen bij de politie, krijgt ze al telefoon van haar ex-agent dat men op de hoogte is dat er een klacht is neergelegd tegen Besson.

Sms-bericht

Na het ziekenhuisbezoek legt Sand officieel een klacht neer tegen de man. Besson, die ondertussen is gevlucht naar het buitenland, probeert haar nog te overtuigen om de klacht weer in te trekken. Op 19 mei 2018 stuurt hij om 12.34 uur de volgende sms: “Waarom wil je me zo kapot maken??? Ik smeek je, het is nog niet te laat voor je om terug te gaan naar het commissariaat en je klacht in te trekken. Alsjeblieft.” Het nieuws was nog niet in de media. Hoe wist Luc Besson dat zij hem van verkrachting beschuldigde?

Het verhaal wordt opgepikt in de Franse pers, zonder medeweten of akkoord van Van Roy. De regisseur reageert voor het eerst via z’n advocaat Thierry Marembert. Hij “valt uit de lucht bij het vernemen van de klacht”, klinkt het. “Luc Besson kent deze vrouw zoals hij ongeveer de hele filmwereld kent” Terwijl in Frankrijk de klacht voorpaginanieuws is, duiken nog verschillende andere vrouwen op met gelijkaardige verhalen. Toch wordt het gerechtelijk onderzoek erg traag opgestart. Het duurt maar liefst vier maanden voor Besson zelf door de politie wordt ondervraagd. Besson noemt het “een respectvolle en tedere relatie” en wordt niet geconfronteerd met de fysieke bevindingen: geen vraag over het blauw oog, de anale scheur en de plekken in haar rug.

Geen vervolging

Uiteindelijk wil het parket de zaak seponeren, maar de onderzoeksrechter neemt de zaak wél au sérieux en wil Sand nog horen. Maar dan gebeurt er iets opmerkelijks. Er wordt een andere onderzoeksrechter aangesteld, Sand zal nooit gehoord worden en het dossier wordt begraven. “Er is gewoon constant gefoefeld. Mij zelfs niet willen horen... Dat is het recht op een eerlijk proces verliezen.” De regisseur wordt niet vervolgd in Frankrijk.

Toch blijft de actrice vechten voor haar zaak, al waren de afgelopen jaren bijzonder zwaar: “Alle kansen die ik had in de filmwereld zijn verdwenen”, zegt ze. “Maar dat is nu niet mijn grootste zorg. Ik wil gewoon dat er gerechtigheid komt.” Daarom trekt Van Roy naar het Belgische gerecht en heeft ze klacht ingediend.?*

Thierry Marembert, de advocaat van Besson, noemt de klacht een “afleidingsmanoevre van de media”, bedoeld om de aandacht weg te leiden van de Franse zaak die geseponeerd werd. “Ik zou erop willen wijzen dat zes verschillende Franse magistraten, rechters en officieren van justitie, allen vrouwen, deze beschuldigingen hebben onderzocht en allen van oordeel waren dat de heer Besson onschuldig was en dat het strafrechtelijk onderzoek grondig was geweest”, schrijft Marembert in een persbericht, hij verwijst ook naar het feit dat Europese lidstaten elkaars rechtspraak respecteren. Dus “niemand kan voor dezelfde feiten voor andere gerechtelijke instanties van de Europese Unie worden vervolgd of berecht.”

De uitgebreide reconstructie van de zaak-Besson is dinsdagavond te zien in Telefacts Zomer, om 22.45 uur op VTM.
Bah voyons. Encore une! (En ze lijkt echt wel heel naïf.... maar soit het is haar vergeven wie weet dacht ze écht dat het er in de film/showbusiness 100% 'correct' aan toe gaat.) Enfin bref, persoonlijk vind ik het in feite -pardonnez-moi l'expression, een kieken. Wie gaat nu nadat er dus reeds 'ongepast gedrag' was geweest, in eenzelfde suite als de culprit overnachten. Sorry maar dan ben je echt wel niet al te slim bezig my2cents.

Ik stel voor dat ie voortaan Luc Baisons wordt genoemd
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 06:38   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/recons...gaan~adab5b9d/







Bah voyons. Encore une! (En ze lijkt echt wel heel naïf.... maar soit het is haar vergeven wie weet dacht ze écht dat het er in de film/showbusiness 100% 'correct' aan toe gaat.) Enfin bref, persoonlijk vind ik het in feite -pardonnez-moi l'expression, een kieken. Wie gaat nu nadat er dus reeds 'ongepast gedrag' was geweest, in eenzelfde suite als de culprit overnachten. Sorry maar dan ben je echt wel niet al te slim bezig my2cents.

Ik stel voor dat ie voortaan Luc Baisons wordt genoemd
U zal dat waarschijnlijk nooit overkomen hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 06:49   #3
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Weet je wat ergerlijk is, die verhalen komen jaren later.

Als je verkracht of aangerand bent ga dit direct aan geven.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 06:50   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Weet je wat ergerlijk is, die verhalen komen jaren later.

Als je verkracht of aangerand bent ga dit direct aan geven.
Dat heeft ze wel gedaan in Frankrijk hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 07:00   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.451
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft ze wel gedaan in Frankrijk hé.
Hangt er van af welk deel van het verhaal klopt.

De Metoo hetze is pas in 2017 gestart.
Volgens het verhaal heeft Beson zijn macht en positie al ingezet om een beginnende actrice "in te rijden" in 2016.
Pas in 2018 heeft ze aangifte gedaan.

Het was/is niet abnormaal in dat wereldje.
Wat het niet minder verwerpelijk maakt.


Dat het nu breed in de media uitgesmeerd wordt is "nu" normaal geworden.
En dat er meer mee te verdienen is dan met acteren is ook duidelijk geworden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 juni 2022 om 07:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 07:03   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af welk deel van het verhaal klopt.

De Metoo hetze is pas in 2017 gestart.
Volgens het verhaal heeft Beson zijn macht en positie al ingezet om een beginnende actrice "in te rijden" in 2016.
Pas in 2018 heeft ze aangifte gedaan.

Het was/is niet abnormaal in dat wereldje.
Wat het niet minder verwerpelijk maakt.


Dat het nu breed in de media uitgesmeerd wordt is "nu" normaal geworden.
En dat er meer mee te verdienen is dan met acteren is ook duidelijk geworden.
Ik weet niet juist hoe het werkt, maar zo'n personen hebben een zekere macht over de actrices.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 07:07   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Dit vind ik toch wel grappig:

Citaat:
“Het duurt lang voordat je het besef hebt: ‘Ja, dit was dus een verkrachting’.”
Dat wil toch wel zeggen dat men jaren en jaren lang aan zijn verbeelding heeft zitten werken om van een stoeipartij een verkrachting te maken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 07:09   #8
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Dat is het hem juist, vele van die me too verhalen gaat over feiten die jaren geleden zouden zijn gebeurd.

Media aandacht en poen, daar gaat het om.

Gerechtigheid is een excuus, als je Gerechtigheid wilt dan doe je ONMIDDELLIJK aangifte.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 07:10   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Trouwens, had zij wel een legitieme reden om "nee" te zeggen tegen Besson ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 07:38   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit vind ik toch wel grappig:



Dat wil toch wel zeggen dat men jaren en jaren lang aan zijn verbeelding heeft zitten werken om van een stoeipartij een verkrachting te maken he.
in dat geval lopen we allemaal wel risico als er zo een het zot in hare kop krijgt.

Allee ja ik heb die nooit een papier laten tekenen , dat ze akkoord waren en eigenlijk zou je dat altijd moeten doen, want de vrijdag kunnen ze akkoord zijn, maar de zaterdagmorgen zou je eraan komen en patat, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 07:46   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Pfff. Als het vermeend slachtoffer proces in de media wil, dat ze dan al haar medische verslagen op het internet gooit. Tezamen met alle verhoren.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 08:15   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Waarom wilde het Franse gerecht haar geen proces geven ?
Ik vind dat raar.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 08:19   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.451
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik weet niet juist hoe het werkt,
De hoop van een beginnende actrice om die stap naar succes te zetten.
"Ze heeft die rol op haar knieën gekregen" wil niet zeggen dat ze ervoor aan't bidden is geweest.
Citaat:
Maar zo'n personen hebben een zekere macht over de actrices.
Het is pas als die "machtige mensen" te lui en te onverschillig worden dat ze tegen de lamp lopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 09:01   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Weet je wat ergerlijk is, die verhalen komen jaren later.

Als je verkracht of aangerand bent ga dit direct aan geven.
Precies veel ervaring mee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 09:32   #15
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Is schering en inslag in dat wereldje , zij die rollen versieren zwijgen en rest ... is als vraag en aanbod. Alles draait om geld en beroemdheid.
Denkt nu iedereen dat sterke vrouwelijke en ook mannelijke acteurs dit NIET hebben meegemaakt? Dan is de wereld wel heel naïef .
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 10:00   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De hoop van een beginnende actrice om die stap naar succes te zetten.
"Ze heeft die rol op haar knieën gekregen" wil niet zeggen dat ze ervoor aan't bidden is geweest.

Het is pas als die "machtige mensen" te lui en te onverschillig worden dat ze tegen de lamp lopen.
Heilige flosha verhoor onze gebeden, ... zoiets ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 10:30   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Ze krijgen de rol niet die ze wensen en ineens zijn ze verkracht....

Raar wereldje dat van acteurs en actrices. Misschien een ernstige job zoeken?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 10:32   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze krijgen de rol niet die ze wensen en ineens zijn ze verkracht....

Raar wereldje dat van acteurs en actrices. Misschien een ernstige job zoeken?
Voor hetzelfde loon ? Niet altijd evident.
Een acteur of actrice die een andere job zoekt. Ik zie het niet zo direct gebeuren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 juni 2022 om 10:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 10:38   #19
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Forummoraal in dit topic: Fransen zijn klootzakken tenzij ze vrouwen verkrachten.

Dan zijn de vrouwen de slechte.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2022, 10:38   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor hetzelfde loon ? Niet altijd evident.
Een acteur of actrice die een andere job zoekt. Ik zie het niet zo direct gebeuren.
Waarom voor hetzelfde loon? Er zijn wat mij betreft ook jobs die ik voor geen geld zou willen doen.
Maar acteren kan je toch geen ernstig werk noemen? Als je u daarenboven moet hoereren om een rol te krijgen? Ga dan meteen in de escort service, dat verdient waarschijnlijk nog veel beter dan wat een flut-actrice, zoals deze, mag oprapen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 juni 2022 om 10:39.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be