Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2013, 00:11   #41
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Wat een veralgemening Eberhard, het klopt volgens mij niet eens. De meeste Vlamingen willen ofwel geen of veel minder vreemdelingen ofwel gelijke rechten voor de vreemdelingen.

De Vlamingen willen dat leventje misschien niet kwijt maar ze denken ook niet dat ze het aan import-vreemdelingen te danken hebben.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:11   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Smoren als een Turk

Reken uit de winst voor calvo
En drinken als een Zwitser.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:14   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chickie Bekijk bericht
Een volk bestaat uit de (permanente) inwoners van een land?

Tot op heden is het vreemdelingenstemrecht (= stemrecht voor vreemdelingen met een permanente verblijfsvergunning) beperkt tot de gemeenteraadsverkiezingen.
In de praktijk leidt dit al tot rare situaties. Bv. iemand die pas 2 jaar Belg is, kan voor de federale verkiezingen stemmen. En een Nederlander die hier al meer dan 10 jaar woont, moet zich nog kenbaar maken als hij wil meedoen met de lokale verkiezingen.
Van al de vreemdelingen die stemrecht hébben, kwamen er bij de laatste verkiezingen slechts 13 (dertien) % opdagen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:15   #44
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Van al de vreemdelingen die stemrecht hébben, kwamen er bij de laatste verkiezingen slechts 13 (dertien) % opdagen...
Wat wil je daarmee zeggen?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:23   #45
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De meeste Vlamingen willen ofwel geen of veel minder vreemdelingen ofwel gelijke rechten voor de vreemdelingen.
Waarom stemmen ze dan op pro-immigratie partijen? En dat al decennia lang?

Slechts 10 % doet dat niet.
En zelfs het VB is niet helemaal tegen migranten, alleen tegen moslim migranten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De Vlamingen willen dat leventje misschien niet kwijt maar ze denken ook niet dat ze het aan import-vreemdelingen te danken hebben.
Jij weet zelf ook wel dat er geen ziekenhuis, geen slachterij, geen restaurant, geen kantoorgebouw meer kan draaien zonder (goedkope) migranten.

We zien in Vlaanderen gewoon wat we in Qatar in extreme vorm zien: 400.000 rijke volgevreten autochtone rijke Arabieren die zich laten verzorgen en onderhouden door 1,4 miljoen Aziatische migranten.

Of dacht je dat een Qatarees nog zijn eigen auto wast?


De Vlaam is gefocust op zijn welvaart en zijn lekkere leventje, en zolang die vreemdelingen een beetje uit het zicht blijven, zal het hem verder een zorg zijn.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:26   #46
Nota Bene
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 29 juli 2013
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik begrijp dat we eindelijk een witte kandidaat hebben om vies en laagbetaald werk te doen?
Gelieve je halve redenering ook af te maken... Het zijn de gastarbeiders en de lagelonenlanden die de verloning voor dat soort werk laag houden!

Trouwens, het kan altijd nog goedkoper hoor. In de EU werken nu naar verluidt al 700 000 slaven. Dan gaat het nog niet eens over de 7 miljoen minijobbers in Sozialstaat Duitsland, het grootste lageloonland van Europa...
__________________
Lees Nota Bene Goed
Nota Bene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:27   #47
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

"Ik stem op N-VA omdat ik wil dat er goedkope vreemdelingen de economie doen draaien."
"Ik stem op SPA omdat ik wil dat er goedkope vreemdelingen de economie doen draaien."
"Ik stem op CD&V omdat ik wil dat er goedkope vreemdelingen de economie doen draaien."
...

Niemand denkt zo.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:35   #48
Nota Bene
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 29 juli 2013
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Die ''massa's volk'' komen hiernaar toe als goedkope arbeidskrachten voor werk dat de rijk en lui geworden verkavelingsvlaam allang niet meer wil doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Witmang heeft besloten van het leven te genieten en uit te sterven. Mogen ze misschien?
Ja, want die "Verkavelingsvlamen" en "Witmangen" zijn baas in eigen land natuurlijk. In hun racistische apartheidsstaten!

Ce que veulent les juifs - projet politique (Hervé RYSSEN)

Multiculturalism in Europe: Who is Behind It? (by David Duke)
__________________
Lees Nota Bene Goed

Laatst gewijzigd door Nota Bene : 28 oktober 2013 om 00:36.
Nota Bene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:37   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wat wil je daarmee zeggen?
Moet ik, als ik zoiets schrijf, daarmee persé "iets willen zeggen" ?
Dat is een vaststelling.
Niet meer dan dat

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:40   #50
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Moet ik, als ik zoiets schrijf, daarmee persé "iets willen zeggen" ?
Dat is een vaststelling.
Niet meer dan dat

Ok, bedankt voor deze info dan.

Onwards with the discussion then..
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 28 oktober 2013 om 00:41.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:43   #51
Nota Bene
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 29 juli 2013
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
"Ik stem op N-VA omdat ik wil dat er goedkope vreemdelingen de economie doen draaien."
"Ik stem op SPA omdat ik wil dat er goedkope vreemdelingen de economie doen draaien."
"Ik stem op CD&V omdat ik wil dat er goedkope vreemdelingen de economie doen draaien."
...

Niemand denkt zo.
Die "argumentatie" is een voorbeeld van compleet verouderd denken. Eerder een soort bezwerende formule dan een werkelijk argument.

De invoer van gastarbeiders heeft in het verleden immers al eens verhinderd dat belangrijke economische sectoren, zoals mijnbouw en textiel, gemoderniseerd werden. Gevolg: die sectoren bestaan niet of amper nog in België.

Zal men dat nu nog eens doen? Grote lichten zijn het allemaal, die economen en democraten die ons wijsmaken dat immigratie zaligmakend is...
__________________
Lees Nota Bene Goed
Nota Bene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:44   #52
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht

Niemand denkt zo.

Ik stel gewoon droog vast dat op 10 % na iedereen op pro immigratie partijen stemt.
Kennelijk vindt een enorme meerderheid dat prima.

Ik vind dat niet zo vreemd, de meeste Vlamen leven in een ongekende welvaart terend op kantoorbaantjes, massa's vakantiedagen, een goedkope dienstensector, in vrijstaand huisjes, met het vooruitzicht van een vette erfenis, een appartement aan de kust en een leasauto voor de deur.

Op school is deze generatie geleerd dat dát nu belangrijk is. Genieten van je eigen leven, maximale zelfontplooiing en dus graaien waar je kunt. De neoliberale filosofie zeg maar. Het hyperindividualisme in een perverse Vlaamse variant. Weinig kinderen (kostenpost!) en als je hard werkt voor weinig geld ben je gewoon een dommekloot.


Het groepje blanken die die welvaartsboot heeft gemist stemt nog VB. Uit frustratie. Zij mogen en kunnen niet meevreten uit de ruif, en zoeken wanhopig een zondebok.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 oktober 2013 om 00:46.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:46   #53
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Die "argumentatie" is een voorbeeld van compleet verouderd denken. Eerder een soort bezwerende formule dan een werkelijk argument.

De invoer van gastarbeiders heeft in het verleden immers al eens verhinderd dat belangrijke economische sectoren, zoals mijnbouw en textiel, gemoderniseerd werden. Gevolg: die sectoren bestaan niet of amper nog in België.

Zal men dat nu nog eens doen? Grote lichten zijn het allemaal, die economen en democraten die ons wijsmaken dat immigratie zaligmakend is...
²
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:48   #54
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik stel gewoon droog vast dat op 10 % na iedereen op pro immigratie partijen stemt.
Kennelijk vindt een enorme meerderheid dat prima.

Ik vind dat niet zo vreemd, de meeste Vlamen leven in een ongekende welvaart terend op kantoorbaantjes, massa's vakantiedagen, een goedkope dienstensector, in vrijstaand huisjes, met het vooruitzicht van een vette erfenis, een appartement aan de kust en een leasauto voor de deur.

Op school is deze generatie geleerd dat dát nu belangrijk is. Genieten van je eigen leven, maximale zelfontplooiing en dus graaien waar je kunt. De neoliberale filosofie zeg maar. Het hyperindividualisme in een perverse Vlaamse variant. Weinig kinderen (kostenpost!) en als je hard werkt voor weinig geld ben je gewoon een dommekloot.


Het groepje blanken die die welvaartsboot heeft gemist stemt nog VB. Uit frustratie. Zij mogen en kunnen niet meevreten uit de ruif, en zoeken wanhopig een zondebok.
LOL!! Goed geschreven, ik zal zometeen inhoudelijk reageren maar wou toch even kwijt dat het origineel is.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:50   #55
ouwe knar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 1.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik betrek mijn kinderen niet in discussies op een openbaar forum.
Je bent anders niet bang om mijn overleden vrouw er in te betrekken ,remember!!!
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 00:56   #56
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
Je bent anders niet bang om mijn overleden vrouw er in te betrekken ,remember!!!
Is ze overleden?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 01:01   #57
ouwe knar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 1.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Horden barbaren, Kaproen!
Horden zeg ik u!!
zie je nu al barbaren in plaats van roze olifanten ,uitkijken met de booze sjakie
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 01:04   #58
Nota Bene
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 29 juli 2013
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik vind dat niet zo vreemd, de meeste Vlamen leven in een ongekende welvaart terend op kantoorbaantjes, massa's vakantiedagen, een goedkope dienstensector, in vrijstaand huisjes, met het vooruitzicht van een vette erfenis, een appartement aan de kust en een leasauto voor de deur.

Op school is deze generatie geleerd dat dát nu belangrijk is. Genieten van je eigen leven, maximale zelfontplooiing en dus graaien waar je kunt. De neoliberale filosofie zeg maar. Het hyperindividualisme in een perverse Vlaamse variant. Weinig kinderen (kostenpost!) en als je hard werkt voor weinig geld ben je gewoon een dommekloot.
Opnieuw: maak je redenering af, of heb je maar één hersenhelft misschien? Je loopt immers achter op de feiten. Die "welvaart" van de Vlaming bestaat niet meer, is virtueel geworden.

"Rijk" is tegenwoordig wie kan teren op wat zijn (groot)ouders in betere tijden hebben opgebouwd en bijeengespaard. Wie dat geluk niet heeft, die zal de komende jaren op zijn kin mogen kloppen en zelfs sterk verarmen.

Waarom? Omdat net dat neoliberalisme uit je halve redenering via supranationale dictaten het gras onder onze voeten wegmaait, de bronnen van onze welvaart wegneemt: de nationale staat en de sociale zekerheid.

Onze welvaart was en is gebaseerd op sociale herverdeling waar iedereen beter van wordt en dat zijn we verleerd net zoals we het verleerd zijn een politieke gemeenschap en een natie te zijn.

Dat "verleren" is het resultaat van een bewust en jarenlang volgehouden proces van ideologische beïnvloeding, hersenspoeling en misleiding. Niets gebeurt toevallig.
__________________
Lees Nota Bene Goed

Laatst gewijzigd door Nota Bene : 28 oktober 2013 om 01:09.
Nota Bene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 01:06   #59
ouwe knar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 1.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom stemmen ze dan op pro-immigratie partijen? En dat al decennia lang?

Slechts 10 % doet dat niet.
En zelfs het VB is niet helemaal tegen migranten, alleen tegen moslim migranten.




Jij weet zelf ook wel dat er geen ziekenhuis, geen slachterij, geen restaurant, geen kantoorgebouw meer kan draaien zonder (goedkope) migranten.

We zien in Vlaanderen gewoon wat we in Qatar in extreme vorm zien: 400.000 rijke volgevreten autochtone rijke Arabieren die zich laten verzorgen en onderhouden door 1,4 miljoen Aziatische migranten.

Of dacht je dat een Qatarees nog zijn eigen auto wast?


De Vlaam is gefocust op zijn welvaart en zijn lekkere leventje, en zolang die vreemdelingen een beetje uit het zicht blijven, zal het hem verder een zorg zijn.
ze stemmen ook op partijen die belastingen verhogen ,dus volgens uw kinderlijke logica willen de belgen meer belasting betalen ,hoe oud ben jij eigenlijk ,geestelijk bedoel ik
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 01:10   #60
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Onze welvaart was en is gebaseerd op sociale herverdeling waar iedereen beter van wordt en dat zijn we verleerd net zoals we het verleerd zijn een politieke gemeenschap en een natie te zijn.
Wat was er vroeger dan zo anders?
De werkloosheidsuitkeringen zijn toch niet slechter als vroeger? Hoe waren we vroeger wel een politieke gemeenschap en een natie? Bedoel je voor de federalisering?

Ik denk niet dat dat verschil maakt, in NL of Frankrijk gaan ze het de komende jaren niet makkelijker krijgen.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be