Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2004, 16:45   #41
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Het is dan ook geen Vlaamse kermis maar een serene herdenkingsplechtigheid, ik ben in ieder geval fier dat ik één van die 250 aanwezigen was.
Dan hebt u daar 0.00 % van de Vlaamse bevolking vertegenwoordigd.
Mijn rekenmachine gaat maar tot twee nullen na de komma......(reken het gerust na) maar ook deze minderheid heeft recht op een mening.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 16:52   #42
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Dan hebt u daar 0.00 % van de Vlaamse bevolking vertegenwoordigd.
Mijn rekenmachine gaat maar tot twee nullen na de komma......(reken het gerust na) maar ook deze minderheid heeft recht op een mening.
Als je er vanuit gaat dat ze allemaal op de herdenkingsplechtigheid aanwezig waren, de meesten zijn gewoon thuis gebleven wat hun goed recht is. Doet het er trouwens wat toe hoeveel mensen er aanwezig waren? Voor mij allezins niet, het is de gedachte die telt en die is bij meer dan 250 man aanwezig.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 16:57   #43
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Als je er vanuit gaat dat ze allemaal op de herdenkingsplechtigheid aanwezig waren, de meesten zijn gewoon thuis gebleven wat hun goed recht is. Doet het er trouwens wat toe hoeveel mensen er aanwezig waren? Voor mij allezins niet, het is de gedachte die telt en die is bij meer dan 250 man aanwezig.
Het geeft anders een goed beeld, van de graad van interesse. Met zo'n lekker weertje, en 250 man ????? Wat een afgang ...........voor uwe copain 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 16:59   #44
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Het woord Nazi wordt door politiek correcte aanhangers zo courant gebruikt dat de betekenis van het woord z'n effect al lang kwijt is gespeeld.
Dus je mag het nog zoveel keren opnieuw gebruiken, het is geschreeuw dat langs één oor binnengaat en langs de andere kant onmiddellijk terug verdwijnt.
Of iemand nu die ideologie prijst of er duidelijk afkeer van vertoont, van zodra deze persoon rechtsgezind is krijgt hij dit woord toch vroeg of laat meerdere keren tegen z'n hoofd geslingerd.
Vandaar dat dit woord ook geen heftige reacties meer kan veroorzaken.
Wat de herdenking van Staf Declerq betreft, een grosso modo 250 aanwezigen is wel degelijk een succes te noemen voor iemand die al zolang onder de grond zit.
Zulke belangstelling kan niet iedere gestorven politicus op z'n naam schrijven. Alleen al het feit dat z'n naam nog door zovelen gekend is is al een successtory op zich te noemen.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:03   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het woord Nazi
Maak je maar geen zorgen, "Nazi" staat nog steeds gelijk aan klootzak.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:08   #46
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het geeft anders een goed beeld, van de graad van interesse. Met zo'n lekker weertje, en 250 man ????? Wat een afgang ...........voor uwe copain 8)
Het was dan ook geen Vlaamse kermis waar gratis braadworsten werden uitgedeeld.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:09   #47
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het geeft anders een goed beeld, van de graad van interesse. Met zo'n lekker weertje, en 250 man ????? Wat een afgang ...........voor uwe copain 8)
Integendeel, de serene herdenkingsplechtigheid was een groot succes. Maar jullie dachten dan ook dat het niet om een herdenkingsplechtigheid ging maar om één of ander Neo-Nazi uitgeroepen feestdag / samenkomst.
Doch, je zat er flink naast want er zat niets spectaculair schuil achter deze herdenkingsplechtigheid. Het ging louter om een eerbetoon aan een gerespecteerde man. Meer zat er niet achter. Je gedemoniseerd waanbeeld blijkt dus niet te kloppen met de realiteit.
En probeer maar eens een 250 man zolang na je dood aan je graf te laten verzamelen als je geen popster, filmster of iemand van een Koninklijke familie was. Iemand als Jean-Luc Dehaene of Stevaerts zal zoiets nooit meemaken wanneer hun eigen tijd gekomen is om heen te gaan uit het Aards bestaan, ondanks het feit ze beiden bekende politici waren in Vlaanderen.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:12   #48
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Iets zegt mij dat zelfs 250 man hem al de nodige frustraties bezorgen.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:15   #49
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Het was dan ook geen Vlaamse kermis waar gratis braadworsten werden uitgedeeld.
Nee, eerder een bijeenkomst van verlorengelopen Nazi-aanbidders 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:15   #50
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
En probeer maar eens een 250 man zolang na je dood aan je graf te laten verzamelen als je geen popster, filmster of iemand van een Koninklijke familie was. Iemand als Jean-Luc Dehaene of Stevaerts zal zoiets nooit meemaken wanneer hun eigen tijd gekomen is om heen te gaan uit het Aards bestaan, ondanks het feit ze beiden bekende politici waren in Vlaanderen.
Das juist, normale mensen liggen daar niet wakker van van, maar neo-nazis wel
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:17   #51
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Iets zegt mij dat zelfs 250 man hem al de nodige frustraties bezorgen.
Nee hoor, ik geniet met volle teugen van de afgang van dat nazi-creatuur8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:21   #52
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Maak je maar geen zorgen, "Nazi" staat nog steeds gelijk aan klootzak.
Dan beschik je blijkbaar over een geheel ander woordenboek dan de mijne. Jouw woordenboek heb je wellicht zelf geschreven en is dan ook enkel relevant voor jezelf.
Gisteren in het journaal op de VRT was er heel even een fragment waar een oudstrijder van de geallieerden oog in oog stond met een ex-Nazi na een parachutedropping overgedaan te hebben ter ere van de viering van de bevrijding.
Deze geallieerde oudstrijder zei in ieder geval niet het woord "klootzak" tegen de ex-nazi, hij was nog zo onder de indruk van het feit oog in oog tegenover z'n gevreesde en respectabele tegenstander te staan dat er praktisch geen woord over z'n lippen kwamen.
Eén van de weinige dingen dat deze oudstrijder kon zeggen was de zin : "You missed me". (De ex-Nazi stond destijds immers in bij het grondgeschut die de per parachute gedropte geallieerden uit de lucht moest schieten met z'n kanongeschut).
Ik heb werkelijk genoten van het zien van deze confrontatie tussen deze 2 mannen, zolang na de oorlog. De oudstrijder volledig bevend, de ex-Nazi volkomen op z'n gemak en joviaal.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:25   #53
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nee hoor, ik geniet met volle teugen van de afgang van dat nazi-creatuur8)
En dat zegt iemand met een onderschrift waar de frustratie vanaf druipt. Dat het journaal aandacht heeft besteed aan de herdenkingsplechtigheid zal ten huize Pietje ook wel voor enig tandengeknars gezorgd hebben...
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:26   #54
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nee, eerder een bijeenkomst van verlorengelopen Nazi-aanbidders 8)
Nee, een bijeenkomst van oprechte vaderlanders.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:29   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Ik heb werkelijk genoten van het zien van deze confrontatie tussen deze 2 mannen, zolang na de oorlog. De oudstrijder volledig bevend, de ex-Nazi volkomen op z'n gemak en joviaal.
Uw interpretatie is werkelijk hilarisch.....
Beiden mannen beseften dat oorlog de meest waanzinnige zaak ter wereld is. En de oudstrijder had een ongelofelijk gevoel voor humor door te zeggen dat de ex-Nazi hem gemist had.
Zelfs dat kunt u niet begrijpen...... niet te geloven......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 17:55   #56
Sunshine
Banneling
 
 
Sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Berichten: 1.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Uw interpretatie is werkelijk hilarisch.....
Beiden mannen beseften dat oorlog de meest waanzinnige zaak ter wereld is. En de oudstrijder had een ongelofelijk gevoel voor humor door te zeggen dat de ex-Nazi hem gemist had.
Zelfs dat kunt u niet begrijpen...... niet te geloven......
Nope, hij zei dit niet op humoristische wijze, maar eerder met een gefrustreerde ondertoon in z'n stem. Dat er een spanningsveld was was duidelijk voelbaar. En ik kan het weten, want ik heb keer op keer terug gekeken naar dit fragment bij de nachtelijke herhaling van het journaal.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 19:05   #57
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Nee, een bijeenkomst van oprechte vaderlanders.
250??? wel van een heel klein vaderland dan 8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 19 september 2004 om 19:09.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 19:09   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
En dat zegt iemand met een onderschrift waar de frustratie vanaf druipt. Dat het journaal aandacht heeft besteed aan de herdenkingsplechtigheid zal ten huize Pietje ook wel voor enig tandengeknars gezorgd hebben...
Maar de vreugde was des te groter, toen ik hoorde hoe groot de "massa" volk was. Dus toch nog goed, van de VRT, dat ze ons dat heuglijke nieuws meedeelde
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 19:12   #59
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Maar de vreugde was des te groter, toen ik hoorde hoe groot de "massa" volk was. Dus toch nog goed, van de VRT, dat ze ons dat heuglijke nieuws meedeelde
Het waren et geen 250 maar wel CCL, want arabische cijfers mag je niet meer gebruiken , misschien is CCL ook weer een gecodeerde afkorrting voor hen
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2004, 19:22   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Het waren et geen 250 maar wel CCL, want arabische cijfers mag je niet meer gebruiken , misschien is CCL ook weer een gecodeerde afkorrting voor hen
Ik denk dat ons zonnestraal gaat denken dat die CL, centiliter betekent
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be