Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2004, 20:13   #1
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard "Inburgeringsplicht"

Ook met het zo bezongen 'inburgeringbeleid' loopt het mis. Onlangs gaf de bevoegde minister, Marino Keulen (VLD) immers toe dat slechts 10% van de 'nieuwkomers' verplicht is om een zogenaamd inburgeringstraject te volgen.

Bovendien blijken heel wat verplichte 'inburgeraars' met die fameuze 'verplichting' eens goed te lachen. Zo hebben, van de 726 'nieuwkomers' die de jongste maanden werden doorverwezen voor het volgen van een inburgeringstraject, er zich slechts 330 gemeld.

Blijkbaar, zo luidt het her en der, worden de 'nieuwkomers' door de verplichting niet afgeschrikt. Dat hoeft niet te verbazen, want er is immers geen enkele sanctie voorzien voor het geval dat betrokkenen hun verplichting niet nakomen. Kortom, de nieuwe immigrant die het inburgeringsprogramma met succes voleindigt, krijgt uitzicht op een Belgisch paspoort en kan genieten van alle mogelijke sociale voorzieningen. Degene die dat niet doet... ook!
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:19   #2
denkende mens
Partijlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 265
Standaard

ja, ik vind dat er inderdaad een sanctie dient te volgen.
Maar er dient ook hier enige nuancering aangebracht te worden:

indien je mensen verplicht deze inburgering te volgen dan moet je er ook voor zorgen dat er voldoende plaats is. En als je dan een uitbreiding voorstelt van het aantal centra waar dit zou kunnen gebeuren dan klaagt men dat het teveel kost. Je moet consequent zijn he. Tevens moet men zich realiseren dat ouderen, bijvoorbeeld mensen ouder dan 65 het heel moeilijk zullen hebben een nieuwe taal te leren. Dus ook op dat vlak moet men nog eens brainstormen.

Algemeen kan ik dus ook zeggen dat het inderdaad dom is iets te verplichten als er geen sanctie volgt bij niet naleving.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:35   #3
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
ja, ik vind dat er inderdaad een sanctie dient te volgen.
Maar er dient ook hier enige nuancering aangebracht te worden:

indien je mensen verplicht deze inburgering te volgen dan moet je er ook voor zorgen dat er voldoende plaats is. En als je dan een uitbreiding voorstelt van het aantal centra waar dit zou kunnen gebeuren dan klaagt men dat het teveel kost. Je moet consequent zijn he.
Dat zijn we ook, het Vlaams Blok is van mening dat de opleidingen door de betrokken vreemdeling zelf betaald moeten worden. Het Vlaams Blok is al jaren vragende partij voor verplichte inburgering, maar wel op onze manier dan, met een bijkomende loyauteitsverklaring en bij faling of weigering van de burgerschapsproef het verlies van de verblijfsvergunning en repatriëring naar het land van herkomst. Kortom: een krachtdadig beleid voeren inzake vreemdelingen- en immigratieproblematiek.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:38   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
bij faling of weigering van de burgerschapsproef het verlies van de verblijfsvergunning en repatriëring naar het land van herkomst.
Je kan een proef, altijd zo zwaar maken, dat zelfs jij zou falen. Wie zou zo'n proef trouwens afnemen. 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:45   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
ja, ik vind dat er inderdaad een sanctie dient te volgen.
Maar er dient ook hier enige nuancering aangebracht te worden:

indien je mensen verplicht deze inburgering te volgen dan moet je er ook voor zorgen dat er voldoende plaats is. En als je dan een uitbreiding voorstelt van het aantal centra waar dit zou kunnen gebeuren dan klaagt men dat het teveel kost. Je moet consequent zijn he. Tevens moet men zich realiseren dat ouderen, bijvoorbeeld mensen ouder dan 65 het heel moeilijk zullen hebben een nieuwe taal te leren. Dus ook op dat vlak moet men nog eens brainstormen.

Algemeen kan ik dus ook zeggen dat het inderdaad dom is iets te verplichten als er geen sanctie volgt bij niet naleving.
Ik vraag mij af wat nieuwkomers ouder dan 50 hier nog te zoeken hebben, tenzij het politieke vluchtelingen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:54   #6
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Je kan een proef, altijd zo zwaar maken, dat zelfs jij zou falen. Wie zou zo'n proef trouwens afnemen. 8)
Die proef kan niet zwaar genoeg zijn, wat begrijp je niet aan inburgering?
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:57   #7
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik vraag mij af wat nieuwkomers ouder dan 50 hier nog te zoeken hebben, tenzij het politieke vluchtelingen zijn.
Parasiteren op onze sociale voorzieningen, in politiek-correcte termen heet dat 'gezinsheriniging'.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 20:58   #8
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Die proef kan niet zwaar genoeg zijn, wat begrijp je niet aan inburgering?
Ik zei, dat een proef, ZO zwaar kan gemaakt worden, dat zelfs JIJ zou buizen. Ga je dan ook je koffers pakken ??? 8) .
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:08   #9
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik zei, dat een proef, ZO zwaar kan gemaakt worden, dat zelfs JIJ zou buizen. Ga je dan ook je koffers pakken ??? 8) .
Ik ben niet diegene die dringend wat inburgering moet krijgen, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben moest die proef zodanig zwaar zijn dat het meerendeel van de vreemdelingen hun koffers mogen pakken. Ik heb er evenwel geen weet van dat het Vlaams Blok ooit een dergelijke proef heeft voorgesteld, jij wel soms? 8)
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:13   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik ben niet diegene die dringend wat inburgering moet krijgen, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben moest die proef zodanig zwaar zijn dat het meerendeel van de vreemdelingen hun koffers mogen pakken. Ik heb er evenwel geen weet van dat het Vlaams Blok ooit een dergelijke proef heeft voorgesteld, jij wel soms? 8)
Het gaat hier over een voorstel van jou. Je wilt anderen aan een zodanig zware proef onderwerpen, waar zelfs jij in zou buizen. What a piece of crap. Wie is dan de "ingeburgerde" ???. Btw, iemand die Belg is kan je nergens naar toe sturen.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:19   #11
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het gaat hier over een voorstel van jou. Je wilt anderen aan een zodanig zware proef onderwerpen, waar zelfs jij in zou buizen. What a piece of crap. Wie is dan de "ingeburgerde" ???. Btw, iemand die Belg is kan je nergens naar toe sturen.8)
Men kan hem/haar toch de nationaliteit ontnemen? Wanneer we deze ongunstige evolutie willen keren mogen we er ook niet voor terugdeinsen om drastische maatregelen te nemen. Terugkeringsbeleid nu!
Ik ben er vrij gerust in dat het gezond verstand ooit zal zegevieren...
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:23   #12
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Men kan hem/haar toch de nationaliteit ontnemen? Wanneer we deze ongunstige evolutie willen keren mogen we er ook niet voor terugdeinsen om drastische maatregelen te nemen. Terugkeringsbeleid nu!
Ik ben er vrij gerust in dat het gezond verstand ooit zal zegevieren...
Je rept wel met geen woorden, dat zelfs jij in zulke proef zou kunnen buizen. Als je perfectie eist van anderen, moet je maar eerst het goede voorbeeld geven, en bewijzen dat jij perfect bent.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:27   #13
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Je rept wel met geen woorden, dat zelfs jij in zulke proef zou kunnen buizen. Als je perfectie eist van anderen, moet je maar eerst het goede voorbeeld geven, en bewijzen dat jij perfect bent.
Ik moet juist niks, dat is een voorrecht waar ik als vaderlander van genieten kan. 8)
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:31   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik moet juist niks, dat is een voorrecht waar ik als vaderlander van genieten kan. 8)
Goh, als ver genoeg wordt teruggegaan in je voorvaderen, stuit men waarschijnlijk ook wel op een "inwijkeling" die niet zuiver op de graat was. (zoals bij iedereen trouwens).
Vaderland ?? Je verwerpt België, en spreekt van vaderlander................Als het je goed uitkomt, kan België dus nog nuttig zijn ??.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:35   #15
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Goh, als ver genoeg wordt teruggegaan in je voorvaderen, stuit men waarschijnlijk ook wel op een "inwijkeling" die niet zuiver op de graat was. (zoals bij iedereen trouwens).
Vaderland ?? Je verwerpt België, en spreekt van vaderlander................Als het je goed uitkomt, kan België dus nog nuttig zijn ??.
Wel ja... plaats mij naast Ahmed of Abdul en je ziet meteen wie er de vaderlander is.
Als ik spreek van vaderland spreek ik over Vlaanderen en niet over de staat in ontbinding.
__________________

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 8 oktober 2004 om 21:37.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:38   #16
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wel ja... plaats mij naast Ahmed of Abdul en je ziet meteen wie er de vaderlander is.
Als ik spreek van vaderlander spreek ik over Vlaanderen en niet over de staat in ontbinding.
Vlaanderen als staat, BESTAAT NIET. So come back to earth.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:43   #17
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Vlaanderen als staat, BESTAAT NIET. So come back to earth.
We hebben het hier al genoeg over gehad...
De Vlaamse Republiek is onafwenbaar.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:46   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
We hebben het hier al genoeg over gehad...
De Vlaamse Republiek is onafwenbaar.
Wees maar zeker, dat er eerst nog veel water naar de zee zal vloeien.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:54   #19
denkende mens
Partijlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik ben niet diegene die dringend wat inburgering moet krijgen, maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben moest die proef zodanig zwaar zijn dat het meerendeel van de vreemdelingen hun koffers mogen pakken. Ik heb er evenwel geen weet van dat het Vlaams Blok ooit een dergelijke proef heeft voorgesteld, jij wel soms? 8)
inburgeringscursussen zorgen ervoor dat de allochtoon begrijpt dat het hier om een democratie gaat en dat men de mensenrechten respecteert. Er zijn hier op dit forum heel wat individuen die deze cursus dan ook best eens zouden volgen.

Kijk, sunshine en dergelijke. Ik begrijp waar jullie ongenoegen op rust en ik begrijp dat jullie verbeteringen willen zien maar begrijp toch eens dat men niet altijd kwaad hoeft te zijn en dat men niet altijd het slechte moet verwachten van de allochtoon.

Ivm het zelf betalen van de inburgeingscursus is dat mss geen slecht idee. Ik bedoel, mss onder de volgende vorm. Zodra de ingeburgerde werk heeft of een zeker inkomen dient hij de gevolgde cursus terug te betalen. Ik denk dat daar weinig weerstand voor zou zijn.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 21:57   #20
denkende mens
Partijlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Men kan hem/haar toch de nationaliteit ontnemen? Wanneer we deze ongunstige evolutie willen keren mogen we er ook niet voor terugdeinsen om drastische maatregelen te nemen. Terugkeringsbeleid nu!
Ik ben er vrij gerust in dat het gezond verstand ooit zal zegevieren...
Eens men de Belgische nationaliteit heeft kan men deze niet meer ontnemen. Eens men Belg is geldt het volgende: iedere belg is gelijk voor de wet. En je kan een autochtone belg zijn nationaliteit niet ontnemen. Dat kan je dus met een allochtone Belg ook niet doen. Indien je dat toch zou doen dan zou je een vermaning en een boete krijgen van Europa. Dat is net het probleem met de vele voorstellen van het vlaams blok: ze druisen in tegen het Europees recht.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be