Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2004, 22:05   #21
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
Eens men de Belgische nationaliteit heeft kan men deze niet meer ontnemen. Eens men Belg is geldt het volgende: iedere belg is gelijk voor de wet. En je kan een autochtone belg zijn nationaliteit niet ontnemen. Dat kan je dus met een allochtone Belg ook niet doen. Indien je dat toch zou doen dan zou je een vermaning en een boete krijgen van Europa. Dat is net het probleem met de vele voorstellen van het vlaams blok: ze druisen in tegen het Europees recht.
Waarmee we onzelf gegijzeld hebben...

Het Vlaams Blok is voorstander van een confederaal Europa dat de eigenheid en het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren respecteert. Wij wijzen de Europese superstaat af en kiezen voor een samenwerkingsverband van soevereine (zelfstandige) volkeren. Die volkeren moeten niet alleen zelf beslissen of zij meedoen, maar moeten ook op elk moment uit de Europese Unie kunnen stappen.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 22:12   #22
denkende mens
Partijlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Waarmee we onzelf gegijzeld hebben...

Het Vlaams Blok is voorstander van een confederaal Europa dat de eigenheid en het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren respecteert. Wij wijzen de Europese superstaat af en kiezen voor een samenwerkingsverband van soevereine (zelfstandige) volkeren. Die volkeren moeten niet alleen zelf beslissen of zij meedoen, maar moeten ook op elk moment uit de Europese Unie kunnen stappen.
Ik begrijp je standpunt en kan er me enigszins in terugvinden. toch denk ik dat dat onmogelijk is daar we geen enkele slagkracht meer zouden hebben te aanzien van sterkere en grotere landen. We zouden versmacht worden door Duitsland, Frankrijk, maar zeker door Amerika, China. We kunnen niet meer zonder de vereniging van Europa.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 22:29   #23
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
Ik begrijp je standpunt en kan er me enigszins in terugvinden. toch denk ik dat dat onmogelijk is daar we geen enkele slagkracht meer zouden hebben te aanzien van sterkere en grotere landen. We zouden versmacht worden door Duitsland, Frankrijk, maar zeker door Amerika, China. We kunnen niet meer zonder de vereniging van Europa.
Onzin! Zwitserland en Noorwegen zijn toch ook geen lid van de Europese Unie, worden zij dan versmacht?
Om Vlaanderen een stem te geven op het internationale forum hebben wij dringend nood aan een eigen diplomatie, een taak voor de Vlaamse regering. Zij moet er voor zorgen dat Vlaanderen in de wereld vertegenwoordigd wordt door een slagkrachtig diplomatiek korps.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2004, 22:35   #24
denkende mens
Partijlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 265
Standaard

Met een diplomatiek korps kom je er echt niet hoor. Ik kan je niet zeggen waarom Zwitserland en Noorwegen het tot op heden nog zonder Europa kunnen stellen maar ik denk dat zij een uitzondering zijn en dat het slecht een kwestie van tijd is. Vergeet niet dat er in die landen een referendum was en dat de mensen er tegen waren terwijl de overheid toch liever deel had uitgemaakt van Europa. Europa wordt steeds groter. Eens de armere landen die er bij kwamen een zelfde niveau als ons zullen kennen, dan zal ook noorwegen niet meer uitblijven. Maar zoals ik al zei, deze problematiek is niet mijn domein. Het zou anderen ook sieren af en toe eens te zeggen dat men geen oplossing kent.
denkende mens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 07:21   #25
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Men kan hem/haar toch de nationaliteit ontnemen? Wanneer we deze ongunstige evolutie willen keren mogen we er ook niet voor terugdeinsen om drastische maatregelen te nemen. Terugkeringsbeleid nu!
Ik ben er vrij gerust in dat het gezond verstand ooit zal zegevieren...
Hier komt dus de aap uit de mouw: de lat zo hoog leggen dat niemand kan slagen in de burgerschapsproef van het Vlaams Blok zodat ze naar willekeur iedereen kunnen uitzetten wiens kleur, religie, uiterlijk enz. niet bevalt.

Het Blok is finaal gekant tegen integratie van vreemdelingen (en is dat ook altijd geweest), alleen zeggen ze dat niet graag met zoveel woorden in hun programma. Gelukkig zijn er forums zoals dit waar Blokkers graag en met veel ijver en enthousiasme het achterste van hun tong laten zien, zolang ze het anoniem kunnen doen natuurlijk.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 09:35   #26
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hier komt dus de aap uit de mouw: de lat zo hoog leggen dat niemand kan slagen in de burgerschapsproef van het Vlaams Blok zodat ze naar willekeur iedereen kunnen uitzetten wiens kleur, religie, uiterlijk enz. niet bevalt.
Inderdaad. Wij mogen dat want we zijn toch fascisten. Dus hoepel op, democraatje!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 12:04   #27
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
Met een diplomatiek korps kom je er echt niet hoor. Ik kan je niet zeggen waarom Zwitserland en Noorwegen het tot op heden nog zonder Europa kunnen stellen maar ik denk dat zij een uitzondering zijn en dat het slecht een kwestie van tijd is. Vergeet niet dat er in die landen een referendum was en dat de mensen er tegen waren terwijl de overheid toch liever deel had uitgemaakt van Europa. Europa wordt steeds groter. Eens de armere landen die er bij kwamen een zelfde niveau als ons zullen kennen, dan zal ook noorwegen niet meer uitblijven. Maar zoals ik al zei, deze problematiek is niet mijn domein. Het zou anderen ook sieren af en toe eens te zeggen dat men geen oplossing kent.
Draai maar rond de pot, je weet evengoed als ik dat we Europa niet nodig hebben om sterk te staan in de wereld. Hoe je het ook draait of keert, Zwitserland en Noorwegen zijn daar toch maar een mooi voorbeeld van.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2004, 12:14   #28
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Hier komt dus de aap uit de mouw: de lat zo hoog leggen dat niemand kan slagen in de burgerschapsproef van het Vlaams Blok zodat ze naar willekeur iedereen kunnen uitzetten wiens kleur, religie, uiterlijk enz. niet bevalt.

Het Blok is finaal gekant tegen integratie van vreemdelingen (en is dat ook altijd geweest), alleen zeggen ze dat niet graag met zoveel woorden in hun programma. Gelukkig zijn er forums zoals dit waar Blokkers graag en met veel ijver en enthousiasme het achterste van hun tong laten zien, zolang ze het anoniem kunnen doen natuurlijk.
Natuurlijk zijn we tegen integratie, dat is toch duidelijk? Wat begrijp je niet aan assimilatie?
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be