Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2016, 23:39   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
"Wij" bombarderen die dan ook niet. De grootverdieners met lijfwachten en persoonlijke chauffeurs doen dat.
Dat onderscheid maken een heel deel van die migranten dan weer net niet, net zoals er heel wat hier ook niet te veel nuancering aanbrengen tussen een moslim en een ander. Het is niet moeilijk mee te praten met stoere praat. Maar als je de processen er achter wat begrijpt heb je die neiging toch wat minder... hoop ik dan.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 januari 2016 om 23:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 23:39   #22
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mischien is het wel juist omdat ik kinderen heb dat geen genoegen wil nemen met simplistische populistische voorstellen gebaseerd op een onvolledig begrijpen van de realiteit.
Jij zit toch in Zuid-Amerika, niet? Ik zou mijn kinderen vlug naar daar halen, want hier gaat niks veranderen. Binnen 20 jaar zijn het hier Children of Men toestanden aan het huidige tempo. Wie dat nu nog niet doorheeft, wilt het niet zien.

En dat gaat niet de schuld van de "populisten" zijn, die overigens nooit genoeg van het populus gaan meekrijgen, want de linkse schuldmentaliteit zit veel te diep bij de West-Europeaan. Er gaan dus geen populistische maatregelen komen, wees gerust. Het doek over het avondland is gevallen.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 januari 2016 om 23:41.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2016, 23:52   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Jij zit toch in Zuid-Amerika, niet? Ik zou mijn kinderen vlug naar daar halen, want hier gaat niks veranderen. Binnen 20 jaar zijn het hier Children of Men toestanden aan het huidige tempo. Wie dat nu nog niet doorheeft, wilt het niet zien.
Dat is me wat te persoonlijk om daar op in te gaan. Maar het wel iets dat me bezig houdt. In Zuid America groeit er hoop. In Europa het omgekeerde.

Citaat:
En dat gaat niet de schuld van de "populisten" zijn, die overigens nooit genoeg van het populus gaan meekrijgen, want de linkse schuldmentaliteit zit veel te die bij de West-Europeaan. Er gaan dus geen populistische maatregelen komen, wees gerust. Het doek over het avondland is gevallen.
Populisten heb je overal. Je hebt er die mensen opzetten tegen elkaar. Je hebt er die mensen aan imminent gevaar zouden blootstellen door hun kortzichtigheid. Ik gebruik die term niet denkend aan links of rechts in hey bijzonder.

Ik denk niet dat het een schuldmentaliteit us dat het grootste probleem is. Europa staat er geopolitiek gewoon slecht voor. We hebben te kampen met een verkochte oligarchy die denkt belangrijkere zaken te doen te hebben dan het beschermen van Europese cultuur en waarden. De verdeling tussen links en rechts speelt enkel in het voordeel van die derde hond.

Ik stem al een tijd niet of blanco. Ik voel het aan als een verademing, zeker in partijpolitieke debatten. In Bolivia zou ik wel meedoen met de verkiezingen. Niet in een gefosiliseerde democratie.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 00:59   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet naïef zijn. Wij bombarderen Afghanistan, Libië, Irak, Syrië, Pakistan, Mali, Yemen... ook niet met de beste bedoelingen.
Dit is geen oog om oog - tand om tand situatie.

De politiekers die deze landen bombarderen zijn ook verantwoordelijk voor de open grenzen, gepaard gaande met escalaties zoals in Keulen.

Lees: we worden dubbel gefuckt.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 02:30   #25
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, die vluchtelingen komen met de beste bedoelingen naar W-Europa.
We gaan hier nog mooie tijden tegemoet

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160108_02055949
FDW vroeg het aan Mijnheer Hesp. Wordt het geen hoog tijd om de wapenwetgeving terug te versoepelen? Zo dat vrouwen zich kunnen verdedigen. Wapendracht zou moeten toegestaan worden. En recht op wettelijke zelfverdediging. Zie je ergens dat een vrouw wordt verkracht dan zou je het recht -en plicht- moeten hebben om die verkrachter ter plaatse te mogen doodschieten.

Als ze al die vluchtelingen/allochtonen/terroristen toch niet wil terugsturen dan zou men minstens ze in gesloten centra moeten steken. Een vorm van concentratiekampen. En ... (ik zal maar stoppen want dan gaan er weer een paar zagen over wie gaat de gasrekening betalen)
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 02:52   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wel Verhofstadt bijvoorbeeld, wil dat de Fransen de illegalen in Duinkerken van alle comfort voorziet, zodat ze weer in betere vorm geraken dan nu in hun uitgeregend tentje, en zodoende de vrachtwagens en TGV's in de richting van Engeland weer met volle moed en meer energie kunnen belagen.
Verhofstadt zou zich beter eerst eens goed informen voor hij dat zegt.
Frankrijk wil hen een deftige opvang geven als ze zich laten registreren maar dat weigeren ze. Ze verkiezen dus zélf daar te blijven zitten

Maar dat zegt de rode regime zender er natuurlijk niet bij als ze weer eens beelden laten zien om medelijden bij de bevolking op te wekken.

Illegaal in het land verblijven is een misdrijf zei zijn partijgenoot Dewael ooit.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 januari 2016 om 02:58.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 08:47   #27
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wel Verhofstadt bijvoorbeeld, wil dat de Fransen de illegalen in Duinkerken van alle comfort voorziet, zodat ze weer in betere vorm geraken dan nu in hun uitgeregend tentje, en zodoende de vrachtwagens en TGV's in de richting van Engeland weer met volle moed en meer energie kunnen belagen.
Die mensen dat het meeste lijden lijken mij net diegene te zijn die het nodig hebben. De mensen die er geraken lijken mij meer mensen te zijn die hier niets te zoeken hebben.
Die de hulp echt van doen hebben worden vergeten. Komen om van honger...
Dat honger nog een doodsoorzaak in deze wereld is, mij de vraag?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 08:48   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wat zei Berlusconi ook al weer over Merkel?
Misschien had Merkel elf aanwezig moeten zijn in Keulen bij oudejaar.
Misschien ook twaalf?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 09:00   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mischien is het wel juist omdat ik kinderen heb dat geen genoegen wil nemen met simplistische populistische voorstellen gebaseerd op een onvolledig begrijpen van de realiteit.
De realiteit is Bollen dat er binnen de islam een zwaar probleem is met de positie van de vrouw en daar heeft "bombarderen" niets mee te maken.
Dit alles los van andere zware problemen binnen de islam natuurlijk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:17   #30
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat onderscheid maken een heel deel van die migranten dan weer net niet, net zoals er heel wat hier ook niet te veel nuancering aanbrengen tussen een moslim en een ander. Het is niet moeilijk mee te praten met stoere praat. Maar als je de processen er achter wat begrijpt heb je die neiging toch wat minder... hoop ik dan.
Jij bent wel de kampioen van de vage kletspraatjes. Dat kan iedereen, populistisch gezwets noem ik het.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:26   #31
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat het een schuldmentaliteit us dat het grootste probleem is. Europa staat er geopolitiek gewoon slecht voor. We hebben te kampen met een verkochte oligarchy die denkt belangrijkere zaken te doen te hebben dan het beschermen van Europese cultuur en waarden. De verdeling tussen links en rechts speelt enkel in het voordeel van die derde hond.
Een verkochte oligarchy ziet nog enorm veel gemakkelijk geld voor het oprapen bij de verdere uitverkoop, de verdere ontmanteling van Europa...

Dat en dat alleen zijn de drijfveren achter het Europese non-beleid van vandaag...

Eerst de Europese bevolking door de invasie van moslimgelovigen nog verder ontwrichten en monddood maken, de rest is dan koud spel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:27   #32
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dit is geen oog om oog - tand om tand situatie.

De politiekers die deze landen bombarderen zijn ook verantwoordelijk voor de open grenzen, gepaard gaande met escalaties zoals in Keulen.

Lees: we worden dubbel gefuckt.
Inderdaad en het strafste is dat ze het doen onder een zogenaamde dekmantel van linkse verdraagzaamheid...
Onze linkse staatszender is dus, samen met die door en door kapitalistische olygarchie bezig het volk te stropen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 januari 2016 om 10:30.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:32   #33
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet naïef zijn. Wij bombarderen Afghanistan, Libië, Irak, Syrië, Pakistan, Mali, Yemen... ook niet met de beste bedoelingen.
De vvredelievende IS en ander vvredebrengende 'groepjes'. erg hé.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 9 januari 2016 om 10:51.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 10:59   #34
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
De vvredelievende IS en ander vvredebrengende 'groepjes'. erg hé.
Het probleem is dat we niet eens weten wat we daar aanrichten. IS is een creatie van de Amerikanen en de Saudi's, en onze regeringen likken van oudsher de VS hondstrouw de kont.

Zijn wij daarvoor verantwoordelijk? Ergens wel, want we zouden nooit meer voor partijen mogen stemmen die nog met de VS willen samenwerken zolang de VS de Arabische landen destabiliseren.

Of we het beseffen of niet: wij zijn betrokken bij het conflict in het Midden-Oosten, en we moeten van alle partijen in ons land eisen dat ze hun destructieve politiek laten varen en samen met Rusland en Assad die landen gaan helpen wederopbouwen.

En dan kunnen we veel beter dan nu, met veel grotere overtuigingskracht en geloofwaardigheid, ons verzetten als de mohammedanen in Keulen en zowat overal in Europa naar het voorbeeld van hun pedofeet (salami alibi walibi) en volgens de instructies in de koran onze vrouwen en dochters verkrachten.

Dus ja: Johan Bollens opmerking slaat de spijker op zijn kop. Willen we onze vrouwen optimaal tegen het mohammedanengespuis beschermen, dan moeten we voor andere politici gaan stemmen, en REKENING HOUDEN MET HUN BUITENLANDS BELEID.

Want als er verkiezingen komen, zal het weer over louter binnenlandse kwesties gaan. We moeten eens gaan beseffen dat we deel uitmaken van de wereld.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 januari 2016 om 11:08.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 11:06   #35
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het probleem is dat we niet eens weten wat we daar aanrichten. IS is een creatie van de Amerikanen en de Saudi's, en onze regeringen likken van oudsher de VS hondstrouw de kont.

Zijn wij daarvoor verantwoordelijk? Ergens wel, want we zouden nooit meer voor partijen mogen stemmen die nog met de VS willen samenwerken zolang de VS de Arabische landen destabiliseren.

Of we het beseffen of niet: wij zijn betrokken bij het conflict in het Midden-Oosten, en we moeten van alle partijen in ons land eisen dat ze hun destructieve politiek laten varen en samen met Rusland en Assad die landen gaan helpen wederopbouwen.

En dan kunnen we pas echt gaan klagen als onze vrouwen door mohammedanen worden verkracht naar het voorbeeld van hun pedofeet (salami alibi walibi).

Dus ja: Johan Bollens opmerking is niet geheel bezijden de kwestie.
Binnen die context, inderdaad. De VS profileert zich als wereldrechter, maar hebben zelf boter op hun hoofd.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 11:17   #36
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het hangt allemaal samen. Hoeveel haat denk je dat elke gebombardeerde bruiloft met zich mee brengt.
Precies. En dan lezen ze in de koran dat ze onze vrouwen mogen verkrachten en denken ze: onze pedofeet, salami alibi walibi, had het bij het rechte eind!

De beste manier om de islam te bestrijden, is die landen goed te behandelen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 11:21   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wat zei Berlusconi ook al weer over Merkel?
Misschien had Merkel zelf aanwezig moeten zijn in Keulen bij oudejaar.
De waarheid komt soms uit de mond van kinderen en gekken.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 11:28   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Merkel komt uit Oost-Duitsland. Haar vader, een dominee die ze niet allemaal op een rijtje had, was daar ooit vanuit het Westen naartoe geëmigreerd. Toen de Berlijnse muur viel, legde de CIA meteen beslag op massa's documentatie van de Stasi over grote delen van de Oost-Duitse, en zelfs delen van de West-Duitse bevolking.

Reken maar dat ze al het nodige hebben om Merkel te kunnen chanteren. Volgens het statuut van bezet, niet-onafhankelijk land dat de BRD "geniet", kan niemand zonder toestemming van Washington bondskanselier worden of blijven. En Washington zal wel altijd kiezen voor figuren die te chanteren zijn.

Merkel heeft niets te zeggen.
Ik verdenk Merkel ervan dat ze als "Gutmensch" een bijzonder soort gedachtegoed koestert. Het lijkt mij dat ze een nieuw type Duitsers wil tot stand brengen. Een beetje waar Hitler en zijn discipelen ook van droomden en zelfs poogden te concretiseren (Lebensborn). Maar bij Merkel van uit een totaal ander standpunt en in een totaal andere richting. Ze hoopt blijkbaar met deze Mischung niet alleen een maakbare maatschappij maar ook een maakbare mens te creëren. Dat gedachtegoed zal wel nog elementen uit de DDR-tijd bevatten...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 12:27   #39
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
FDW vroeg het aan Mijnheer Hesp. Wordt het geen hoog tijd om de wapenwetgeving terug te versoepelen? Zo dat vrouwen zich kunnen verdedigen. Wapendracht zou moeten toegestaan worden. En recht op wettelijke zelfverdediging. Zie je ergens dat een vrouw wordt verkracht dan zou je het recht -en plicht- moeten hebben om die verkrachter ter plaatse te mogen doodschieten.

Als ze al die vluchtelingen/allochtonen/terroristen toch niet wil terugsturen dan zou men minstens ze in gesloten centra moeten steken. Een vorm van concentratiekampen. En ... (ik zal maar stoppen want dan gaan er weer een paar zagen over wie gaat de gasrekening betalen)
Ik zie een ander oplossing ; een straf puntensysteem invoeren gelijk op dit forum, 5 mispunten en buiten uit Europa gezet VOORGOED !! geen retour meer mogelijk ; dus geen goedgedrag 5 x is punten OP en buiten .Voil�*.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2016, 12:45   #40
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Leuk gisteren op de staatszender. Er werd gesproken over het spiekbriefje, maar dat ze ook "ik ga je doden" hadden vertaald werd er conveniently maar van tussen gelaten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be