Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2009, 22:28   #821
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

neen de waal, want jij doet het ook.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 22:33   #822
De Waal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 1.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
neen de waal, want jij doet het ook.

wat doe ik.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 22:33   #823
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Martin Heylen, woonde heel zijn leven aan de grens met Nederland (Meetjesland): als een Nederlander je niet gekloot heeft, dan is hij het vergeten.
Jij zei zelf dat je Nederlanders prettiger vindt dan Vlamingen.

Of vertel je nu het ene verhaal tegen de een, het andere verhaal tegen de ander?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 22:38   #824
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

je bent een echte reactionaire belgicist de waal.
je probeert mensen een loer te draaien die niet in je kraam passen.
je hebt blijkbaar ook veel computerkennis.
je kunt toch echt laag vallen hé.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 november 2009 om 22:39.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 00:14   #825
de Wandelaar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 november 2009
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een Nederlander die in Vlaanderen woont stelt dus vast dat er tussen Vlaanderen en Nederland een onverenigbaarheid is om samen te wonen. Hij doet dit wel op basis van de feiten. En de feiten die hij aanhaalt zijn ondubbelzinnig en gesteund op de praktische ervaring van alledag. Of dat nu één Nederlander zegt of duizend Nederlanders, dat maakt niet zoveel uit. De feiten blijven de feiten en de onverenigbaarheden zijn klaar en duidelijk. Ik had het nauwelijks beter kunnen zeggen.
De Nederlanders hebben een andere cultuur ? Zal het daaraan liggen ? Je bent dus tegen multiculturele gemeenschappen en landen ? " Dat kan nooit goed gaan ! ". " We zijn te verschillend " ...
de Wandelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 00:16   #826
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Het is waar dat op het platteland vaak slechts één cultuur bestaat en dat derhalve de geslotenheid des te sterker aanwezig is.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 01:18   #827
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een Nederlander die in Vlaanderen woont stelt dus vast dat er tussen Vlaanderen en Nederland een onverenigbaarheid is om samen te wonen. Hij doet dit wel op basis van de feiten. En de feiten die hij aanhaalt zijn ondubbelzinnig en gesteund op de praktische ervaring van alledag. Of dat nu één Nederlander zegt of duizend Nederlanders, dat maakt niet zoveel uit. De feiten blijven de feiten en de onverenigbaarheden zijn klaar en duidelijk. Ik had het nauwelijks beter kunnen zeggen.
Hmm, hier klopt iets niet, jonge vriend.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 08:12   #828
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
In 1995 hield de Nederlandse polemoloog Léon Wecke, destijds verbonden aan de Katholieke Universiteit Nijmegen, wekelijks een radiocolumn bij Radio Gelderland. Elke zaterdagochtend besprak hij een interessant onderwerp. Eén van die onderwerpen was de noodzaak van de politieke en staatkundige integratie van Nederland en Vlaanderen. Hij somde uiteraard de vele voordelen op, die een dergelijke integratie met zich meebrengt. Hij stelde dat er op meer gebieden dan dat van de taal samengewerkt moest worden en dus stelde hij voor dat de Nederlandstalige media met elkaar zouden moeten samenwerken in beide landen. Tegenwoordig kijkt niemand meer vreemd op van BVN en van programma's als "K2 zoekt K3", "Benelux' next topmodel", "So you can dance" waarin Nederlanders en Vlamingen tot synergie komen tot vreugde van de televisiekijker. Léon Wecke vond het ook 'een aardig idee' als de zuidelijke, Nederlandse provincies, wat hun grensoverschrijdende beleid betreft, meer naar hun Vlaamse buren zouden moeten kijken. Thans voeren Zeeland, Noord-Brabant en Limburg jaarlijks topoverleg tussen de commissarissen van de koningin en de Vlaamse minister-president en hebben de twee Limburgen, gebruikmakend van de in gang zijnde dynamiek in de Euregio's, een strategische stap gezet met het 'Limburg-charter'.

Léon Wecke sprak deze boodschap in 1995 uit voor de regionale radio en zij leek toen verre en abstracte toekomstmuziek. Terugkijkend kan men feitelijk vaststellen dat er in de jaren nadien veel meer bereikt is dan wat Léon Wecke in zijn praatje schetste. Hij sprak profetische woorden.

De dynamiek van de Nederlands-Vlaamse integratie is niet meer te stoppen, heeft sinds de zomer van 2007 een bijkomende dimensie gekregen en is daardoor in een hogere versnelling geraakt. Het proces is niet meer te stoppen. Het kan niet anders of dit leidt tot de daadwerkelijke Nederlands-Vlaamse éénwording.
Dat was dus 1995. In 2000 verscheen in HP/De Tijd een artikel van Stan de Jong met gelijkaardige strekking. Het had een platvloerse reaktie van Herman de Croo tot gevolg die negen verenigingen de zogenaamde "Verklaring van Roosendaal" deed ondertekenen om hem tot de orde te roepen.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 08:37   #829
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hmm, hier klopt iets niet, jonge vriend.
Gisterenavond beluisterde ik de Nederlandse radio. Ik geloof dat het het programma was 'Met het oog op morgen'. Een voortreffelijk programma overigens, op Nederland 1 Radio, elke avond van 23 tot 24 uur.

Men interviewde (doet men regelmatig in het 'Oog') 3 journalisten die zich elk bevinden in een ander land en die hun bevindingen moeten vertellen over het land waar ze zich bevinden en de vergelijking moeten trekken met Nederland. En toeval of niet, deze keer was er ook een Nederlandse journalist bij die zich in België bevond en daar werkte.

En wat bleek? Dat deze Nederlandse journalist maar juist hetzelfde vertelde als de titel van deze draad. Hij zij bijna letterlijk (ik parafraseer nu): 'men mag misschien de indruk hebben dat wij ongeveer dezelfde taal spreken als de Belgen of de Vlamingen, maar zij zijn totaal verschillend van ons. Het is wel degelijk een andere cultuur'. En dan ging hij verder met voorbeelden die aantoonden dat wij wel degelijk verschillen van mekaar.

Ik hoop dat dit interview verschijnt op de website van Nederland 1 (radio), waar men regelmatig de uitgezonden programma's kan herbeluisteren. Deze morgen was die nog niet beschikbaar. Het zou anders zeer zeker een opsteker zijn voor deze mensen die hun kop in het zand blijven steken.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2009 om 08:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 08:54   #830
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Ah, net als Beieren dat doet van Nedersaksen. Of Limburg van Antwerpen. Niemand ontkent de verschillen tussen Nederland en Vlaanderen hier, system. En hoewel politieke grenzen een bepaalde nationale identiteit scheppen (die niet statisch is trouwens), bestaat daarnaast ook een regionale cultuur, en daarin vind je in het zuiden wel raakpunten met ons.
Het gaat trouwens ook vooral om compatibiliteit eerder dan gemeenschappelijkheid, waar u herhalend op blijft hameren.

Maar ik ben benieuwd naar het fragment, dat wel.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 november 2009 om 09:00.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 09:39   #831
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ah, net als Beieren dat doet van Nedersaksen. Of Limburg van Antwerpen. Niemand ontkent de verschillen tussen Nederland en Vlaanderen hier, system. En hoewel politieke grenzen een bepaalde nationale identiteit scheppen (die niet statisch is trouwens), bestaat daarnaast ook een regionale cultuur, en daarin vind je in het zuiden wel raakpunten met ons.
Het gaat trouwens ook vooral om compatibiliteit eerder dan gemeenschappelijkheid, waar u herhalend op blijft hameren.

Maar ik ben benieuwd naar het fragment, dat wel.
Geef toe dat zekere mensen deze verschillen tussen Noord en Zuid toch erg trachten te minimaliseren. En sommigen doen zelfs of deze niet of nauwelijks bestaan.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2009 om 09:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:03   #832
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Geef toe dat zekere mensen deze verschillen tussen Noord en Zuid toch erg trachten te minimaliseren. En sommigen doen zelfs of deze niet of nauwelijks bestaan.
Akkoord. Ik geef ook toe dat ook ikzelf niet erg consequent ben in het leveren van kritiek en streven naar gebalanceerdheid. Bij het verdedigen van een land, zij het België, Vlaanderen of Groot-Nederland zie in wel vaker voorstanders de minder mooie details onder de mat schuiven en zich in absurde heikele bochten om het toch te verdedigen.
In het verdedigen van België reken ik u toch tot de meer kritische en constructieve personen. Waarvoor mijn oprecht respect, trouwens. De verleiding om in een lakeienrol te stappen is voor sommigen soms te verleidelijk, met de nodige selectieve blindheid als resultaat.

Alleen jammer dat sommige criteria die u aanduid die we pijnpunten zouden kunnen noemen voor de verschillen tussen Nederland en Vlaanderen/België wel eens onderling kunnen afwijken en vaak ook afhankelijk zijn van persoon tot persoon.
Nu, dat gebeurt, en dat is maar enkel menselijk natuurlijk. Ergens is het ook begrijpbaar dat wanneer constructieve kritiek niet in dank wordt afgenomen, de discussie heviger dreigt te woeden en de technieken minder koosjer worden. Ook ik ben er meermaals zondig aan (in deze discussie nog trouwens).
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 november 2009 om 10:06.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:04   #833
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azert
Martin Heylen, woonde heel zijn leven aan de grens met Nederland (Meetjesland): als een Nederlander je niet gekloot heeft, dan is hij het vergeten.
En hoe representatief is de opinie van Martin Heylen? Of moeten we voor de opinie van een BV meer respect hebben dan die van iemand anders? Iemand wordt geen BV omdat hij/zij van een grotere wijsheid zou blijk geven. Het tegendeel is dikwijls waar. Ik ga hier geen voorbeeld geven omdat ik niet onnodig een of andere BV wil affronteren. Maar het volstaat sommige BV's op radio of TV te horen wauwelen en je weet wat soort vlees je in de kuip hebt.
Uit mijn vriendenkring ken ik een dame die uit een zeer Belgicistisch gezin komt. Ze woont reeds ettelijke jaren in Nederland. Ze wil niet meer naar hier terug komen wonen. Zo zie je maar...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 november 2009 om 10:05.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:10   #834
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Akkoord. Ik geef ook toe dat ook ikzelf niet erg consequent ben in het leveren van kritiek en streven naar gebalanceerdheid. Bij het verdedigen van een land, zij het België, Vlaanderen of Groot-Nederland zie in wel vaker voorstanders de minder mooie details onder de mat schuiven en zich in absurde heikele bochten om het toch te verdedigen.
In het verdedigen van België reken ik u toch tot de meer kritische en constructieve personen. Waarvoor mijn oprecht respect, trouwens. De verleiding om in een lakeienrol te stappen is voor sommigen soms te verleidelijk, met de nodige selectieve blindheid als resultaat.

Alleen jammer dat sommige criteria die u aanduid die we pijnpunten zouden kunnen noemen voor de verschillen tussen Nederland en Vlaanderen/België wel eens onderling kunnen afwijken en vaak ook afhankelijk zijn van persoon tot persoon.
Nu, dat gebeurt, en dat is maar enkel menselijk natuurlijk. Ergens is het ook begrijpbaar dat wanneer constructieve kritiek niet in dank wordt afgenomen, de discussie heviger dreigt te woeden en de technieken minder koosjer worden. Ook ik ben er meermaals zondig aan (in deze discussie nog trouwens).
U vergist zich als u denkt dat ik niet geneigd zou zijn tot een goede samenwerking met Nederland. Meer nog, het zou dwaas zijn moest België dat niet doen.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2009 om 10:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:12   #835
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En hoe representatief is de opinie van Martin Heylen? Of moeten we voor de opinie van een BV meer respect hebben dan die van iemand anders? Iemand wordt geen BV omdat hij/zij van een grotere wijsheid zou blijk geven. Het tegendeel is dikwijls waar. Ik ga hier geen voorbeeld geven omdat ik niet onnodig een of andere BV wil affronteren. Maar het volstaat sommige BV's op radio of TV te horen wauwelen en je weet wat soort vlees je in de kuip hebt.
Uit mijn vriendenkring ken ik een dame die uit een zeer Belgicistisch gezin komt. Ze woont reeds ettelijke jaren in Nederland. Ze wil niet meer naar hier terug komen wonen. Zo zie je maar...
Als men ziet wat België aan het worden is, begrijp ik 100% dat ze liever in Nederland blijft.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:31   #836
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Martin Heylen, woonde heel zijn leven aan de grens met Nederland (Meetjesland): als een Nederlander je niet gekloot heeft, dan is hij het vergeten.
Hoe zou die man reageren indien er ineens een Marokkaan of een Jood naast zijn deur kwam wonen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:34   #837
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vergist zich als u denkt dat ik niet geneigd zou zijn tot een goede samenwerking met Nederland. Meer nog, het zou dwaas zijn moest België dat niet doen.
Ergens weet ik dat wel. Ik sta daarom ook open voor een België, op voorwaarde dat het van goede banden met haar buurlanden nastreeft. En ik denk niet dat indien Nederlandse invloeden hoe grootschalig ook, hier zouden insijpelen, onze eigenheid verloren zou gaan.
In Wallonië (en Brussel) staan de mensen ook onder hevige Franse invloeden, maar toch heb ik er niet de indruk dat het Fransen zijn (behalve Noord-Fransen misschien, niet toevallig vaak mensen uit de vroegere Zuidelijke Nederlanden).

Wat Wallonië bijvoorbeeld recent overgenomen heeft uit Frankrijk waar ik direct op kan komen: men eet er het avondmaal om 8 uur.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:36   #838
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En hoe representatief is de opinie van Martin Heylen? Of moeten we voor de opinie van een BV meer respect hebben dan die van iemand anders? Iemand wordt geen BV omdat hij/zij van een grotere wijsheid zou blijk geven. Het tegendeel is dikwijls waar. Ik ga hier geen voorbeeld geven omdat ik niet onnodig een of andere BV wil affronteren. Maar het volstaat sommige BV's op radio of TV te horen wauwelen en je weet wat soort vlees je in de kuip hebt.
In vroeger tijden hadden sommige mensen ontzag voor de onderwijzer van het dorp of voor meneer pastoor. Tegenwoordig is die rol blijkbaar overgenomen door de BV of door de journalist.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:39   #839
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als men ziet wat België aan het worden is, begrijp ik 100% dat ze liever in Nederland blijft.
Nederland is anders niet zo'n Shangri la als men het hier blijkbaar wilt voorstellen. Een paar voorbeelden:

°Een derde van de Nederlanders ontevreden over systeemsnelheid op het werk.

°80,4% van de Nederlanders ontevreden over gewicht.

°Helft Nederlanders ontevreden over seksleven.

°Nederlanders ontevreden over service overheid en nutssector.

°Nederlanders ontevreden over zorgverzekeraars.


°Nederlanders zijn over het algemeen ontevreden over de medische zorg.

°Nederlanders ontevreden over weersvoorspelling.

°Nederlanders ontevreden over breedband.

°Nederlanders ontevreden over (online) klantenservice.

°Bijna 55 procent van de Nederlanders is ontevreden over het milieubeleid.

°Nederlanders ontevreden over uitgavenpatroon.

°Nederlander ontevreden met cadeaus.

°Veel Nederlanders zijn ontevreden over de kwaliteit van uitvaarten.

°Nederlanders ontevreden over hun woonwijk.


Enz, enz.
Erg tevreden lijken de Nederlanders mij nu toch ook niet.


Maar en edoch...:

Eén Nederlander op de vijf wil liever in Vlaanderen wonen dan in Nederland. Maar de liefde is niet wederzijds, want amper één Vlaming op 20 wil liever emigreren naar onze noorderburen, blijkt uit een onderzoek in opdracht van De Standaard waarbij 1.500 mensen werden bevraagd, 750 uit Nederland, 750 uit Vlaanderen.

Vlamingen liever in Vlaanderen. (Het Laatste Nieuws)
Vlamingen klagen wel, maar als puntje bij paaltje komt, willen ze toch het liefst hier blijven wonen. En Nederlanders hebben misschien wel de naam zich superieur te voelen tegenover Vlaanderen, maar toch willen heel wat Noorderburen definitief afzakken naar het Zuiden, blijkt uit de enquête.

En zo zien we maar weer eens.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2009 om 10:52.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2009, 10:49   #840
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Geef toe dat zekere mensen deze verschillen tussen Noord en Zuid toch erg trachten te minimaliseren. En sommigen doen zelfs of deze niet of nauwelijks bestaan.
Mischien zijn er nog wel meer verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders, dan tussen Vlamingen en Walen. Maar het gaat niet om het aantal verschillen, maar om de aard van die verschillen. Dat Vlamingen bourgondischer zouden zijn dan Nederlanders staat een samengaan niet in de weg. De Vlamingen worden dan echt niet verplicht om Heineken te tappen en te eten uit de muur. Anderzijds zorgen de taalverschillen tussen Vlamingen en Walen wel voor grote inefficienties. Alles moet dubbel worden uitgevoerd(rechtspraak, onderwijs, media). Dit alles leidt tot ondoelmatigheid en verspilling.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be