Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2022, 16:06   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard Geen seconde laadstress, zelfs met 50 kWh batterijpack

QED

Citaat:
Van Heppen naar Spanje met elektrische auto: “8.000 km en geen seconde stress”

Leopoldsburg - Heel wat eigenaars van een elektrische wagen die een autovakantie naar het zuiden plannen, kampen met laadstress. “Dat is totaal niet nodig”, zegt Charles Van Roy uit Leopoldsburg, die met zijn Tesla naar het zuiden van Spanje trok. “Ik heb 8.000 km gereden en geen seconde stress gehad.”

Zullen er onderweg voldoende laadpalen zijn? En zullen die wel vrij zijn? Wie van plan is om met zijn elektrische auto op vakantie te gaan, zit vaak met heel wat vragen. Maar volgens ervaringsdeskundigen is die laadstress nergens voor nodig. Dat blijkt ook uit de getuigenis van Charles Van Roy uit Heppen (Leopoldsburg) die met zijn elektrische wagen, een Tesla Model 3, naar het zuiden van Spanje trok. Een tocht van ruim 8.000 km. “Ik heb op geen enkel moment laadstress gehad”, vertelt Charles. Voor de zomer vertrok Charles met zijn vrouw vanuit Heppen, via Frankrijk, naar het Spaanse Tarifa, het meest zuidelijke punt van Europa. Een rit van in totaal 2.300 km. “Ik heb een Tesla Standard Range Plus met een kleine batterij van 50 kwh. Het zijn vaak mensen die zo’n kleinere batterij hebben, die laadstress hebben, maar dat is niet nodig. Bij een goede voorbereiding geeft dat geen enkel probleem.”

110 km per uur

Charles deelt graag zijn ervaringen om laadstress tegen te gaan. “We hadden ons voorgenomen om op geen enkel moment het risico te nemen dat we zonder elektriciteit zouden vallen. Daarom hebben we om de 200 km een stop ingelast. Als ik vroeger met de wagen op vakantie ging, reed ik 700 tot 800 km aan één stuk en dat woog serieus door. Maar als je om de 200 km stopt, is dat veel relaxter rijden. Als je de batterij niet helemaal leeg rijdt, heb je ook maar zo’n 15 tot maximaal 25 minuten nodig om de auto opnieuw op te laden. Met een toiletbezoek en een koffie is die tijd zo om.”

Een andere tip van Charles is om het gaspedaal niet te diep in te duwen. “We hebben tijdens onze rit zelden sneller dan 110 km per uur gereden. Daardoor verbruik je beduidend minder elektriciteit. Sneller rijden hoeft ook niet, want het is tenslotte ook vakantie.” Charles maakte tijdens de tocht van ruim 2.000 km in totaal tien stops. “We zullen daardoor zeker wat langer onderweg geweest zijn dan wanneer we vroeger met de wagen gingen. Maar omdat je korte stops maakt, zal dat tijdsverschil ook weer niet zo groot zijn.”

Gratis laden

Zowel in Frankrijk als in Spanje meed Charles zo veel mogelijk autosnelwegen. “In Frankrijk zijn we bijvoorbeeld langs de tolvrije Route Nationale gereden. De meeste laadstations liggen nochtans langs de autosnelweg, maar toch vonden we gemakkelijk op tijd superchargers van Tesla. We hebben ook nooit aan een laadstation moeten aanschuiven. Er waren altijd meerdere laadpalen vrij.”

Tijdens zijn vakantie reed Charles ook nog eens zo’n 4.000 km door Spanje. “Ook daar hebben we geen laadstress gehad. We hebben die 4.000 km zelfs afgelegd voor amper 9 euro. De rest van de elektriciteit hebben we volledig gratis opgeladen. In Spanje heeft het energiebedrijf Iberdrola heel veel gratis oplaadpunten. Daarnaast kan je er ook bij heel wat warenhuizen, zoals Lidl of Aldi, gratis opladen.”

Ook de terugrit van Spanje naar Heppen, nog eens 2.300 km, ging vlot. “Ik ben helemaal overtuigd van elektrisch rijden. Ik stap nooit meer terug over naar een gewone wagen.”


“Ik heb 8.000 km elektrisch gereden en geen seconde stress gehad”, zegt Charles van Roy uit Leopoldsburg. — © Raymond Lemmens

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220725_96720734
De ervaren Bjorn Nyland haalde 1000 km in 10 uur wel inclusief veel kortere laadstops, 6 in totaal. Maar dat is niet echt reizen.

https://insideevs.com/news/511820/te...0km-challenge/

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2022 om 16:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 19:59   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Charel heeft dus al de aldi's van Spanje versleten.

Als dat geen leuke uitstap van 8000 km is dan weet ik het ook niet meer.

Den ouwe zot.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 20:02   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Charel heeft dus al de aldi's van Spanje versleten.
Daar staat nergens in dat die daar ook werkelijk wat geladen heeft (sowieso te traag). Of denk je dat die daar telkens inkopens ging doen?
Citaat:
Tijdens zijn vakantie reed Charles ook nog eens zo’n 4.000 km door Spanje. “Ook daar hebben we geen laadstress gehad. We hebben die 4.000 km zelfs afgelegd voor amper 9 euro. De rest van de elektriciteit hebben we volledig gratis opgeladen. In Spanje heeft het energiebedrijf Iberdrola heel veel gratis oplaadpunten. Daarnaast kan je er ook bij heel wat warenhuizen, zoals Lidl of Aldi, gratis opladen.”
Ook niet slecht gezien. Als men geen hotel geboekt heeft maar een los appartement ofzo, of een huurhuisje. Eten moet men toch, wat scheelt er aan warenhuizen waar BEVs welkom zijn?

Ik lees ook dit:
Citaat:
In Spanje heeft het energiebedrijf Iberdrola heel veel gratis oplaadpunten
en dit:
Citaat:
Maar als je om de 200 km stopt, is dat veel relaxter rijden. Als je de batterij niet helemaal leeg rijdt, heb je ook maar zo’n 15 tot maximaal 25 minuten nodig om de auto opnieuw op te laden. Met een toiletbezoek en een koffie is die tijd zo om.”
Citaat:
Als dat geen leuke uitstap van 8000 km is dan weet ik het ook niet meer.
Eet jij niet op vakantie? Ook geen restaurantbezoek (met gratis laadpunt)? Je neemt uw boterhammen mee?
Citaat:
Den ouwe zot.
Mambo is dus gefrustreerd.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2022 om 20:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 20:22   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar staat nergens in dat die daar ook werkelijk wat geladen heeft (sowieso te traag). Of denk je dat die daar telkens inkopens ging doen?
Ook niet slecht gezien. Als men geen hotel geboekt heeft maar een los appartement ofzo, of een huurhuisje. Eten moet men toch.

Ik lees ook dit:

en dit:


Mambo is dus gefrustreerd.
Ik zou gefrustreerd zijn mocht ik om de 200 km ergens moet gaan opladen.

Ik heb circa 2500 km gedaan, vertrokken met volle tank, 700 km verder bijgetankt en daar 14 dagen mee verder gereden en dan weer vol bij vertrekken en ergens halfweg nog eens een halve tank er bij. En ik rij nog steeds halfvol er mee rond.

En niet aan 80 a 90 km per uur gelijk dat stuk verdriet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 juli 2022 om 20:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 20:25   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou gefrustreerd zijn mocht ik om de 200 km ergens moet gaan opladen.
Dat mag je. lol.

Citaat:
En niet aan 80 a 90 km per uur gelijk dat stuk verdriet.
Wat een frustratie. Zielig.

Op gewone wegen (route nationale) mag je sowieso niet sneller rijden in F en ES. Spaart men ook nog flitsboetes. Op snelweg kruisen aan relaxe 110-120 kmu.

Citaat:
Ik heb circa 2500 km gedaan, vertrokken met volle tank, 700 km verder bijgetankt en daar 14 dagen mee verder gereden en dan weer vol bij vertrekken en ergens halfweg nog eens een halve tank er bij. En ik rij nog steeds halfvol er mee rond.
nee echt? En?

Charles heeft zijn (en jouw) opgefokte gewoonte van 700 rot 800 km in een stuk te rijden duidelijk afgeleerd.

Citaat:
Als ik vroeger met de wagen op vakantie ging, reed ik 700 tot 800 km aan één stuk en dat woog serieus door. Maar als je om de 200 km stopt, is dat veel relaxter rijden. Als je de batterij niet helemaal leeg rijdt, heb je ook maar zo’n 15 tot maximaal 25 minuten nodig om de auto opnieuw op te laden. Met een toiletbezoek en een koffie is die tijd zo om.”

Een andere tip van Charles is om het gaspedaal niet te diep in te duwen. “We hebben tijdens onze rit zelden sneller dan 110 km per uur gereden. Daardoor verbruik je beduidend minder elektriciteit. Sneller rijden hoeft ook niet, want het is tenslotte ook vakantie.” Charles maakte tijdens de tocht van ruim 2.000 km in totaal tien stops. “We zullen daardoor zeker wat langer onderweg geweest zijn dan wanneer we vroeger met de wagen gingen. Maar omdat je korte stops maakt, zal dat tijdsverschil ook weer niet zo groot zijn.”

Gratis laden

Zowel in Frankrijk als in Spanje meed Charles zo veel mogelijk autosnelwegen. “In Frankrijk zijn we bijvoorbeeld langs de tolvrije Route Nationale gereden. De meeste laadstations liggen nochtans langs de autosnelweg, maar toch vonden we gemakkelijk op tijd superchargers van Tesla. We hebben ook nooit aan een laadstation moeten aanschuiven. Er waren altijd meerdere laadpalen vrij.”

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2022 om 20:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 20:27   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

What's next?
Met de electrische step naar Compostella?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 20:34   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tussendoor kopen de electriek fabrieken alle steenkool ter wereld op.

Om die batterijen op te laden.
En de armere mens die met steenkool zich nog wat kon opwarmen mag nu ook doodvriezen want de prijzen swingen de pan ook al uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 20:35   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tussendoor kopen de electriek fabrieken alle steenkool ter wereld op.

Om die batterijen op te laden.
En de armere mens die met steenkool zich nog wat kon opwarmen mag nu ook doodvriezen want de prijzen swingen de pan ook al uit.
Wat een frustratie. De armere mens koopt bij Aldi en Lidl en laadt daar zijn kleine EV gratis bij. Dacia Spring prijs in Frankrijk: https://www.thmmagazine.fr/prix-daci...ique-pas-cher/



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou gefrustreerd zijn mocht ik om de 200 km ergens moet gaan opladen.
Dat mag je. lol.

Citaat:
En niet aan 80 a 90 km per uur gelijk dat stuk verdriet.
Wat een frustratie achter uw toetsenbord. Zielig.

Op gewone wegen (route nationale) mag je sowieso niet sneller rijden in F en ES. Spaart men ook nog flitsboetes. Op snelweg kruisen aan relaxe 110-120 kmu.

Citaat:
Ik heb circa 2500 km gedaan, vertrokken met volle tank, 700 km verder bijgetankt en daar 14 dagen mee verder gereden en dan weer vol bij vertrekken en ergens halfweg nog eens een halve tank er bij. En ik rij nog steeds halfvol er mee rond.
nee echt? En? Had je ook vakantie met al dat rijden zonder te stoppen?

Charles heeft zijn (en jouw) opgefokte gewoonte van 700 tot 800 km in een stuk te rijden duidelijk afgeleerd.

Citaat:
Als ik vroeger met de wagen op vakantie ging, reed ik 700 tot 800 km aan één stuk en dat woog serieus door. Maar als je om de 200 km stopt, is dat veel relaxter rijden. Als je de batterij niet helemaal leeg rijdt, heb je ook maar zo’n 15 tot maximaal 25 minuten nodig om de auto opnieuw op te laden. Met een toiletbezoek en een koffie is die tijd zo om.”

Een andere tip van Charles is om het gaspedaal niet te diep in te duwen. “We hebben tijdens onze rit zelden sneller dan 110 km per uur gereden. Daardoor verbruik je beduidend minder elektriciteit. Sneller rijden hoeft ook niet, want het is tenslotte ook vakantie.” Charles maakte tijdens de tocht van ruim 2.000 km in totaal tien stops. “We zullen daardoor zeker wat langer onderweg geweest zijn dan wanneer we vroeger met de wagen gingen. Maar omdat je korte stops maakt, zal dat tijdsverschil ook weer niet zo groot zijn.”

Gratis laden

Zowel in Frankrijk als in Spanje meed Charles zo veel mogelijk autosnelwegen. “In Frankrijk zijn we bijvoorbeeld langs de tolvrije Route Nationale gereden. De meeste laadstations liggen nochtans langs de autosnelweg, maar toch vonden we gemakkelijk op tijd superchargers van Tesla. We hebben ook nooit aan een laadstation moeten aanschuiven. Er waren altijd meerdere laadpalen vrij.”

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2022 om 20:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:31   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Charel heeft dus al de aldi's van Spanje versleten.

Ik ook, maar niet die van zover.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:32   #10
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Charel heeft dus al de aldi's van Spanje versleten.

Als dat geen leuke uitstap van 8000 km is dan weet ik het ook niet meer.

Den ouwe zot.
Iemand met veel tijd ....ook een gepensioneerde .

Iemand die weinig vakantiedagen heeft .......die zijn er nog wil snel op zijn vakantie plek zijn .....en elke 200 km stoppen ?

En max 110 km/u moest je hem vermoedelijk voor hij zijn EV had eens zeggen .....nu is het een EV en snelheid 100km/u bij alle testen .

Laatst gewijzigd door chris k : 26 juli 2022 om 21:32.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:34   #11
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
What's next?
Met de electrische step naar Compostella?
Zal dan stapvoetse snelheid zijn.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:36   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Geen seconde laadstress.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:36   #13
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat een frustratie. De armere mens koopt bij Aldi en Lidl en laadt daar zijn kleine EV gratis bij. Dacia Spring prijs in Frankrijk: https://www.thmmagazine.fr/prix-daci...ique-pas-cher/




Dat mag je. lol.


Wat een frustratie achter uw toetsenbord. Zielig.

Op gewone wegen (route nationale) mag je sowieso niet sneller rijden in F en ES. Spaart men ook nog flitsboetes. Op snelweg kruisen aan relaxe 110-120 kmu.

nee echt? En? Had je ook vakantie met al dat rijden zonder te stoppen?

Charles heeft zijn (en jouw) opgefokte gewoonte van 700 tot 800 km in een stuk te rijden duidelijk afgeleerd.
Toegelaten "Snelheid" is op sommige stukken 130km/u in Frankrijk.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:41   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Toegelaten "Snelheid" is op sommige stukken 130km/u in Frankrijk.
Op gewone 1+1 wegen: 80 kmu.


De maximale snelheidslimieten in Europa op standaard tweestrooks niet-auto(snel)wegen buiten de bebouwde kom, per land.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...ximumsnelheden

Citaat:
Zowel in Frankrijk als in Spanje meed Charles zo veel mogelijk autosnelwegen. “In Frankrijk zijn we bijvoorbeeld langs de tolvrije Route Nationale gereden. De meeste laadstations liggen nochtans langs de autosnelweg, maar toch vonden we gemakkelijk op tijd superchargers van Tesla. We hebben ook nooit aan een laadstation moeten aanschuiven. Er waren altijd meerdere laadpalen vrij.”

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2022 om 21:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:42   #15
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

- eigenaars van EV's zijn uiteindelijk gierigaards willen overal en altijd gratis opladen .

Komt ervan van een dure EV te kopen en dan de elektriciteit niet kunnen betalen? .....ik stel me de vraag wat gaan die doen als ze ook rekeningrijden moeten gaan betalen of verkeersbelasting waar men gewicht mee rekening brengt?

Of is het onderhoud wel veel duurder dan fossiele verbranders ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:48   #16
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op gewone 1+1 wegen: 80 kmu.


De maximale snelheidslimieten in Europa op standaard tweestrooks niet-auto(snel)wegen buiten de bebouwde kom, per land.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...ximumsnelheden
op de gewone banen Is het zelfs dikwijls max 70km/u .

snelwegen te duur en niet willen betalen om op de autowegen te rijden zal het zijn.

Ik heb een kastje waar ik door de tolpoorten mee rij wat ook werkt in Italië nergens aanschuiven over vlot door en betaalbaar .

Zwitserland snelwegen vignet is duurder en daar pas mag je dikwijls niet sneller dan 100km/u .

Snelwegen in Frankrijk zijn veel beter dat de route nationale en de gewone waantjes waar het heel dikwijls 30 en 50km/u is.

Laatst gewijzigd door chris k : 26 juli 2022 om 21:50.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:48   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
- eigenaars van EV's zijn uiteindelijk gierigaards willen overal en altijd gratis opladen .
Is dat zo? Waarom staan al die ICE-gierigaards dan in de file aan te schuiven als ze 10 Euro goedkoper kunnen tanken?

Citaat:
Komt ervan van een dure EV te kopen en dan de elektriciteit niet kunnen betalen? .....ik stel me de vraag wat gaan die doen als ze ook rekeningrijden moeten gaan betalen of verkeersbelasting waar men gewicht mee rekening brengt?
wat een frustratie.

Citaat:
Of is het onderhoud wel veel duurder dan fossiele verbranders ?
en maar verder dezelfde onwaarheden zeuren.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2022 om 21:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:50   #18
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
What's next?
Met de electrische step naar Compostella?
En de reklaam ervoor: je hebt de tijd om alles te bezichtigen op weg naar je vakantie oord!
En toen was de vakantie voorbij, met jij met je step nog op weg ernaar.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:51   #19
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Komt ervan van een dure EV te kopen en dan de elektriciteit niet kunnen betalen? .....ik stel me de vraag wat gaan die doen als ze ook rekeningrijden moeten gaan betalen of verkeersbelasting waar men gewicht mee rekening brengt?
Die gaan thuis in quarantaine blijven he.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 21:52   #20
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is dat zo? Waarom staan al die ICE-gierigaards dan in de file aan te schuiven als ze 10 Euro goedkoper kunnen tanken?

wat een frustratie.de goedkoop verbruikende ev's willen nog geen 5 Euro betalen

en maar verder dezelfde onwaarheden zeuren.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be