Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2022, 09:16   #41
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Wacht maar totdat iedereen elektrisch moet rijden en om de 200 km aan laadpalen van de Aldi hangen. Eens zien of die kerel met zeeën van tijd dan nog steeds geen laadstress heeft...

Net in Frankrijk +/- 2000 km gereden (heen en weer + lokale verplaatsingen). Welgeteld 1 keer voor 20 euro bijgetankt in Frankrijk. Niets stress om op tijd een laadpaal te moeten zoeken + ik kan impuilsief beslissen ergens naar toe te gaan of af te wijken van de route. DAT geeft mij ontspanning. Ik haat voorgeplande vakanties.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 13:49   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Wacht maar totdat iedereen elektrisch moet rijden en om de 200 km aan laadpalen van de Aldi hangen. Eens zien of die kerel met zeeën van tijd dan nog steeds geen laadstress heeft...

Net in Frankrijk +/- 2000 km gereden (heen en weer + lokale verplaatsingen). Welgeteld 1 keer voor 20 euro bijgetankt in Frankrijk. Niets stress om op tijd een laadpaal te moeten zoeken + ik kan impuilsief beslissen ergens naar toe te gaan of af te wijken van de route. DAT geeft mij ontspanning. Ik haat voorgeplande vakanties.
Wacht maar tot de tankstations nog eens halveren.

Electrische wagens kunnen dat alvast ook, er zijn immers -vandaag- veel meer laadpunten dan tankstations.

In 2016 was dat al (symbolisch) feit in Frankrijk:
Citaat:
https://www.breezcar.com/actualites/...ectriques-0717

C’est officiel : la France compte désormais davantage de bornes de recharge publique que de stations-services. Avec moins de 11 200 unités ouvertes a fin 2016, le nombre de stations délivrant du carburant fossile a été divisé par trois en 30 ans. La faute a des mises aux normes coûteuses mais surtout a la progression des autonomies des véhicules thermiques. Symbolique, le cap des 11 200 bornes de recharge a été passé il y a plus d’un an déj?*.
Tankstress in 2025 - 2030 - ...

Autos die ver op een volle tank kunnen doorrijden sterven heel langzaam maar zeker uit.

Ook in ooit record-dieselland Frankrijk:
Citaat:
https://pro.largus.fr/actualites/voi...-10838396.html

La part du diesel dans les immatriculations de voitures neuves en France, qui s’élevait encore a 52 % en 2016, est descendue a 21,1 % en 2022.
In Nederland is het nieuw-marktaandeel diesel nog maar 2%.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 14:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 14:38   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Net een artikel gelezen in het Nieuwsblad, ... Met een Nissan Leaf naar Dortmund , - Werningerode - Berlijn - Dresden en vervolgens naar Fulda, ...

Moest het niet zo erg zijn , om u krom te lachen, ... zeker als je zoals ik het traject een beetje kent.

Werningrode is een 500 a 600 Km in der wundershone Harz. Wat bergachtig maar niet overdreven. Dat doe ik op een dag, de journalisten in kwestie deden dat toch op 2 dagen.

Maar op de terugweg, hier een laadpaal kapot, daar een kapot, een stekker die niet paste, wachten aan de Lidl, allee ja alles wat je niet wil

Dit om nog maar eens te demonstreren dat het allemaal nog in zijn kinderschoenen staat en er nog heel veel moet gebeuren.

Ik weet het, niet iedereen doet dagelijks 400 km, maar een auto moet dat gewoon kunnen doen mijn minimum dat ik voor me zelf stel is 500 Km en dan aan een normale snelheid, niet al slipstreamend tegen 85 tussen de camions om toch maar een watje te kunnen sparen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 14:40   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wacht maar tot de tankstations nog eens halveren.

Electrische wagens kunnen dat alvast ook, er zijn immers -vandaag- veel meer laadpunten dan tankstations.

In 2016 was dat al (symbolisch) feit in Frankrijk:


Tankstress in 2025 - 2030 - ...

Autos die ver op een volle tank kunnen doorrijden sterven heel langzaam maar zeker uit.

Ook in ooit record-dieselland Frankrijk:

In Nederland is het nieuw-marktaandeel diesel nog maar 2%.
Nochtans zou een voertuig met een diesel electrische opstelling nog wel eens een antwoord zou kunnen zijn voor veel problemen. Uw aandrijving zit op electro motoren, die je kan opladen via een batery pack, en je hebt een kleine diesel bij die enkel in optimaal toerental draait om elektriciteit te produceren om uw accu's te voorzien van stroom.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 14:51   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nochtans zou een voertuig met een diesel electrische opstelling nog wel eens een antwoord zou kunnen zijn voor veel problemen. Uw aandrijving zit op electro motoren, die je kan opladen via een batery pack, en je hebt een kleine diesel bij die enkel in optimaal toerental draait om elektriciteit te produceren om uw accu's te voorzien van stroom.
Welke problemen? Fossiele brandstoffen is het probleem, vervuilend en 0% recycleerbaar.

Een fossiele range extender is helemaal niet nodig. Want je moet die diesel ergens op tijd bijtanken.

De BMW i3 REX of Range Extender was zo een laatste voorbeeld en is de stille dood gestorven.

Sindsdien heeft geen enkele constructeur het nog gewaagd een EV met fossiele range extender motor uit te brengen.

Met een BEV en je kunt thuis en-of werk traag bijladen en kun je 99% van je verplaatsingen afleggen. Er zijn er zeker ook die 100% halen.

Ik zie het nog goed komen met zonne-EVs:

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220715_95636971

Peltenaar bouwt mee aan zonnewagen die oplaadt tijdens de rit: “7.000 gratis kilometers per jaar”

Pelt - Dit najaar rollen de eerste modellen van de Lightyear 0 van de band: een elektrische zonnewagen die zichzelf oplaadt tijdens het rijden. “Op een zonnige dag in België komt er tot veertig kilometer bij”, zegt Peltenaar Kristof Smets (51), die aan het hoofd staat van het testteam bij de Nederlandse autofabrikant.
Een betaalbare komt 2023: https://forum.politics.be/showthread.php?t=259192

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 15:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 15:33   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Net een artikel gelezen in het Nieuwsblad, ... Met een Nissan Leaf naar Dortmund , - Werningerode - Berlijn - Dresden en vervolgens naar Fulda, ...
Wslk een oude Leaf zonder temperatuurmanagement, en die enkel aan uitstervende Chademo-laadpunten kunnen "snelladen". Bestaan die versies nog?

Hopelijk veralgemeen je die niet met een echte electrische wagen.

Het is natuurlijk typisch van een klik-krant zieltjes te lokken met uitzonderlijke avonturen. Zo zijn er genoeg, ook die stilvallen zonder benzine langs de snelweg.
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190714_04509767

Man valt zonder brandstof op snelweg en veroorzaakt file van 10 kilometer

Een ongelukkige Duitse automobilist heeft een file van tien kilometer veroorzaakt op de A4 nadat hij zonder brandstof viel. De man duwde zijn wagen dan maar over de weg, maar omdat de andere rijstrook afgesloten was voor werken moesten honderden automobilisten in slakkentempo achter hem aanrijden. Dat leidde al gauw tot meer dan een uur file.

Zondag 14 juli 2019 om 20:45

De 43-jarige man raakte zondagmiddag zonder brandstof op de A4 tussen Dresden en Goerlitz. De bestuurder zag geen andere oplossing dan zijn auto eigenhandig voort te duwen, maar omdat er op de andere rijstrook werken aan de gang moesten de andere bestuurders noodgedwongen achter de pechvogel blijven. De man raakte uiteindelijk uitgeput, waardoor het verkeer op het stuk A4 helemaal tot stilstand kwam. Het was er al gauw langer dan een uur aanschuiven. De file was zowat tien kilometer lang.





Is dat deze link van die Nissan Leaf? https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220728_94699907

Toevallig met een foto met een van de snelstladende BEVs van de markt, de KIA EV6. Dus al geen Nissan.
En dat aan een Ionity laadstation. Op een kwartier laden heeft die er 300 km bij: https://ev-database.nl/auto/1481/Kia-EV6-Long-Range-2WD

1000 km inclusief snelladen in minder dan 10 uur:
https://insideevs.com/news/550811/ki...0km-challenge/

Citaat:
Werningrode is een 500 a 600 Km in der wundershone Harz. Wat bergachtig maar niet overdreven. Dat doe ik op een dag, de journalisten in kwestie deden dat toch op 2 dagen.
Als ze dat op 1 dag deden hadden ze geen verhaal hé.

Herinnert me aan die onervaren kiekens die nog geen snellaadpaal konden bedienen toen ze van Oostende naar de Ardennen reden, en in Oostende de nacht ervoor niet volgeladen hebben.
https://www.autofans.be/nieuws/video...-belgie-een-ev

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 16:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 16:13   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Dan mag de mobilhome geen EV zijn want dan moet je elke 100km een hele familie uilen vangen wil je ergens geraken .
Steken ze in die grotere voertuigen ook geen grotere batterijen? Oh die domme autofabrikanten en hun domme ingenieurs.

NOT !!!!
't Is omgekeerd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 16:18   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Wacht maar totdat iedereen elektrisch moet rijden en om de 200 km aan laadpalen van de Aldi hangen. Eens zien of die kerel met zeeën van tijd dan nog steeds geen laadstress heeft...

Net in Frankrijk +/- 2000 km gereden (heen en weer + lokale verplaatsingen). Welgeteld 1 keer voor 20 euro bijgetankt in Frankrijk. Niets stress om op tijd een laadpaal te moeten zoeken + ik kan impuilsief beslissen ergens naar toe te gaan of af te wijken van de route. DAT geeft mij ontspanning. Ik haat voorgeplande vakanties.
Dat is een zeer goed idee: even wachten.
Volgend jaar worden de batterijen alweer een eindje performanter,
en zijn er nog maar eens een aantal laadpalen bij gekomen.

Goed zo !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 16:36   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een zeer goed idee: even wachten.
Volgend jaar worden de batterijen alweer een eindje performanter,
en zijn er nog maar eens een aantal laadpalen bij gekomen.

Goed zo !!
Behalve als er meer EVs verkocht worden dan dat er laadpalen bijkomen...

Wat er nog dikwijks ontbreekt is het aloude systeem van Tesla: gewoon inpluggen om te laden, de auto rekent automatisch af.

Nee the stupids zijn begonnen met hun betaaldisplays en kaartjeschaos of 20e eeuw fossiel geheugen. Het mag niet teveel afwijken hoe men vandaag de oude tankslurf bedient. Eerst betalen aan het kaske, etvl met kwijting als er papierkes inzitten, dan de slurf erin en naar het tellertje kijken.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 16:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 16:36   #50
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zou gefrustreerd zijn mocht ik om de 200 km ergens moet gaan opladen.

Ik heb circa 2500 km gedaan, vertrokken met volle tank, 700 km verder bijgetankt en daar 14 dagen mee verder gereden en dan weer vol bij vertrekken en ergens halfweg nog eens een halve tank er bij. En ik rij nog steeds halfvol er mee rond.

En niet aan 80 a 90 km per uur gelijk dat stuk verdriet.
Idd
Als ik die horrorverhalen lees van elk uur voor een uur aan de laadpaal....
Dan is dat goed voor mensen die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang vakantie hebben.
Als men maximaal 8 tot 10 dagen (per jaar) neemt, mag de verplaatsing best wat vooruit gaan.
Dan heeft men geen behoefte om elk half uur een uurtje naar het groeiende gras te zitten kijken. Als ik ooit mijzelf economisch nutteloos vind en tijd met hopen ga hebben, dan koop ik wel een mobile-home mocht ik zover afgezakt zijn dat ik om het uur zou moeten stoppen met rijden.

Ondanks de nogal gekunstelde hoera-berichten is een volledig electrische auto een flinke stap achteruit in de persoonlijke mobiliteit.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 16:45   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Idd
Als ik die horrorverhalen lees van elk uur voor een uur aan de laadpaal....
Dan is dat goed voor mensen die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang vakantie hebben.
Als men maximaal 8 tot 10 dagen (per jaar) neemt, mag de verplaatsing best wat vooruit gaan.
Dan heeft men geen behoefte om elk half uur een uurtje naar het groeiende gras te zitten kijken. Als ik ooit mijzelf economisch nutteloos vind en tijd met hopen ga hebben, dan koop ik wel een mobile-home mocht ik zover afgezakt zijn dat ik om het uur zou moeten stoppen met rijden.

Ondanks de nogal gekunstelde hoera-berichten is een volledig electrische auto een flinke stap achteruit in de persoonlijke mobiliteit.
Ik neem het vliegtuig, online geboekt. Keuze aan luchthavens genoeg. NL-D-BE.

ICEeeeeees is voor mensen die heeeeeeel veel tijd hebben en heeeeeel lang op vakantie gaan.

"De horrorverhalen" van mensen die urenlang in de files aanschuiven:
https://www.nu.nl/buitenland/6213890...el-rap-af.html


Citaat:
Dan heeft men geen behoefte om elk half uur een uurtje naar het groeiende gras te zitten kijken.
Amai, straffe verhalen. ICE valt telkens in panne en moet uurtje afkoelen? Dan scheelt er iets aan.

Tijd voor een BEV die maar 20 minuten tot een uur trager is dan een ICE op 1000 km als men geen tijd neemt voor een langere pauze.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 17:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:18   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ondanks de nogal gekunstelde hoera-berichten is een volledig electrische auto een flinke stap achteruit in de persoonlijke mobiliteit.
Ik reken andersom.

https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-...-versus-tanken

Voor gemiddeld gebruik van een elektrische auto gaan we uit van tien procent snelladen voor de totale laadbehoefte, je laadt immers zo veel mogelijk thuis of op het werk. Gemiddeld ben je dus voor maar tien procent van al je kilometers aangewezen op laden langs de weg, terwijl je met een brandstofauto voor de volle honderd procent langs de kant van de weg staat te tanken. Bij twintig minuten snelladen en vier minuten tanken sta je met een benzineauto dus twee keer langer langs de weg stil dan met een elektrische auto! Daar komt nog bij dat je geen vieze en stinkende handen krijgt van laden.

Aangezien auto’s steeds sneller kunnen snelladen en de accucapaciteit van nieuwe elektrische auto’s nog steeds toeneemt, zal je in de toekomst alleen maar minder en korter langs de weg staan te laden. Het klopt dus dat laden langer duurt dan tanken, maar je staat in totaal minder lang stil langs de kant van de weg.


Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 17:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:33   #53
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik reken andersom.

https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-...-versus-tanken

Voor gemiddeld gebruik van een elektrische auto gaan we uit van tien procent snelladen voor de totale laadbehoefte, je laadt immers zo veel mogelijk thuis of op het werk. Gemiddeld ben je dus voor maar tien procent van al je kilometers aangewezen op laden langs de weg, terwijl je met een brandstofauto voor de volle honderd procent langs de kant van de weg staat te tanken. Bij twintig minuten snelladen en vier minuten tanken sta je met een benzineauto dus twee keer langer langs de weg stil dan met een elektrische auto! Daar komt nog bij dat je geen vieze en stinkende handen krijgt van laden.

Aangezien auto’s steeds sneller kunnen snelladen en de accucapaciteit van nieuwe elektrische auto’s nog steeds toeneemt, zal je in de toekomst alleen maar minder en korter langs de weg staan te laden. Het klopt dus dat laden langer duurt dan tanken, maar je staat in totaal minder lang stil langs de kant van de weg.

Dat gaat, zelfs met een overdure Tesla maar een heel kort reisje worden.
Want daar gaat het hier om. Met zo'n laadverslaafde batterij op wielen op reis gaan.

Over het nut, gemak en confort van een electrische auto + zonnepanelen voor dagdagelijks gebruik in de stad of tussen steden ben ik helemaal overtuigd.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:38   #54
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik neem het vliegtuig, online geboekt. Keuze aan luchthavens genoeg. NL-D-BE.
Blij om u te zien toegeven dat ook U een laadverslaafde batterij op wielen niet ziet zitten om mee op reis te gaan.
Mijn ecologische voetafdruk met mijn plug in hybride die oplaadt tijdens het rijden is natuurlijk veel kleiner dan mocht ik een vliegtuig nemen.

Van een EV geobsedeerde had ik nu toch iets anders verwacht...desnoods de trein. Maar met het vliegtuig bijgod....zo'n kankerploffers.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:47   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat gaat, zelfs met een overdure Tesla maar een heel kort reisje worden.
Want daar gaat het hier om. Met zo'n laadverslaafde batterij op wielen op reis gaan.
Je weerlegt wel helemaal niets van die tekst hé.

Het is zelfs maar 7% van de kilometers dat men snellaadpalen gebruikt als men thuis kan laden, 10% is voor de mensen die thuis nog niet kunnen laden (NL-laadonderzoek 2021).

Een ICE-bestuurder staat dus jaarlijks nog langer op de literteller te gluren langs de kant van de weg.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 17:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:50   #56
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je weerlegt wel helemaal niets van die tekst hé.

Het is zelfs maar 7% van de kilometers dat men snellaadpalen gebruikt als men thuis kan laden, 10% is voor de mensen die thuis nog niet kunnen laden (NL-laadonderzoek 2021).

Een ICE staat dus jaarlijks nog langer op de literteller te gluren.
Neen, ik haak er bij in.
U stelt dat met een electrische wagen U slechts 10% van uw te laden energie van een openbare laadpaal haalt
Citaat:
Gemiddeld ben je dus voor maar tien procent van al je kilometers aangewezen op laden langs de weg
Als u dat toepast op op reis gaan...wat toch her onderwerp van deze draad is, dan komt u zelfs met een Mercedes S EV niet echt ver.

U begint snel over het algemeen gebruik van EV's in het dagdagelijkse leven omdat u weet dat zo'n EV eigenlijk niets is om mee op reis te gaan.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:54   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je weerlegt wel helemaal niets van die tekst hé.
Omdat u het zo zegt.
Citaat:
Het is zelfs maar 7% van de kilometers dat men snellaadpalen gebruikt als men thuis kan laden, 10% is voor de mensen die thuis nog niet kunnen laden (NL-laadonderzoek 2021).
Ik ben 1 van die mensen die thuis alleen kan druppelladen.

Citaat:
Een ICE-bestuurder staat dus jaarlijks nog langer op de literteller te gluren langs de kant van de weg.
Voor u ga ik een youtubeke maken, van stoppen aan het tankstation, tot het wegrijden na het voltanken.
Maar ik denk dat het in normale omstandigheden minder dan 5 minuten is.
Voor 800km, op benzine.
Zo in mijn normale woon-werk verkeer, maar dan moet ik speciaal niet met mijn rijdende strandstoel gaan werken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 juli 2022 om 18:01.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:56   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Neen, ik haak er bij in.
U stelt dat met een electrische wagen U slechts 10% van uw te laden energie van een openbare laadpaal haalt
ANWB stelt dat. Het NL laadonderzoek spreekt van 7% snellaadaandeel voor mensen die thuis laden.

Citaat:
Als u dat toepast op op reis gaan...wat toch her onderwerp van deze draad is, dan komt u zelfs met een Mercedes S EV niet echt ver.
Op lange reis met een BEV gaan duurt pakweg 10% langer als de ICE-rijder geen extra rustpauze neemt buiten het tanken, dus onveilig rijdt.

Citaat:
U begint snel over het algemeen gebruik van EV's in het dagdagelijkse leven omdat u weet dat zo'n EV eigenlijk niets is om mee op reis te gaan.
Oh ik weet heel goed wat het is met een ICE op lange reis te gaan, ik ben heel blij als ik 100 kmu gemiddelde haal op een reis naar het zuiden van Oostenrijk. BEVs halen dat ook:
https://www.carblogger.nl/1000km-test-elektrische-auto/

Het allersnelste was ik met het vliegtuig tot Klagenfurt en aldaar stond het gehuurd autootje al klaar. Nu gij weer.

Citaat:
dan komt u zelfs met een Mercedes S EV niet echt ver.
Moest ik moeten kiezen tussen een vergelijkbare BMW 430i Gran Coupé en deze afgeleide BMW i4 edrive40 om op reis te gaan zou ik helemaal niet twijfelen.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 18:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 18:33   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat u het zo zegt.

Ik ben 1 van die mensen die thuis alleen kan druppelladen.

Voor u ga ik een youtubeke maken, van stoppen aan het tankstation, tot het wegrijden na het voltanken.
Maar ik denk dat het in normale omstandigheden minder dan 5 minuten is.
Voor 800km, op benzine.
Zo in mijn normale woon-werk verkeer, maar dan moet ik speciaal niet met mijn rijdende strandstoel gaan werken.
Jij blijft dan best bij een ICE als je nooit geen eigen (deel)laadpunt kunt krijgen in de buurt van je thuis.

Het is idd minder dan 5 minuten, ANWB neemt 4 minuten.

Mensen die thuis laden verliezen geen tijd, en die in de directe buurt een eigen laadpunt hebben maken een kleine wandeling. Ook mensen met een ICE kunnen niet altijd voor hun deur (veilig, ... vandalisme) parkeren.
Mijn broer huurde ooit op 300 m van zijn appartement een gesloten garage (geluk gehad). Een tijdje geleden heeft hij zelfs een garage direkt aan zijn eigendom kunnen kopen, 20 meter gaan. Nu is die garage dubbel zoveel waard.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2022 om 18:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 19:14   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een tijdje geleden heeft hij zelfs een garage direkt aan zijn eigendom kunnen kopen, 20 meter gaan. Nu is die garage dubbel zoveel waard.
https://www.tijd.be/netto/analyse/va.../10340595.html
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be