Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2024, 16:49   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard De Lijn laat de reizigers in de kou staan.

Net op de radio gehoord.
De Lijn roept de chauffeurs op om zich naar de stelplaats te begeven, dit wegens een paar centimeter sneeuw.

Hoe de talrijke reizigers thuis moeten komen, dat is niet het probleem van De Lijn.

Ik vraag me af hoe ze dat in Scandinavische landen doen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 januari 2024 om 16:49.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 18:59   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Net op de radio gehoord.
De Lijn roept de chauffeurs op om zich naar de stelplaats te begeven, dit wegens een paar centimeter sneeuw.

Hoe de talrijke reizigers thuis moeten komen, dat is niet het probleem van De Lijn.

Ik vraag me af hoe ze dat in Scandinavische landen doen.
Of al die Alpenlanden. Hoe het OV de wintersportfans daar vervoert naar al die wintersportwedstrijden.

Laat me een klein beetje raden, ze hebben daar allemaal winterbanden (en sowieso verplicht).

Tot 60.000 toeschouwers:
Citaat:
https://www.snowtrex.de/magazin/skig...n%20Farbenmeer.

Planai in Schladming/Österreich – Das „Nightrace“

Als Weltcup-Veranstaltungsort ist der Hausberg Schladmings, die Planai, schon viele Jahre in aller Munde. Denn es ist das dortige „Nightrace“, das jedes Jahr die meisten Zuschauer im gesamten Weltcup anzieht: Bis zu 60.000 Menschen verwandeln den Bereich rund um den Zieleinlauf in ein Farbenmeer. Nachdem 1990 hier das vorerst letzte Weltcup-Rennen stattgefunden hatte, kehrte Schladming 1997 in den Renn-Kalender zurück.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2024 om 19:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 20:18   #3
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Net op de radio gehoord.
De Lijn roept de chauffeurs op om zich naar de stelplaats te begeven, dit wegens een paar centimeter sneeuw.

Hoe de talrijke reizigers thuis moeten komen, dat is niet het probleem van De Lijn.

Ik vraag me af hoe ze dat in Scandinavische landen doen.
Allez, dat is bezuinigen. De reiziger is maar bijkomstig.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 21:22   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Ondertussen reed een merendeel van diegenen die niet aan een of andere staats- of pseudo-staatsinstelling werken,door die "immense sneeuwstorm" met ettelijke MILLIMETERS sneeuw heen,wel naar waar ze moesten zijn hoor.....

Op zomerbanden,regenbanden,fietsbanden....sommigen zelfs op winterbanden......

helden zijn we,helden zeg ik U....

Bij de Lijn recruteren ze gewoonweg al decennialang de verkeerde mensen...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2024, 22:45   #5
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Net op de radio gehoord.
De Lijn roept de chauffeurs op om zich naar de stelplaats te begeven, dit wegens een paar centimeter sneeuw.

Hoe de talrijke reizigers thuis moeten komen, dat is niet het probleem van De Lijn.
(...)
Dat gaat over de provincie Limburg, als ik het goed heb?

Nee, dat kan echt niet. Dan sta je daar te kleumen in de kou en er komt geen bus. Wat moet je dan doen om thuis te geraken? Te voet? Autostop? Ik zou het niet weten.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 07:20   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Nog erger!

Chauffeur van De Lijn zet twee passagiers in de sneeuw en rijdt bus terug binnen
Tessenderlo/Laakdal - Woensdagnamiddag beleefden Quinten Dekeyser (17) en een vrouwelijke busreiziger op lijn 54 tussen Tessenderlo en Herentals een hachelijk en vooral ijskoud avontuur. Om iets over halfvier werden ze uit de bus gezet in Laakdal. “Daar stonden we dan, in de sneeuw”, zegt Quinten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 07:21   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat gaat over de provincie Limburg, als ik het goed heb?

Nee, dat kan echt niet. Dan sta je daar te kleumen in de kou en er komt geen bus. Wat moet je dan doen om thuis te geraken? Te voet? Autostop? Ik zou het niet weten.
Het ging inderdaad over Limburg, dat had ik echter niet gehoord op de radio, omdat mijn aandacht pas gevestigd werd toen het ging over het feit dat de chauffeurs terug naar de stelplaats moesten gaan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 07:51   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of al die Alpenlanden. Hoe het OV de wintersportfans daar vervoert naar al die wintersportwedstrijden.

Laat me een klein beetje raden, ze hebben daar allemaal winterbanden (en sowieso verplicht).

Tot 60.000 toeschouwers:
Dat en met nen bus kunnen rijden he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 08:01   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Laat de wintermaanden nu net de maanden zijn dat mensen de bus pakken i.p.v. de fiets.

Tja, openbaar vervoer, je weet wanneer je vertrekt, wanneer je aankomt op terug thuis bent ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 08:13   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Niet meer dan normaal. De goei banden moeten er enkel op om naar de keuring te gaan, eens gekeurd monteren ze weer banden die tot op de draad moeten versleten worden. Wil jij met een bus met banden met 1mm profiel de weg op? Ik niet.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 januari 2024 om 08:14.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 08:32   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niet meer dan normaal. De goei banden moeten er enkel op om naar de keuring te gaan, eens gekeurd monteren ze weer banden die tot op de draad moeten versleten worden. Wil jij met een bus met banden met 1mm profiel de weg op? Ik niet.
ge kunt hem dan wel makkelijker 360 graden keren op een ijsplek he,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 08:44   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge kunt hem dan wel makkelijker 360 graden keren op een ijsplek he,
Zelfs met de hand.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 09:34   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Vandaag geen krant gekregen, wegens prutsje sneeuw.

Maar de digitale krant is er ook nog.

Straks gaat "oma" inkomens doen met de wagen, wel eerst rondom ruiten vrijmaken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2024, 23:46   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vandaag geen krant gekregen, wegens prutsje sneeuw.

Maar de digitale krant is er ook nog.

Straks gaat "oma" inkomens doen met de wagen, wel eerst rondom ruiten vrijmaken.
Ik zag de "siberische" beelden van de limburg, helemaal ingesneeuwd tussen de bossen en heide.

Ge kon er met de trojka op uit .

Hier ligt geen vlok, ja deze namiddag, dat is morgen allemaal prima ijs, dan gaat het nog wat miserie geven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 06:40   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Eigenlijk zou gans deze "miserie" eens ,mooi voorgemonteerd,naar de Televisiezenders van Oekraine en Rusland moeten opgezonden worden...

Ik vind dat de mensen daar ook recht hebben op wat koldereske humor,liefst in hun "Prime Time"...


Ondertussen zit ik,WOEST te kijken naar onze Vlaamse Volksvertegenwoordiging die dat allemaal zomaar laat passeren......

Een openbaar vervoer dat niet WIL werken bij een paar centimeter sneeuw en een vleugje frisheid,IS geen openbaar vervoer.....Ik laat het aan de medeforummers over,in overeenstemming met forumreglementen aangaande taalgebruik en schelden weliswaar,er een passender terminologie voor te bedenken....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2024 om 06:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 09:59   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eigenlijk zou gans deze "miserie" eens ,mooi voorgemonteerd,naar de Televisiezenders van Oekraine en Rusland moeten opgezonden worden...

Ik vind dat de mensen daar ook recht hebben op wat koldereske humor,liefst in hun "Prime Time"...


Ondertussen zit ik,WOEST te kijken naar onze Vlaamse Volksvertegenwoordiging die dat allemaal zomaar laat passeren......

Een openbaar vervoer dat niet WIL werken bij een paar centimeter sneeuw en een vleugje frisheid,IS geen openbaar vervoer.....Ik laat het aan de medeforummers over,in overeenstemming met forumreglementen aangaande taalgebruik en schelden weliswaar,er een passender terminologie voor te bedenken....
Zoals reeds eerder gemeld, de lijn is een open beschutte werkplaats.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 23:03   #17
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen reed een merendeel van diegenen die niet aan een of andere staats- of pseudo-staatsinstelling werken,door die "immense sneeuwstorm" met ettelijke MILLIMETERS sneeuw heen,wel naar waar ze moesten zijn hoor.....

Op zomerbanden,regenbanden,fietsbanden....sommigen zelfs op winterbanden......

helden zijn we,helden zeg ik U....

Bij de Lijn recruteren ze gewoonweg al decennialang de verkeerde mensen...
Ik weet niet hoeveel het bij u gesneeuwd heeft, maar ik heb deze namiddag 9cm sneeuw gemeten op mijn terras. Dat is dus meer dan een paar milimeter.
Die bewuste woensdag ben ik naar huis gereden aan een gemiddelde snelheid van minder dan 30km per uur. Dat ik er niet langer over gedaan heb is enkel te wijten aan de hulp van ander bestuurders die zo vriendelijk waren om matten voor mijn wielen te leggen omdat ze zagen dat ik aan een rond punt (bergop) niet vooruit kwam en gewoon van de weg afschoof.
En neen, ik heb geen winterbanden. Want voor die paar km dat ik rij is dat niet de moeite. Het is ook al jaaaaaaren geleden dat er nog op zo korte tijd zoveel sneeuw viel. Ik vermoed dat daar het probleem bij de lijn ook zit. We hebben per jaar te weinig sneeuwdagen om een ganse winter met sneeuwbanden te rijden.
PS het is van 2012 geleden dat hier nog op natuurijs geschaatst werd.

Laatst gewijzigd door pajoske : 20 januari 2024 om 23:04.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 23:30   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.426
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik weet niet hoeveel het bij u gesneeuwd heeft, maar ik heb deze namiddag 9cm sneeuw gemeten op mijn terras. Dat is dus meer dan een paar milimeter.
Die bewuste woensdag ben ik naar huis gereden aan een gemiddelde snelheid van minder dan 30km per uur. Dat ik er niet langer over gedaan heb is enkel te wijten aan de hulp van ander bestuurders die zo vriendelijk waren om matten voor mijn wielen te leggen omdat ze zagen dat ik aan een rond punt (bergop) niet vooruit kwam en gewoon van de weg afschoof.
En neen, ik heb geen winterbanden. Want voor die paar km dat ik rij is dat niet de moeite. Het is ook al jaaaaaaren geleden dat er nog op zo korte tijd zoveel sneeuw viel. Ik vermoed dat daar het probleem bij de lijn ook zit. We hebben per jaar te weinig sneeuwdagen om een ganse winter met sneeuwbanden te rijden.
PS het is van 2012 geleden dat hier nog op natuurijs geschaatst werd.
Ik ben blij voor u.
Hier lag er 5 cm. En staken er hier en daar wel achterwielaandrijvers in het decor.

Maar ikzelf, zelfs zonder sneeuwbanden, had weinig problemen met rijden. Misschien omdat ik wel sneeuwervaring heb op ander niveau?

En natuurlijk, met mijn fiets is het helemaal hilarisch. Het enige probleem ik nu wil aanpakken is dat ik niet genoeg gewicht heb op mijn aangedreven wiel. En de boel zwaarder maken is geen optie.
Dus moet ik de voorwielen ook gaan aandrijven, bij voorkeur selectief.

Dat u uw eigen capaciteiten reflecteerd op "De Lijn", is geheel aan U.
Maar het is algemeen geweten dat het Blegische openbaar vervoer gewoon vetpotten zijn voor beheerraden, studiebureau's en hun politieke beschermengels.
Competentie of efficientie moet u daar niet van verwachten. Meer zakkenvullerij en leugens, dat wel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 januari 2024 om 23:32.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2024, 06:06   #19
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Er valt bijna nooit genoeg sneeuw voor sneeuwkettingen. Dat is denk ik het probleem.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2024, 07:27   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Wie weet hoeveel van die "in grote angst binnengeroepen buschauffeurs" en die bezigheidstherapeuten van de administraties er dit weekend niet naar de Hoge Venen gereden zijn.....met de auto....in de sneeuw...om te gaan skieen en VRIJWILLIG wandelen in de sneeuw....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2024 om 07:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be