Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2021, 18:49   #1901
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar Karel Dillen is blijven hangen in het extreem-rechtse gedachtengoed. Niet voor niets nodigde hij als eregast (!) op een VB-congres de Vlaamse SS-er en ’obersturmführer’ Jef François uit.
Heeft de grootvader van Onkelinx zich bekeerd tot de goeien? Ja, dat zijn dan goeien, hé, de jassendraaiers. Zo herken je de ergste onder de Belgisch-nationalisten. Somers en Quickie zijn typische voorbeelden.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 september 2021 om 18:50.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 18:52   #1902
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal goed en wel met uw definitie "spotprent".

Ondertussen werden mensen die niet in de gratie vielen wel op transport gezet door de collaborateurs van het VNV naar de uitroeiingskampen nietwaar.
Wedden dat er meer 'anderen' dat gedaan hebben?
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 18:53   #1903
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er zijn er heel wat. Het VB is tegen culturele diversiteit. Het is voor een ‘wit’ Europa.Typisch kenmerk van extreem rechts. Het VB ontkent of minimaliseert de klimaatverandering. Typisch voor extreem rechts. Het VB zet verklikkinslijnen op. Typisch voor extreem rechts. Enz.
Er is niks racistisch aan tegen iets zijn, zolang dat niet gepaard gaat met misdaden.
Vrijemeningsuiting, weet u wel?
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 18:54   #1904
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wedden dat er meer 'anderen' dat gedaan hebben?
U moet nu alweer niet afkomen met anderen. Die tactiek werkt niet meer.

Maar tegelijk geeft u toe dat de VNV'ers dat gedaan hebben. Dat is toch al wat vooruitgang.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 18:57   #1905
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Iets voor u.



Het VB en de collaboratie.

De verheerlijking van de collaboratie blijft wijdverspreid binnen Vlaams Belang. Ook de recente aanwervingspolitiek toont dat de partij innig vergroeid blijft met het zwarte Vlaamse verleden.

Reacties op de bloemenhulde aan een notoir SS-soldaat door gemeenteraadslid Carrera Neefs tonen hoe binnen Vlaams Belang de verheerlijking van de collaboratie bon ton blijft. De sussende woorden van voorzitter Tom Van Grieken botsen met de donkerbruine daden en commentaren van de partijonderbuik. Ook de recente aanwervingspolitiek toont dat de partij met gespleten tong spreekt.

‘Mijn eer is TROUW’ (sic). Met die woorden reageerde voormalig Antwerps gemeenteraadslid voor Vlaams Belang, Ledy Broeckx op een Facebookpost van een ander voormalig gemeenteraadslid van de partij, Jan De Beule. ’Mijn eer is trouw’ is een vertaling van het motto van de SS: 'Meine Ehre heißt Treue'. Het stond geschreven op de gespen van de SS’ers. In Duitsland en Oostenrijk is de uitspraak, net als de Hitlergroet, verboden.

(Apache)



Tsjonge, tsjonge toch. Ze kunnen het niet laten die VB-ers. 'Heimwee naar de Hitlertijd' noem ik dat.


Hij kuist niets op.
Ik zag 'Apache' en begon zelfs niet te lezen. Dat is de Volk en Staat van de huidige fascistische Belgisch-nationalisten.
En er was een system uit het Oosten die me erop attent maakte dat zulk lectuur best te mijden was. Dus luister ik naar goede raad.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 september 2021 om 18:59.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 19:03   #1906
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet nu alweer niet afkomen met anderen. Die tactiek werkt niet meer.

Maar tegelijk geeft u toe dat de VNV'ers dat gedaan hebben. Dat is toch al wat vooruitgang.
Ik heb nooit ontkend dat er VNV'ers waren die buiten de schreef zijn gegaan. Ik heb het ooit elders al geschreven dat twee van mijn nonkels hun dood aan hen te danken hebben als vergelding voor een laffe heldendaad van verzetslieden die van ver uit de buurt kwamen, de lafaards.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 19:05   #1907
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet nu alweer niet afkomen met anderen. Die tactiek werkt niet meer.

Maar tegelijk geeft u toe dat de VNV'ers dat gedaan hebben. Dat is toch al wat vooruitgang.


Als men begint over Karel Dillen begint , dan beginnen de Vlaams-nationalistische bollebozen steevast over grootvader Onkelinks. Ze krijgen het warm, dat is het. Vlug vlug van onderwerp veranderen is hun vaste tactiek.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 september 2021 om 19:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 19:09   #1908
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als men begint over Karel Dillen begint , dan beginnen de anderen steevast over grootvader Onkelinks. Ze krijgen het warm, dat is het.
U komt niet verder dan tien á twintig namen die u kunt linken aan de Vlaams-nationalistische collaboratie, terwijl er naar schatting 1 miljoen collaborateurs waren.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 19:17   #1909
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U komt niet verder dan tien á twintig namen die u kunt linken aan de Vlaams-nationalistische collaboratie, terwijl er naar schatting 1 miljoen collaborateurs waren.
Helemaal niet. U moet beter volgen.

Men vroeg mij waarom het VB extreem-rechts was. Welnu, één van de redenen is dat het zich moeilijken ontdoen van haar collaboratieverleden en de verderfelijke ideologie in dit verband. Daar zit de ‘erfzonde’ natuurlijk voor iets tussen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 19:48   #1910
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. U moet beter volgen.

Men vroeg mij waarom het VB extreem-rechts was. Welnu, één van de redenen is dat het zich moeilijken ontdoen van haar collaboratieverleden en de verderfelijke ideologie in dit verband. Daar zit de ‘erfzonde’ natuurlijk voor iets tussen.
Waarom moeten VB'ers zich ontdoen van een verleden waarmee 99,9% onder hen niks te maken heeft, laat staan dat ze erbij betrokken waren.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 20 september 2021 om 19:48.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2021, 19:50   #1911
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. U moet beter volgen.

Men vroeg mij waarom het VB extreem-rechts was. Welnu, één van de redenen is dat het zich moeilijken ontdoen van haar collaboratieverleden en de verderfelijke ideologie in dit verband. Daar zit de ‘erfzonde’ natuurlijk voor iets tussen.
U fietst natuurlijk weer handig om mijn opmerking heen. Het is een constante om de moeilijke situaties compleet te negeren.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 07:27   #1912
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Waarom moeten VB'ers zich ontdoen van een verleden waarmee 99,9% onder hen niks te maken heeft, laat staan dat ze erbij betrokken waren.
Waarom is België het enige land waar men nog steeds zit te zeveren over collaboratie uit WWII?
Heeft België soms iets te verbergen, waardoor het moet blijven hameren op zaken die meer dan 75 jaar geleden zijn gebeurd en zijn gedaan door mensen die 77 jaar geleden + 16 waren.
Ja, de jongste van de Oostfronters zijn nu al +82 jaar, als ze nog leven.
Die mensen hebben hun hele leven lang moeten aanhoren dat ze als tieners fouten hebben gemaakt.

Nu, als Hilter de smeekbeden van de regering Pierlot had ingewild en die regering had aangesteld als bestuurlijke macht onder toezicht van de Hitleradministratie, zoals hij heeft gedaan met de Franse Vichy-regering hadden de Oostfronters nu niet als collaborateurs, maar als helden afgeschilderd geweest.

Maar het hele Belgische politieke systeem is gebouwd op verdeel en heers.
Het hele Belgische politieke systeem is gebouwd op luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden.
Binnen het hele Belgische politieke systeem is men steeds opzoek naar de verschillen, in plaats van naar wat ons bind.

En alle nationalisten, Vlaams, Waalse en Belgische maken zich daar schuldig aan.

Het verleden is wat het is, daar kan je niets meer aan veranderen, maar samen kunnen we een prachtige toekomst uitbouwen, maar dan moet men stoppen met in het verleden te blijven hangen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 07:29   #1913
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als men begint over Karel Dillen begint , dan beginnen de Vlaams-nationalistische bollebozen steevast over grootvader Onkelinks. Ze krijgen het warm, dat is het. Vlug vlug van onderwerp veranderen is hun vaste tactiek.
Ze zijn dan nog braaf dat ze zwijgen over de Leon, dat was ook een pietoeke zulle Die is dan nog de dans ontsprongen en is met Franco zoete broodjes blijven bakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 08:38   #1914
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom is België het enige land waar men nog steeds zit te zeveren over collaboratie uit WWII?
Heeft België soms iets te verbergen, waardoor het moet blijven hameren op zaken die meer dan 75 jaar geleden zijn gebeurd en zijn gedaan door mensen die 77 jaar geleden + 16 waren.
Ja, de jongste van de Oostfronters zijn nu al +82 jaar, als ze nog leven.
Die mensen hebben hun hele leven lang moeten aanhoren dat ze als tieners fouten hebben gemaakt.

Nu, als Hilter de smeekbeden van de regering Pierlot had ingewild en die regering had aangesteld als bestuurlijke macht onder toezicht van de Hitleradministratie, zoals hij heeft gedaan met de Franse Vichy-regering hadden de Oostfronters nu niet als collaborateurs, maar als helden afgeschilderd geweest.

Maar het hele Belgische politieke systeem is gebouwd op verdeel en heers.
Het hele Belgische politieke systeem is gebouwd op luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden.
Binnen het hele Belgische politieke systeem is men steeds opzoek naar de verschillen, in plaats van naar wat ons bind.

En alle nationalisten, Vlaams, Waalse en Belgische maken zich daar schuldig aan.

Het verleden is wat het is, daar kan je niets meer aan veranderen, maar samen kunnen we een prachtige toekomst uitbouwen, maar dan moet men stoppen met in het verleden te blijven hangen.
Omdat sommige Vlaams-nationalisten hier in dit land (en niet van de minsten) met vaste regelmaat in het nieuws komen omdat ze nog steeds gedachten koesteren met een heimwee naar de Hitlertijd (zie boven). Daarom.

Merk overigens op dat deze draad niet gestart werd door een ‘belgicist’. Wat dit laatste woord dan ook moge betekenen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 september 2021 om 08:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 08:44   #1915
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Waarom moeten VB'ers zich ontdoen van een verleden waarmee 99,9% onder hen niks te maken heeft, laat staan dat ze erbij betrokken waren.
De wortels van het VB, en ook N-VA liggen bij het VNV.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 08:54   #1916
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Omdat sommige Vlaams-nationalisten hier in dit land (en niet van de minsten) met vaste regelmaat in het nieuws komen omdat ze nog steeds gedachten koesteren met een heimwee naar de Hitlertijd (zie boven). Daarom.

Merk overigens op dat deze draad niet gestart werd door een ‘belgicist’. Wat dit laatste woord dan ook moge betekenen.
Totaal irrelevant. Als u daarvoor al met Karel Dillen moet afkomen of met het eren van overledenen dan zegt dat meer over u en uw kornuiten dan over de huidige Vlaams-Nationalisten.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 08:57   #1917
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Totaal irrelevant. Als u daarvoor al met Karel Dillen moet afkomen of met het eren van overledenen dan zegt dat meer over u en uw kornuiten dan over de huidige Vlaams-Nationalisten.
Karel Dillen is het DNA van het VB.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 09:01   #1918
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De wortels van het VB, en ook N-VA liggen bij het VNV.
En dan? De wortels van de liberalen en de katholieken liggen in de revolutie van 1830.
Meer nog de wortels van sommige partijen liggen voor een stuk in de straatrepressie vermits er volgens uw vriend het Oosten maar één partij bestond tijdens de oorlog. Fe rest had zichzelf opgedoekt en had de vlucht genomen, terwijl ze de bevolking in de steek liet en aanzette om hier de 'vuil werkjes' op te knappen waarbij vaak onschuldigen de heldendaden (sic) tijdens represailles het met de dood moesten bekopen.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 09:03   #1919
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Karel Dillen is het DNA van het VB.
Jongen, Karel Dillen is:
- dood.
- is iemand die nooit een vlieg kwaad gedaan heeft.

Dat laatste kan niet gezegd worden van kopstu’ken van andere partijen.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 09:07   #1920
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Karel Dillen is het DNA van het VB.
Et alors ?? Kan je hier een lijst van al zijn gepleegde misdaden geven, dan praten we verder.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be