Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2011, 13:05   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
http://www.partenahr.be/s_infoflash_...&Langtype=2067

Berekening is dus op basis van catalogusprijs en CO2. Alhoewel sommige wagens een lagere CO2 hebben gaan ze er dus niet goedkoper uitkomen, waaronder ik dus nogmaals verwijs naar de fameuze Toyota Prius.
De vraag blijft wat er precies met catalogusprijs bedoeld wordt...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 15:57   #22
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Veel van die firmawagens met tankkaart nodigen uit om vooral zoveel mogelijk rond te rijden; de firma betaalt toch alles. Zo rijden mensen speciaal naar het buitenland om hun inkopen te doen, nemen ze de auto voor de kleinste verplaatsingen, ... kortom om die manier krijg je een hoop extra gerij - dus extra drukte en vervuiling enz
Ik weet dat er mensen zijn die hun auto - firmawagen of eigen auto - gebruiken om naar de bakker te gaan, en dat er mensen zijn die om een paar euro te besparen naar een supermarkt in Nederland rijden. Maar voor mij, en voor het overgrote deel van de mensen, is filerijden geen hobby. Of de firma nu alles betaalt of niet, ik vermijd het liever.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 18:10   #23
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De vraag blijft wat er precies met catalogusprijs bedoeld wordt...
Staat er toch bij ? Aanschafwaarde wagen + opties, zonder korting en inclusief BTW.

Laatst gewijzigd door Stingray : 16 december 2011 om 18:10.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 22:19   #24
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Staat er toch bij ? Aanschafwaarde wagen + opties, zonder korting en inclusief BTW.
Dat staat er dus niet. Of kan ik niet lezen? Er staat nergens aanschafprijs. Het gaat steevast om 'cataloguswaarde'.

Ik neem ergens wel aan dat het om de aankoopprijs moet gaan gezien ik me moeilijk het alternatief dat het echt om de huidige cataloguswaarde zou gaan kan inbeelden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 23:01   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat staat er dus niet. Of kan ik niet lezen? Er staat nergens aanschafprijs. Het gaat steevast om 'cataloguswaarde'.

Ik neem ergens wel aan dat het om de aankoopprijs moet gaan gezien ik me moeilijk het alternatief dat het echt om de huidige cataloguswaarde zou gaan kan inbeelden.
Idd dat is wat degressief in waarde verminderd.
Dus de taks zou eveneens moeten minderen naargelang de evenredige tijdsduur.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:08   #26
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat staat er dus niet. Of kan ik niet lezen? Er staat nergens aanschafprijs. Het gaat steevast om 'cataloguswaarde'.

Ik neem ergens wel aan dat het om de aankoopprijs moet gaan gezien ik me moeilijk het alternatief dat het echt om de huidige cataloguswaarde zou gaan kan inbeelden.
Volgens de huidige ontwerpteksten is de cataloguswaarde idd de gefactureerde waarde incl. opties en BTW en zonder rekening te houden met kortingen.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:37   #27
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

In het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt zijn de doktoren nu al bezig met hun auto's te verkopen. De plannen voor firmawagens voor de directie zijn in de koelkast gestopt.

Mijn baas is zijn A6 ook al aan het buitengooien.

Ik ben van plan een andere job te zoeken.

Ben echt benieuwd of deze maatregel nog 200 miljoen zal opgebracht hebben als alles gezegd en gedaan is. En dan staan we weer voor nieuwe belastingen.

Alsof dat het antwoord is
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 23:56   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
In het ziekenhuis waar mijn vrouw werkt zijn de doktoren nu al bezig met hun auto's te verkopen. De plannen voor firmawagens voor de directie zijn in de koelkast gestopt.

Mijn baas is zijn A6 ook al aan het buitengooien.

Ik ben van plan een andere job te zoeken.

Ben echt benieuwd of deze maatregel nog 200 miljoen zal opgebracht hebben als alles gezegd en gedaan is. En dan staan we weer voor nieuwe belastingen.

Alsof dat het antwoord is

Ik kan me niet inbeelden dat deze maatregel rendabel gaat zijn buiten op de extreem korte termijn.

De taxatie is dermate hoog dat het een grote impact gaat hebben op het wagenpark. Minder & goedkoper zal de boodschap zijn.

I.e. minder BIV, minder verkeersbelasting, minder BTW op nieuwverkoop...

Het lijkt me een maatregel die enkel is ingegeven vanuit ideologisch oogpunt. I.e. de mensen met een (iets) duurdere wagen eens goed laten bloeden. De zoveelste jaloezietaks...

Daarnaast vind ik het ronduit oneerlijk dat een dergerlijke maatregel ineens ook geldt voor het al bestaande wagenpark. If anything zou dit alleen op nieuwe wagens mogen gelden. Ik wil de mensen geen eten geven voor wie dit een enorme bugettaire klap gaat zijn..

Ik denk dat ik mogelijk financieel beter af ben met mijn wagen te verkopen en exact hetzelfde type met een vergelijkbaar aantal kilometers opnieuw te kopen als tweedehandswagen dan hem te behouden. Madness...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 03:54   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik kan me niet inbeelden dat deze maatregel rendabel gaat zijn buiten op de extreem korte termijn.

De taxatie is dermate hoog dat het een grote impact gaat hebben op het wagenpark. Minder & goedkoper zal de boodschap zijn.

I.e. minder BIV, minder verkeersbelasting, minder BTW op nieuwverkoop...

Het lijkt me een maatregel die enkel is ingegeven vanuit ideologisch oogpunt. I.e. de mensen met een (iets) duurdere wagen eens goed laten bloeden. De zoveelste jaloezietaks...

Daarnaast vind ik het ronduit oneerlijk dat een dergerlijke maatregel ineens ook geldt voor het al bestaande wagenpark. If anything zou dit alleen op nieuwe wagens mogen gelden. Ik wil de mensen geen eten geven voor wie dit een enorme bugettaire klap gaat zijn..

Ik denk dat ik mogelijk financieel beter af ben met mijn wagen te verkopen en exact hetzelfde type met een vergelijkbaar aantal kilometers opnieuw te kopen als tweedehandswagen dan hem te behouden. Madness...
Hier hetzelfde.
Deze maatregel gaat gans de wageneconomie plat leggen hier in ons klein landje. En dat allemaal om een paar wijsneuzen in de regering blij te maken.
Nu ja de 2handsmarkt zal terug opleven vermoed ik.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:30   #30
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Laat ons wachten op de definitieve regelgeving. Als ik me niet vergis speelt de CO2 uitstoot eveneens een rol en daar scoort de Prius dan weer goed in.

In iedere geval is het zo dat de firmawagen thans teveel als extra wordt aangeboden voor mensen die hem eigelijk niet nodig hebben. Als die duurder wordt, wordt die manier van verloning alvast minder interessant.

Veel van die firmawagens met tankkaart nodigen uit om vooral zoveel mogelijk rond te rijden; de firma betaalt toch alles. Zo rijden mensen speciaal naar het buitenland om hun inkopen te doen, nemen ze de auto voor de kleinste verplaatsingen, ... kortom om die manier krijg je een hoop extra gerij - dus extra drukte en vervuiling enz
Mensen die het zich kunnen permiteren rijden ook veel meer weg dan diegene die van miserie maar per 20€ bv moeten tanken. Die doen ook plezierreisjes met de wagen omdat ze ook graag rijden en het zich kunnen veroorloven.

Je hoeft daar perse geen firmawagen voor te hebben.

En mag ik nog meer de bubbel doorprikken; de meesten hebben een tankkaart die enkel binnen Belgisch grondgebied geldig is. Ok effe snel over de grens kost dan ok niks extra maar verdere reisjes moet je toch in eigen zak schieten om brandstof te tanken uiteraard.
De echte profiteurs moet je zoeken bij de internationale tankkaarten (mensen met verkoopsfuncties over landgrenzen heen, bepaalde managemen functies,...)

Tenslotte het is een groot deel van uw loon dus er geen gebruik van maken is absurd en de werkgever ligt er niet van wakker. Bedoel daarmee dat hij het niet maniakaal bijhoud wat iedere werknemer doet, zoals er geen inconsistenties zijn; onverklaarbaar verbruik, tanken met verschillende kilometer standen,...

Zelf rijd ik ook vaak met de company car voor eigen gebruik en tank ik weinig uit eigen zak maar ik maak er geen excessen van en ben er zeer dankbaar voor dat te kunnen doen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be