Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2015, 15:43   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.718
Standaard Na 16 jaar het land uitgezet

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Al 16 jaar lang woont de familie Brovina rustig in Deurne. Mama, papa en drie kinderen, een modaal gezin zou je denken, maar woensdag worden ze op het vliegtuig richting Kosovo gezet. Daar zullen ze van nul opnieuw een leven moeten opbouwen. Alba (18) zou net haar diploma Verzorging halen, maar dat moet ze nu afwerken in een land dat ze niet als haar thuis kan zien.
16 jaar is best lang voor ongenodigden maar kom ...

Dan denk je bij dat soort van artikels: Ah! men is uiteindelijk aan de grote kuis begonnen maar niets is minder waar.

Als daar geen oorlog meer is in de landen waar hun roots ligt wisten ze op voorhand dat de kans er altijd ingezat dat men ze zou terugsturen en ik hoop dat die garde van de invasie die nu naar de EU toe bezig is dat ook goed voor ogen zal houden.

Citaat:
Waarom het gezin het land wordt uitgezet, is onduidelijk. "Onze redenen om niet terug te keren waren blijkbaar niet goed genoeg. Zo zijn er ook scholen en dokters in Kosovo en is er geen oorlog meer. Dat kan wel zijn, maar dat wij daar niets meer te zoeken hebben en weer van nul moeten beginnen, wordt dus niet meegeteld."
Voldoende reden dacht ik of niet?¿

Natuurlijk zijn er weer die voor het gezin opkomen en men kan zijn/haar sympathie betuigen op smoelboek. Gelukkig heb ik dat niet FB.

Naar alle waarschijnlijkheid zal men 'ons' weer de schuld geven en 'wij' zullen weer de slechten zijn ondanks de problemen in hun landen van oorsprong niet aan ons liggen.

Wir haben es nicht gewusst ... waar las/hoorde ik dat toch nog al eens ergens ten 'velde'?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 november 2015 om 15:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 15:46   #2
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

16 jaar vakantie, ze moeten niet klagen he.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 16:01   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
16 jaar vakantie, ze moeten niet klagen he.
Een vakantie die in mineur zal eindigen ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 16:24   #4
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

De batterij advokaten die de zaak al 16 jaar gesaboteerd hebben met eindeloze beroepsprocedures, daar wordt weer niks over gezegd.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 17:04   #5
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Domrechts maakt zich vrolijk en ondertussen breiden de salafi-jihadi cellen zich uit in Molenbeek.

Maaaarrr, dit gezin wordt lekker teruggestuurd !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 17:52   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.718
Standaard

In extremis zou je dat 'uitzetten' kunnen bekijken als, wij laten niet met ons sollen en dat kan iedereen die in ons land komt aanspoelen overkomen om gelijk teruggezonden te worden. Onze 'taak' was alleen maar 'oorlogsvluchtelingen TIJDELIJK hulp te bieden geen vrijkaart te bieden voor een vast verblijf dacht ik. Ik kan mij vergissen uiteraard.

Mogen wij nu afleiden uit de heisa over de 'uitzetting' dat u nooit van plan was naar uw eigen land terug te keren als de oorlog daar een einde nam?

Kan je u ook de vraag gaan stellen, waarom moest dat 16 jaar duren? Na 14 dagen had minder erg geweest????

Een andere vraag is dan weer: misschien zijn er veel meer andere lieden die men beter 'uitgezet' zou hebben daar ze helemaal geen goede bedoelingen hadden met in ons land te infiltreren?

Zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan ... in die eindeloze nacht
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 november 2015 om 17:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 17:59   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Domrechts maakt zich vrolijk en ondertussen breiden de salafi-jihadi cellen zich uit in Molenbeek.

Maaaarrr, dit gezin wordt lekker teruggestuurd !
Ik maak me daar niet vrolijk om.
Het is een schande.

Maar toch moet het.

Dat meisje heeft net haar diploma niet behaald; maar heeft toch erg veel vaardigheden en kennis aan kunnen leren. Ze zal het kunnen gebruiken.

Ik hoop dat ze een mooie bijdrage zullen leveren aan hun vaderland, in hun eigen belang en in het belang van hun landgenoten ter plaatse.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 18:03   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



16 jaar is best lang voor ongenodigden maar kom ...

Dan denk je bij dat soort van artikels: Ah! men is uiteindelijk aan de grote kuis begonnen maar niets is minder waar.

Als daar geen oorlog meer is in de landen waar hun roots ligt wisten ze op voorhand dat de kans er altijd ingezat dat men ze zou terugsturen en ik hoop dat die garde van de invasie die nu naar de EU toe bezig is dat ook goed voor ogen zal houden.



Voldoende reden dacht ik of niet?¿

Natuurlijk zijn er weer die voor het gezin opkomen en men kan zijn/haar sympathie betuigen op smoelboek. Gelukkig heb ik dat niet FB.

Naar alle waarschijnlijkheid zal men 'ons' weer de schuld geven en 'wij' zullen weer de slechten zijn ondanks de problemen in hun landen van oorsprong niet aan ons liggen.

Wir haben es nicht gewusst ... waar las/hoorde ik dat toch nog al eens ergens ten 'velde'?
Tja, dat hoort er nu eenmaal bij.
Dat het één en ander sneller gekund had ....
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 18:09   #9
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.449
Standaard

...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  sympathy.jpg‎
Bekeken: 493
Grootte:  64,1 KB
ID: 100806  

__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 18:09   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.294
Standaard

Men zou die studente toch beter een status van "gaststudente" of zo geven zodat ze haar diploma kan halen. Goed ze wisten dat ze na de oorlog terug naar huis moesten, maar hadden ze al die jaren dan gewoon niets moeen doen ? Hun kinderen geen onderwijs geven ?

Wanneer is de oorlog in Kosovo juist gestopt ? Ik weet niet of daar een datum op te plakken is eigenlijk. Dat plus de traagheid van de administratie. Voor gevallen als deze ben ik wel voor wat flexibiliteit. Er zijn volgens mij heel wat andere gevallen die hier komen profiteren, die wel bezittingen in het buitenland hebben waar ook geen oorlog woedt.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 18:37   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Alba zou net haar diploma halen.
En de anderen vraag ik mij dan af.
Dat men het hier 16 jaar kan uitzingen lijkt mij geen reden op levenslange opvang.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 18:41   #12
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Alba zou net haar diploma halen.
En de anderen vraag ik mij dan af.
Dat men het hier 16 jaar kan uitzingen lijkt mij geen reden op levenslange opvang.
Ze moeten terug. Is België er nu beter op geworden?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 november 2015 om 18:41.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 18:45   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ze moeten terug. Is België er nu beter op geworden?
Mogelijks een paar uitkeringen rijker?
Is Belgie er nu slechter op geworden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 21:01   #14
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Daarom zouden ze het vluchtelingenstatuut tijdelijk moeten maken met een herziening om de 2-3 jaar. Is de oorlog in hun land van herkomst gedaan, dan moeten ze terug.
Dat was toch de reden waarom ze gevlucht zijn? Als er geen gevaar meer is, dan ook geen opvang meer.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 21:28   #15
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wanneer is de oorlog in Kosovo juist gestopt ? Ik weet niet of daar een datum op te plakken is eigenlijk. Dat plus de traagheid van de administratie. Voor gevallen als deze ben ik wel voor wat flexibiliteit. Er zijn volgens mij heel wat andere gevallen die hier komen profiteren, die wel bezittingen in het buitenland hebben waar ook geen oorlog woedt.
Ik dacht in 1999. In ieder geval is men al van 2000 bezig met vrijwillige of gedwongen terugkeer, wegens het uitdoven van het speciale ontheemdenstatuut, toen nog onder Freddy Willockx
http://www.standaard.be/cnt/nflk12102000_001

Citaat:
Volgens Willockx zijn uiteindelijk zo'n 20.000 Kosovaren ons land binnengekomen. Ongeveer vierduizend onder hen zouden tegen het einde van dit jaar al vrijwillig terugkeren. De gedwongen repatriëring zou uiteindelijk gelden voor zo'n vijfhonderd mensen.
...
Bovendien zijn ook Kosovaren die asiel hebben gevraagd, uitgesloten zolang hun procedure loopt. Blijven over: de uitgeprocedeerden en diegenen die tijdens de oorlog naar ons land zijn gevlucht en nu hun ontheemdenstatuut kwijt zijn.
Voeg aan de traagheid van de administratie wat handige advocaten toe, dan is 15 jaar rekken en trekken een koud kunstje.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 21:41   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ze moeten terug. Is België er nu beter op geworden?
Ze kunnen eindelijk veilig terug naar hun land. Zijn er er op achteruit gegaan nu ?

Ge ziet, ik kan ook zeveren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 21:51   #17
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Op die 16 jaar tijd zullen ze wel een potje gespaard hebben zeker, kunnen ze er meteen een zaakje mee beginnen in Kosovo.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 09:18   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Daarom zouden ze het vluchtelingenstatuut tijdelijk moeten maken met een herziening om de 2-3 jaar. Is de oorlog in hun land van herkomst gedaan, dan moeten ze terug.
Dat was toch de reden waarom ze gevlucht zijn? Als er geen gevaar meer is, dan ook geen opvang meer.
Francken is daar mee bezig hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 09:19   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Daarom zouden ze het vluchtelingenstatuut tijdelijk moeten maken met een herziening om de 2-3 jaar. Is de oorlog in hun land van herkomst gedaan, dan moeten ze terug.
Dat was toch de reden waarom ze gevlucht zijn? Als er geen gevaar meer is, dan ook geen opvang meer.
Francken is daar mee bezig hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 09:20   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik dacht in 1999. In ieder geval is men al van 2000 bezig met vrijwillige of gedwongen terugkeer, wegens het uitdoven van het speciale ontheemdenstatuut, toen nog onder Freddy Willockx
http://www.standaard.be/cnt/nflk12102000_001



Voeg aan de traagheid van de administratie wat handige advocaten toe, dan is 15 jaar rekken en trekken een koud kunstje.
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be