Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2022, 12:04   #61
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja, misschien...

In ieder geval, als er binnen x maanden een moslim iets laakbaar zegt (bvb. vrouwen moeten zwijgen en mogen niet werken) en dezelfde die nu VvM zitten in te roepen dan een veroordeling willen zien, ja dan ga ik toch even wat uitspraken terug oprakelen en vragen om consequent te zijn.
Waar ik het moeilijk mee heb, is dat dit de enige wijze is waarop dit 'vrije-meningsconflict' wordt uigespeeld, als een vals dilemma.
Men gaat er preceis zelfs niet meer van uit dat iemand voorbij de huidskleur van de beklaagde mag of kan kijken.
Ik vind de uitspraken van de Jeff laakbaar, maar of hij daarvoor in de bak moet zitten, daarover ben ik er nog niet uit.
Voor een Brahim of een Mohammed zou ik net hetzelfde denken.

Maar mag ik nu hopen dat het naroepen van vrouwen op straat, ze bepotelen in een mensenmassa, of zelfs aanranden ook een harder gestraft gaat worden???
Dit symbooldossierke stelt niet recht wat Sofie Peeters in 2012 al met haar 'Femme de la rue' aankaartte.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 januari 2022 om 12:05.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 12:09   #62
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Waar ik het moeilijk mee heb, is dat dit de enige wijze is waarop dit 'vrije-meningsconflict' wordt uigespeeld, als een vals dilemma.
Men gaat er preceis zelfs niet meer van uit dat iemand voorbij de huidskleur van de beklaagde mag of kan kijken.
Ik vind de uitspraken van de Jeff laakbaar, maar of hij daarvoor in de bak moet zitten, daarover ben ik er nog niet uit.
Voor een Brahim of een Mohammed zou ik net hetzelfde denken.

Maar mag ik nu hopen dat het naroepen van vrouwen op straat, ze bepotelen in een mensenmassa, of zelfs aanranden ook een harder gestraft gaat worden???
Dit symbooldossierke stelt niet recht wat Sofie Peeters in 2012 al met haar 'Femme de la rue' aankaartte.
yup; ik ben hier wel min of meer mee akkoord: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...et-hoeyberghs/
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 12:12   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
10 maanden waarvan 5 maand effectief omdat hij zijn gedacht ne keer heeft gezegd.
Als je iemand drie maanden werkonbekwaam slaat krijg je 100 uur werkstraf.
Waar gaan we naar toe.
Begrijpe wie begrijpe kan inderdaad

p.s.

Sorry maar ik heb met dat filmpje waar Jeff even uit zijn bol ging best goed gelachen.

Voor de fans van ... Hoeyberghs over Al Gore, Greta Thunberg, klimaat en "creativiteit die tussen de benen begint"

Er zwaar over?¿

In Gent gaat men het 'graag' horen ...

Jeff Hoeyberghs wordt gedagvaard voor seksisme te Gent

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2022 om 12:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 12:13   #64
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja, misschien...

In ieder geval, als er binnen x maanden een moslim iets laakbaar zegt (bvb. vrouwen moeten zwijgen en mogen niet werken) en dezelfde die nu VvM zitten in te roepen dan een veroordeling willen zien, ja dan ga ik toch even wat uitspraken terug oprakelen en vragen om consequent te zijn.
Waarom ? Jef meende niet wat hij zegde terwijl Brahim dat wel meent én doet. Jef gaat echt geen sjakossen van jonge meisjes pikken en leegkappen hoor en hij roept daar ook niet toe op. Hij liet zich eens goed gaan op studentikoze wijze. Die 'Brahim' die ooit in een TV studio een vrouw geen hand wilde geven en niet in de ogen wilde kijken die meende alles wat hij zegde en handelde ernaar ook. De rechter is gewoon zwaar ziek in het hoofd en moet afgezet worden. Iemand die zo een vonnis stelt is niet in staat recht te spreken. En mensen hebben groot gelijk dit een schande te vinden en het evengoed een schande te vinden als een moslim niet in de bak hoeft voor seksistische uitspraken én gedrag en te eisen dat die wél de bak wordt ingedraaid omdat het nooit bij uitspraken blijft en ze al zeker niet humoristisch op te vatten zijn.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 12:20   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Tx.

Ja wat doen we hiermee:

"
De beklaagde zette ook aan tot geweld tegen specifieke vrouwen en tegen vrouwen in het algemeen. Zijn uitlatingen over hoe het meisje in de klas van zijn zoon moest worden aangepakt laat daar geen twijfel over bestaan. (‘Ik zou, na de school, met een paar man, Liene gaan opwachten, als ze naar huis rijdt. Ik zou, als ze met vriendinnekes rijdt, eerst die vriendinnekes wegjagen, dan Liene van haar fietske trekken, allebei haar banden platzetten, …, haar kabaske pakken, dat volledig in de goot uitschudden, …, en dan zou ik de briquet van mijne pa pikken, en haar sjakoske in brand steken’)
"

Is dat aanzetten tot?...

Ne moeilijke
Nee, als dat zo is, dan moet praktisch iedere facebookgebruiker den bak in.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 12:20   #66
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom ? Jef meende niet wat hij zegde terwijl Brahim dat wel meent én doet. Jef gaat echt geen sjakossen van jonge meisjes pikken en leegkappen hoor en hij roept daar ook niet toe op. Hij liet zich eens goed gaan op studentikoze wijze. Die 'Brahim' die ooit in een TV studio een vrouw geen hand wilde geven en niet in de ogen wilde kijken die meende alles wat hij zegde en handelde ernaar ook. De rechter is gewoon zwaar ziek in het hoofd en moet afgezet worden. Iemand die zo een vonnis stelt is niet in staat recht te spreken. En mensen hebben groot gelijk dit een schande te vinden en het evengoed een schande te vinden als een moslim niet in de bak hoeft voor seksistische uitspraken én gedrag en te eisen dat die wél de bak wordt ingedraaid omdat het nooit bij uitspraken blijft en ze al zeker niet humoristisch op te vatten zijn.
Zinnen zoals: "Uw moeder is een hoer of zo???"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 12:41   #67
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom ? Jef meende niet wat hij zegde terwijl Brahim dat wel meent én doet. Jef gaat echt geen sjakossen van jonge meisjes pikken en leegkappen hoor en hij roept daar ook niet toe op. Hij liet zich eens goed gaan op studentikoze wijze. Die 'Brahim' die ooit in een TV studio een vrouw geen hand wilde geven en niet in de ogen wilde kijken die meende alles wat hij zegde en handelde ernaar ook. De rechter is gewoon zwaar ziek in het hoofd en moet afgezet worden. Iemand die zo een vonnis stelt is niet in staat recht te spreken. En mensen hebben groot gelijk dit een schande te vinden en het evengoed een schande te vinden als een moslim niet in de bak hoeft voor seksistische uitspraken én gedrag en te eisen dat die wél de bak wordt ingedraaid omdat het nooit bij uitspraken blijft en ze al zeker niet humoristisch op te vatten zijn.
Jeff meent wel wat-ie zegt.

Hoe ga jij het onderscheid maken wat echt is en wat "om te lachen" is?

Punt is, noch Jeff, noch Brahim moet veroordeeld worden. Ik ben dus benieuwd als er binnen een paar maanden Brahim iets twijfelachtig zegt (al dan niet "om te lachen") en zien hoe de goegemeente dan reageert.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 12:44   #68
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee, als dat zo is, dan moet praktisch iedere facebookgebruiker den bak in.
Ja euh, doodsbedreigingen, aanzetten tot haat, of het nu op FB gebeurt of in iemand zijn gezicht, dat is strafbaar. Jeff pakt iets meer wind dan de gemiddelde burger, maar als er dus een burger bedreigingen uit op FB of Twitter, ja dat is zeer zeker strafbaar. Er zijn al voorbeelden hoor, van mensen die een rechtzaak hebben aangespannen na herhaaldelijke bedreigingen en die ook hebben gewonnen.

Ook op dit forum zijn er zeker uitspraken gebeurd die strafbaar zijn.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 13:02   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja euh, doodsbedreigingen, aanzetten tot haat, of het nu op FB gebeurt of in iemand zijn gezicht, dat is strafbaar. Jeff pakt iets meer wind dan de gemiddelde burger, maar als er dus een burger bedreigingen uit op FB of Twitter, ja dat is zeer zeker strafbaar. Er zijn al voorbeelden hoor, van mensen die een rechtzaak hebben aangespannen na herhaaldelijke bedreigingen en die ook hebben gewonnen.

Ook op dit forum zijn er zeker uitspraken gebeurd die strafbaar zijn.
Chris Janssens van het VB heeft doodsbedreigingen gekregen.
Hij kreeg van de week bericht van de procureur, dat hij de doodsbedreigingen geseponeerd heeft.

Ik probeer nu te begrijpen waarom Jeff naar de gevangenis moet en diegene die de doodsbedreigingen uitte niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 13:19   #70
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Chris Janssens van het VB heeft doodsbedreigingen gekregen.
Hij kreeg van de week bericht van de procureur, dat hij de doodsbedreigingen geseponeerd heeft.

Ik probeer nu te begrijpen waarom Jeff naar de gevangenis moet en diegene die de doodsbedreigingen uitte niet.
Symbooldossier en CJ is van VB, die hebben geen rechten. Meer moet je er niet achter zoeken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 januari 2022 om 13:20.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 13:36   #71
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Chris Janssens van het VB heeft doodsbedreigingen gekregen.
Hij kreeg van de week bericht van de procureur, dat hij de doodsbedreigingen geseponeerd heeft.

Ik probeer nu te begrijpen waarom Jeff naar de gevangenis moet en diegene die de doodsbedreigingen uitte niet.
Ja euh, de seponering in geval CJ is nogal moeilijk te beoordelen. Weinig relevant dat hier nu bij te betrekken.

Hoeveel racisten die doodsbedreigingen uiten aan moslims zijn er niet die ongestraft hun gang kunnen gaan? Geef me een minuutje of 10 en ik vind wel een paar uitspraken op dit forum die in principe in aanmerking zouden komen.

Je moet al veel goesting hebben om via het gerecht daarvoor gerechtigheid te krijgen, dus (bijna) niemand houdt zich ermee bezig. Ik heb alleen weet van een zaak aangespannen door Yasmien Naciri die gewonnen werd. Dat was wel een extreme situatie met herhaaldelijke, gerichte bedreigingen, dacht ik (maar ik ken de details niet).

Soit, voor Jeff is het niet relevant.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 13:54   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja euh, de seponering in geval CJ is nogal moeilijk te beoordelen.

...
Nee hoor, het is in tegendeel heel gemakkelijk te beoordelen.
Chris Janssens wordt met de dood bedreigt, de procureur seponeert de doodsbedreiging.
In het omgekeerde geval zou Chris Janssens nu in de gevangenis zitten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 13:59   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Tx.

Ja wat doen we hiermee:

"
De beklaagde zette ook aan tot geweld tegen specifieke vrouwen en tegen vrouwen in het algemeen. Zijn uitlatingen over hoe het meisje in de klas van zijn zoon moest worden aangepakt laat daar geen twijfel over bestaan. (‘Ik zou, na de school, met een paar man, Liene gaan opwachten, als ze naar huis rijdt. Ik zou, als ze met vriendinnekes rijdt, eerst die vriendinnekes wegjagen, dan Liene van haar fietske trekken, allebei haar banden platzetten, …, haar kabaske pakken, dat volledig in de goot uitschudden, …, en dan zou ik de briquet van mijne pa pikken, en haar sjakoske in brand steken’)
"

Is dat aanzetten tot?...

Ne moeilijke
Dit gaat over een specifiek persoon. Ik heb het vonnis nergens online gevonden. Ik vind het moeilijk hoe de media en de persagenten hiermee dienen om te gaan. De geviseerde persoon wenst naar alle waarschijnlijkheid niet de publieke aandacht of deze van van Jeff H. Door over te berichten gaan de paparazzi en de sociale media strijders aan impliciete doxing doen.

Heeft de betrokken handtassenfabrikant zich partij gesteld in dit proces ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 13:59   #74
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee hoor, het is in tegendeel heel gemakkelijk te beoordelen.
Chris Janssens wordt met de dood bedreigt, de procureur seponeert de doodsbedreiging.
In het omgekeerde geval zou Chris Janssens nu in de gevangenis zitten.
ah, gij weet precies wat er is gebeurd? Redenen voor seponering zijn gebrek aan bewijs. Is dat hier het geval? Jij weet precies meer?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 14:02   #75
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dit gaat over een specifiek persoon. Ik heb het vonnis nergens online gevonden. Ik vind het moeilijk hoe de media en de persagenten hiermee dienen om te gaan. De geviseerde persoon wenst naar alle waarschijnlijkheid niet de publieke aandacht of deze van van Jeff H. Door over te berichten gaan de paparazzi en de sociale media strijders aan impliciete doxing doen.

Heeft de betrokken handtassenfabrikant zich partij gesteld in dit proces ?
Euhm:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

UGent & Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen waren burgelijke partij.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 14:05   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Chris Janssens van het VB heeft doodsbedreigingen gekregen.
Hij kreeg van de week bericht van de procureur, dat hij de doodsbedreigingen geseponeerd heeft.

Ik probeer nu te begrijpen waarom Jeff naar de gevangenis moet en diegene die de doodsbedreigingen uitte niet.


Uit het schrijven van de procureur blijkt dat het een minderjarige was. Als die zaak wordt geseponeerd kunnen er nog steeds feiten toegevoegd worden aan het dossier.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 14:14   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Uit het vonnis:

Door op systematische wijze te refereren naar vrouwen met kleinerende woorden: ‘juffrouwke’,
‘meiske’, ‘schat’, ‘dingske’, ‘wijf(ke)’, ‘trollen’.
• Door vrouwen te ontmenselijken door hen te vergelijken met dieren zoals koeien en honden.
• Door te verkondigen: ‘vrouwen zijn altijd slim geweest, ze hebben hun geheim wapen gehad, in
ruil waarvoor ze natuurlijke geweldige mannelijke bescherming kregen en ze een fantastisch
goed leven hadden’, ‘vrouwen willen wel de privileges van de mannelijke bescherming en het
mannelijke geld, maar ze willen niet meer hun benen opendoen’, ‘vrouwen zijn lui, en hebben
mannen altijd voor granted genomen, hebben die altijd voor de kar gespannen, dat wij ze
wasmachines hebben gegeven, afwasmachines, poetsvrouwen, alles, totdat ze natuurlijk zelf
overbodig waren.’, ‘vandaar dat wetenschappers ook meestal mannen zijn, want bij vrouwen
komen daar altijd die emoties tussen

....
Door vrouwen te percipiëren als opportunisten ‘vrouwen willen wel de privileges van de
mannelijke bescherming en het mannelijk geld, maar ze willen niet meer hun benen opendoen’
• Door te verkondigen: ‘De beste vrouwen zijn ontmaagd rond hun 14e. Al wat rond hun 20-21
maagd was, leert het nooit nog’, ‘Johnson heeft zelf vorige week nog gezegd, iets in de trant van,
ehm ‘kinderen van alleenstaande moeders’, enfin soit, dat was het uitschot van de
maatschappij. Dat is de premier die dat zegt! Waarom zegt die dat? Omdat dat zo is’, ‘ik sta met
mijn voeten op de grond, natuurlijk veel meer dan gelijk welke collega. Mijne collega in het
ziekenhuis. Neem nu, die is pediater. Ja, dan is het een vrouw he’

...
Het is algemeen bekend - ook uit de rechtspraktijk - dat bij partnergeweld én bij seksueel misbruik,
vooral mannen daders, en vrouwen slachtoffers zijn.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 januari 2022 om 14:14.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 14:15   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ah, gij weet precies wat er is gebeurd? Redenen voor seponering zijn gebrek aan bewijs. Is dat hier het geval? Jij weet precies meer?
Dat is raar, want ik ben al veroordeeld zonder bewijs.
Het beroepshof smeet dat vonnis uiteindelijk in de vuilbak, maar in eerste aanleg, veroordeeld zonder bewijs.

Hieruit mogen we dus besluiten dat seponering wegens geen bewijs niet voor iedereen telt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 14:16   #79
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Al bij al vind ik een strafrechtelijke benadering niet de juiste. In dat opzicht volg ik de gedachtengang van Jogchum Vrielinck, dat in dit topic al werd geciteerd. Ik vrees ook dat het effect eerder negatief zal zijn. De veroordeelde zal zich in zijn positie ingraven, met nog een geut verbittering erbij.

En bovendien: men heeft op nogal kunstmatige manier een aanzet tot haat geconstrueerd, in die uitlatingen tav de klasgenote van zijn zoon.

Zoals anderen ook al aangaven, moet men consequent zijn en dezelfde maatstaf hanteren voor alle soort meningsuitingen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 14:17   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht


Uit het schrijven van de procureur blijkt dat het een minderjarige was. Als die zaak wordt geseponeerd kunnen er nog steeds feiten toegevoegd worden aan het dossier.
Tot welk doel voegen we feiten toe aan een zaak die niet vervolgd wordt?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be