Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2018, 21:52   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Men is serieus de weg kwijt. 200 jaar grondwet met grondrechten en een opstekende windje met wat vervelende moslims volstaat om die niet meer toe te passen. Men moet die man zijn ideeën politiek bestrijden in de politiek. En zijn plichten als werknemer zijn een zaak tussen hem een zijn werkgever.

Als in een dictatuur heeft men zijn politieke ideeën bestreden door zijn job af te nemen. En degenen die regelmatig wijzen op hoe erg communistische dictaturen waren juichen het hardst.
Alle middelen zijn imo goed om die perfide islam-cultus zoveel mogelijk te neutraliseren. En met dat soort religieuze gekken in discussie gaan is al helemaal geen optie.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 22:02   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alle middelen zijn imo goed om die perfide islam-cultus zoveel mogelijk te neutraliseren. En met dat soort religieuze gekken in discussie gaan is al helemaal geen optie.
Met zulke zaken neutraliseer je niets, integendeel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 22:04   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alle middelen zijn imo goed om die perfide islam-cultus zoveel mogelijk te neutraliseren. En met dat soort religieuze gekken in discussie gaan is al helemaal geen optie.
Je moet dan wel eerst objectief worden en alle religies en overtuigingen op dezelfde wijze beoordelen.

En dan objectief oordelen of er iets fout is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 22:08   #44
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alle middelen zijn imo goed om die perfide islam-cultus zoveel mogelijk te neutraliseren. En met dat soort religieuze gekken in discussie gaan is al helemaal geen optie.
Hun denkbeelden in het stadium van denkbeelden houden lijkt me ruim genoeg. Averechts werkende maatregelen die een nobody een martelaarstatus zullen het probleem veeleer groter maken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 23:18   #45
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: mag men in een democratie dergelijke zaken uiten en nastreven? Ja of neen?
Eveneens nogmaals: Is de sharia gestoeld op democratische beginselen?
Of is dat een irrelevant detail?

Citaat:
Of is democratie volgens u slechts een spel waar iedereen eigenlijk hetzelfde hoort te denken?
Alleen in landen/streken waar de sharia van kracht is, moet iedereen conform die doctrine denken en handelen. Het verband met democratie ontgaat me.

Geef nog eens een draai aan uw orgel, Jan!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 23:22   #46
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Eveneens nogmaals: Is de sharia gestoeld op democratische beginselen?
Of is dat een irrelevant detail?



Alleen in landen/streken waar de sharia van kracht is, moet iedereen conform die doctrine denken en handelen. Het verband met democratie ontgaat me.

Geef nog eens een draai aan uw orgel, Jan!
Dus omdat in landen waar de sharia heerst onvrijheid en dwang is moeten wij ook onze kop verliezen?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 2 mei 2018 om 23:22.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 23:45   #47
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus omdat in landen waar de sharia heerst onvrijheid en dwang is moeten wij ook onze kop verliezen?
Volgens JVDB blijkbaar wel, ja.
Ik weet van niks...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 23:58   #48
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben een groot voorstander van vrijheid. ....

Ik ook.
Ik heb niets tegen mensen die een godsdienst beleven, Katholiek of Moslim.
Maar ik heb wel iets tegen extremisten.
Sharia gedoe, dat is tegen onze vrijheden.

Een duidelijk signaal dat ze met dat soort van spelletjes moeten ophouden, politieke partij of niet.
Een sharia pas niet in onze democratische manier van leven.
Bovendien zijn bij ons Kerk & staat gescheiden.
Een sharia is bovendien tegen onze grondwet.

ps: het is niet 'de' sharia, maar 'een' sharia.
'De' sharia, die bestaat niet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 3 mei 2018 om 00:03.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 02:56   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=98
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 06:30   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: mag men in een democratie dergelijke zaken uiten en nastreven? Ja of neen?

Of is democratie volgens u slechts een spel waar iedereen eigenlijk hetzelfde hoort te denken?
Kan men een chauffeur bij de M.I.V.B. in dienst houden onder het mom van vrijheid van mening wanneer hij publiekelijk oreert dat de Duitsers niet genoeg Joden hebben vergast tijdens WO II? En dat men er nog meer moet vergassen moest het kunnen. Daar gaat het over. Over een welbepaald principe.

De man werkt in een publieke instelling. Hij mag die gedachte hebben en in privé wellicht ook uiten, maar als buschauffeur die werkt aan een publieke instelling stelt er zich wel een probleem.

Misschien is het goed dat de man zich wendt tot de rechtbank . Dan zien we of het kan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 mei 2018 om 06:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 06:30   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is een aanslag op de vrijheid van de mensen. Wat iemand denkt en hoe hij zich politiek organiseert, staat los van het beroep dat hij uitoefent.

Als de man een buschauffeur is en zijn werk goed uitvoert, moet hij daarop beoordeeld worden. Niet op zijn politieke opvattingen.

U laat duidelijk de meest ondemocratische reflex van jaren zien.
Jongen toch.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 06:37   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
uit DS vandaag:
"De MIVB wil verder alleen nog kwijt dat ze Ahrouch een ontslagvergoeding heeft aangeboden, en dat hij die heeft geaccepteerd."

Einde verhaal.
wat een princiepsloze volidioot.

voor wat zilverlingen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 mei 2018 om 06:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 06:45   #53
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is trouwens fundamenteel aan onze democratische rechtstaat dat je ideeën met ideeën bestrijdt. Niet met het zwaard van het gerecht. Niet met de knots van het ontslag.

Nu kan de heer in kwestie terecht zeggen: "Zie je wel dat het Westen het allemaal niet meent. Democratie, vrije meningsuiting, vrijheid... het zijn allemaal holle woorden."

Holle waarden, niet veel meer waard dan een ontslagvergoeding.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 07:41   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees ik dit goed? Stelt u nu dat we mensen gerust mogen ontslaan als ze er een bepaalde politieke visie op nahouden?
Was dat te ver gezocht denkt u?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 07:43   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Probleem indijken?

Misschien was men er beter mee in discussie gegaan. Misschien had hij dan na verloop van tijd zijn standpunten iets meer gematigd.

Nu zet men een mens op straat, mét het risico dat hij door die heisa geen job meer vindt en als reactie daarop misschien juist nog radicaler wordt.
Niet geloofwaardig dat die zijn standpunten zou matigen maar laten we het plaatsen onder de noemer wishful thinking misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 mei 2018 om 07:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 07:48   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees ik dit goed? Stelt u nu dat we mensen gerust mogen ontslaan als ze er een bepaalde politieke visie op nahouden?

Wanneer een buschauffeur die aan de MIVB werkt, publiekelijk oreert dat mannen en vrouwen gescheiden op de bus moeten zitten en de vrouwen liefst achteraan, dan kan ik me voorstellen dat de MIVB daar niet zo happy mee is en zulke openbare houding van deze werknemer als onverenigbaar beschouwt met de filosofie van het bedrijf. En bijgevolg deze discriminerende publieke houding van betreffende werknemer als een valabele reden beschouwt om hem te ontslaan.

En meer valt er niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 mei 2018 om 07:50.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:23   #57
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
MIVB ontslaat voorzitter partij Islam
Lijkt mij het beste wat ze hebben kunnen doen om het 'probleem' een beetje in te dijken in de zin van dat het zich zeker niet zou kunnen gaan 'vermenigvuldigen'.
Dan zijn ze een beetje laat. Wie met de Brusselse MIVB al eens rond rijdt weet dat het grote merendeel van de bestuurders diezelfde achtergrond heeft.
En ook dat een groot deel van die chauffeurs constant luidkeels met zijn smartphone bezig is die gewoonlijk op luidspreker staat.
En niet zelden is dat ding gewoon de muzikale versie van de koran aan het jengelen.

En wie daar opmerkingen over durft maken wordt door de 'daders' uitge'kaffer'd en door de MIVB gewoon straal genegeerd.
Met uiteraard de nodige gewelddadige 'orgelpunten' tijdens de ramadan en het suikerfeest...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:30   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U maakt me nu wel heel nieuwsgierig. U hebt schijnbaar weet van de inhoud van een brief aan die man gericht, waarin dan nog eens gesproken werd over "de normen van het bedrijf".

Wat zijn dan wel die "normen"?
U moet leren lezen. Ik heb niet geschreven dat er een brief is.
Ik heb alleen gezegd dat er een brief zou moeten geschreven worden.

Bovendien twijfelt u over de "normen van het bedrijf".
Denkt u nu echt dat er nog één bedrijf is in Vlaanderen of Brussel dat geen mission en dergelijke praat heeft?
Denkt u nu echt dat een aangeworven chauffeur de bus in stapt zonder dat hem op het hart gedrukt is om de mensen zus en zo te behandelen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:32   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.025
Standaard

De vraag is uiteraard of die man (ik wist eerst niet dat het een buschauffeur was) tijdens zijn werk problemen gemaakt heeft over 'gescheiden in de bus zitten'.

Indien niet zie ik geen reden om hem aan te pakken.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 mei 2018 om 08:37.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:33   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het ook problematisch. Op het randje of er over?
....
Ik quoot mezelf even.
Ik was vergeten dat meneer de chauffeur ook op tv verscheen n.a.v. zijn uitspraak. Onder moderatie van Deboursu of zo, gekend ook in Vlaanderen.
Daar weigerde hij zijn buurvrouw in het panel zelfs maar "aan te kijken".

Uit DS
Citaat:
Onlangs ontstond weer commotie rond Ahrouch omdat hij tijdens een debat op de Franstalige tv weigerde een vrouw die naast hem zat aan te kijken.
Dat is ook zijn werkgever niet ontgaan. Na enkele gesprekken met Ahrouch bleek het water tussen beiden te diep.
Wel ja, ik stel mijn mening bij: een chauffeur kan zijn werk onmogelijk goed doen, als hij weigert vrouwen aan te kijken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be