Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 25 maart 2016, 08:00   #641
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
correct.
Dud U vindt het correct dat het Westen de baardmannen steunde tegen Assad?
tomm is nu online  
Oud 25 maart 2016, 08:02   #642
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Washington zit mogelijk achter de politiek van Ankara om de EU met miljoenen moslims te overspoelen.
Om de EU te dwingen om Turkije tot lidstaat te maken en zo Rusland verder te isoleren.
Daar geloof ik niets van. Als de VS Rusland isoleert zou er een kernoorlog kunnen komen. En dan groeit er alleen nog mos op onze planeet. Trouwens de VS en Rusland zitten nu al met hun gat tegen mekaar aan de Beringzee.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 25 maart 2016 om 08:05.
Gelukkoos is offline  
Oud 25 maart 2016, 08:03   #643
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Er zijn Teveel van die "alle vremde " daar gaat het over TEVEEL !! het evenwicht is verstoord geraakt ,, het teveel helt over ... daar gaat het over ..
de vuile muilekoek is offline  
Oud 25 maart 2016, 08:06   #644
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Luister eens hier dinge .... ik ga het eens opnemen voor die sommige onverdraagzame Belgen dat je daar opnoemt ...ten 1e het was hun land zuiver clean en West Europees getint dit lange jaren... nu worden ze overspoelt bijna verkracht met allerhande opdringerige culturen die hier zeggen OPHSCHUIVEN want wij zijn hier en het moet zoals wij het willen en gewoon zijn , laat eens die Belgen gerust ! ..... ze hebben wel het recht onverdraagzaam te zijn op hun eigen grond ! RESPECT is ook iets dat u niet verstaat zekers als liefhebber van de multiculturele horizon ...

Maar deze onverdraagzaamheid heeft er wel voor gezorgd dat getto's ontstonden met alleen niet-Belgen, en dat heeft dan weer voor radicalisering gezorgd. Het Nederlandse model van verdraagzaamheid is veel beter, het is geen toeval dat bijna alle terroristen uit België komen... en de werkloosheid bij allochtonen in Nederland veel lager ligt.
Maar ja, dat zijn maar stomme Hollanders zeker? (sommige Nederlanders vertelden me dat zelfs zij niet volledig welkom waren in de wijk of dorp waar ze woonden in Vlaanderen, en ik kan dat heel goed begrijpen, heb net hetzelfde meegemaakt) Belgen, zeker Vlamingen, zijn een bekrompen volkje, enkele generaties geleden waren het nog nauwelijks geletterde boeren en dat blijf je er aan zien, gigantisch verschil met Nederland. Na zoveel generaties verstaan West-Vlamingen en Limburgers elkaar nog steeds nauwelijks.
Dat wil niet zeggen dat Belgen geen positieve eigenschappen hebben.

Dat de Marokkanen, etc. ook schuld hebben, de Belgen niet respecteren, etc. is zeker waar, bvb. andere minderheden als Chinezen, Italianen, Latijns-Amerikanen, etc. integreerden zich veel beter.

Alle allochtonen terugsturen kan niet, en de grenzen volledig sluiten evenmin. Men kan, net als in de VS of Canada, ervoor kiezen enkel buitenlanders toe te laten die iets bijdragen aan het land, bvb. in de IT sector. En natuurlijk de allochtonen die hier reeds zijn naar goede scholen sturen en hen betrekken bij het economische en culturele leven. Niet dom en verkrampt zoals "15% quote gekleurden in "thuis""(waarin allochtonen dan als halve heiligen worden voorgesteld). Wel door echte integratie, nogmaals, Nederland is niet perfect maar toont wel hoe het kan, het aantal gemengde huwelijken is veel groter dan hier. En zelfs in heel wat rechtse partijen zitten heel wat die geen etnisch Nederlandse achtergrond hebben.(bvb. zelfs Wilders heeft Indonesische voorouders)

Laatst gewijzigd door tomm : 25 maart 2016 om 08:20.
tomm is nu online  
Oud 25 maart 2016, 08:21   #645
Guust
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 253
Standaard

Bij RT hebben ze ondertussen de aanleiding van de aanslagen tegen Belgie gevonden, het is de schuld van Degrelle en Kuifje.
https://www.rt.com/viral/337084-tint...egacy-context/
Guust is offline  
Oud 25 maart 2016, 08:32   #646
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar deze onverdraagzaamheid heeft er wel voor gezorgd dat getto's ontstonden met alleen niet-Belgen, en dat heeft dan weer voor radicalisering gezorgd. Het Nederlandse model van verdraagzaamheid is veel beter, het is geen toeval dat bijna alle terroristen uit België komen... en de werkloosheid bij allochtonen in Nederland veel lager ligt.
Maar ja, dat zijn maar stomme Hollanders zeker? (sommige Nederlanders vertelden me dat zelfs zij niet volledig welkom waren in de wijk of dorp waar ze woonden in Vlaanderen, en ik kan dat heel goed begrijpen, heb net hetzelfde meegemaakt) Belgen, zeker Vlamingen, zijn een bekrompen volkje, enkele generaties geleden waren het nog nauwelijks geletterde boeren en dat blijf je er aan zien, gigantisch verschil met Nederland. Na zoveel generaties verstaan West-Vlamingen en Limburgers elkaar nog steeds nauwelijks.
Dat wil niet zeggen dat Belgen geen positieve eigenschappen hebben.

Dat de Marokkanen, etc. ook schuld hebben, de Belgen niet respecteren, etc. is zeker waar, bvb. andere minderheden als Chinezen, Italianen, Latijns-Amerikanen, etc. integreerden zich veel beter.

Alle allochtonen terugsturen kan niet, en de grenzen volledig sluiten evenmin. Men kan, net als in de VS of Canada, ervoor kiezen enkel buitenlanders toe te laten die iets bijdragen aan het land, bvb. in de IT sector. En natuurlijk de allochtonen die hier reeds zijn naar goede scholen sturen en hen betrekken bij het economische en culturele leven. Niet dom en verkrampt zoals "15% quote gekleurden in "thuis""(waarin allochtonen dan als halve heiligen worden voorgesteld). Wel door echte integratie, nogmaals,
Citaat:
Nederland is niet perfect maar toont wel hoe het kan
, het aantal gemengde huwelijken is veel groter dan hier. En zelfs in heel wat rechtse partijen zitten heel wat die geen etnisch Nederlandse achtergrond hebben.(bvb. zelfs Wilders heeft Indonesische voorouders)
Jajaja het gaat vlug allemaal ... te vlug , het is teveel overdonderend ,mensen mogen nooit overdonderd worden... en toch blijf ik erbij ;als die van hier zogezegde stomme boeren zoals u ze wil noemen zich geen wereldvreemde willen opnemen ewel dat recht hebben ze naar mijn gedacht, geen enkel regering of politieker kan zijn wil doordrukken op een volk zijn habitat door hen te verplichten mee te doen aan multiculturele opdringerigheid , laat de mensen beslissen voor wie ze openstaan hoe ver ze willen gaan en wie ze willen opnemen in hun eigen cultuur. Ik zie het zo.
Ik draai altijd de zaken eens om , laat ons eens als Vlamingen massaal ongevraagd toe stromen in Marokko en daar alles op ons neus gaan zetten en de zaken bij die burgers eens gaan veranderen fundamenteel ? wat peis je ?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 25 maart 2016 om 08:39.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 25 maart 2016, 08:46   #647
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Er zijn Teveel van die "alle vremde " daar gaat het over TEVEEL !! het evenwicht is verstoord geraakt ,, het teveel helt over ... daar gaat het over ..
Gelukkig draait alles om de centen. In de jaren dertig zaten in Duitsland veel joden in het bedrijfsleven en bankwezen. Dit scenario hebben we gelukkig nu niet. Ik mag met volgende zin natuurlijk niet discrimineren. Maar de blanken bezitten nu de bedrijven, gebouwen enz. Men zou er beter aan doen de (financiële) wetten zo aanpassen dat blanke Europeanen meer kinderen gaan maken. Want we zitten nu in een verontrustende situatie dat blanken steeds minder, en mensen met getinte huid steeds meer kinderen maken. Mensen met getinte huid zijn ook creatiever in het stichten van gezinnen: Bijv. met meerdere op een kamer, goedkope kleding enz. En ze kiezen bijna nooit om kinderloos te blijven. Hun kinderen komen gewoon zonder pardon.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline  
Oud 25 maart 2016, 08:56   #648
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Deze aanslag zal heus mijn wereldbeeld niet veranderen, en ik bekritiseer zogenaamd "linkse" moslimknuffelaars evenzeer als rechtse zakken die tegen alle "vremde" zijn, dat weet U wel. U hebt recht op uw opinie, maar moet de mijne niet belachelijk maken omdat ik het niet volledig met U eens ben.
100%. OK. Ik weet het wel. U definieert zich liever links. Ik definieer me liever niet wt dat betreft. Omdat ik zowel linkse als rechtse trekjes heb, naargelang het onderwerp.

Ik waardeer Uw postings ten zeerste. Maar op dit moment werkte het horen van rechtse zakken me even op mijn zenuwen. Waarvoor mijn welgemeende excuses. Moet kunnen.

We zijn het idd niet steeds eens. Alvast geen hinderblok. Het positieve telt.

Iedereen die weet wat achter de aanslagen zit heeft reden om een beetje boos te zijn, een beetje geprikkeld. Wat in feite ook geen slechte zaak is.

Bon, zoiets als een sociale libertair. Maar dat zou niet bestaan...

Ik kan echter geen begrip opbrengen voor extreem (uniek) links/rechts. Ik begrijp ze helemaal niet, maar kan perfect tafelen, drinken en praten met wie dan ook. De beste zaken van beiden meepakken, alhoewel men mij ook niet steeds begrijpt. Hoeft ook niet.

* Koningshuis en politici moeten aangepakt worden voor de Arabische Lente en hun contacten met SA. Ik hoop dat 'links' zowel als 'rechts' en centrum het daarover eens kan worden. Dat is primordiaal. Eeen zekere eenheid over deze grenzen heen.

De feiten geobserveerd de laatse 6 jaar laten niets aan twijfel over. Maar veel links of rechts ziet het niet. Ik weet dat U het wel ziet. Het enige van belang. Af en toe word ik wel eens pissig, hoort in feite niet. Maar het is wat het is.

Wat geopolitiek betreft staan we meermaals aan dezelfde zijde. Fantastique nieuws uit Palmyra BTW. Ik hoop dat Assad spoedig de wormen in Raqqa aanpakt. In Palmyra waren het 4000 soldaten tegen een honderdtal baardige imbecielen. Nice.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 maart 2016 om 09:22.
zonbron is offline  
Oud 25 maart 2016, 08:57   #649
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar deze onverdraagzaamheid heeft er wel voor gezorgd dat getto's ontstonden met alleen niet-Belgen, en dat heeft dan weer voor radicalisering gezorgd. Het Nederlandse model van verdraagzaamheid is veel beter, het is geen toeval dat bijna alle terroristen uit België komen... en de werkloosheid bij allochtonen in Nederland veel lager ligt.
Maar ja, dat zijn maar stomme Hollanders zeker? (sommige Nederlanders vertelden me dat zelfs zij niet volledig welkom waren in de wijk of dorp waar ze woonden in Vlaanderen, en ik kan dat heel goed begrijpen, heb net hetzelfde meegemaakt) Belgen, zeker Vlamingen, zijn een bekrompen volkje, enkele generaties geleden waren het nog nauwelijks geletterde boeren en dat blijf je er aan zien, gigantisch verschil met Nederland. Na zoveel generaties verstaan West-Vlamingen en Limburgers elkaar nog steeds nauwelijks.
Dat wil niet zeggen dat Belgen geen positieve eigenschappen hebben.

Dat de Marokkanen, etc. ook schuld hebben, de Belgen niet respecteren, etc. is zeker waar, bvb. andere minderheden als Chinezen, Italianen, Latijns-Amerikanen, etc. integreerden zich veel beter.

Alle allochtonen terugsturen kan niet, en de grenzen volledig sluiten evenmin. Men kan, net als in de VS of Canada, ervoor kiezen enkel buitenlanders toe te laten die iets bijdragen aan het land, bvb. in de IT sector. En natuurlijk de allochtonen die hier reeds zijn naar goede scholen sturen en hen betrekken bij het economische en culturele leven. Niet dom en verkrampt zoals "15% quote gekleurden in "thuis""(waarin allochtonen dan als halve heiligen worden voorgesteld). Wel door echte integratie, nogmaals, Nederland is niet perfect maar toont wel hoe het kan, het aantal gemengde huwelijken is veel groter dan hier. En zelfs in heel wat rechtse partijen zitten heel wat die geen etnisch Nederlandse achtergrond hebben.(bvb. zelfs Wilders heeft Indonesische voorouders)
In Nederland hebben ze ook ernstige problemen, die ik zo niet uit mijn hoofd ken.
Een Belgische eigenschap die je zowel goed als slecht kan aanschouwen is denk ik de contrasten en tegenstellingen hier.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline  
Oud 25 maart 2016, 09:05   #650
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
In Nederland hebben ze ook ernstige problemen, die ik zo niet uit mijn hoofd ken.
Een Belgische eigenschap die je zowel goed als slecht kan aanschouwen is denk ik de contrasten en tegenstellingen hier.
Zie Surinamers...

Het verhaal klinkt vertrouwd

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschi...s_in_Nederland

Citaat:
....Vanaf het midden van de jaren zestig daalden de boottarieven van Suriname naar Nederland. De wederopbouw in Nederland verliep voorspoedig en de werkgelegenheid in Nederland groeide. Vanaf 1965 arriveerden meer laagopgeleide Surinamers in Nederland die probeerden een baan te vinden, ook de uitbreiding van de verzorgingsstaat – Nederland kende in die tijd hoge uitkeringen die vrij makkelijk werden toegekend – lokte Surinaamse migranten naar Nederland. De overheid probeerde de stroom in te dammen, maar omdat sinds de invoering van het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden in 1954 Surinamers de Nederlandse nationaliteit hadden konden ze niet geweigerd worden. Er kwamen in die tijd vooral Surinaamse Creolen naar Nederland. Naar het thuisfront stuurden ze flinke postpakketten waarmee ze beantwoordden aan het verwachtingspatroon van de familie. In hun zondagse pak gingen ze naast een mooie auto van een ander op de foto en stuurden deze foto's naar huis. In Suriname ontstond zo een beeld alsof het iedereen in Nederland voor de wind ging....
Dadeemelee is offline  
Oud 25 maart 2016, 09:12   #651
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/aanb...nen/ar-BBqS7N8

Syrische troepen van Assad zouden vandaag Palmyra veroverd hebben op IS.
Goed nieuws.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline  
Oud 25 maart 2016, 09:36   #652
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Goed nieuws.
Van de 4000 soldaten waren slecht een honderdtal Syrisch. Dit is een overwinning van een internationale militaire macht geleid door Assad.

Zeer zeker glorierijk. Go Assad, Go Syrie! Ik hoop dat ze al het tuig naar de hemel schieten, zo snel als mogelijk. Hemels werk van Assad.



Europa moet ophouden met het NAVO-gezever en de yanks zijn *kl*ten* te kussen. Europa heeft grote fouten begaan waarvoor het nog lang zal boeten.

Change.

edit: Aan de andere kant heeft Amerika Belgie eens goed belachelijk gemaakt en verwijst het naar ons diensten als kinderlijk. Moest in Amerika een situatie zoals in Belgie bestaan, dan had hun constitution reeds opgerold geweest en stond het land in vuur en vlam. Desalniettemin is er een andere burgeroorlog in de maak in de VS.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 maart 2016 om 09:44.
zonbron is offline  
Oud 25 maart 2016, 11:24   #653
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=640

Nogmaals mijn oprechte excuses. En ja, we zijn het zeer zeker niet over alles akkoord. We weten waar het schoentje wringt. Ik waardeer desalniettemin Uw inzet, het constante delen van informatie en Uw mening. Deze wordt ten zeerste gewaardeerd gezien ik over andere naties en zaken als U weet. In dat opzicht bent U vele vlakken een perfecte 'aanvulling'.

Neem gerust het scheldwoord 'wereldkenner' als een compliment op.

Voila. Kost geen moeite.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 25 maart 2016, 13:24   #654
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.974
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...htoffers.dhtml

Citaat:
In het Universitair Ziekenhuis in Leuven kwam vandaag het vorstenpaar op bezoek. De zorgverleners toonden verschillende soorten stukken metaal die uit de lichamen van de negentien slachtoffers van de aanslagen werden gehaald.






vanderzapig is offline  
Oud 25 maart 2016, 13:54   #655
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Jajaja het gaat vlug allemaal ... te vlug , het is teveel overdonderend ,mensen mogen nooit overdonderd worden... en toch blijf ik erbij ;als die van hier zogezegde stomme boeren zoals u ze wil noemen zich geen wereldvreemde willen opnemen ewel dat recht hebben ze naar mijn gedacht, geen enkel regering of politieker kan zijn wil doordrukken op een volk zijn habitat door hen te verplichten mee te doen aan multiculturele opdringerigheid , laat de mensen beslissen voor wie ze openstaan hoe ver ze willen gaan en wie ze willen opnemen in hun eigen cultuur. Ik zie het zo.
Ik draai altijd de zaken eens om , laat ons eens als Vlamingen massaal ongevraagd toe stromen in Marokko en daar alles op ons neus gaan zetten en de zaken bij die burgers eens gaan veranderen fundamenteel ? wat peis je ?
Dat gebeurt ook, Marokko kampt met miljoenen Afrikaanse vluchtelingen. Als die niet naar Europa geraken dan blijven ze maar in Marokko, toch nog beter dan hun eigen land.
Multiculturaliteit is geen optie meer, die mensen komen toch, door globalisatie of economische redenen, tenzij we onze grenzen volledig afsluiten en een soort apartheidsregime invoeren, en dan nog.

Je neemt graag Oost-Europa als voorbeeld, maar die landen, bvb. Rusland, zijn al meer dan duizend jaar multicultureel.
tomm is nu online  
Oud 25 maart 2016, 13:56   #656
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Gelukkig draait alles om de centen. In de jaren dertig zaten in Duitsland veel joden in het bedrijfsleven en bankwezen. Dit scenario hebben we gelukkig nu niet. Ik mag met volgende zin natuurlijk niet discrimineren. Maar de blanken bezitten nu de bedrijven, gebouwen enz. Men zou er beter aan doen de (financiële) wetten zo aanpassen dat blanke Europeanen meer kinderen gaan maken. Want we zitten nu in een verontrustende situatie dat blanken steeds minder, en mensen met getinte huid steeds meer kinderen maken. Mensen met getinte huid zijn ook creatiever in het stichten van gezinnen: Bijv. met meerdere op een kamer, goedkope kleding enz. En ze kiezen bijna nooit om kinderloos te blijven. Hun kinderen komen gewoon zonder pardon.
Merk ik enig antisemitisme? Jij lijkt blij dat Hitler de Joden uitgeroeid heeft.

Denk je dat er nu geen Joden meer in het bedrijfs- en bankwezen zitten?
tomm is nu online  
Oud 25 maart 2016, 14:01   #657
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

* Koningshuis en politici moeten aangepakt worden voor de Arabische Lente en hun contacten met SA. Ik hoop dat 'links' zowel als 'rechts' en centrum het daarover eens kan worden. Dat is primordiaal. Eeen zekere eenheid over deze grenzen heen.
Dat zou moeten, maar zal niet gebeuren, je ziet hoe gemakkelijk NVA plooit voor het grootkapitaal, dat geldt ook voor de SPA.
Interessant te zien welke partijen in Nederland actief actie voeren tegen het associatieverdrag met Oekraïne, namelijk PVV en SP. Je ziet wel op meerdere vlakken toenadering tot nationalistische en linkse partijen, bvb. in Griekenland of Oost-Europa. Wat Rusland betreft krijgt Poetin zowel steun van linkse als nationalistische partijen.
tomm is nu online  
Oud 25 maart 2016, 14:02   #658
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
In Nederland hebben ze ook ernstige problemen, die ik zo niet uit mijn hoofd ken.
Een Belgische eigenschap die je zowel goed als slecht kan aanschouwen is denk ik de contrasten en tegenstellingen hier.
Eerder slecht dan goed, en het feit dat verschillende overheden elkaar tegenwerken in België en Brussel krijgt nu enorme internationale kritiek vanuit heel de wereld.
tomm is nu online  
Oud 25 maart 2016, 14:09   #659
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Merk ik enig antisemitisme? Jij lijkt blij dat Hitler de Joden uitgeroeid heeft.

Denk je dat er nu geen Joden meer in het bedrijfs- en bankwezen zitten?
Dolfken heeft zich vergist, hij had de islamieten moeten pakken.
Net zoals ze Karadzic beter een medaille dan 40 jaar opsluiting hadden gegeven. De mens verdient een standbeeld.
Skobelev is offline  
Oud 25 maart 2016, 14:13   #660
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat gebeurt ook, Marokko kampt met miljoenen Afrikaanse vluchtelingen. Als die niet naar Europa geraken dan blijven ze maar in Marokko, toch nog beter dan hun eigen land.
Multiculturaliteit is geen optie meer, die mensen komen toch, door globalisatie of economische redenen, tenzij we onze grenzen volledig afsluiten en een soort apartheidsregime invoeren, en dan nog.

Je neemt graag Oost-Europa als voorbeeld, maar die landen, bvb. Rusland, zijn al meer dan duizend jaar multicultureel.
Jaja, en in Marokko worden ze allemaal doodgeknuffeld, gratis bed, bad, brood, sociale woningen, uitkeringen, gratis gezondheidszorg, positieve discriminatie etc etc.

In hun en jouw dromen misschien.
SDX is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be