Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2004, 17:58   #21
Herbert
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 september 2003
Berichten: 75
Standaard

Negen van de omgekomen extremisten waren huurlingen van Arabische komaf, zei een medewerker van president Vladimir Poetin...... (Bron : De Standaard)
Herbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:14   #22
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Ik dacht er zo eens over na en vroeg me toen af waarom de Russen die Tsjetjenen niet gewoon afstoten: het land is kleiner dan België qua oppervlak (20.000 km²) en er wonen maar 1 000 000 miljoen Tsjetjenen, naast 300 000 Russen. Die Russen kan men altijd verhuizen (hoewel dat wel veel tijd en moeite kost). Daarom denk ik dat er olie is, of dat er pijpleidingen doorlopen. Kan iemand mijn vermoedens bevestigen?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:17   #23
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
geeft je een IDEE van wat een mens eerst allemaal moet hebben doorgemaakt om zoiets te kunnen doen.....
waarschijnlijk net hetzelfde als datgene dat zovelen nu zo schokkend vinden ????
Er zaten heel wat arabieren tussen de gijzelnemers.
Dit zegt genoeg. Zoals vaker draait dit blind geweld, deze onmenselijkende terreur om de Islam.
Open uw ogen!
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:27   #24
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

die zijn best open , dank je.

"dit" zegt genoeg... "dé islam"... probeer je advies zelf eens uit

Ps: dergelijk drama gebaseerd op een onafhankelijkheidstreven (veel heeft dé islam daar niet mee te maken) gebruiken om een politiek of xenofoob punt te maken is wel vrij laag...
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:30   #25
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
die zijn best open , dank je.

"dit" zegt genoeg... "dé islam"... probeer je advies zelf eens uit

Ps: dergelijk drama gebaseerd op een onafhankelijkheidstreven (veel heeft dé islam daar niet mee te maken) gebruiken om een politiek of xenofoob punt te maken is wel vrij laag...
Ah ja, die arabieren waren waarschijnlijk verdwaalt
Deze aanslag heeft meer te maken met islam dat met Tsjetsjenië, dat is enkel een voorwendsel. Al jaren zijn Wahabieten de Tsjetsjenen aan het ophitsen, blijkbaar ging het niet goed genoeg als ze nu al hun eigen zotten moeten sturen.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:31   #26
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Wat Xenofobie hiermee te maken heeft is mij een raadsel, maar ja, het is wel makkelijker om mij proberen zwart te maken dan mijn ongelijk te bewijzen.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:32   #27
senator
Partijlid
 
senator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Dendermonde
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
geeft je een IDEE van wat een mens eerst allemaal moet hebben doorgemaakt om zoiets te kunnen doen.....
waarschijnlijk net hetzelfde als datgene dat zovelen nu zo schokkend vinden ????
inderdaad
__________________
Fear is a weapon of mass destruction.
Truth is relative, therefore truth does not exist.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:33   #28
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
inderdaad
Wat hebben die Arabieren dan wel meegemaakt?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:35   #29
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

1. heb je BEVESTIGING van ingehuurde arabische commando's ? we gaan blijkbaar schuld verleggen naar "arabieren", want dat zegt "genoeg"...
2; tsjetjeense strijd is een onafhankelijkheidsstrijd. dat religie daar minder mee te maken heeft, maar in de loop der jaren wel een factor is geworden, is duidelijk
3; welk gelijk ? je veralgemeningen over "arabieren" en "dé islam"....?
4; "arabieren" zal geen xenofobie zijn maar een overdreven afkeer van een nationaliteit ipv een ras. mijn excuses he
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 3 september 2004 om 18:39.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:44   #30
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ik dacht er zo eens over na en vroeg me toen af waarom de Russen die Tsjetjenen niet gewoon afstoten: het land is kleiner dan België qua oppervlak (20.000 km²) en er wonen maar 1 000 000 miljoen Tsjetjenen, naast 300 000 Russen. Die Russen kan men altijd verhuizen (hoewel dat wel veel tijd en moeite kost). Daarom denk ik dat er olie is, of dat er pijpleidingen doorlopen. Kan iemand mijn vermoedens bevestigen?
Oliedom wil niet zeggen dat men veel olie heeft, maar in Tsjetsjenië is het wel het geval:
Citaat:
Tsjetsjenië haalt vandaag 49 procent van zijn inkomsten uit olie. Volgens experten kan Tsjetsjenië jaarlijks tot 370 miljoen euro halen uit de export van olie aan de gemiddelde prijs van 30 euro per vat(dixit De nieuwe Tsjetsjeense president Aloe Alchanov).
(http://vl.altermedia.info/index.php?cat=43)

[size=5]Protest tegen bruut geweld is terecht...

[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:46   #31
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
1. heb je BEVESTIGING van ingehuurde arabische commando's ? we gaan blijkbaar schuld verleggen naar "arabieren", want dat zegt "genoeg"...
2; tsjetjeense strijd is een onafhankelijkheidsstrijd. dat religie daar minder mee te maken heeft, maar in de loop der jaren wel een factor is geworden, is duidelijk
3; welk gelijk ? je veralgemeningen over "arabieren" en "dé islam"....?
4; "arabieren" zal geen xenofobie zijn maar een overdreven afkeer van een nationaliteit ipv een ras. mijn excuses he
1 Ja, ik vertrouw BBC world en CNN wel, enfin, ik zal maar wachten tot het morgen in de Morgen staat zeker?
2 Inderdaad, de toenemende driestheid en terreur spreken voor zich
3 Tegen de Islam zijn is geen racisme, of is een neger die anti-nazi is volgens jou een racist? De Arabieren die daar waren waren daar om godsdienstige reden, niet meer, niet minder.
4 Opnieuw : De Arabieren die daar waren waren daar om godsdienstige reden, niet meer, niet minder.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 18:47   #32
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

:-d
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:00   #33
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
1 Ja, ik vertrouw BBC world en CNN wel, enfin, ik zal maar wachten tot het morgen in de Morgen staat zeker?
2 Inderdaad, de toenemende driestheid en terreur spreken voor zich
3 Tegen de Islam zijn is geen racisme, of is een neger die anti-nazi is volgens jou een racist? De Arabieren die daar waren waren daar om godsdienstige reden, niet meer, niet minder.
4 Opnieuw : De Arabieren die daar waren waren daar om godsdienstige reden, niet meer, niet minder.
1.dezelfde BBC en CNN die allerlei verhalen uit zovele bronnen de wereld instuurden bij het vorig theatergijzelingsdrama ? wacht liever op OFFICIELE bevestiging.
2.dan zijn we het eens dat religie niet DE triggerfactor was, maar een bijkomend feit. vreemd dat jij daar dan de prioriteit wil opleggen ipv het nationalisme van de tsjetjeen.
3. nee, dat is geen racisme. uiteraard niet. maar veralgemeningen maken over dé islam of eender welke godsdienst is hoegenaamd niet te bewijzen. anders zijn christenen allemaal inquisiteurs die ketters over de kling jagen en levend in brand steken (maar die fundamentalistische periode zijn we gelukkig voorbij) ELKE religie valt te misbruiken. dat zegt echter niets over het geheel van de religie. maar als atheist voel ik me niet geroepen om het grote religieideaal te verdedigen, integndeel; dat moeten anderen maar doen ...
4.arabieren : dat zegt genoeg.(want dat zijn zowieso terroristen).dat kan je wél als racisme gaan beschouwen, vermits nationaliteit wél opgenomen is in de racismewet en idd religie niet.
als arabieren daar waren, zal het wel om religieuze redenen geweest zijn , dat kan ik niet ontkennen. maar hen dan heel het drama toeschrijven ipv tsjtjeens onfahankelijkheidstreven is wel erg je best doen....
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:03   #34
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Ah ja, we zullen niet overeen komen (hoeft ook niet).
Maar in het belang van de mensheid zal de Islam wel verdwijnen, daar twijfel ik niet aan. Dus zeg jij maar lekker wat jij wil
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:09   #35
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

van mij mag de islam direct verdwijnen...

religies ; altijd hetzelfde , mooie intenties van de priesters, rabbi's en imans
maar uiteindelijk makkelijk te misbruiken om de wreedste zaken uit te halen, dus beter weg met HEEL het gedoe.

Maar ik sluit mijn ogen ook niet voor die religieuzen die zich NIET tot fundamentalisme laten verleiden. hen op één hoop gooien is buiten niet correct, ook onverstandig vermits je zo alleen juist polarisatie in de hand werkt van de fundamentalisten.
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:13   #36
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
van mij mag de islam direct verdwijnen...

religies ; altijd hetzelfde , mooie intenties van de priesters, rabbi's en imans
maar uiteindelijk makkelijk te misbruiken om de wreedste zaken uit te halen, dus beter weg met HEEL het gedoe.

Maar ik sluit mijn ogen ook niet voor die religieuzen die zich NIET tot fundamentalisme laten verleiden. hen op één hoop gooien is buiten niet correct, ook onverstandig vermits je zo alleen juist polarisatie in de hand werkt van de fundamentalisten.
Het probleem is dat je je afwend van alle religieuze fanaten (uitgezonderd de islam) is dat ze u gerust laten of instorten. Dus kan ik daarmee leven, maar de Islam heeft als doel de totale wereldheerschappij, en dat maakt het zo een gevaarlijke godsdienst, veel gevaarlijker dan alle andere.
Waarom denk je zijn de grenzen van de Islam in bloed gedrenkt?
Ik vind trouwens je verwerping van religie extreem, het is bijna een fobie
Mensen zullen altijd behoefte hebben aan mythologie, daar kunnen we niet omheen en zal je mee moeten leren leven hoor.
Anders wacht je een verzuurde tijd...
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:16   #37
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik vind trouwens je verwerping van religie extreem, het is bijna een fobie
..
ik heb dan ook op een streng katholiek jongenscollege bij de paterkes gezeten....
ge zou van minder !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:19   #38
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
ik heb dan ook op een streng katholiek jongenscollege bij de paterkes gezeten....
ge zou van minder !
Ik in een links atheneum.
ge zout voor minder !
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:32   #39
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
de meeste slachtoffers (er zouden heel wat zijn) zijn gevallen nadat het dak instortte na een ontploffing...
'k zou er niet van verschieten dat de russen ZELF een deel van de wand hebben weggeblazen
nu wat de gebruikte tactiek ook zij, en hoewel ik de tsjetjenen blijf steunen in hun verzet, ben ik blij dat men HARD is opgetreden.anders waren ze er waarschijnlijk allemaal aangegaan,
heb net beelden op tv gezien, ontploffing ziet eruit van binnen naar buiten, geruchten op russische sites dat terroristen de boel opgeblazen hebben. Smeerlapperij. Dodental gaat nog stijgen: iedereen in die gym is gewond of dood, anti-persoonsmijnen en andere explosieven boven hun hoofden gehangen. Voorstellingsvermogen is vergif...
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 05:20   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.504
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

laatste nieuwsberichten 200+ doden.

Nu, de hamvraag. Wiens schuld is het?
De terroristen? Of de Russische troepen?

Ik zeg, geen van beiden.

De Russische troepen waren bezig hun bevelen van hogerhand te volgen.De idioten van zelfmoordcommandos de hunne.

Wie wel de schuldigen zijn. De Russische "leidende" politici en de "Moslim" religieuze leiders.

Beide partijen hebben mensen opgeofferd om hun tragisch, overmatig, idialistische en totaal ziek zelfbeeld te bestendigen.

Anders gezegd, de winst is voor diegenen die het minst verloren hebben..... Poetin en medebandieten, of de Imans/ayathola's van de quasi zelfmoordzuchtigen.

De slachtoffers. De gegijzelden.
De gijselnemers geloven dat ze door deze actie in de hemel terechtkomen.([size=1]ik hoop , als er een opperwezen is, en bijgevolg een hemel, dat deze idioten de hel ontmoeten, en deze ver voorbij mijn fantasievolle gruwelijke fantasie gaat[/size].)

Oftewel, alle niet religieuzen. Daar moet ik Marx en Engels gelijk in geven; RELIGIE IS GIF.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be