Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 20 december 2014, 00:35   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard East meets West

Als gelovig persoon, niet moslim en niet kerkelijk, voel ik me in onze Westerse maatschappij dikwijls onbegrepen. Ik word versleten als geestesziek, door mensen, die net als ik geen antwoord hebben op bepaalde vragen. Alleen ben ik zo iemand die er niet van uitgaat dat omdat de wetenschap nog niet alles kan verklaren, dat bepaalde dingen niet bestaan.

Daarom begrijp ik IS op sommige punten. Onze maatschappij is vijandig tegenover gelovigen en moslims zijn mensen die hun geloof nog graag openbaar beleven.

Ik kan daar nog begrip voor opbrengen, maar IS is het uit de hand gelopen tegenoffensief, als je het mij vraag.

Geen enkel zinnig mens, gelovig of niet, zal oproepen om anderen te doden. In mijn ogen toch. Ik mag me vergissen, maar word blijkbaar ook mee gerekend als geestesziek, omdat bepaalde mensen dat in geloof zien.

Wel, ik ben echt niet iemand die oproept tot geweld en ook met mijn handen in het haar zit, als ik zie wat IS doet. Dat is er in mijn ogen regelrecht over. Ik vind dat dit compleet fout is, maar ook begrijpelijk, als ik zie hoe sommige Westerlingen tegenover geloof staan.

Voor mij is geloof een filosofie en ik word er al voor aangevallen. Ik kan op die manier enkel begrip opbrengen voor moslims, maar niet voor terreur.

Alleen wordt alles over dezelfde kam geschoren, door atheïsten. Ik heb mijn manier van denken en geloven, maar als je echt wil leven volgens een manier om jezelf en anderen niet te schaden, kom je onrechtstreeks wel erg dicht bij de 10 geboden.

Dat zijn dingen die ik in mijn leven met scha en schande heb moeten ondervinden. Maar dan besef ik dat mijn begrip als gelovig persoon voor anderen in het Westen, behalve in de katholieke kerk en in de islam, niet voor de hand liggend is.

Ik voel me als gelovig persoon dikwijls onbegrepen en in het nauw gedreven en krijg het gevoel dat ik meer moeite doe om een atheïst te begrijpen dan omgekeerd en dan begin ik de grond van IS ergens wel te begrijpen, al kan ik hun gruwel ook niet vatten.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. IS zijn de kruisvaarders die nu tegen het Westen keren. Dat is mijn conclusie en ik denk dat we enkele grenzen van menselijk denken en begrip in functie van respect zullen moeten verleggen, om het probleem aan te pakken.

Ik snap dat IS ons wil aanvallen. Ik snap ook dat wij het willen uitroeien. Ik zie hier twee groepen, oost en west, tegen elkaar. Het laatste wat ik wil, is dat de gruwel en het bloedvergieten verder gaan.

Onze waarden en normen botsen, maar ik wil er geen waarde-oordeel in leggen. Ik snap hen, maar ze passen, net als de katholieke kerk niet toe waar ze voor staan, of selectief.

Ik snap waarom ze onze vrouwen als hoeren aanzien. Ik snap enkel niet waarom ze verkrachtingen toelaten. Dat is ook tegen het geloof. Net als de pedo-priesters, zijn ze een uit de context gerukt geheel.

Ik steun dus IS zeker niet, maar geloof niet dat bloed met bloed de juiste oplossing is. Ik zie enkel een berg doden langs beide kanten op deze manier groeien en geen levenden meer om een zinnige oplossing te vinden.

Wie me gek wil verklaren en wil afschieten, mag dat. Ik lig er niet van wakker, maar de moeders die kinderen in deze strijd verliezen, misschien wel. Ik wil dat het bloedvergieten stopt, langs alle kanten en geloof niet dat we dat kunnen door verder te moorden of het te verantwoorden, van welke kant en met welk argument dan ook.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 20 december 2014, 11:29   #2
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.774
Standaard

Misschien moet je er nog ergens aan toevoegen dat meer begrip hebt voor ISIS dan voor atheïsten. Dan nemen mensen je zeker helemaal serieus.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 december 2014 om 11:29.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 20 december 2014, 14:13   #3
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Atheïsten? Moet ik nog respect hebben voor mensen die het zelf niet meer hebben? Moet ik nog respect hebben voor mensen die mij niet kunnen hebben? Ik denk het niet.

De Islam staat nog voor iets. Atheïsme? Ik weet het niet. Ik heb het opgegeven te begrijpen dat er mensen met een hiaat in hun ziel willen leven en enkel willen geloven wat ze kunnen bewijzen, wetende dat onze zintuigen ons ook al kunnen bedriegen.

Ik zie enkel onze pensioenen afgesnoept worden, omdat we persee F16's naar daar moeten sturen. Vraag me niet waarom. Ik steun het moorden niet.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 21 december 2014, 13:00   #4
Donar
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Atheïsten? Moet ik nog respect hebben voor mensen die het zelf niet meer hebben? Moet ik nog respect hebben voor mensen die mij niet kunnen hebben? Ik denk het niet.

De Islam staat nog voor iets. Atheïsme? Ik weet het niet. Ik heb het opgegeven te begrijpen dat er mensen met een hiaat in hun ziel willen leven en enkel willen geloven wat ze kunnen bewijzen, wetende dat onze zintuigen ons ook al kunnen bedriegen.

Ik zie enkel onze pensioenen afgesnoept worden, omdat we persee F16's naar daar moeten sturen. Vraag me niet waarom. Ik steun het moorden niet.
U gaat er van uit dat een Atheist geen respect heeft.... uit mijn ervaring hebben ze meer respect voor menselijke waarden dan de meeste religieuze zotten die er rond lopen.

Islam staat voor verkrachting, moord, plunderen en het creeren van een religieus herrenras... tof dat je ze steunt
Donar is offline  
Oud 21 december 2014, 14:47   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Atheïsten? Moet ik nog respect hebben voor mensen die het zelf niet meer hebben? Moet ik nog respect hebben voor mensen die mij niet kunnen hebben? Ik denk het niet.

De Islam staat nog voor iets. Atheïsme? Ik weet het niet. Ik heb het opgegeven te begrijpen dat er mensen met een hiaat in hun ziel willen leven en enkel willen geloven wat ze kunnen bewijzen, wetende dat onze zintuigen ons ook al kunnen bedriegen.
Waar zou ik volgens jou geen respect voor hebben?

En ik geloof wel in iets, namelijk in de mens.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 21 december 2014, 14:48   #6
Varrus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2014
Berichten: 95
Standaard

Atheïsme is niet hetzelfde als nihilisme. Sterker nog, veel gelovigen zijn nihilisten als het op cultuur aankomt. Ik kan als gelovige perfect om met (respectvolle) atheïsten, echter niet met gelovigen die blijven verkondigen dat alle culturen en waarden evenwaardig zijn.
Varrus is offline  
Oud 21 december 2014, 15:40   #7
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Zoals geweten hakken atheïsten regelmatig wel eens koppen af en verkopen ze gevangengenomen vrouwen als slaven op de markt, dit alles in naam van wat er eeuwen geleden in het Heilig Atheïstisch Wetboek werd neergeschreven.
Ah en zoals iedereen wel weet staat er op de bankbiljetten van het grootste militaire regime in de wereld "in no god we trust".
Bolleke Wol is offline  
Oud 21 december 2014, 15:41   #8
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Overigens, de grootste sociaal-darwinisten in de wereld zijn diepgelovige christenen die zelfs het scheppingsverhaal letterlijk nemen.
Bolleke Wol is offline  
Oud 21 december 2014, 19:46   #9
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Varrus Bekijk bericht
Atheïsme is niet hetzelfde als nihilisme. Sterker nog, veel gelovigen zijn nihilisten als het op cultuur aankomt. Ik kan als gelovige perfect om met (respectvolle) atheïsten, echter niet met gelovigen die blijven verkondigen dat alle culturen en waarden evenwaardig zijn.
Ik heb de grootste moeite met de benaming atheïsme. Ik geloof in geen enkele god (ondanks men geprobeerd heeft het er jarenlang in te pompen in een Augustijnen college, oorspronkelijk jezuïten) en heb geen enkele behoefte dat men daar een naam aan geeft. Ik weiger deel uit te maken van een club die mij als lid zou willen aanvaarden.
Gipsy is offline  
Oud 22 december 2014, 00:46   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Mensen doden omdat ze er een andere visie op nahouden ,
die u niet aanstaat , dan is zo iemand compleet koekoek !!!!
Wie voor zulke begrip kan opbrengen , wel .... saluut !!!!
Dwingen om (niet) (anders) te geloven , is fout !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 22 december 2014, 05:56   #11
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Atheïsten? Moet ik nog respect hebben voor mensen die het zelf niet meer hebben? Moet ik nog respect hebben voor mensen die mij niet kunnen hebben? Ik denk het niet.
Op fora wordt nogal eens gepolariseerd, ja. Dat klopt. Maar in het dagelijkse leven?

Ik ken eerlijk gezegd geen enkele atheïst die 's morgens opstaat met het idee : "welke gelovige kan ik vandaag eens eens een kl**t aftrekken". Mezelf incluis. Misschien toch maar eens een onderscheid maken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De Islam staat nog voor iets. Atheïsme? Ik weet het niet.
Neen? Het is nochtans heel eenvoudig, hoor. Atheïsme staat voor afwezigheid van een geloof in een goddelijke entiteit. Meer niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb het opgegeven te begrijpen dat er mensen met een hiaat in hun ziel willen leven...
Een hiaat in de ziel? Atheïsten ervaren dat niet zo (voor zover ik mag spreken in naam van "de" atheïst). Is louter een projectie van jouw gedachtengang.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline  
Oud 22 december 2014, 06:06   #12
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb de grootste moeite met de benaming atheïsme. Ik geloof in geen enkele god (ondanks men geprobeerd heeft het er jarenlang in te pompen in een Augustijnen college, oorspronkelijk jezuïten) en heb geen enkele behoefte dat men daar een naam aan geeft. Ik weiger deel uit te maken van een club die mij als lid zou willen aanvaarden.
Dat kan ik nog aanvaarden deze uitleg maar dan mis je duidelijke context van de werkelijkheid, mogelijk heeft dat te maken met je eigen sceptische houding ?

Misschien ontken je gewoon een element die er voor zorgt dat je je baseert op je eigen begrenzingen van je menselijke lichaam, en daar doen de meeste het mee eens, daar zichzelf laten uitstijgen door niet vast te hangen in die gedachte dat je niet bestaat zonder jezelf te erkennen als zodanig.

Het mag best zijn dat je dat niet gelooft, dat respecteer ik, maar een beetje doorkijk op je eigen gedachten stoot je al snel op je eigen ongeloof van de zaak dat je niet de schepper bent van je eigen wereld waarin je je nu bevindt, en blijft hangen in de rol van geschapene, dus denk je ik ben geboren uit de moeder dankzij het zaad van mijn vader en weet je dat het ontstaan van de mens normaal gezien geen geheim is of althans niet door een theorie die een aanname is dat we zouden afstammen van apen of van een gemeenschappelijke voorouder...ofwel geloof je sterk in een leugen of doorprik je die leugen en leer je pas wat het menselijk potentieel inhoudt !
Kristof Piessens is offline  
Oud 22 december 2014, 10:34   #13
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als gelovig persoon, niet moslim en niet kerkelijk, voel ik me in onze Westerse maatschappij dikwijls onbegrepen. Ik word versleten als geestesziek, door mensen, die net als ik geen antwoord hebben op bepaalde vragen. Alleen ben ik zo iemand die er niet van uitgaat dat omdat de wetenschap nog niet alles kan verklaren, dat bepaalde dingen niet bestaan.

Daarom begrijp ik IS op sommige punten. Onze maatschappij is vijandig tegenover gelovigen en moslims zijn mensen die hun geloof nog graag openbaar beleven.

Ik kan daar nog begrip voor opbrengen, maar IS is het uit de hand gelopen tegenoffensief, als je het mij vraag.

Geen enkel zinnig mens, gelovig of niet, zal oproepen om anderen te doden. In mijn ogen toch. Ik mag me vergissen, maar word blijkbaar ook mee gerekend als geestesziek, omdat bepaalde mensen dat in geloof zien.

Wel, ik ben echt niet iemand die oproept tot geweld en ook met mijn handen in het haar zit, als ik zie wat IS doet. Dat is er in mijn ogen regelrecht over. Ik vind dat dit compleet fout is, maar ook begrijpelijk, als ik zie hoe sommige Westerlingen tegenover geloof staan.

Voor mij is geloof een filosofie en ik word er al voor aangevallen. Ik kan op die manier enkel begrip opbrengen voor moslims, maar niet voor terreur.

Alleen wordt alles over dezelfde kam geschoren, door atheïsten. Ik heb mijn manier van denken en geloven, maar als je echt wil leven volgens een manier om jezelf en anderen niet te schaden, kom je onrechtstreeks wel erg dicht bij de 10 geboden.

Dat zijn dingen die ik in mijn leven met scha en schande heb moeten ondervinden. Maar dan besef ik dat mijn begrip als gelovig persoon voor anderen in het Westen, behalve in de katholieke kerk en in de islam, niet voor de hand liggend is.

Ik voel me als gelovig persoon dikwijls onbegrepen en in het nauw gedreven en krijg het gevoel dat ik meer moeite doe om een atheïst te begrijpen dan omgekeerd en dan begin ik de grond van IS ergens wel te begrijpen, al kan ik hun gruwel ook niet vatten.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. IS zijn de kruisvaarders die nu tegen het Westen keren. Dat is mijn conclusie en ik denk dat we enkele grenzen van menselijk denken en begrip in functie van respect zullen moeten verleggen, om het probleem aan te pakken.

Ik snap dat IS ons wil aanvallen. Ik snap ook dat wij het willen uitroeien. Ik zie hier twee groepen, oost en west, tegen elkaar. Het laatste wat ik wil, is dat de gruwel en het bloedvergieten verder gaan.

Onze waarden en normen botsen, maar ik wil er geen waarde-oordeel in leggen. Ik snap hen, maar ze passen, net als de katholieke kerk niet toe waar ze voor staan, of selectief.

Ik snap waarom ze onze vrouwen als hoeren aanzien. Ik snap enkel niet waarom ze verkrachtingen toelaten. Dat is ook tegen het geloof. Net als de pedo-priesters, zijn ze een uit de context gerukt geheel.

Ik steun dus IS zeker niet, maar geloof niet dat bloed met bloed de juiste oplossing is. Ik zie enkel een berg doden langs beide kanten op deze manier groeien en geen levenden meer om een zinnige oplossing te vinden.

Wie me gek wil verklaren en wil afschieten, mag dat. Ik lig er niet van wakker, maar de moeders die kinderen in deze strijd verliezen, misschien wel. Ik wil dat het bloedvergieten stopt, langs alle kanten en geloof niet dat we dat kunnen door verder te moorden of het te verantwoorden, van welke kant en met welk argument dan ook.
Dégoutant , verdoken moslim die snapt waarom ze onze vrouwen als hoeren aanzien .
Eentje die de oproepen tot moord niet ziet staan in de koran .
Eentje die IS als een tegenoffensief ziet , t'is er een beetje over ,maar begrijpelijk .
Komaan gast , als je de moordende en verkrachtende zandnegers die enkel maar hun handboek (de koran) kan begrijpen . Dan ben je er zelf één .
vlaams realist is offline  
Oud 22 december 2014, 12:34   #14
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Dat kan ik nog aanvaarden deze uitleg maar dan mis je duidelijke context van de werkelijkheid, mogelijk heeft dat te maken met je eigen sceptische houding ?

Misschien ontken je gewoon een element die er voor zorgt dat je je baseert op je eigen begrenzingen van je menselijke lichaam, en daar doen de meeste het mee eens, daar zichzelf laten uitstijgen door niet vast te hangen in die gedachte dat je niet bestaat zonder jezelf te erkennen als zodanig.

Het mag best zijn dat je dat niet gelooft, dat respecteer ik, maar een beetje doorkijk op je eigen gedachten stoot je al snel op je eigen ongeloof van de zaak dat je niet de schepper bent van je eigen wereld waarin je je nu bevindt, en blijft hangen in de rol van geschapene, dus denk je ik ben geboren uit de moeder dankzij het zaad van mijn vader en weet je dat het ontstaan van de mens normaal gezien geen geheim is of althans niet door een theorie die een aanname is dat we zouden afstammen van apen of van een gemeenschappelijke voorouder...ofwel geloof je sterk in een leugen of doorprik je die leugen en leer je pas wat het menselijk potentieel inhoudt !
Nee dat respecteert u niet. U velt een moreel oordeel en concludeert dat ik leef met een leugen "die ik zou moeten doorprikken" Bovendien zou ik niet in een "duidelijk context van werkelijkheid leven". U bent een typische gelovige die een andere wereldvisie niet aanvaard.

De dag dat er een wetenschappelijke bewezen consensus is dat de wereld gecréeert is door een "schepper" zal ik mijn mening herzien. Voor de rest respecteer ik uw geloof (wat bij u niet wederkerig is voor mijn niet-geloof).
Gipsy is offline  
Oud 22 december 2014, 12:46   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als gelovig persoon, niet moslim en niet kerkelijk, voel ik me in onze Westerse maatschappij dikwijls onbegrepen. Ik word versleten als geestesziek, door mensen, die net als ik geen antwoord hebben op bepaalde vragen. Alleen ben ik zo iemand die er niet van uitgaat dat omdat de wetenschap nog niet alles kan verklaren, dat bepaalde dingen niet bestaan.

Daarom begrijp ik IS op sommige punten. Onze maatschappij is vijandig tegenover gelovigen en moslims zijn mensen die hun geloof nog graag openbaar beleven.

Ik kan daar nog begrip voor opbrengen, maar IS is het uit de hand gelopen tegenoffensief, als je het mij vraag.
Hmm... Ik weet niet of je post ironisch of ernstig bedoeld is, maar als hij ernstig bedoeld is, weet dan dat je niet veel begrip gaat creëren voor gelovigen als je IS als voorbeeld gaat nemen. De activiteiten van ISIS lijken meer op die van Mexicaanse drugskartels als Los Zetas dan op die van een gebedsgroep: kidnappen, folteren, verkrachten, vermoorden, ... De verpletterende meerderheid van hun slachtoffers zijn overigens praktizerende gelovigen.

De mannen van Los Zetas zullen zich waarschijnlijk ook katholiek noemen, maar de Paus heeft heel terecht gezegd dat je niet tegelijkertijd bij de maffia en bij de Kerk kan zijn. Op dezelfde manier zijn alle islamitische buurlanden en autonome regio's in oorlog met ISIS. Zelfs aarstvijanden als Saoedi-Arabië en Iran strijden nu zij aan zij tegen deze gevaarlijke maffia-organisatie, en ook in Syrië zie je zowel het Assad-regime als de rebellen van het Vrij Syrisch Leger een strijd op leven en dood met ISIS voeren, zij het niet in dezelfde regio's.

Waar het nu om moet gaan, is mensen te verenigen, gelovig en niet gelovig, voor een rechtvaardigere wereld en tegen oorlogen, tegen haat en tegen geweld.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be