Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2022, 23:24   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard "Gezinswagen" van het jaar, 2 x Skoda, 1 x BYD

https://www.autogids.be/autonieuws/t...skoda-byd.html

Dit zijn de VAB-Gezinswagens van het Jaar 2023

09-12-2022

Skoda slaagt een dubbelslag bij de verkiezing van de VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023, maar het is de BYD Atto 3 die het meest opzien baart met een overwinning in de categorie van de elektrische wagens.

De alweer 36ste editie van de verkiezing van de VAB-Gezinswagen van het Jaar kent zijn winnaars. Ze werden gekozen tijdens het eerste weekend van december, door een jury die bestond uit zowel professionele autojournalisten (waaronder AutoGids) als gezinnen met kinderen. Ze konden de wagens testrijden en beoordelen rond Circuit Zolder, waar de deelnemende wagens zich verzamelden.

Categorie 1 / tot 25.000 euro: Skoda Fabia

De Skoda Fabia mag zich de VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023 noemen in de categorie tot 25.000 euro. De Tsjech sleepte het goud binnen met een score van 78 punten. Het zilver en het brons gingen respectievelijk naar de Dacia Jogger (72 punten) en naar de MG ZS (70 punten).

Categorie 2 / tot 38.000 euro: Skoda Karoq

Skoda wint ook de categorie tot 38.000 euro. Met een score van 60 punten wist de Karoq zich tot VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023 te kronen. Plaats twee was voor de Peugeot 308 SW (49 punten) en plaats drie ging naar de Opel Astra (47 punten).

Categorie 3 / EV’s tot 52.000 euro: BYD Atto 3

De dubbelslag van Skoda is knap, toch baart vooral de BYD Atto 3 opzien. De elektrische Chinees schopt het immers tot VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023 in de categorie van de elektrische auto's, waarbij een maximumprijs van 52.000 euro gehanteerd wordt. De BYD Atto 3 behaalde 63 punten, de Renault Mégane E-Tech en de Nissan Ariya hielden het bij 53 en 52 punten.

- - - - - -
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 23:40   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

En dan dit nog...

Geen lage verkeersbelasting meer voor nieuwe pick-ups

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221209_96152447

Als dat geen tijd begint te worden

p.s.

Ik dacht dat er in de VS zelfs staten zijn waar je met een SUV of zo een zware pick-up niet meer mag rijden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 23:47   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik durf te wedden dat je met een fabia geen 2 ton motorboot kunt of mag trekken.

En met uw boot uw auto trekken is ook zo raar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 00:24   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En dan dit nog...

Geen lage verkeersbelasting meer voor nieuwe pick-ups

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221209_96152447

Als dat geen tijd begint te worden

p.s.

Ik dacht dat er in de VS zelfs staten zijn waar je met een SUV of zo een zware pick-up niet meer mag rijden?
De electrische pick-ups komen eraan, die mogen overal binnen, zelfs in zero-emissie-zones.

0 BIV en 0 wegenbelasting.

Die mogen *tot 6,5 ton trekken. Voldoende voor een 12 meter Yacht. Lol.

*Klik: https://ev-database.nl/auto/1250/Tes...ruck-Tri-Motor
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2022 om 00:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 01:09   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En dan dit nog...

Geen lage verkeersbelasting meer voor nieuwe pick-ups

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221209_96152447

Als dat geen tijd begint te worden

p.s.

Ik dacht dat er in de VS zelfs staten zijn waar je met een SUV of zo een zware pick-up niet meer mag rijden?
Tenminste nog fair dat pick ups verbonden aan een onderneming wel blijven genieten van lichte vracht.

Niettemin dat zal dan uitgebreid worden naar alle camionetten met of zonder dual cabine.

Die geen pick up zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 01:40   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De electrische pick-ups komen eraan, die mogen overal binnen, zelfs in zero-emissie-zones.

0 BIV en 0 wegenbelasting.

Die mogen *tot 6,5 ton trekken. Voldoende voor een 12 meter Yacht. Lol.

*Klik: https://ev-database.nl/auto/1250/Tes...ruck-Tri-Motor
Dat is goed dat ze ook eens enkele km iets kunnen trekken alvorens hun batterij plat ligt.

Langs de andere kant zijn er heel veel booteigenaars die zich enkel en alleen voor het trekken van hun boot een oud scharminkel jeep of pick up of cammionet kopen simpel en alleen voor recreatietief gebruik.

De meeste auto's voldoen niet aan die trekvoorwaarden immers.
Wegens gewicht.

Dus een deel vrije tijd recreatie zal sneuvelen.

Een boot is al duur, nog een speciale EV om hem eens in het water te laten.... Is te duur.

Dus ook de bootsector zal kopje onder gaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:23   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De electrische pick-ups komen eraan, die mogen overal binnen, zelfs in zero-emissie-zones.

0 BIV en 0 wegenbelasting.

Die mogen *tot 6,5 ton trekken. Voldoende voor een 12 meter Yacht. Lol.

*Klik: https://ev-database.nl/auto/1250/Tes...ruck-Tri-Motor
Niet het eerste kindje dat overreden is door zo een bak.

Liggen veel te hoog en hebben meestal een nummerplaatje als een moto dat in bepaalde gevallen nog niet eens leesbaar is.

Dat men dat soort van bakken gebruikt zoals daar waar Dr Pol woont nog tot daartoe... voor boer en tuinder?

In de steden horen die niet thuis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 10:37   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet het eerste kindje dat overreden is door zo een bak.

Liggen veel te hoog en hebben meestal een nummerplaatje als een moto dat in bepaalde gevallen nog niet eens leesbaar is.

Dat men dat soort van bakken gebruikt zoals daar waar Dr Pol woont nog tot daartoe... voor boer en tuinder?

In de steden horen die niet thuis.
Zullen we vrachtwagens dan ook maar uit de steden weren? Die zijn nog groter…
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 december 2022 om 10:37.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 11:22   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
https://www.autogids.be/autonieuws/t...skoda-byd.html

Dit zijn de VAB-Gezinswagens van het Jaar 2023

09-12-2022

Skoda slaagt een dubbelslag bij de verkiezing van de VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023, maar het is de BYD Atto 3 die het meest opzien baart met een overwinning in de categorie van de elektrische wagens.

De alweer 36ste editie van de verkiezing van de VAB-Gezinswagen van het Jaar kent zijn winnaars. Ze werden gekozen tijdens het eerste weekend van december, door een jury die bestond uit zowel professionele autojournalisten (waaronder AutoGids) als gezinnen met kinderen. Ze konden de wagens testrijden en beoordelen rond Circuit Zolder, waar de deelnemende wagens zich verzamelden.

Categorie 1 / tot 25.000 euro: Skoda Fabia

De Skoda Fabia mag zich de VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023 noemen in de categorie tot 25.000 euro. De Tsjech sleepte het goud binnen met een score van 78 punten. Het zilver en het brons gingen respectievelijk naar de Dacia Jogger (72 punten) en naar de MG ZS (70 punten).

Categorie 2 / tot 38.000 euro: Skoda Karoq

Skoda wint ook de categorie tot 38.000 euro. Met een score van 60 punten wist de Karoq zich tot VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023 te kronen. Plaats twee was voor de Peugeot 308 SW (49 punten) en plaats drie ging naar de Opel Astra (47 punten).

Categorie 3 / EV’s tot 52.000 euro: BYD Atto 3

De dubbelslag van Skoda is knap, toch baart vooral de BYD Atto 3 opzien. De elektrische Chinees schopt het immers tot VAB-Gezinswagen van het Jaar 2023 in de categorie van de elektrische auto's, waarbij een maximumprijs van 52.000 euro gehanteerd wordt. De BYD Atto 3 behaalde 63 punten, de Renault Mégane E-Tech en de Nissan Ariya hielden het bij 53 en 52 punten.

- - - - - -

Nu hoor ik van mijn Chinese bronnen dat BYD wellicht de slechte auto ter wereld is. Wat nu ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 11:45   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Niet het eerste kindje dat overreden is door zo een bak.

Liggen veel te hoog en hebben meestal een nummerplaatje als een moto dat in bepaalde gevallen nog niet eens leesbaar is.

Dat men dat soort van bakken gebruikt zoals daar waar Dr Pol woont nog tot daartoe... voor boer en tuinder?
De Cybertruck heeft 1,6 miljoen reservaties and counting. Dat is al geen niche meer... lol

Een clickbait-plofgazet heeft dat geschreven:
Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-kr...-kopen-3420651

Zo krankzinnig veel mensen WILLEN een Cybertruck kopen

Auteur: willeme, gepost 23 november 2022 om 16:56 – 17 Reacties

Het is echt bizar als je ziet hoeveel mensen een Cybertruck willen.

Ah, de Tesla Cybertruck. Ondanks dat de Roadster, Model S, Model 3, Model X en Model Y eerder waren, is de Cybertruck het archetype Tesla. In alles is de auto extreem en totaal anders dat dan we gewend zijn. Het apparaat is ontworpen door een 3-jarige peuter met potlood en geodriehoek. Dat design neemt men nu in productie.

Extra opmerkelijk is dat Tesla dit design toepast in een van de meest conservatieve segment: dat van de pick-up truck. De eerste GroenLinks-stemmer en of D66-sympathisant met een pick-up moet nog geboren worden.

Zo krankzinnig veel mensen willen een Cybertruck

Nu is het fenomeen elektrische pick-up niet nieuw meer. Waar Tesla in de meeste gevallen de eerste in het segment was, is dat nu overuidelijk niet het geval. De Ford F-150 Lightning, Rivian R1T, GMC Hummer EV en Chevrolet Silverado EV gaan de Cybertruck al voor. Waar die auto’s min of meer hetzelfde doen en min of meer hetzelfde eruit zien als alle andere Tesla’s, is de Cybertruck compleet afwijkend. Schrikt dat de mensen niet af?

Welnee! Naar het schijnt zijn er krankzinnig veel mensen die een Cybertruck willen hebben. Het is nog niet precies duidelijk welke specificaties leverbaar zullen worden en wat de prijzen gaan worden, maar iedereen wil er eentje. Volgens Electrek – die de Reservations Tracker in de gaten houdt – gaat het om meer dan 1.600.000 mensen die zo’n knotsgekke Cybertruck voor de deur willen hebben staan. Dat is echt krankzinnig veel.

Perspectief

Om het even in perspectief te plaatsen: in de beste jaren werden er jaarlijks zo’n 900.000 stuks per jaar verkocht van de F-150. Dat gold dan ook als de bestverkochte ‘auto’ ter wereld. Tel daar de exemplaren van Canada bovenop en je komt uit op zo’n miljoen exemplaren per jaar.
Dat wil zeggen dat de productie van pakweg 5 jaar al gereserveerd zal zijn, ook als de helft hun lopende reservatie opzeggen, zullen er weer wat bijkomen, was bij het model 3 ook zo.

De Cybertruck komt ergens 3-4e kwartaal in 2023 in USA op de markt, Europa zal wellicht ergens 2024 zijn. Maar de Cybertruck is over de hele wereld gevraagd, zeker in zeer landelijke afgelegen gebieden.
Citaat:
Dat men dat soort van bakken gebruikt zoals daar waar Dr Pol woont nog tot daartoe... voor boer en tuinder?
onder andere, stil, niet-stinkend en emissieloos.



Citaat:
In de steden horen die niet thuis.
Aangezien je de zero-emissie-context negeert:
"Uw giftige plofwagen hoort nog minder thuis in de grote binnenstad met enge straten of "streetcanyons" waar de voertuigvervuiling blijft hangen"

Toch als de zero emissie zone er komt, en daar twijfel ik niet aan, de talrijke **studies zullen dat wel extra doorduwen.
" **Onze resultaten geven aan dat het vervangen van LDV's op fossiele brandstoffen door elektrische voertuigen de PN10-concentraties op deze stedelijke locatie aanzienlijk zou verminderen. "

[Universalia / kindje-mode] Niet het eerste kindje hangt nu regelmatig aan een ademhalingstoestel. [/Universalia]

Een E-pick-up mag dan hoog liggen nog altijd veel minder hoog dan een stadsbus.

[Universalia / kindje-mode] En het verspreiden van uitlaatgassen op kinderkoetshoogte dat doen alleen maar het soort Universalia-plofwagens. [/Universalia]

Citaat:
** https://www.sciencedirect.com/scienc...90162122000053

Volume 13, January 2022, 100151
Atmospheric Environment: X

Air pollution in an urban street canyon: Novel insights from highly resolved traffic information and meteorology

Abstract

Urban air pollution is a health issue of increasing importance due to globally emerging urbanization. The main sources of ambient air pollution in cities are road traffic, industries and domestic heating. To examine the temporal patterns and sources of air pollutants, this study used fast-response air quality measurements in combination with highly resolved traffic information. The temporal dynamics of NOx and the particle number concentration (PN10) were similar to the diurnal and weekly courses of the traffic density. On very short timescales, the real-world peak ratios of NOx and particulate matter ?10 ?m diameters (PM10) exceeded the predicted pollutant emission ratios of the Handbook for Emission Factors for Road Transport (HBEFA) by a factor of 6.4 and 2.0, respectively. A relative importance model revealed that light-duty vehicles (LDVs) are the major relative contributor to particle number concentrations (PN10) (38%) despite their low abundance (4%) in the local vehicle fleet. (....)

The most recent emission class Euro 6 had the highest influence on PM10, while older emission classes were more important for other air pollutants. Meteorological parameters explained most of the variations in PM10 and PM1, while meteorology had only a minor influence on PN10. Our results indicate that replacing fossil-fuelled LDVs with electrical vehicles would greatly reduce the PN10 concentrations at this urban site.

**Onze resultaten geven aan dat het vervangen van LDV's op fossiele brandstoffen door elektrische voertuigen de PN10-concentraties op deze stedelijke locatie aanzienlijk zou verminderen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2022 om 12:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 01:39   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zo bizar is dat niet.
Het is kopen van een excoot.

Something rare.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 07:39   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is goed dat ze ook eens enkele km iets kunnen trekken alvorens hun batterij plat ligt.

Langs de andere kant zijn er heel veel booteigenaars die zich enkel en alleen voor het trekken van hun boot een oud scharminkel jeep of pick up of cammionet kopen simpel en alleen voor recreatietief gebruik.

De meeste auto's voldoen niet aan die trekvoorwaarden immers.
Wegens gewicht.

Dus een deel vrije tijd recreatie zal sneuvelen.

Een boot is al duur, nog een speciale EV om hem eens in het water te laten.... Is te duur.

Dus ook de bootsector zal kopje onder gaan.
Ik zag deze week iemand een paardentrailer trekken met een Peugot Partner van zijn of haar werk (dienstenbedrijf). Volgens mij was die wagen daar niet geschikt voor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 07:41   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zullen we vrachtwagens dan ook maar uit de steden weren? Die zijn nog groter…
Strak plan.

Zo'n hoge wagen geeft zelfs meer overlevingskansen, de pickup kan daar overheen rijden zonder het slachtoffer mee te sleuren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 07:43   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu hoor ik van mijn Chinese bronnen dat BYD wellicht de slechte auto ter wereld is. Wat nu ?
De VAB kijkt dan ook niet naar de kwaliteit, ze kennen daar veel te weinig van.

Verbruik, gebruiksgemak en rijcomfort zijn hun criteria.
Heeft dus totaal niets te maken met enige kwaliteit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 11:02   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu hoor ik van mijn Chinese bronnen dat BYD wellicht de slechte auto ter wereld is. Wat nu ?
Dan geef eens die Chinese bron, of kun je dat toevallig niet? hahaha

De Kia EV6 zou de wagen van het jaar 2022 geworden zijn (Europa)

En Testaankoop en ADAC hebben hem ook nog eens grondig getest:
Citaat:
https://www.test-aankoop.be/mobilite...an-het-jaar-is

De KIA EV6 is door de verzamelde Europese autojournalisten verkozen tot Auto van het jaar 2022. Daarmee is hij de eerste wagen van Koreaanse makelij die die onderscheiding krijgt. Wij hebben hem getest in samenwerking met de Duitse auto-organisatie ADAC en vonden zijn duidelijke troeven.
Wat zegt uw Koreaanse bron? lol.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 december 2022 om 11:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 20:16   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Europese auto van het jaar wordt verkozen tijdens Autosalon van Brussel.

De 7 overgebleven finalisten, wie wordt het?

Het gaat tussen 5 BEV en 2 *ICE/hybride.

details en eigenschappen zie link:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/dit-z...et-jaar-24598/

Jeep Avenger
Kia Niro
Nissan Ariya
* Peugeot 408
* Renault Austral
Subaru Solterra/Toyota bZ4X
Volkswagen ID. Buzz

Wie zal de la Kia EV6 opvolgen voor de 60ste editie van de verkiezing? Dat kunnen we ontdekken op 13 januari, wanneer het Salon van Brussel zijn deuren opent.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:28   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan geef eens die Chinese bron, of kun je dat toevallig niet? hahaha

De Kia EV6 zou de wagen van het jaar 2022 geworden zijn (Europa)

En Testaankoop en ADAC hebben hem ook nog eens grondig getest:


Wat zegt uw Koreaanse bron? lol.
het feit dat het in China gemaakt wordt, zegt al genoeg blijf daar van weg. Het mag dan top kwaliteit zijn, bij mij komt het er niet in, zit vol chinese crapware.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:47   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
het feit dat het in China gemaakt wordt, zegt al genoeg blijf daar van weg. Het mag dan top kwaliteit zijn, bij mij komt het er niet in, zit vol chinese crapware.
Iedereen zal dat voor zichzelf uitmaken.

Denk eraan dat ook Europese automerken in China gemaakt worden en geëxporteerd worden naar Europa.
Bijvoorbeeld de BMW iX3: https://www.autogids.be/autotests/ko...opgefrist.html
De meeste accucellen/batterijpacks worden namelijk in China gemaakt.

De enige buitenlander die geen Chinese Joint Venture moest aangaan om in China te produceren is Tesla. Maar die gebruiken ook lokale leveranciers.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2022 om 09:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 10:39   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan geef eens die Chinese bron, of kun je dat toevallig niet? hahaha

De Kia EV6 zou de wagen van het jaar 2022 geworden zijn (Europa)

En Testaankoop en ADAC hebben hem ook nog eens grondig getest:


Wat zegt uw Koreaanse bron? lol.
Gewone Chinezen die wonen en werken in China.

Wellicht een veel betere bron dan de Chinese overheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 11:50   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Iedereen zal dat voor zichzelf uitmaken.

Denk eraan dat ook Europese automerken in China gemaakt worden en geëxporteerd worden naar Europa.
Bijvoorbeeld de BMW iX3: https://www.autogids.be/autotests/ko...opgefrist.html
De meeste accucellen/batterijpacks worden namelijk in China gemaakt.

De enige buitenlander die geen Chinese Joint Venture moest aangaan om in China te produceren is Tesla. Maar die gebruiken ook lokale leveranciers.
Dat is iets waar ik wel degelijk op let , chinesen brol vermijden waar het kan. Wat helaas niet altijd mogelijk is. Want zo goed als alle electronica wordt daar gemaakt. maar zorg dan dat het OS door europeanen of amerikanen geschreven is en gecontroleerd wordt. ook de EU keuring is gedaan (zeker op batterijen en laders ) er een Europese / US / (of nog beter Japanse ) kwaliteits controle is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be