Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2012, 23:37   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Onbestuurbaar door vernipperde democratie.

Onze maatschappij wordt onbestuurbaar .

EN hou AUB de discutie Vlaanderen -Walonië daar geheel buiten . want dat is op nationaal vlak idem als op Vlaams vlak .

Niet het land is onbestuurbaar .
Niet de mensen zijn onbestuurbaar
Maar de politiek heeft zichzelf stuurloos gemaakt .

Het draait hem veel eer om spelletjes en postjes en idiologiene van enkele heethoofden , zuilenpolitiek en hakjes zetten dan om besturen .

Wij hebben duidelijk een behoefte aan een mens met durf en lef .

ik begin zo te denken dat we beter af zouden zijn met eens wat radicale en foute beslissingen dan met besluiteloosheid .

In nederland werd er niet aan ingrepen geschaaft tot ze geheel ondoeltreffend werden .

men heeft er gekozen voor een paar linkse en een paar rechtse ruwe ingrepen en dat schept duidelijkheid en beslissingen .


Als je kijk wat een partij met ongeveer 8 of 10 % in de pap te brokkelen heeft en hoe ze iedere beslissing in het onbestuurbare kan storten dan zie je we geheel verkeerd bezig zijn .

En geen enkele kloot die in het belang van de maatschappij een milimeter wil wijken .

Zou het dan echt de enige oplossing zijn eens een grote bijeenkomst af te wachten en er een bommeke onder leggen zodat we eens een nieuwe generatie krijgen die wel iets willen oplossen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 23:50   #2
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

het terugbrengen van het aantal partijen zou al een groot gedeelte van de problemen oplossen.

Ik spreek dan niet voor het terugbrengen tot 2 partijen zoals in de USA (al zijn er daar wel meer dan 2 zoals ron paul zijn liberalen, maar die hebben geen grote impact), maar mss tot 4 ...

het feit dat (en het spijt mij dat ik het toch moet opbrengen) elke partij gekopieerd is aan beide zijden van de taalgrens, maakt de structuur er ook niet eenvoudiger op.

ik ben geen voorstander van het opblazen van de huidige klasse zoals je voorstelt
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 6 november 2012 om 00:10.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 06:01   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Onze maatschappij wordt onbestuurbaar .

EN hou AUB de discutie Vlaanderen -Walonië daar geheel buiten . want dat is op nationaal vlak idem als op Vlaams vlak .

Niet het land is onbestuurbaar .
Niet de mensen zijn onbestuurbaar
Maar de politiek heeft zichzelf stuurloos gemaakt .
Het punt is dan ook dat "bestuur" een redelijk zinloos concept is. Niet dat er geen abstracte definitie van "goed bestuur" zou kunnen gegeven worden, maar het is dan ook een fysische onmogelijkheid. Een beetje zoals je abstract wel omhoogvallende appelen kan definieren, maar die een fysische onmogelijkheid zijn.

Citaat:
Het draait hem veel eer om spelletjes en postjes en idiologiene van enkele heethoofden , zuilenpolitiek en hakjes zetten dan om besturen .
Omdat dat natuurlijk de enige motivering is om in de politiek te gaan he. Geef nu zelf eens aan: waarom zou je in de politiek willen gaan en er oprecht voor ijveren dat iemand anders op een bestuurspost met veel macht terechtkomt, zonder dat jij daar iets voor terug wil ?
Stel nu dat je zelf als politicus tot het beluit komt dat inderdaad het beste bestuur door Jan Vanpimpelzele, die in een andere partij zit, zou uitgevoerd worden. Ga jij dan de mensen oproepen om vooral niet voor jou te stemmen, maar wel voor Jan Vanpimpelzele, en dat het niet erg is dat jij dan geen baantje hebt ? En gaan anderen in jouw partij dat apprecieren ?

Nee, de enige manier om aan politiek te doen is meedoen met het spelletje om die "in jouw kamp" aan baantjes te helpen, die "van het andere kamp" een hak te zetten, en erop te rekenen dat die in jouw kamp jou ook wel een snoepje zullen geven, en op die manier omhoog geraken, en op een zeker ogenblik de gooi doen om zelf "de star" te zijn in jouw kamp, en alle andere would-be stars van jouw kamp een kleine hak te zetten he. Anders heb je geen baantje !

Heeft dus niks met "bestuur" te maken. Als je daarvan wakker ligt dan heb je geen baantje !

Citaat:
Wij hebben duidelijk een behoefte aan een mens met durf en lef .
Iedereen die op een politiek baantje zit heeft voldoende lef en durf gehad om anderen hakken te zetten en bij de goei voldoende te smeren, hoor. Anders zat die daar niet.

Citaat:
ik begin zo te denken dat we beter af zouden zijn met eens wat radicale en foute beslissingen dan met besluiteloosheid .
Waarop wachten jullie om mij tot president voor het leven met alle macht uit te roepen ? Ik ben perfect in staat om radikale en foute beslissingen te nemen als het mijn jobke niet kost !

Ik zou beginnen met het uitmoorden van iedereen die minder dan 2000 Euro in de maand verdient. Op die manier "verklaar ik de oorlog aan armoede"

Wa peisde ?


't is misschien een foute beslissing, maar op zijn minst radikaal en er is geen besluiteloosheid bij
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 07:26   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Begin met cordons te leggen rond alle politieke partijen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 08:00   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Hoe versnipper je democratie? Burgers door een hakselaar jagen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 12:33   #6
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Er is hier helemaal geen democratie, maar een particratie beheerd door altijd dezelfde politici en hun vriendjes.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 14:54   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Er is hier helemaal geen democratie, maar een particratie beheerd door altijd dezelfde politici en hun vriendjes.
Klopt. En of die nu een dorp besturen, of een provincie, een gewest, een gemeenschap of de federatie, maakt geen verschil. De boel is om zeep
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:21   #8
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Er is hier helemaal geen democratie, maar een particratie beheerd door altijd dezelfde politici en hun vriendjes.
Zeer juist . cliëntelisme.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:22   #9
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Er is hier helemaal geen democratie, maar een particratie beheerd door altijd dezelfde politici en hun vriendjes.
Zeer juist . cliëntelisme.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:26   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Onze maatschappij wordt onbestuurbaar .

EN hou AUB de discutie Vlaanderen -Walonië daar geheel buiten . want dat is op nationaal vlak idem als op Vlaams vlak .

Niet het land is onbestuurbaar .
Niet de mensen zijn onbestuurbaar
Maar de politiek heeft zichzelf stuurloos gemaakt .

Het draait hem veel eer om spelletjes en postjes en idiologiene van enkele heethoofden , zuilenpolitiek en hakjes zetten dan om besturen .

Wij hebben duidelijk een behoefte aan een mens met durf en lef .

ik begin zo te denken dat we beter af zouden zijn met eens wat radicale en foute beslissingen dan met besluiteloosheid .

In nederland werd er niet aan ingrepen geschaaft tot ze geheel ondoeltreffend werden .

men heeft er gekozen voor een paar linkse en een paar rechtse ruwe ingrepen en dat schept duidelijkheid en beslissingen .


Als je kijk wat een partij met ongeveer 8 of 10 % in de pap te brokkelen heeft en hoe ze iedere beslissing in het onbestuurbare kan storten dan zie je we geheel verkeerd bezig zijn .

En geen enkele kloot die in het belang van de maatschappij een milimeter wil wijken .

Zou het dan echt de enige oplossing zijn eens een grote bijeenkomst af te wachten en er een bommeke onder leggen zodat we eens een nieuwe generatie krijgen die wel iets willen oplossen .
Deze tekst doet pijn aan mijn ogen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 14:18   #11
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

De liberaal-democratie is een ziekte die best in gans Europa uitgeroeid wordt. De Griekse Gouden Dageraad geeft een goed voorbeeld.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 11 november 2012 om 14:19.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 14:46   #12
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
het terugbrengen van het aantal partijen zou al een groot gedeelte van de problemen oplossen.

Ik spreek dan niet voor het terugbrengen tot 2 partijen zoals in de USA (al zijn er daar wel meer dan 2 zoals ron paul zijn liberalen, maar die hebben geen grote impact), maar mss tot 4 ...

het feit dat (en het spijt mij dat ik het toch moet opbrengen) elke partij gekopieerd is aan beide zijden van de taalgrens, maakt de structuur er ook niet eenvoudiger op.

ik ben geen voorstander van het opblazen van de huidige klasse zoals je voorstelt
Het terugbrengen van het aantal partijen? Bespaar ons aub Amerikaanse toestanden waar je een soort van veredelde twee-partijen dictatuur hebt en het voor kleinere partijen onmogelijk is om mee te spelen. Mijn tenen krullen al van Britse toestanden, alhoewel hadden wij zo een systeem gehad in 2010, la belgique was al geschiedenis.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 14:48   #13
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Versnippering van de politiek, dat kan ik alleen maar toejuichen.
Dat leidt naar anarchie.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 20:41   #14
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Onze maatschappij wordt onbestuurbaar .
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 20:50   #15
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

De traditionele partijen zijn compleet vergroeid met een systeem dat corrupt is tot op het bot. Daardoor kunnen ze niets veranderen zonder zichzelf in het vlees te snijden.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 20:59   #16
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De liberaal-democratie is een ziekte die best in gans Europa uitgeroeid wordt. De Griekse Gouden Dageraad geeft een goed voorbeeld.
Ah ja? Hebben die al mensen uitgeroeid? Neen he? Pfff, de softies....
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 20:59   #17
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Versnippering van de politiek, dat kan ik alleen maar toejuichen.
Dat leidt naar anarchie.
anarchie is net totalitair
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 21:02   #18
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Onze maatschappij wordt onbestuurbaar .

EN hou AUB de discutie Vlaanderen -Walonië daar geheel buiten . want dat is op nationaal vlak idem als op Vlaams vlak .
U bent mis.
De versnippering is er net omdat centrum-links en centrum-rechts zich beide ontkoppelen of afzetten tegen regime / hegemonie.
En dat heb je niet zo sterk in andere landen.
Zo heb je al razend snel coalities gezien in de kleinere gemeentes. Maar De Wever heeft het moeilijk in het "relevante" Antwerpen. Waarom denk je?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 10:06   #19
ZION
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 november 2012
Locatie: Stad op Sporen
Berichten: 1.619
Standaard

Anarchie,Giserke?

En dan in mijn bloembakken komen sch""ten,zeker.

ZION.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 11:42   #20
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Ik stel voor dat we een kiesdrempel invoeren van 25 procent. Dat zou al veel problemen oplossen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be