Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2022, 14:42   #35041
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 november 2022 om 14:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 15:11   #35042
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Pleidooi voor een Continentale geopolitiek

Landmacht vs. zeemacht

Karl Haushofer (1869-1946): Duitsland maakt deel uit van het Continent, is bijgevolg een landmacht. Hitler bond de strijd aan tegen zowel de zeemacht (de Angelsaksen) als die andere landmacht (Moskou). Geopolitieke waanzin.

"(...) you cannot fight [on two fronts], or you will be destroyed – that was Haushofer’s prophetic saying. Geopolitics is therefore a kind of prophecy that is always fulfilled, whether ignored or open. Hausehofer told Hitler to find a way for an alliance with Russia, as was tried in the Ribbentrop-Molotov Pact, or with the West, as was tried with the Munich agreement between Western countries and Germany. The only thing that was geopolitically impossible was to fight on two lines – this was a geopolitical heresy, according to Haushofer. (...)"

De toekomst

Dezelfde vraag stelt zich opnieuw. Achter landmacht Moskou ligt de weg open naar China en heel EUR-AZIË. Wat we bijgevolg nodig hebben is een geopolitiek voor ons eigen Continent.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 26 november 2022 om 15:17.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 16:22   #35043
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

De theorethische basis waaruit Putin vertrekt = "geopolitiek, niet ideologie" (V. Putin):

(...)

In Shanghai in China, a few months ago in June, I met Dr. Feng Shaolei (director
of the Center for Russian Studies at East China Normal University) at a press
conference with Prof. Zhang Weiwei organized by guancha.cn, and he said that
he had just returned from Russia’s Valdai Club and met Mr. Putin. This Chinese
professor asked Mr. Putin: “What is the theoretical basis on which you make your
political orientations?” Putin responded: “Geopolitics, not ideology.”

(...)


BRON
2 jan 2019
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 18:57   #35044
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard


De Russische ratten gaan lekker in de vleesverwerker. Bijna 90K dode honden en stijgend.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 20:00   #35045
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

De Russische ratten gaan lekker in de vleesverwerker. Bijna 90K dode honden en stijgend.
Volgens de Amerikanen sneuvelden er evenveel Oekrainers zls Russen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 21:20   #35046
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens de Amerikanen sneuvelden er evenveel Oekrainers zls Russen.
Oh en dat is ineens geen 'westerse propaganda'?. Welke dierentuin heeft jou losgelaten op het web?
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 06:23   #35047
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens de Amerikanen sneuvelden er evenveel Oekrainers zls Russen.
Je hebt nog altijd niet begrepen dat Oekraine het middel is om de Russen zichzelf laten omzeep te helpen he. Wat er met die Oekrainers gebeurt kan ons in de grond niet schelen ; meer nog, op 't einde moeten ze weg, en dus moeten de Russen "winnen" want anders zitten we met die brokken die nog overblijven.

Het enige wat wij met open armen ontvangen, zijn de blonde Oekrainse vrouwen met dikke tetten
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 06:41   #35048
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Oh en dat is ineens geen 'westerse propaganda'?. Welke dierentuin heeft jou losgelaten op het web?
Volgens mij is dit ook westerse propaganda, want ik denk dat de Oekraiense verliezen veel groter zijn dan de Russische.

Wat er ook van zij, dit is een oorlog die de Russen niet zullen verliezen, het is de zwanezang van de westerse wereldorde. Het Westen heeft alles ingezet op dit verwerpelijke regime in Kiev, en dit is geen winnend lot.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 07:04   #35049
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens mij is dit ook westerse propaganda, want ik denk dat de Oekraiense verliezen veel groter zijn dan de Russische.

Wat er ook van zij, dit is een oorlog die de Russen niet zullen verliezen, het is de zwanezang van de westerse wereldorde. Het Westen heeft alles ingezet op dit verwerpelijke regime in Kiev, en dit is geen winnend lot.
Ik wil alleen kwijt ik een goede vriend heb die jaren in zowel UKR als RUS heeft gewerkt en me vertelt er eigenlijk geen verschil was. Allebei de regimes even corrupt en verwerpelijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 07:05   #35050
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt nog altijd niet begrepen dat Oekraine het middel is om de Russen zichzelf laten omzeep te helpen he. Wat er met die Oekrainers gebeurt kan ons in de grond niet schelen ; meer nog, op 't einde moeten ze weg, en dus moeten de Russen "winnen" want anders zitten we met die brokken die nog overblijven.

Het enige wat wij met open armen ontvangen, zijn de blonde Oekrainse vrouwen met dikke tetten
Wat jij niet begrijpt is dat Oekraine voor de Russen veel belangrijker is dan voor het Westen. Op het einde zullen de Russen winnen, en zal het Westen in het zand bijten. Rusland is een land met een militaire traditie, de westerse propaganda als zouden de Russen niets voorstellen, daar gelooft niemand in in de niet-westerse wereld. De hele wereld kijkt hoe Rusland vecht tegen het Westen in een regio die 1000 keer belangrijker is voor Rusland dan het Westen. En de Russen gaan dit winnen.
Pas op ik behoor ook tot het Westen, ik woon hier, en doe mn best om duidelijk te maken hoezeer ik het oneens ben met onze elite. Want deze oorlog is het einde van de westerse wereldorde dat zul je zien. Het einde van de neokoloniale arrogantie zie je overal. Bvb. de westerse kritiek op Qatar wordt terecht weggehoond in de niet-westerse wereld als hypocriete bullshit.

Het Westen en vooral West-Europa zou zich moeten heruitvinden, in plaats van werelddominantie zouden ze beter hun troeven benadrukken, zoals eeuwenoude tradities, het voorbeeld van de welvaartstaat, het Westen heeft heel wat troeven. Maar dat neo-koloniale, dat is hatelijk en moet er uit. Als het niet goedschiks kan, dan kwaadschiks.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 07:14   #35051
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wil alleen kwijt ik een goede vriend heb die jaren in zowel UKR als RUS heeft gewerkt en me vertelt er eigenlijk geen verschil was. Allebei de regimes even corrupt en verwerpelijk.
Ik zeg ook al jaren op dit forum dat beide landen heel veel gemeen hebben. Het Westen is ook corrupt, en geen klein beetje, maar op een andere manier dan in bvb. Rusland of Oekraine.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 07:32   #35052
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
(...)
Het enige wat wij met open armen ontvangen, zijn de blonde * Oekrainse * vrouwen met dikke tetten
Het moet 'OekraiEnse' zijn, met E (en met dikke tetten).
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 07:36   #35053
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat jij niet begrijpt is dat Oekraine voor de Russen veel belangrijker is dan voor het Westen. Op het einde zullen de Russen winnen, en zal het Westen in het zand bijten. Rusland is een land met een militaire traditie, de westerse propaganda als zouden de Russen niets voorstellen, daar gelooft niemand in in de niet-westerse wereld. De hele wereld kijkt hoe Rusland vecht tegen het Westen in een regio die 1000 keer belangrijker is voor Rusland dan het Westen. En de Russen gaan dit winnen.
Pas op ik behoor ook tot het Westen, ik woon hier, en doe mn best om duidelijk te maken hoezeer ik het oneens ben met onze elite. Want deze oorlog is het einde van de westerse wereldorde dat zul je zien. Het einde van de neokoloniale arrogantie zie je overal. Bvb. de westerse kritiek op Qatar wordt terecht weggehoond in de niet-westerse wereld als hypocriete bullshit.

Het Westen en vooral West-Europa zou zich moeten heruitvinden, in plaats van werelddominantie zouden ze beter hun troeven benadrukken, zoals eeuwenoude tradities, het voorbeeld van de welvaartstaat, het Westen heeft heel wat troeven. Maar dat neo-koloniale, dat is hatelijk en moet er uit. Als het niet goedschiks kan, dan kwaadschiks.
Die misplaatste morele suprematie gevoelens ook. Zowat heel de wereld beseft dat achter dat morele vingertje dat het westen graag opsteekt hypocresie en ignorantie schuil gaan. Het zogenaamde westen schildert zichzelf in een hoek ondertussen pretenderend de 'internationale gemeenschap ' te zijn.

Naam: 48ac8834fa9aea7d.jpg
Bekeken: 103
Grootte: 229,1 KB
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 08:16   #35054
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die misplaatste morele suprematie gevoelens ook. Zowat heel de wereld beseft dat achter dat morele vingertje dat het westen graag opsteekt hypocresie en ignorantie schuil gaan. Het zogenaamde westen schildert zichzelf in een hoek ondertussen pretenderend de 'internationale gemeenschap ' te zijn.

Bijlage 117154
80 % van de wereld is niet Westers en denkt anders. In Japan dachten ze dat de Duitsers een grap maakten met de Japanners die een mondmasker droegen.

Beetje gaan lullen in Qatar over homo rechten terwijl ze zelfs Brussel de veiligheid van homo's niet kunnen garanderen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2022 om 08:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 08:17   #35055
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zeg ook al jaren op dit forum dat beide landen heel veel gemeen hebben. Het Westen is ook corrupt, en geen klein beetje, maar op een andere manier dan in bvb. Rusland of Oekraine.
Om te beginnen al het ganse westerse voetbalwereldje inclusief het voetballende volkje zelf.

Klein fortuin kleine misdaad. Groot fortuin grote misdaad.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2022 om 08:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 08:19   #35056
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Het moet 'OekraiEnse' zijn, met E (en met dikke tetten).
https://www.youtube.com/watch?v=thJgU9jkdU4
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 08:31   #35057
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens mij is dit ook westerse propaganda, want ik denk dat de Oekraiense verliezen veel groter zijn dan de Russische.

Wat er ook van zij, dit is een oorlog die de Russen niet zullen verliezen, het is de zwanezang van de westerse wereldorde. Het Westen heeft alles ingezet op dit verwerpelijke regime in Kiev, en dit is geen winnend lot.
je hebt een fantastisch economisch inzicht jongen, wanneer schrijf je een boek

dus jij ziet 1miljard mensen die vechten tegen 150miljoen russen verliezen...
je denkt ook dat 1miljard mensen alles gaan doen om te verhongeren en te dom zijn om nieuwe dingen uit te vinden en dat ze allemaal gaan eindigen in armoede, dus al de infrastructuur die we hebben gaat hier straks werkloos liggen , een soort madmax wereldje waar we nog teren en vegeteren op de oude infrastructuur en niets meer gaan kunnen doen en werkloos gaan moeten verderkijken en vegeteren...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 08:36   #35058
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
80 % van de wereld is niet Westers en denkt anders. In Japan dachten ze dat de Duitsers een grap maakten met de Japanners die een mondmasker droegen.

Beetje gaan lullen in Qatar over homo rechten terwijl ze zelfs Brussel de veiligheid van homo's niet kunnen garanderen
denk je nu dat gans belgie woke is omdat die groene woke oelewappers hier heledagen een megafoon krijgen en de pendel doen doorslaan naar een niveau dat je uzelf belachelijk maakt

elk is baas in zijn kot en je moet geen wetten maken voor andere landen
Tinne vanderstraete is ook zo'n genie
ze heeft al wetten gemaakt dat landen die willen H2 leveren aan BE
eerst LGTBQX rechten moeten respecteren...
Echt een genie heiliger dan de paus

ze hebben daar ook ee waals genie die een persmachine labelt als een soort nucleair device die onder de exportvergunning valt ?? Helemaal zot die kinetishce kerel
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 08:38   #35059
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zeg ook al jaren op dit forum dat beide landen heel veel gemeen hebben. Het Westen is ook corrupt, en geen klein beetje, maar op een andere manier dan in bvb. Rusland of Oekraine.
minuutje

corruptie is als je alleen uzelf verrijkt, uiteindelijk verrijk je altijd uzelf is het niet indirect dat uw firma er beter van wordt en je zo een weddeverhoging kan bedingen..

als je corruptie doet en communistisch deelt met de maatschappij is het OK
als je daarentegen iets in de strot ramt van de maatshappij een paar ambtenaren beter van worden en de rest uw fantasietjs mag betalen ben je corrupt bezig en daar zijn we toch streng op

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 november 2022 om 08:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 08:52   #35060
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Pas op ik behoor ook tot het Westen, ik woon hier, en doe mn best om duidelijk te maken hoezeer ik het oneens ben met onze elite.
tomm is een man met een missie.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be