Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2020, 20:09   #761
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
2 vliegtuigen in twee gebouwen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 20:15   #762
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moeten we dat geloven?

https://www.focus-wtv.be/nieuws/31-n...e-besmettingen

Artikel van 28 mei
Kijk: wat zegde dat artikel dat eerder geciteerd was, van de VRT ?

Van onze gewesten was op 26 mei Vlaanderen het zwaarst getroffen, met 140 overlijdens per 100.000 inwoner
s.

Maar Vlaanderen had 4651 doden, en 6 589 069 inwoners. Als je de deling maakt, kom je uit op 70, en geen 140, doden per 100 000 inwoners.

Hoe kom je dan wel aan dat getal ?

Door ALLE doden in Belgie te nemen: 9334
en dat door de inwoners van Vlaanderen te delen. Dan vind je 141 per 100 000 inwoners.

Maw, als alle doden in Belgie aan Vlaanderen toegerekend worden, dan bekom je het getal dat de VRT daar geeft. Dan zijn er dus geen doden meer in Wallonie en Brussel want die werden allemaal al in Vlaanderen geteld.

Als je de berekening echter juist maakt (zie mijn post eerder), dan vind je in Vlaanderen 70 doden per 100 000 inwoners, en in Wallonie 89 doden per 100 000 inwoners.

Maw, die zin van de VRT is dus twee keer fout: het is niet 140 maar 70, en van de gewesten is Vlaanderen het minste getroffen als we kijken per 100 000 inwoners.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2020 om 20:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 20:30   #763
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maw, die zin van de VRT is dus twee keer fout: het is niet 140 maar 70, en van de gewesten is Vlaanderen het minste getroffen als we kijken per 100 000 inwoners.
Ach de VRT...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 20:37   #764
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk: wat zegde dat artikel dat eerder geciteerd was, van de VRT ?

Van onze gewesten was op 26 mei Vlaanderen het zwaarst getroffen, met 140 overlijdens per 100.000 inwoner
s.

Maar Vlaanderen had 4651 doden, en 6 589 069 inwoners. Als je de deling maakt, kom je uit op 70, en geen 140, doden per 100 000 inwoners.

Hoe kom je dan wel aan dat getal ?

Door ALLE doden in Belgie te nemen: 9334
en dat door de inwoners van Vlaanderen te delen. Dan vind je 141 per 100 000 inwoners.

Maw, als alle doden in Belgie aan Vlaanderen toegerekend worden, dan bekom je het getal dat de VRT daar geeft. Dan zijn er dus geen doden meer in Wallonie en Brussel want die werden allemaal al in Vlaanderen geteld.

Als je de berekening echter juist maakt (zie mijn post eerder), dan vind je in Vlaanderen 70 doden per 100 000 inwoners, en in Wallonie 89 doden per 100 000 inwoners.

Maw, die zin van de VRT is dus twee keer fout: het is niet 140 maar 70, en van de gewesten is Vlaanderen het minste getroffen als we kijken per 100 000 inwoners.
Ik ben de vrt niet, ik citeerde cijfers van focus-wtv.

Hou er ook rekening mee dat de overlijdens geteld worden (volgens wat ik weet) adhv de locatie waar ze stierven. Dus al de Nossegemmenaars, Zaventemenaars, Hallenaars, Vilvoordenaars die in uz Jette of St. Luc sterven zijn Brusselaars. Corrigeer mij als ik fout ben.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2020 om 20:37.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2020, 20:57   #765
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben de vrt niet, ik citeerde cijfers van focus-wtv.

Hou er ook rekening mee dat de overlijdens geteld worden (volgens wat ik weet) adhv de locatie waar ze stierven. Dus al de Nossegemmenaars, Zaventemenaars, Hallenaars, Vilvoordenaars die in uz Jette of St. Luc sterven zijn Brusselaars. Corrigeer mij als ik fout ben.
Je bent fout.

Je vindt dat gewoon ter plekke uit.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 04:54   #766
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben de vrt niet, ik citeerde cijfers van focus-wtv.

Hou er ook rekening mee dat de overlijdens geteld worden (volgens wat ik weet) adhv de locatie waar ze stierven. Dus al de Nossegemmenaars, Zaventemenaars, Hallenaars, Vilvoordenaars die in uz Jette of St. Luc sterven zijn Brusselaars. Corrigeer mij als ik fout ben.
Ja, maar om aan die 140 te geraken, moeten ook de mensen van Luik en Namen die gestorven zijn, ook allemaal aan Vlaanderen toegekend worden he.

Ik zeg het: je moet ALLE doden aan Vlaanderen toekennen en enkel maar door het aantal Vlamingen delen, en dus vaststellen dat geen enkele Brusselaar of Waal 'echt' van corona is gestorven, om aan dat cijfer te geraken.

De cijfers die je citeert zijn exact dezelfde als die van sciensano die ik ook gebruikte. En als je van die cijfers uit gaat, kom je aan 70 doden per 100 000 inwoners in Vlaanderen (als je het aantal inwoners van Vlaanderen gebruikt van wiki bvb), en aan 89 doden per 100 000 inwoners in Wallonie (als je het aantal inwoners van Wallonie gebruikt).

Om dus te schrijven dat "Vlaanderen het hardste getroffen is met 140 doden per 100 000 inwoners" is er een licht probleem in manipulatie: oftewel verdubbel je gewoon botweg het cijfer dat je bovenaan wilde (van 70 naar 140, waarom niet, he, mensen geloven U toch en gaan zelf geen deling maken niewaar...), oftewel ken je alle doden in gans het land toe aan Vlaanderen, dat komt toevallig ook uit op 141). Het meer en meer falend onderwijs heeft zo zijn propaganda voordelen he. Je kan nu al mensen wijs maken dat 15/5 gelijk is aan 10 en ze slikken dat. Als ge zegt dat het 3 is, gaan ze U zelfs waarschijnlijk verwijten dat ge daar niet het juiste diploma voor hebt

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2020 om 05:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 05:44   #767
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja zeg dan is dat een klotegrafiek.
Maar natuurlijk jongen, als uw argumenten en uw leugens op zijn ga je zo beginnen

Uiteraard stelt de VRT het alweer anders voor, de vergelijking van het aantal doden per 100.000 inwoners zal je daar nooit horen of zien, laat staan dat ze dat zouden onderzoeken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 05:48   #768
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hou er ook rekening mee dat de overlijdens geteld worden (volgens wat ik weet) adhv de locatie waar ze stierven. Dus al de Nossegemmenaars, Zaventemenaars, Hallenaars, Vilvoordenaars die in uz Jette of St. Luc sterven zijn Brusselaars. Corrigeer mij als ik fout ben.
Ja en dan? Hoe verklaar je dan het veel hogere cijfer van Wallonië? Of gingen die smerige Vlamingen die corona hadden ook naar Waalse ziekenhuizen enkel en alleen om dat cijfer op te drijven?

Uit die torenhoge cijfers uit Bruxelles kunnen we vooral concluderen dat de ziekenhuizen ginder op geen bal trekken en dat dat best eens zeer goed onderzocht moet worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 06:06   #769
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar om aan die 140 te geraken, moeten ook de mensen van Luik en Namen die gestorven zijn, ook allemaal aan Vlaanderen toegekend worden he.

Ik zeg het: je moet ALLE doden aan Vlaanderen toekennen en enkel maar door het aantal Vlamingen delen, en dus vaststellen dat geen enkele Brusselaar of Waal 'echt' van corona is gestorven, om aan dat cijfer te geraken.

De cijfers die je citeert zijn exact dezelfde als die van sciensano die ik ook gebruikte. En als je van die cijfers uit gaat, kom je aan 70 doden per 100 000 inwoners in Vlaanderen (als je het aantal inwoners van Vlaanderen gebruikt van wiki bvb), en aan 89 doden per 100 000 inwoners in Wallonie (als je het aantal inwoners van Wallonie gebruikt).

Om dus te schrijven dat "Vlaanderen het hardste getroffen is met 140 doden per 100 000 inwoners" is er een licht probleem in manipulatie: oftewel verdubbel je gewoon botweg het cijfer dat je bovenaan wilde (van 70 naar 140, waarom niet, he, mensen geloven U toch en gaan zelf geen deling maken niewaar...), oftewel ken je alle doden in gans het land toe aan Vlaanderen, dat komt toevallig ook uit op 141). Het meer en meer falend onderwijs heeft zo zijn propaganda voordelen he. Je kan nu al mensen wijs maken dat 15/5 gelijk is aan 10 en ze slikken dat. Als ge zegt dat het 3 is, gaan ze U zelfs waarschijnlijk verwijten dat ge daar niet het juiste diploma voor hebt
Oeps, als je zelf begint te rekenen en te factchecken dan vallen de Belgicisten faliekant door de mand met hun fake nieuws. En inderdaad, hersenloze mensen trappen daar blindelings in en komen dan onder andere op dit forum victorie kraaien, iets wat natuurlijk hilarisch is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 06:49   #770
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De scholen zijn radeloos, ze weten niet of er niet morgen terug iets anders gezegd wordt. Lagere scholen gaan bv nog altijd niet open zoals vroeger hoor, maar ik snap dat dit zo overkomt.
Het is moeilijk te geloven dat onze soort een halve eeuw geleden naar de maan is gereisd met niks beter dan 4bits computers.

Ik vraag me af wat ze zouden zeggen als ze ons nu zouden kunnen zien.

"Als dat vooruitgang is, moet ik het niet hebben"?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 12:08   #771
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Om even terug te komen op de titel van deze draad:

Nee, we hebben niet het hoogste aantal. We halen slechts een bronzen medaille:
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 12:28   #772
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hou er ook rekening mee dat de overlijdens geteld worden (volgens wat ik weet) adhv de locatie waar ze stierven. Dus al de Nossegemmenaars, Zaventemenaars, Hallenaars, Vilvoordenaars die in uz Jette of St. Luc sterven zijn Brusselaars. Corrigeer mij als ik fout ben.
Dat klopt. In het wekelijkse bulletin van 29 mei staat
Citaat:
Sterfgevallen worden gepresenteerd volgens datum van overlijden en ingedeeld naar gewest volgens plaats van overlijden.
Dat zal minstens gedeeltelijk verklaren waarom Brussel hoge cijfers scoort. Maar ik vermoed dat weinig Vlamingen in een Waals ziekenhuis sterven - of omgekeerd.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 16:40   #773
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat klopt. In het wekelijkse bulletin van 29 mei staat

Dat zal minstens gedeeltelijk verklaren waarom Brussel hoge cijfers scoort. Maar ik vermoed dat weinig Vlamingen in een Waals ziekenhuis sterven - of omgekeerd.
Dus Dadee heeft gewoon gelijk.

Iets anders: ik kan die worldometer van John Hopkins University niet meer volledig raadplegen. Die tabel met de dagelijkse cijfers en de totalen blijft eindeloos laden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 16:42   #774
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.270
Standaard

Zoveel doden dat Belgische toeristen niet welkom in Griekenland zijn...

https://abcnews.go.com/International...ne-15-70948732
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 17:47   #775
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus Dadee heeft gewoon gelijk.
Het cijfer van Dadee dat geciteerd werd, kon enkel bereikt worden als ALLE corona doden "Vlamingen" waren die dus voor de mop in Brussel en Wallonie zijn gaan sterven. De enige manier om Vlaanderen, volgens de VRT, een dodental van 140 per 100 000 inwoners op te zadelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 mei 2020 om 17:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 18:02   #776
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zoveel doden dat Belgische toeristen niet welkom in Griekenland zijn...

https://abcnews.go.com/International...ne-15-70948732
Gaan wij Belgen de eerste jaren wel ergens welkom zijn en gaat Belgistan de eerste jaren ergens een positief reisadvies krijgen?
Ik verwacht van niet.
Met dank aan de experten hun manier van tellen.
We gaan blij mogen zijn als we nog ergens Belgistaanse producten gaan mogen afleveren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 23:41   #777
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.270
Standaard

Zweden rukt op

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 05:32   #778
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zoveel doden dat Belgische toeristen niet welkom in Griekenland zijn...

https://abcnews.go.com/International...ne-15-70948732
trump is er niks tegen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 14:41   #779
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

DM vandaag : "Er vielen nergens zoveel extra doden door corona als in België en dat ligt niet aan onze manier van tellen"

https://www.demorgen.be/nieuws/er-vi...llen~b38489b7/

Hoe ? Er werd toch steeds gezegd dat we daar bovenaan prijkten omdat we te goed telden ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:19   #780
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Er werd toch steeds gezegd dat we daar bovenaan prijkten omdat we te goed telden ?
Kojakkie, kom er maar in....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be